Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2020, 07:18   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard Duitsland wil geen aftocht van Ameriknse bezettingstroepen.

Duitsland wil geen aftocht van Amerikaanse bezettingstroepen.

Deutschland will keinen Rückzug der US-Besatzungstruppen.

Schreef ik dat vorig jaar al niet eens dat de VS zijn troepen uit de EU zou terugtrekken en dat als er wat misloopt in de EU wij nog niet meer op ,de hulp zullen mogen rekenen van de VS zoals men die hulp wel heeft gekregen wat jaren geleden.

Het lijkt mij een gevaarlijke zaak want nu de EU vol loopt 'wir schaffen das' zullen die de kans schoon zien om ...

Ik vind het zelfs ver gezocht dat men in het artikel spreekt over 'bezettingstroepen'.

Citaat:
De US Army onder president Trump zijn geen bezettingstroepen. maar een bescherming tegen een vijandige macht die al in het land aanwezig is/zijn.
Die 'bezettingstroepen' kosten de US bakken geld en daar President Trump van mening is 'Make America great again' zullen zij die gelden best kunnen gebruiken zeker nu dat alles daar in puin geslagen geworden is door de zaak Floyd.

In de geest kijken van Trump: Europa heeft zijn grenzen open gezet wel trek er uw plan mee met wat u heeft binnengehaald.

Zou ik mij weer maar eens vergissen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 juni 2020 om 07:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 08:00   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Het ziet er overigens niet naar uit dat er op middellange termijn echt een aftocht is van "Amerikaanse troepen" uit Europa...Zeker in het Middellandse Zeegebied (Italie,Spanje) zullen de VS sterk aanwezig blijven...

Eerder van een herpositionering naar Polen,het Noorse poolgebied,terwijl in de Middellandse Zee de VS aanwezigheid middels een permanent aanwezige Vllot zeer sterk blijft.

Vanuit NATO-standpunt is dat zelfs logischer...
Hoewel zelfs binnen de VS-strijdkrachten er voor- en tegenstanders zullen zijn aangaande de omvang van het troepencontingent in Duitsland is het patroon al lang duidelijk.

Het moet er ten eerste om gaan dat de NATO-partners eerst eens zelf hun ,schriftelijk toegezegd deel van de kosten voor gemeenschappelijke defensie dragen.(en de Europese partners zitten met een historische achterstand,Duitsland op kop!) en ten tweede hebben de VS niet zozeer nood aan massale aanwezigheid in Europa,dan wel goede uitvalsbasissen....Misschien is Duitsland ondertussen niet meer de meest geschikte plaats....


Het is in de VS bijvoorbeeld gewoonweg niet uit te leggen dat er in Oost-Europa geen grote gemeenschappelijke contingenten Europese troepen liggen en men altijd ligt te wachten op "de Amerikanen".....als het cement tussen de slecht passende NATO-steentjes......


En nog,onder President Obama werden al heel vriendelijk geformuleerde waarschuwingen gegeven,de huidge President heeft een andere stijl en dreigt het allemaal een beetje concreter te maken.De Europese tak van de NATO moet nu eindelijk eens zijn "act together" maken hé....Ik kan het begrijpen...

De Moffen willen graag de centjes ontvangen die de aanwezigheid van Amerikaanse basissen genereren,aar zelf weer eens een ECHT leger opbouwen ....nope

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juni 2020 om 08:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 08:13   #3
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ziet er overigens niet naar uit dat er op middellange termijn echt een aftocht is van "Amerikaanse troepen" uit Europa...Zeker in het Middellandse Zeegebied (Italie,Spanje) zullen de VS sterk aanwezig blijven...
Eerder van een herpositionering naar Polen, het Noorse poolgebied, terwijl in de Middellandse Zee de VS aanwezigheid middels een permanent aanwezige Vloot zeer sterk blijft. Vanuit NATO-standpunt is dat zelfs logischer...
Hoewel zelfs binnen de VS-strijdkrachten er voor- en tegenstanders zullen zijn aangaande de omvang van het troepencontingent in Duitsland is het patroon al lang duidelijk.

Het moet er ten eerste om gaan dat de NATO-partners eerst eens zelf hun schriftelijk toegezegd deel van de kosten voor gemeenschappelijke defensie dragen.(en de Europese partners zitten met een historische achterstand,Duitsland op kop!) en ten tweede hebben de VS niet zozeer nood aan massale aanwezigheid in Europa,dan wel goede uitvalsbasissen.... Misschien is Duitsland ondertussen niet meer de meest geschikte plaats....
Het is in de VS bijvoorbeeld gewoonweg niet uit te leggen dat er in Oost-Europa geen grote gemeenschappelijke contingenten Europese troepen liggen en men altijd ligt te wachten op "de Amerikanen".....als het cement tussen de slecht passende NATO-steentjes......
En nog,onder President Obama werden al heel vriendelijk geformuleerde waarschuwingen gegeven,de huidge President heeft een andere stijl en dreigt het allemaal een beetje concreter te maken.
De Europese tak van de NATO moet nu eindelijk eens zijn "act together" maken hé....Ik kan het begrijpen...
De Moffen willen graag de centjes ontvangen die de aanwezigheid van Amerikaanse basissen genereren, maar zelf weer eens een ECHT leger opbouwen ....nope
Ik kan Trump op dit gebied gelijk geven.

Wat mij betreft (als leek) mag een stapje verder ook nog. Laat Europa zijn eigen boontjes eens doppen en dan ook militair haar eigen partners zoeken want alleen staan ze zelf... nergens. (Zeker als ze zelfs soldaten van de mama-generatie, niet in de kazernes mogen doen slapen in de week ).
Nu, dat van partners vinden wordt een dubbel probleem, eentje voor alle Europese lidstaten plus eentje voor de USA zelf.

Of gaat Von der Leyen de Chinezen proberen te Verleyen? . Alleen 't gedacht al.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 12:21   #4
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Mooi , weg met die lui hier .
En het nut van de NATO zie ik ook niet .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 11 juni 2020 om 12:23.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 13:07   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Mooi , weg met die lui hier .
En het nut van de NATO zie ik ook niet .
Nee, wij hebben immers ons sterk Europees leger
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 13:14   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Mooi , weg met die lui hier .
En het nut van de NATO zie ik ook niet .
De NATO heeft geen nut, dat klopt.

Maar wie en wat heeft er voor gezorgd dat een dergelijke onzin kan en mag geschreven worden?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 14:14   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Dit ,het "nut" van de NATO,duikt regelmatig op in draadjes op dit forum.

In essentie is mijn standpunt dat NATO gewoon een "geostrategische overlegbarak" moet zijn tussen de EU,de VS,Turkije met de focus op deze kant van het Euraziatisch continent en de Noord-Atlantische oceaan en de oostkant van het Noord-Amerikaanse continent.....en coordinator van gemeenschappelijke oefeningen en akties.

Geen noodzaak om "troepen onder NATO-bevel" te hebben...In de praktijk betekende dat eigenlijk toch "Amerikaanse vlagofficieren" want de anderen mankeerden continue aan capaciteiten in de "volheid van het geweldsspectrum".


Een Europees leger echter zou,tegen vermoedelijk MINDER kosten dan nu uitgegeven wordt al een serieus "volle" Europese macht kunnen geven...
Maar dat zou betekenen dat "lokale" politici GEEN (dus GEEN) inspraak zouden kunnen hebben in het gebruik,de lokaties,de werkomstandigheden,de carrieremogelijkheden...etc (zoals in de VS )....en DIE stap is er nog steeds een te ver...

En zo worden allerlei "snelle interventiemachten" en "gemeenschappelijke Frans Duitse" bataljons opgericht die vooral dienen om achter wat vlaggen te marchgeren of af en toe wat te gaan schieten en schijten in een Baltisch Bos...

tsja.....zo zal het niet gaan hé....

Moest "Europa" al eens beginnen met het oprichten van een directe kopie van de USCG...dat zou al een begin zijn met een "para-militaire" organisatie.En die voortreffelijke jongelui die zich daar in New Jersey aanmelden voor "boot Camp" worden ook "door de mangel" gehaald(een kwart vliegt er af!) omdat "Coastie" worden een zware verantwoordelijkheid kan en zal leggen op een jongen of meisje van 19 jaar, eens in dienst!

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juni 2020 om 14:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 15:55   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik kan Trump op dit gebied gelijk geven.

Wat mij betreft (als leek) mag een stapje verder ook nog. Laat Europa zijn eigen boontjes eens doppen en dan ook militair haar eigen partners zoeken want alleen staan ze zelf... nergens. (Zeker als ze zelfs soldaten van de mama-generatie, niet in de kazernes mogen doen slapen in de week ).
Nu, dat van partners vinden wordt een dubbel probleem, eentje voor alle Europese lidstaten plus eentje voor de USA zelf.

Of gaat Von der Leyen de Chinezen proberen te Verleyen? . Alleen 't gedacht al.
In Europa zijn het inderdaad mama-soldaten.
In de VS zijn het drugs-soldaten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 15:57   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Europa zijn het inderdaad mama-soldaten.
In de VS zijn het drugs-soldaten.
neen......
In de VS toont zich een situatie die heel erg lijkt op die in Pakistan,Egypte......Rusland
Een steeds "disfunctioneler" en "onverschilliger" overheid die echter haar strijdkrachten in zeer hoge staat van uitrusting en paraatheid houdt...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juni 2020 om 15:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:00   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ziet er overigens niet naar uit dat er op middellange termijn echt een aftocht is van "Amerikaanse troepen" uit Europa...Zeker in het Middellandse Zeegebied (Italie,Spanje) zullen de VS sterk aanwezig blijven...
...


Het is in de VS bijvoorbeeld gewoonweg niet uit te leggen dat er in Oost-Europa geen grote gemeenschappelijke contingenten Europese troepen liggen en men altijd ligt te wachten op "de Amerikanen".....als het cement tussen de slecht passende NATO-steentjes......


En nog,onder President Obama werden al heel vriendelijk geformuleerde waarschuwingen gegeven,de huidge President heeft een andere stijl en dreigt het allemaal een beetje concreter te maken.De Europese tak van de NATO moet nu eindelijk eens zijn "act together" maken hé....Ik kan het begrijpen...

De Moffen willen graag de centjes ontvangen die de aanwezigheid van Amerikaanse basissen genereren,aar zelf weer eens een ECHT leger opbouwen ....nope
Juist: Spanje, Italie maar ook & vooral Griekenland + Cyprus zijn belangrijk voor 1 of meer vliegdekschepen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:01   #11
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Zo zal het wel gaan natuurlijk ... Nog voor hij werd verkozen, net als in de rest van Europa, amper een dag laten passeren om op de man in te kappen; maar dan wel het lef hebben om te verwachten dat de man zijn troepen beschikbaar zal houden ...

Zo werkt dat natuurlijk niet.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:01   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
neen......
In de VS toont zich een situatie die heel erg lijkt op die in Pakistan,Egypte......Rusland
Een steeds "disfunctioneler" en "onverschilliger" overheid die echter haar strijdkrachten in zeer hoge staat van uitrusting en paraatheid houdt...
Buiten de marine is de paraatheid van drugs-soldaten flauwtjes.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:10   #13
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Waar Duitsland een probleem mee heeft is niet de terugtrekking van VS 'Besatsungstruppen' maar het feit dat het Trump regime het niet eens nodig vond haar Duitse kolonie daarvan op voorhand op de hoogte te brengen. De VS wil die troepen in Polen stationeren. Beetje provoceren ongeacht Europese belangen. Verdeel en heers tussen Europa en haar ooster buren. Euraziatische economische integratie verhinderen. Aan zo'n situaties merk je wie er eigenlijk de baas is over Europa. "Deutschland runter halten" en bij extentie heel Europa onder de duim houden is nog steeds de mentaliteit in de VS. En heel wat Europeanen zijn geïndoctrineerd om dat normaal te vinden. A ja want de VS is 'de bevrijder' he. Sukkelaars.

Laatst gewijzigd door Bach : 11 juni 2020 om 16:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:51   #14
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, wij hebben immers ons sterk Europees leger
Waar hebben we dat momenteel voor nodig ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 17:21   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waar hebben we dat momenteel voor nodig ?
Om bij voorbeeld de arme Palestijnen te gaan bevrijden. Zonder de grote boeman moet dat toch lukken he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 20:46   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waar hebben we dat momenteel voor nodig ?
Dat is de vraag van 1 miljoen.
Wie geeft er een zinnig antwoord ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 21:22   #17
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waar hebben we dat momenteel voor nodig ?
Vrede is niet vrij, er is een kost aan verbonden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 21:41   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vrede is niet vrij, er is een kost aan verbonden.
OK maar nu is die kost niet echt verantwoord, tenzij voor de luchtmacht: wie de sterkste is in de lucht, heeft de beste troef in handen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 22:19   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Duitsland wil geen aftocht van Amerikaanse bezettingstroepen.

Deutschland will keinen Rückzug der US-Besatzungstruppen.

Schreef ik dat vorig jaar al niet eens dat de VS zijn troepen uit de EU zou terugtrekken en dat als er wat misloopt in de EU wij nog niet meer op ,de hulp zullen mogen rekenen van de VS zoals men die hulp wel heeft gekregen wat jaren geleden.

Het lijkt mij een gevaarlijke zaak want nu de EU vol loopt 'wir schaffen das' zullen die de kans schoon zien om ...

Ik vind het zelfs ver gezocht dat men in het artikel spreekt over 'bezettingstroepen'.



Die 'bezettingstroepen' kosten de US bakken geld en daar President Trump van mening is 'Make America great again' zullen zij die gelden best kunnen gebruiken zeker nu dat alles daar in puin geslagen geworden is door de zaak Floyd.

In de geest kijken van Trump: Europa heeft zijn grenzen open gezet wel trek er uw plan mee met wat u heeft binnengehaald.

Zou ik mij weer maar eens vergissen?
Ik denk het wel, daar het naar mijn aanvoelen totaal niet gaat om de inlandse samenlevingsproblemen van Duitsland. Wel om het afblokken van de Russische invloed. De VS zullen niet geneigd zijn om Rusland vrij te spel te geven in Europa.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 22:25   #20
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk het wel, daar het naar mijn aanvoelen totaal niet gaat om de inlandse samenlevingsproblemen van Duitsland. Wel om het afblokken van de Russische invloed. De VS zullen niet geneigd zijn om Rusland vrij te spel te geven in Europa.
Daar draait het idd om.
Idem in Turkije. Daar willen ze ook per sé blijven, ook al praat Erdogan soms een dreigende taal.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be