Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2020, 08:30   #41
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar uiteraard. Om erbij te horen heeft een gezin minstens een groot eigen huis nodig die opgevuld moet worden met eindeloos veel nutteloze en goedkope , hoofdzakelijk in China geproduceerde brol. Twee auto's voor de deur, één of hoogstens twee kinderen en één of meerdere honden en katten.

Het zijn trouwens altijd dezelfde mensen die in dergelijke situaties in de problemen komen hoor.
Ja vlaamschen die dan over allochtonen beginnen te mekkeren omdat die meer kindergeld krijgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 08:32   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja vlaamschen die dan over allochtonen beginnen te mekkeren omdat die meer kindergeld krijgen.
Ik mekker ook over autochtonen die kindergeld krijgen, ten slotte moet ik mijn pleziertjes ook zelf betalen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 08:32   #43
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja Tavek dat is waar ik heb in mijn leven veel geluk gehad, financieel althans, maar dat neemt niet weg dat men de bejaarde mensen plots als last gaat beschouwen alhoewel deze heel hun leven hun bijdragen hebben betaald. Dat men deze mensen hun geld heeft verbrast aan allerlei waanzinnige projecten door de regering uitgevonden is niet echt hun schuld, en nu het gaat van; niet meer reanimeren tot aan de waanzinnige bedragen die men moet betalen om uw laatste dagen in een rusthuis te kunnen doorbrengen (de meesten moeten hun huisje verkopen), het gaat over de plannen om hen hulp te ontzeggen ten voordelen van nietsnutten/jongeren in plaats extra opvang te creëren, in plaats van bedrijven die de voorzieningen hebben te verplichten om extra beademingstoestellen en/of mondmaskers te fabriceren en ga zo maar door.

En over mijn pensioen, ik ben met twee van mijn kinderen de mogelijkheid aan het bekijken om na de corona crisis een boerderij om te bouwen tot taverne restaurant met in de schuur een feestzaal. Ik ben van mening dat rust roest.
Investeren in de horeca anno 2020...
Weinigen durven dat nog aan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 08:34   #44
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Investeren in de horeca anno 2020...
Weinigen durven dat nog aan.
Investeren in bedrijven die het materiaal produceren om conserveblikken te maken ...
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 08:48   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn vader is een boomer. Heeft 45 jaar gewerkt. En nu?
Dan is hij de reden dat dat gemiddelde nog niet lager is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 08:55   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja Tavek dat is waar ik heb in mijn leven veel geluk gehad, financieel althans, maar dat neemt niet weg dat men de bejaarde mensen plots als last gaat beschouwen alhoewel deze heel hun leven hun bijdragen hebben betaald. Dat men deze mensen hun geld heeft verbrast aan allerlei waanzinnige projecten door de regering uitgevonden is niet echt hun schuld, en nu het gaat van; niet meer reanimeren tot aan de waanzinnige bedragen die men moet betalen om uw laatste dagen in een rusthuis te kunnen doorbrengen (de meesten moeten hun huisje verkopen), het gaat over de plannen om hen hulp te ontzeggen ten voordelen van nietsnutten/jongeren in plaats extra opvang te creëren, in plaats van bedrijven die de voorzieningen hebben te verplichten om extra beademingstoestellen en/of mondmaskers te fabriceren en ga zo maar door.

En over mijn pensioen, ik ben met twee van mijn kinderen de mogelijkheid aan het bekijken om na de corona crisis een boerderij om te bouwen tot taverne restaurant met in de schuur een feestzaal. Ik ben van mening dat rust roest.
Van mij moet er geen enkele oudere sterven door gebrek aan plaats of materieel. Geen enkele.

Maar de schuld in de schoenen schuiven van de jongeren is gewoon er ver over. Wij zijn geen generatie van luierikken. We zijn de hoogst geschoolde en meest active generatie ooit.



Toen gij jong was, kunt gij eerlijk zeggen dat gij onder uw leeftijdsgenoten geen achterlijken had zitten ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 09:17   #47
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Investeren in de horeca anno 2020...
Weinigen durven dat nog aan.
Inderdaad, Een restaurant, taverne of gewoon café openen is de dag van vandaag een slecht idee. Als je een horecazaak opent moet je u richten tot een doelpubliek door gebruikt te maken van een thema, een goed idee bv zou zijn een jaren vijftig thema met popcornmuziek, bij ons zou het thema dus blues en jazz zijn, de schuur bv zou gebruikt worden voor een wekelijks free podium (zogezegd) maar natuurlijk zou ze ook kunnen gebruikt worden voor huwelijken en andere feesten (buiten de parochiezaal is er niet echt een deftige feestzaal in het betreffende dorp) Het restaurant met op zaterdag de live pianoblues. Maar zoals gezegd we zijn het nog maar aan het bekijken.

En Tavek moest het mislukken kunnen we nog altijd het aanhorig weiland verkavelen.

Maar daar gaat het hier nu niet over.
Het gaat hier over de oudermoord in spe.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 april 2020 om 09:25.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 09:24   #48
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van mij moet er geen enkele oudere sterven door gebrek aan plaats of materieel. Geen enkele.

Maar de schuld in de schoenen schuiven van de jongeren is gewoon er ver over. Wij zijn geen generatie van luierikken. We zijn de hoogst geschoolde en meest active generatie ooit.



Toen gij jong was, kunt gij eerlijk zeggen dat gij onder uw leeftijdsgenoten geen achterlijken had zitten ?
Het liep vol achterlijken Tavek daar niet van, veertien jaar en hup de fabriek in met de leus "Den baas is ne smeerlap", maar toch met één ding in het achterhoofd "Vader moeder zult gij eren".
Maar de komende generaties zullen nog achterlijker worden ondanks hun hoge diploma's zullen ze zelfs geen lamp meer kunnen vervangen, produceren zal nog meer moeten uitbesteed worden waar we nu reeds de gevolgen van zien, we worden gegijzeld door de producerende landen China op kop, geen maskers en geen beademingstoestellen.

Wij hadden hier dan nog dat linkse tuig die wilden in grote groep de grootwarenhuizen gaan leegroven om de rijkdom te herverdelen, ja ivbm idioot zijn kon dat ook tellen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 april 2020 om 09:34.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 09:57   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is vrij nutteloos om u zonder doel hoog te scholen.

Tenzij het doel was om niet te moeten werken, wat het meestal is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 10:05   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dan is hij de reden dat dat gemiddelde nog niet lager is.
Tja, hij trekt het gemiddelde qua pensioenleeftijd wel naar beneden. Begonnen met werken op zijn 15de. Pensioen na 45 jaar op zijn 60ste.

Maar tja, hoeveel ambtenaren kunnen een volledige 45 jaar uitdoen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 10:25   #51
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Anders moeten ze er nekeer om dobbelen als er plaats tekort is.
Rokers kunnen sowieso al gaan, die moeten nu niet afkomen dat ze plots wel met hun longen inzitten.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 10:28   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, hij trekt het gemiddelde qua pensioenleeftijd wel naar beneden. Begonnen met werken op zijn 15de. Pensioen na 45 jaar op zijn 60ste.

Maar tja, hoeveel ambtenaren kunnen een volledige 45 jaar uitdoen?
Tijden waren geheel anders ook.
Destijds had mijn vader in het leger al een behoorlijke rang op vrij jonge leeftijd en al een oorlog in Korea achter de rug.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 10:37   #53
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

het kost de Belgische economie 2.5 miljard per week. En tot nu toe hebben we daarmee iets van een 550 "mensen gered" over 2 weken. Das 9 miljoen euro per "geredde persoon". Een ROI die op geen enkele manier te verantwoorden is, zeker niet voor boomers.
En dan heb ik de rekening nog niet gemaakt van 3 weken ICU-behandeling...
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 10:57   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het kost de Belgische economie 2.5 miljard per week. En tot nu toe hebben we daarmee iets van een 550 "mensen gered" over 2 weken. Das 9 miljoen euro per "geredde persoon". Een ROI die op geen enkele manier te verantwoorden is, zeker niet voor boomers.
En dan heb ik de rekening nog niet gemaakt van 3 weken ICU-behandeling...
Zo moet je het niet bekijken.
Alle slechte bedrijven zijn uit de bomen geschud en het marschal plan komt in werking met ongeziene budgetten.

Nieuw geld en nieuwe bazen...de oude waren versleten!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 11:08   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het kost de Belgische economie 2.5 miljard per week. En tot nu toe hebben we daarmee iets van een 550 "mensen gered" over 2 weken. Das 9 miljoen euro per "geredde persoon". Een ROI die op geen enkele manier te verantwoorden is, zeker niet voor boomers.
En dan heb ik de rekening nog niet gemaakt van 3 weken ICU-behandeling...
Hoomer een beetje jennen

Ik geef hem in de grond gelijk: we mogen onze grootouders en ouderen niet laten creperen. We zijn het hun verplicht om ons best te doen zodat ze de beste zorgen krijgen.

Tis alleen dat ik niet akkoord ben dat de millenials nu er voor zouden zorgen dat oma en opa zouden moeten creperen. Verre van.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 11:45   #56
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoomer een beetje jennen

Ik geef hem in de grond gelijk: we mogen onze grootouders en ouderen niet laten creperen. We zijn het hun verplicht om ons best te doen zodat ze de beste zorgen krijgen.

Tis alleen dat ik niet akkoord ben dat de millenials nu er voor zouden zorgen dat oma en opa zouden moeten creperen. Verre van.
Awel dat pakt me nu se.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 11:54   #57
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het kost de Belgische economie 2.5 miljard per week. En tot nu toe hebben we daarmee iets van een 550 "mensen gered" over 2 weken. Das 9 miljoen euro per "geredde persoon". Een ROI die op geen enkele manier te verantwoorden is, zeker niet voor boomers.
En dan heb ik de rekening nog niet gemaakt van 3 weken ICU-behandeling...
Het gaat niet over het aantal mensen die gered zijn, het gaat over menselijkheid en het indijken van het virus. Kreeg gisteren foto's van mijn dochter doorgestuurd genomen te Lier, daar stonden (dagelijks)een vijftigtal moordenaars (sporters) bij elkaar te praten en op te warmen alvorens te gaan joggen. Wel de oppassende oudjes laten verrekken, maar die jonge idioten opnemen als ze zonder adem vallen!!!!! Nee die vijftig die zouden moeten geweigerd worden wegens zelf gezocht, en niet de oppassende burgers.

Ik zal de rekening eens maken van wat ik al bijgedragen heb zonder return, verschiet maar niet dan. Ik heb daarenboven verdorie veel doppers hun bakkes opengehouden hoor en veel mensen werk verschaft ook.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:02   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het gaat niet over het aantal mensen die gered zijn, het gaat over menselijkheid en het indijken van het virus. Kreeg gisteren foto's van mijn dochter doorgestuurd genomen te Lier, daar stonden (dagelijks)een vijftigtal moordenaars (sporters) bij elkaar te praten en op te warmen alvorens te gaan joggen. Wel de oppassende oudjes laten verrekken, maar die jonge idioten opnemen als ze zonder adem vallen!!!!! Nee die vijftig die zouden moeten geweigerd worden wegens zelf gezocht, en niet de oppassende burgers.

Ik zal de rekening eens maken van wat ik al bijgedragen heb zonder return, verschiet maar niet dan. Ik heb daarenboven verdorie veel doppers hun bakkes opengehouden hoor en veel mensen werk verschaft ook.
250*50 euro zou de balans moeten zijn

per dag
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:21   #59
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
250*50 euro zou de balans moeten zijn

per dag
Ja 30 meter verder sluiten ze een café, omdat ze verbouwingswerken aan het uitvoeren zijn met3 man en de baas had voor die mannen een pintje getapt, mag ook niet ok maar die bende onnozelaars die staan daar alle dagen, en meer nog je moet door dien hoop om de straat van mijn dochter te bereiken. Plezant is anders vind mijn dochter met haar 2 kinderen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 12:36   #60
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ze zou de politie moeten bellen....

Die komen, en die zullen leutig boetes uitschrijven nu. De gemeentekas heeft het nodig. efkes 12500 euro katsjing. Direct te innen. Het bancontact moduleke zal overuren draaien. Of ze kunnen payconicen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be