![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#59281 | ||||||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59282 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat dan met Operatie Gladio?
![]() |
#59283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 10 juni 2025 om 05:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59284 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boduo
Citaat:
In 2018, millions of Russians protested against proposed pension reforms, leading to significant unrest and some demonstrations. While the Communist Party of Russia (CPRF) did not orchestrate the protests, some analysts noted that the government crackdown on protests and the opposition's limited success in uniting different groups could have inadvertently boosted the CPRF's electoral prospects. The anti-reform rallies and other actions were mostly organized by the Communist Party of the Russian Federation and A Just Russia party;[5] however, other political parties, trade unions and individuals also contributed to coordination of these protests. Statistical studies show that the number of protest actions in the country has nearly tripled in the third quarter from the year before, almost exclusively because of the plan to raise the retirement age.[11] From mid-July, protest rallies and demonstrations were organized practically every weekend, and sometimes also on working days. They occurred in nearly all major cities countrywide including Novosibirsk, Saint-Petersburg and Moscow. The number of participants exceeded 200 thousands. Further rallies were announced for every Saturday or Sunday of September 2018. So, on September 22, the countrywide protest actions were organized by the Communist party. The reform has heavily affected the Russia's local elections in September 2018: the results of the governing United Russia party was the worst for more than 10 years.[23 United Russia lost the Khabarovsk Krai gubernatorial election and Vladimir Oblast gubernatorial election to the Liberal Democratic Party of Russia, and lost Khakassia election to the Communist Party of the Russian Federation. Even vermelden dat de "Liberaal Democratische Partij" de partij van wijlen Zhirinovsky is, die stelde reeds in de jaren 90 voor om Oekraine binnen te vallen en vond Poetin veel te pro-westers. Stel dat Poetin zou komen weg te vallen is de verwachting dat zijn partij , de huidige regeringspartij, zal verzwakken, en de KPRF en LDPRF de sterkste partijen zullen worden. Verschillende regio's die ik bezocht worden geleid door de communisten en dat merk je zelfs in het straatbeeld. Veel minder reclame, veel meer hamers en sikkels in het straatbeeld bvb., beter georganiseerde markten en bazars, netter, strengere wetten tegen alcohol, beter georganiseerd bus- en taxi-systeem, etc. Citaat:
In de Spaanse hoofdstad Madrid is de Oekraïense ex-politicus Andrei Portnov doodgeschoten aan een Amerikaanse school. Hij had er net zijn kinderen afgezet. Portnov was een adviseur van de voormalige pro-Russische Oekraïense president Viktor Janoekovitsj. "Verschillende bronnen denken dat het om een afrekening gaat." Dat zegt Sven Tuytens als Spanje-correspondent in De Wereld Vandaag op Radio 1. "Wat opvalt, is dat verschillende Spaanse Oekraïne-experten denken dat de Oekraïense inlichtingendiensten bij de moord betrokken zouden zijn." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/05...ten-in-madrid/ Laatst gewijzigd door tomm : 10 juni 2025 om 06:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De “Operatie Gladio” was gewoon een opgefokt sensatiebericht dat uitging van een gedachtenwisseling tussen paar hogere legerofficieren die zich de vraag stelden wat er zou kunnen gedaan worden in een (denkbeeldig) scenario van een bezetting door een Russische krijgsmacht. Het zijn enkele linkse journalisten die daar onmiddellijk een poging in zagen voor een militaire staatsgreep.
![]() |
#59286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dergelijke gedachtenwisselingen zijn niet lukraak. Ze kaderen in een groter geheel. Er zit een politiek achter van inmenging in de interne aangelegenheden van andere landen. Een goed voorbeeld daarvan zijn de lange reeks van staatsgrepen in Latijns Amerika. En hoeveel moordpogingen werden niet ondernomen op het leven van Fidel Castro?
![]() |
![]() |
#59287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vader van Elon Musk op bezoek in Moskou:
"Moskou is de hoofdstad van de wereld. Dit is mijn eerste keer in Rusland en ik sta versteld. Ik begrijp niet waarom ik hier niet eerder ben geweest. De manier waarop Rusland in het Westen wordt voorgesteld, staat ver af van de werkelijkheid." LINK
![]() |
#59288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval, de gebarenshow die zoon Musk etaleerde op de inauguratiedag van Donald Trump (ik veronderstel dat jij dat ook gezien hebt) zegt veel over het gedachtengoed van dat sujet.
![]() |
![]() |
#59289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De russen hebben een 'geweldig' resultaat geboekt met Poetin zijn 'wraak' aanvallen op Oekraine.
Die oelewappers hebben de St Sophia kathedraal in Odessa gebombardeerd... ![]() En oh ja, onze russische helden hebben ook nog wat ziekenhuisinfrastructuur en een materniteit geraakt. Goe bezig, die Orcs. https://www.youtube.com/watch?v=PiZMKA_dwDo |
![]() |
![]() |
![]() |
#59290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=tomm;10503523]
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zeg je "se non è vero, è bene trovato" in het Russisch?
![]() |
#59293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 10 juni 2025 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59294 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een dictatuur is niet wederzijds exclusief met het hebben van een prachtige stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"de St Sophia kathedraal in Odessa"Er staat helemaal geen kathedraal met die naam in Odessa. Voor het overige heb ik gezocht naar een kathedraal met die naam die beschadigd zou kunnen zijn. Geen spoor, geen enkel. Dit bron van u is compleet hocus pocus.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 juni 2025 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.euronews.com/2025/06/10/unesco-world-heritage-site-st-sophia-cathedral-in-kyiv-damaged-in-russian-overnight-attack#:~:text=Located%20in%20Kyiv's%20historic%20 city,and%20frescoes%20of%20that%20period.%22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59298 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Tom vind dan dat de Joden niets te zien hebben in Israel en dat dit de Palestijnen toebehoort, maar wat dan met de herplaatste Russen in de Balten, Oekraïne destijds waar zeker genocide op de oorspronkelijke bevolking plaatsvond door middel van de Gulag en gedwongen verhuizingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Errol Musk is momenteel in Moskou. Hij is er te gast op het ‘Forum van de Toekomst 2050’, waar over de toekomst van Rusland wordt nagedacht. Daar komen onderwerpen aan bod zoals artificiële intelligentie (AI), de ruimterace naar Mars en de Russische stad van de toekomst.
“Ik sta te popelen om iedereen te ontmoeten. Voor zover ik weet behoren de Russen tot de intelligentste mensen op aarde. Het zou dom zijn om hun mening niet te vragen over allerlei zaken”, zei Musk volgens het Russische staatspersbureau TASS. Tijdens het forum had hij alweer lovende woorden. “Moskou is als Rome voor mij, de mooiste stad”, zei Musk. “Ik ben zeer verbaasd dat Rusland wordt afgeschilderd als een vijand, ook al probeert het deel uit te maken van de Europese gemeenschap. Dit wordt Rusland ontzegd. Rusland heeft Europa twee keer gered - van Napoleon en van Hitler. Hoe kun je Rusland in een negatief daglicht blijven stellen?” Musk bagatelliseerde tijdens zijn panelgesprek ook de ruzie van zijn zoon met de Amerikaanse president door te zeggen dat het voortkwam uit “fundamentele meningsverschillen tussen hem en bepaalde functionarissen van het Witte Huis over federale uitgaven.” En in een filmpje op X herhaalde vader Musk opnieuw zijn betoog voor Moskou. “Het is de eerste keer dat ik in Moskou ben. Ik ben erg boos op mezelf dat ik hier niet eerder ben geweest. Niet dat ik niet had willen komen. Ik heb er altijd al eens willen komen, maar deze kans deed zich voor en ik ben stomverbaasd”, zei hij. “Ik kan niet geloven hoe groot Moskou is, hoe schoon alles is. Hoe mooi en breed de straten zijn. En de rivier. De gebouwen doen denken aan het oude Rome. Ik vind dat de hele wereld meer zou moeten weten over Moskou. Dit is helemaal verkeerd. We worden wijsgemaakt dat Moskou dit of dat is. In feite is het heel mooi. Het eerste wat me opviel was dat er overal kleine kinderen en vrouwen rondlopen. In de tuinen, in de parken. Het is duidelijk een heel veilige en gelukkige stad. Dat beeld zal me altijd bijblijven.” https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250610_95323749 |
![]() |
![]() |
![]() |
#59300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, er wonen Russen, maar de officiële taal bleef altijd het Ests, Lets, etc. en de Balten hadden hun eigen republieken waar zij en niet de Russen de baas waren. Uw vergelijking met de Palestijnen die verdreven, afgeslacht en uitgehongerd werden en worden is tenenkrommend. De Gulag, dat was vlak na WOII, waarin de Balten meegeholpen hadden aan de Holocaust en de dood van bijna 30 miljoen Sovjet-burgers. De verantwoordelijken daarvan werden gedeporteerd, maar dat betrof minder dan 10 % van de bevolking, en eind jaren 50 keerden de meesten weer. Opnieuw is uw vergelijking met de Palestijnen bij het haar getrokken. |
|
![]() |
![]() |