Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2006, 17:16   #1
Friedrich Nietzsche
Partijlid
 
Friedrich Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2005
Berichten: 293
Standaard De soort verzwakt (niet voor watjes!)

Valt het niet op dat er de laatste honderd jaar (en zelfs de laatste decennia) een gigantische toename is van aandoeningen zoals kanker, astma, allergie, CVS, ADHD? Ik groepeer deze aandoeningen onder de noemer FYSIOLOGISCHE DECADENTIE.

Volgens mij is dit een symptoom van de toenemende verzwakking van de soort.

De toegenomen wetenschappelijke kennis (die enkel OP HET EERSTE GEZICHT louter voordelen biedt) houdt echter steeds meer zwakkeren in leven en zorgt ervoor dat deze zich kunnen voortplanten. Op deze manier floreren de slechte genen en verzwakt de soort. Hoeveel Spartanen of Hellenen denkt u dat er leden aan astma, CVS of ADHD?

Normaal is het de natuur zelf die de natuurlijke selectie doet: de zwakken vallen er vanzelf vantussen. De sterken blijven in leven.

Dat is het echte principe van de natuurlijke selectie. Heeft de natuur ooit ongelijk? De natuur is de beste raadgever.

Wetenschap is noch anarchistisch, noch aristocratisch van aard. Bij aristocraten is ze zelfs misplaatst. Wetenschap hoort bij het midden.
En zoals u weet, het midden heerst!
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 17:20   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Klopt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 17:26   #3
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Wat mij opvalt is hoe de levensverwachting van de verzwakte soort de laatste 150 jaar geëvolueerd is.
Naam: levensverwachting.jpg
Bekeken: 137
Grootte: 21,5 KB

Bron
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 9 februari 2006 om 17:27.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 17:36   #4
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ons brein is een product van de evolutie, als het ons de mogelijkheden verschaft om de evolutie bij te sturen, dan is dat eigenlijk geen 'bijsturen' maar ook gewoon evolutie.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 17:41   #5
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
Hoeveel Spartanen of Hellenen denkt u dat er leden aan astma, CVS of ADHD?
Ik begrijp dat u terug wilt naar de tijd dat oudere, rijpere leraars hun jonge leergierige studenten sexuele voorlichting al doende bijbrachten, maar houdt u aub nu toch eens voor één keer in hé !
__________________
Out of the blue, into the black

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:28.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 17:46   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Lag mij maar uit, maar ik zeg dat het de schuld is van de hygiëne. Mensen kweken zonder weerstand.

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 9 februari 2006 om 17:48.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 17:58   #7
Friedrich Nietzsche
Partijlid
 
Friedrich Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2005
Berichten: 293
Standaard

Daar heb je gelijk. Maar is ook dit wel een goede evolutie? Denk eens na: de soort wordt ouder. In plaats van een jong, energiek ras zitten we in toenemende mate met ouderen. Combineer dit nog eens met de afnemende geboortecijfers en de verzwakking van het ras en je weet hoe laat het is. Hoe lang denk jij dat men dit nog gaat volhouden? Honderd jaar? Ik hoop het. En wat is de oplossing van democraten? Steeds minder jonge mensen moeten steeds langer werken om dit te blijven betalen (mooi voorbeeld van een democratische kortetermijnoplossing, trouwens). En zelfs al vindt men een oplossing om dit betaalbaar te houden, waar is dan het voordeel voor de soort?

Een verouderende en verzwakkende soort! Waar vind je dit in de natuur?

Zeg het mij! WAAR VIND JE DIT IN DE NATUUR?????

Hoongelach!

Voorwaar, IK zeg u: de natuur is de beste raadgever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat mij opvalt is hoe de levensverwachting van de verzwakte soort de laatste 150 jaar geëvolueerd is.
Bijlage 5250

Bron
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:00   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is vooral sedert de laatste 60 jaar. Wat overeenkomt met de voedingswaarde in vlees en andere producten die enorm gedaalt is.
Beetje logisch, als je geen gezonde voeding neemt kan je niet gezond lopen ook!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:09   #9
Friedrich Nietzsche
Partijlid
 
Friedrich Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2005
Berichten: 293
Standaard Zelfrelativering: een bekentenis

In feite behoor ik zelf tot de 'zwakkere' soort: ik heb namelijk astma (hoewel de klachten in de loop der jaren zijn afgenomen) en ik vrees bovendien zelf ook aan CVS te lijden. Tegen het einde van de maand zal dit duidelijk worden. De 'diagnose' van CVS gebeurt d.m.v. uitsluiting. Als de huidige onderzoekspiste niet aanslaat, dan weet ik hoe laat het is. Dus verwijt me hier alstublieft geen arrogantie.

-----------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
Valt het niet op dat er de laatste honderd jaar (en zelfs de laatste decennia) een gigantische toename is van aandoeningen zoals kanker, astma, allergie, CVS, ADHD? Ik groepeer deze aandoeningen onder de noemer FYSIOLOGISCHE DECADENTIE.

Volgens mij is dit een symptoom van de toenemende verzwakking van de soort.

De toegenomen wetenschappelijke kennis (die enkel OP HET EERSTE GEZICHT louter voordelen biedt) houdt echter steeds meer zwakkeren in leven en zorgt ervoor dat deze zich kunnen voortplanten. Op deze manier floreren de slechte genen en verzwakt de soort. Hoeveel Spartanen of Hellenen denkt u dat er leden aan astma, CVS of ADHD?

Normaal is het de natuur zelf die de natuurlijke selectie doet: de zwakken vallen er vanzelf vantussen. De sterken blijven in leven.

Dat is het echte principe van de natuurlijke selectie. Heeft de natuur ooit ongelijk? De natuur is de beste raadgever.

Wetenschap is noch anarchistisch, noch aristocratisch van aard. Bij aristocraten is ze zelfs misplaatst. Wetenschap hoort bij het midden.
En zoals u weet, het midden heerst!

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:28.
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:10   #10
Friedrich Nietzsche
Partijlid
 
Friedrich Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2005
Berichten: 293
Standaard

Correctie: het is de 'fout' van de wetenschap. En ik lach niemand uit. De publieke opinie misschien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Lag mij maar uit, maar ik zeg dat het de schuld is van de hygiëne. Mensen kweken zonder weerstand.
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:12   #11
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

idd mambo als je in een auto slechte naft kapt dan blijft het zaakje ook niet draaien
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:12   #12
Friedrich Nietzsche
Partijlid
 
Friedrich Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2005
Berichten: 293
Standaard

Correctie: ik wil een terugkeer naar de NATUUR! Niet naar paard en kar, maar naar de wijsheid van de ouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik begrijp dat u terug wilt naar de tijd dat oudere, rijpere leraars hun jonge leergierige studenten sexuele voorlichting al doende bijbrachten, maar houdt u aub nu toch eens voor één keer in hé !
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:15   #13
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
In feite behoor ik zelf tot de 'zwakkere' soort: ik heb namelijk astma (hoewel de klachten in de loop der jaren zijn afgenomen) en ik vrees bovendien zelf ook aan CVS te lijden. Tegen het einde van de maand zal dit duidelijk worden. De 'diagnose' van CVS gebeurt d.m.v. uitsluiting. Als de huidige onderzoekspiste niet aanslaat, dan weet ik hoe laat het is. Dus verwijt me hier alstublieft geen arrogantie.

-----------------------------------------------------------
beste

Al eens geexperimenteerd met volle ongeraffineerde granen ? dat zou eigenlijk ( volgens de natuur en de wijsheid van de ouden ) 80 percent van onze voeding moeten zijn.

veel succes ermee ( 100 percent genezing beloof ik niet maar beterschap en vermindering van de ziektesymptonen zeer zeker wel )
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:29.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:16   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Noemen jullie die kamerplantjes in een R.V.T. een verijking voor onze samenleving? Weten jullie wel hoe zij schrewen naar de doodt?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:23   #15
Friedrich Nietzsche
Partijlid
 
Friedrich Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2005
Berichten: 293
Standaard

Evolutie, ja. Maar een GOEDE evolutie, dat is maar de vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ons brein is een product van de evolutie, als het ons de mogelijkheden verschaft om de evolutie bij te sturen, dan is dat eigenlijk geen 'bijsturen' maar ook gewoon evolutie.
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:34   #16
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Erg simplistisch gesteld.
Je houdt o.a. geen rekening met:
-Welvaartsziekten(Kanker door vetrijk eten-roken, Suikerziekte,..)
-Ouderdomsziekten(hoe ouder we worden hoe meer ziektes we kunnen krijgen)
-...
__________________
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:34   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht

Valt het niet op dat er de laatste honderd jaar (en zelfs de laatste decennia) een gigantische toename is van aandoeningen zoals kanker, astma, allergie, CVS, ADHD?
Zou er niet een verband kunnen zijn met de explosieve groei van de zware en de chemische industrie de laatste honderd jaar ?

Zou het kunnen dat de 'natuur' (waar de mens zelf ook een deel van is) niet goed weet hoe ze de al bij al vrij plotse verschijning van talrijke bijzonder complexe molecuulstructuren moet verwerken ??

Zou het kunnen dat de 'overprikkeling' waardoor de moderne beschaving gekenmerkt wordt een 'psychosomatisch' effect heeft ???

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:29.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:35   #18
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Zé dat is nu een echt maatschappelijk probleem waar al die grote monden van dit forum stil vallen,nu moet je het zeggen! Druf je in het velletje van die 90 ger kruipen? NEE dat zeg ik,en ik hoop dat je nooit moet doen!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:37   #19
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zé dat is nu een echt maatschappelijk probleem waar al die grote monden van dit forum stil vallen,nu moet je het zeggen! Druf je in het velletje van die 90 ger kruipen? NEE dat zeg ik,en ik hoop dat je nooit moet doen!!!
Blijkbaar hebben Antwerpenaars, naast de gesproken taal, ook moeite met onze geschreven taal.
__________________
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:39   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
Blijkbaar hebben Antwerpenaars, naast de gesproken taal, ook moeite met onze geschreven taal.
Naast de kwestie man! Antwoorden. Dat kan jij niet!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be