Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2014, 08:56   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Cool Rotte appels in het verkeer dan weer

Bron

Wat de man 'meegemaakt' heeft, denk ik wel dat iedereen al wel zo eens iets voorgehad heeft in het verkeer.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 09:15   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Deze bleek al in K&K te staan

Link
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 09:19   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Het lijkt wel een cliché,
maar het is toevallig weeral een BMW!
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 12:24   #4
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Als hij dat hier geflikt had bij "wegmisbruikers" dan was het direct invorderen rijbewijs geweest, conform art5 van het RVV. Plus waarschijnlijk een EMG cursus van €780.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 13:27   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

En heksenjacht op de verkeerde persoon, zelfs op de familie...
Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...r-woorden.aspx

09:16 BINNENLAND

Het filmpje van de wegpiraat op de E314 is een ware hit op het internet. Op sociaalnetwerksite Facebook denken sommigen te weten wie er achter het stuur zit: de Hasseltse juwelier Eddy Heleven. En nog wat verder heet het plots diens zoon te zijn.


“Te gek voor woorden”, zegt de juwelier, die intussen al klacht heeft ingediend bij de politie. “Ergens duikt blijkbaar een foto op van de bewuste wagen voor de gevel van mijn zaak. Maar die foto is minstens vijf jaar oud en ik rijd al meer dan 9 jaar met een terreinwagen. Een BMW hebben we nooit gehad. Voor mij is zondag plots een hel gestart. In geen tijd regende het hier telefoons van mensen die me uitscholden. Onze Facebookpagina’s zijn overspoeld door gelijkaardige reacties. Ik dien een klacht in wegens laster en eerroof. Nog mooier is dat mijn zoon genoemd wordt als chauffeur. Mijn kinderen zijn respectievelijk 6 en 3 jaar oud.”
En dat alles omdat ooit eens een foto genomen werd van zo´n BMW voor zijn uitstalraam.

Binnenkort iedereen een dashcam ? Wanneer voert men de brandstapel weer in ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2014 om 13:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 14:27   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik overweeg in ieder geval om me een dashcam aan te schaffen.

Je zal maar een ongeval hebben door zo'n klojo, en niets kunnen bewijzen.

En verder ben ik benieuwd of ze die verkeersterrorist iets aan zijn broek kunnen naaien op gerechtelijk vlak.
Tenminste vermoed ik dat hij nu zich toch wat ongemakkelijk moet voelen. Kleine compensatie voor de chauffeur van de bestelwagen die bijna betrokken raakte in een ongeval.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:08   #7
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het lijkt wel een cliché,
maar het is toevallig weeral een BMW!
Doe niet onnozel. Wat heeft BMW daar nu mee te maken. Ja, het is een feit dat hetzelfde gebeurd met dikke nekken in een Mercedes. Men zou in feite geen gewone achterlijke stervelingen met zo'n wagens mogen laten rijden. Ik heb toevallig ook altijd BMW gereden en zou het nog doen indien autorijden niet zo duur was. Ik geef toe: ik heb ook altijd snel gereden, maar ik heb me nooit gedragen zoals de idioot in het filmpje. En om dus alle BMW rijders over dezelfde kam te scheren vind ik er over.

Er zijn trouwens wagens die nog veel sneller zijn dan een BMW. Gedragen al die chauffeurs zich dan soms op zo'n manier ?

De keren dat ik wagens achter mij zag verschijnen genre Porsche, Ferrari etc.. heb ik me altijd keurig en zo spoedig mogelijk naar rechts begeven. Ookal omdat ik de facto elke vorm van snelheidsbeperking op een autosnelweg verkeerd vind. Men zou beter de onbekwamen en prutsers allerhande de toegang tot de autostrade permanent moeten verbieden, zoals de man in het YT filmpje. Ik heb nooit een opdringerige chauffeur achter mij gehad die met een snelle wagen reed.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:23   #8
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

In elk geval is het te gek voor woorden als ik de commentaren lees in die link. Sommigen beweren dat die bestelwagen niet snel genoeg het rechtse rijvak koos. Wat natuurlijk niet waar is. De chauffeur van de BMW had geen enkele reden om zowel de vrachtwagen als de bestelwagen rechts langs de pechstrook in te halen. Laat me dat duidelijk stellen. Nu komt er blijkbaar nog een staartje aan heel de zaak wegens inbreuk op de privacy. Wat een apenland hier !

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 6 januari 2014 om 16:24.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:30   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Hoe zeer ik ook vind dat die verkeersterrorist moet aangepakt worden, evenzeer vind ik dat eender wie die een haatmail verzond of nog erger, aan de juwelier, ook moet aangepakt worden.
Ik heb die foto's gezien, en het was overduidelijk 'dat je geen conclusies kon trekken'. De foto's stonden trouwens op een website die foto's van 'speciale' wagens verzamelde.
Een haatmail sturen of iets dergelijks, heeft niets met privacy te maken, maar wel met misdrijven zoals beledigingen, eerroof, bedreigingen, stalking ... enz.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:36   #10
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
En om dus alle BMW rijders over dezelfde kam te scheren vind ik er over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Welk kleurtje of geloof die kwiet heeft is eigenlijk niet ter zake doende. Het is een verkrachter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Juist. Laat me het dan anders formuleren, nu het feit toch gebeurd is. "Laten we hopen dat het weer eens een moslim was".
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:40   #11
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het lijkt wel een cliché,
maar het is toevallig weeral een BMW!
Niet toevallig.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:43   #12
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Binnenkort iedereen een dashcam ? Wanneer voert men de brandstapel weer in ?
Die bestaat al: Het Laatste Nieuws, De Morgen, VTM-nieuws, La Libre Belzikke,.. moet ik voort gaan?
Het is nog net niet de brandstapel, maar een schandpaal wel al.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 18:17   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Die bestaat al: Het Laatste Nieuws, De Morgen, VTM-nieuws, La Libre Belzikke,.. moet ik voort gaan?
Het is nog net niet de brandstapel, maar een schandpaal wel al.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:04   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Proficiat voor de apen van de privacycommissie die commentaar hadden op de dashcam.

Het is erger om een nummerplaat op youtube te zetten, dan iemand dermate aan te vallen in het verkeer, dan men kan spreken van poging tot doodslag.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:05   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En heksenjacht op de verkeerde persoon, zelfs op de familie...


En dat alles omdat ooit eens een foto genomen werd van zo´n BMW voor zijn uitstalraam.

Binnenkort iedereen een dashcam ? Wanneer voert men de brandstapel weer in ?
Ja, waarom niet eigenlijk. In Rusland zijn dashcams al ingeburgerd en die voorkomen een hoop problemen bij de afhandeling van een ongeval ( hoe is het gebeurd, wie is er in fout, enz ). Tegen wegterroristen en verkeersagressie lijkt de dashcam in ieder geval het instrument bij uitstek. De politie kan niet overal op hetzelfde moment zijn, met zo'n dashcam kan iedereen zijn steentje bijdragen en de figuren die menen dat ze zich alles kunnen permitteren en aan de controles ontsnappen met hun Coyote kunnen zo aangepakt worden.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:09   #16
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Wat de man 'meegemaakt' heeft, denk ik wel dat iedereen al wel zo eens iets voorgehad heeft in het verkeer.
Zonder me uit te spreken, kan ik je vertellen dat wat je ziet slechts een beperkte momentopname is.
Wie weet wat er zich daarvoor net afspeelde ?
Waren de twee misschien al langer in de clinch ?
Heeft de ene de andere uitgedaagd ?
... ?
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:19   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Doe niet onnozel. Wat heeft BMW daar nu mee te maken. Ja, het is een feit dat hetzelfde gebeurd met dikke nekken in een Mercedes. Men zou in feite geen gewone achterlijke stervelingen met zo'n wagens mogen laten rijden. Ik heb toevallig ook altijd BMW gereden en zou het nog doen indien autorijden niet zo duur was. Ik geef toe: ik heb ook altijd snel gereden, maar ik heb me nooit gedragen zoals de idioot in het filmpje. En om dus alle BMW rijders over dezelfde kam te scheren vind ik er over.

Er zijn trouwens wagens die nog veel sneller zijn dan een BMW. Gedragen al die chauffeurs zich dan soms op zo'n manier ?

De keren dat ik wagens achter mij zag verschijnen genre Porsche, Ferrari etc.. heb ik me altijd keurig en zo spoedig mogelijk naar rechts begeven. Ookal omdat ik de facto elke vorm van snelheidsbeperking op een autosnelweg verkeerd vind. Men zou beter de onbekwamen en prutsers allerhande de toegang tot de autostrade permanent moeten verbieden, zoals de man in het YT filmpje. Ik heb nooit een opdringerige chauffeur achter mij gehad die met een snelle wagen reed.
Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, ik stel gewoon vast dat er veel leeghoofden met een BMW rijden en ik denk niet dat dit een subjectief gegeven is ( zie onderstaande ). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die met een BMW rijdt een leeghoofd is.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...le20351453.ece

http://wheels.blogs.nytimes.com/2013...suggests/?_r=0
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 6 januari 2014 om 20:25.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:36   #18
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam,
Gelukkig
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
ik stel gewoon vast dat er veel leeghoofden met een BMW rijden en ik denk niet dat dit een subjectief gegeven is.
Dat klopt. Veel idiote moslims ook en ge weet hoezeer ik die categorie bewonder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die met een BMW rijdt een leeghoofd is.
Ook juist. In elk geval had ik er al een vooraleer de moslims dachten dat ze "in" waren en er minder dom en achterlijk uit zagen door met zo'n klasse wagen te rijden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:47   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die met een BMW rijdt een leeghoofd is.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...le20351453.ece

http://wheels.blogs.nytimes.com/2013...suggests/?_r=0
Vooral die met een zwarte BMW rijden volgens een grote ADAC-rondvraag...
Die zilver hebben zijn de braafste.

Citaat:
http://www.bimmertoday.de/2012/09/02...gst-aggressiv/

Ein schwarzer BMW im Rückspiegel auf der Autobahn: So sieht laut einer aktuellen Umfrage des ADAC der aus Sicht anderer Autofahrer unangenehmste Verkehrsteilnehmer aus. Mehr als die Hälfte der Befragten wurden demnach schon mindestens ein Mal Opfer von Raserei und Drängelei auf der Autobahn, wobei BMW-Fahrer besonders häufig unangenehm auffallen oder zumindest in Erinnerung bleiben.
50,6 Prozent gaben an, dass BMW-Fahrer durch dichtes Auffahren negativ in Erscheinung treten. Auf den weiteren Positionen folgen mit deutlichem Abstand die Fahrer von Mercedes (32,2 Prozent), Audi (25,9 Prozent) und Porsche (8,7 Prozent).

Auch die Farbe erlaubt laut den Befragten Rückschlüsse auf den Fahrstil, wobei die Fahrer schwarzer Autos ein besonders negatives Image haben: 43,5 Prozent nannten Schwarz als typische Drängler-Farbe, Silber kommt in dieser Disziplin nur auf 9,7 Prozent.
Während sich nur 30 Prozent der Autofahrer am meisten von Schleichern genervt fühlen, stören sich ganze 80 Prozent an notorischen Dränglern und Rasern. Immerhin 20 Prozent haben außerdem den Eindruck, dass die Aggressionen im Straßenverkehr in den letzten Jahren zugenommen haben, wobei besonders die Autobahn im Fokus steht: Nur 16 Prozent der Befragten fühlen sich auf Landstraßen von anderen Verkehrsteilnehmern bedrängt, 23 Prozent sehen den Schwerpunkt innerorts.
Dus een zilver-BMW kan veel braver rijden als een zwarte eu... Toyota.

Porsche bestuurders hebben het niet nodig hét te laten zien, ze hebben het.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2014 om 20:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 09:44   #20
Danny'ke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 50
Standaard

Waar ik mij vragen bij stel is dat als iedereen zo een dashcam aanschaft, beelden naar de politie gaat doen en dat er dan nog straffen op basis van die beelden worden uitgesproken waar dan het einde gaat zijn? Wat is het volgende dan? Iedereen een mobiele flitser in zijn wagen die direct alle overtredingen van wagens in de buurt online door gaat sturen?

De BMW heeft een fout gemaakt en normaal reageer ik niet op dergelijke topics maar je ziet enkel maar een stuk van de film. Wat heeft de vrachtwagenchauffeur daarvoor uitgespookt? Ik ken deze persoonlijk van bij zijn vorige werkgever en hijzelf is zeker geen voorzichtige chauffeur. Waarom is hij destijds plots van werk moeten veranderen? Kreeg de baas teveel telefoons van weggebruikers die zich geïntimideerd voelden? Ik blijf voorzichtig met mijn woorden maar ik kan alleen zeggen dat de vrachtwagenchauffeur zijn verhaal van geen kanten klopt. Ik kan dan ook alleen maar hopen dat als de politie met deze zaak verder gaat alles gaat onderzoeken. En vooral dat de vrachtwagenchauffeur een dikke boete en liefst wat gevangenisstraf krijgt voor laster en eerroof. Ik hoop ook dat zijn baas maatregelen gaat nemen en die dashcam in zijn vrachtwagen gaat verbieden. Goede reclame is dat zeker niet voor zijn bedrijf. Een vrachtwagenchauffeur moet geen agentje gaan spelen.

Nogmaals de BMW heeft fouten gemaakt. Maar wie heeft dat al eens niet gedaan? Wie heeft al eens niet zitten vloeken omdat een camionette pal voor je neus op het linkse baanvak komt geschoven? En omdat dan die camionette zijn gas loste omdat hij er plezier in had om de wagen achter hem te kloten? De vrachtwagenchauffeur in deze zaak had al ettelijke keren vormen van verkeersagressie gehad. Omdat hij constant op het linkse baanvak ging rijden of het achterliggend verkeer moedwillig blokkeerde. Zeker als het om duurdere aankomende wagens ging bleek en blijkt hij nu nog een dikke klootzak te zijn. Destijds waren alle collega's blij toen hij moest vertrekken. Ik hoop dat zijn huidige baas nu ook even twee keer gaat nadenken alvorens de echte wegpiraat met zijn vrachtwagen op de weg te sturen.
Danny'ke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be