![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees nog eens: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2025 om 11:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het alleen doordat ik maandelijks mijn afrekening al in de Engie-app kan bekijken vooraleer ik ze per Zoomit heb aangekregen en daar staat ook altijd de maandelijkse piek bij vermeld. Hier ook steevast tussen 2,5 en 3,5. Het enige waar wij rekening mee houden is wasmachine, droogkast, afwasmachine en (als het mogelijk is) oven.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Top!! 't was maar om te checken dat-ie het niet vergeten is!!
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de degradatie van zonnepanelen wil tegengaan kan je ze beter niet gebruiken en goed stockeren in verpakking die geen licht doorlaat.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een 3 fase aansluiting hebt kan je een omvormer gebruiken die 2 seriën zonnepanelen gebruikt in een Oost-West opstelling. Een zuidopstelling heeft een hogere jaarlijkse productie maar ze produceren hun max bij negatieve kwartierprijzen op de markt. 's morgens, 's avonds en 's winters produceren Oost-West panelen meer dan Zuid panelen en zijn de marktprijzen per kwartier positief.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij panelen zonder optimizer, is dat voor ieder paneel, met of zonder schaduw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij één optimizer per paneel ?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een systeem van zonnepanelen die stroom leveren die, wanneer er geen gebruikt wordt, eventueel in batterijen opgeslagen wordt en die, als er stroom naar het net gaat, automatisch uitgeschakeld wordt.
Is dat technisch gezien zo'n huzarenstuk? Dat moet toch vrij simpel mogelijk te maken zijn. Gewoon: zodra je panelen stroom opwekken die naar het net moet worden ze uitgeschakeld. Ik begrijp niet waarom dat (blijkbaar, of ik moet mis zijn) nog niet bestaat.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een offgrid stroom terug online zetten dient zich eerst te synchroniseren qua klok voor de wisselspanning en de voltagemarges. Dit is vereenvoudigd weergegeven. Het is nog ingewikkelder omdat de AREI normen streng zijn om het net niet te veel te storen. Je hebt wel eenvoudige Je hebt eenvoudige plug and play offgrid kits van PV panelen met batterij. Die kunnen max 800 Watt op het net zetten of van het net afhalen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 juni 2025 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |