Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2012, 21:07   #21
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En mij lijkt de vraag over de moslimgemeenschap relevant genoeg om te stellen om diverse reden.
Daar heb ik in elk geval geen tekeningetje voor nodig KK.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 21:18   #22
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
De TS heeft het hier idd. enkel over moslims. Dus als jij een draad wil starten over Oostblokkers of anderen doe dan gerust. Zij sturen natuurlijk ook geld naar huis. Maak het nu niet nog ingewikkelder dan het al is. Maar laten we het hier volgens de vraag van de TS enkel en aleen over moslims hebben. Zij zijn overigens ook wel de grootste hoop. Een hoop alvast die veel minder bijdraagt dan gelijk welke andere bevolkingsgroep. In feite wil jij hier alles op een hoopje gooien om speciaal die meest belastende groep te beschermen. Valt wel goed op denk ik.
Tenminste een die het debat de kans geeft om objectief te zijn .

Bovendien stel ik de vraag niet of gaat het debat niet over vlaanderen , maar over Europa , en Oost Europa is ook Europa . en als we ervoor kunnen zorgen dat Oost Europa beter / rijker wordt dan zullen we daar wel bij varen . we zijn één continent één blanc volk . ik denk dat we van elkaar niets meer te vrezen hebben . we hebben dan toch iets geleerd uit de oorlogen 1 en 2 .

Maar hoeveel films of documentatie er ook voor handen is , Moslims hebben het nog steeds niet begrepen , en bevechten elkaar elke dag .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 21:34   #23
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Maar hoeveel films of documentatie er ook voor handen is , Moslims hebben het nog steeds niet begrepen, en bevechten elkaar elke dag.
Dat is een goede zaak eerlijk gezegd want anders zouden ze zich misschien eens iets teveel kunnen concentreren op hun natuurlijke vijand: nl. de niet-gelovige (de niet-moslim). Nu houden ze zich ook nog bezig met het elkaar uitmoorden. Voorwaar de trouwe opvolgers van die andere massamoordenaar Mohammed. Ik ga ze zeker niet tegenhouden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 21:51   #24
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat is een goede zaak eerlijk gezegd want anders zouden ze zich misschien eens iets teveel kunnen concentreren op hun natuurlijke vijand: nl. de niet-gelovige (de niet-moslim). Nu houden ze zich ook nog bezig met het elkaar uitmoorden. Voorwaar de trouwe opvolgers van die andere massamoordenaar Mohammed. Ik ga ze zeker niet tegenhouden.
Ik ga ze ook niet tegen houden want als men kijkt naar al wie er zich wil mee bemoeien , kunnen we enkel vaststellen dat ze de twee vechtende partijen tegen krijgen .

Ik haat eigelijk het dagelijks nieuwsbericht met alweer moorden en alweer aanslagen en alweer menselijk leed . vaak menselijk leed van een heethoofd die zelf een minutje eerder met gebaldse vuist aan het schreeuwen was .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 06:34   #25
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
T
Bovendien stel ik de vraag niet of gaat het debat niet over vlaanderen , maar over Europa , en Oost Europa is ook Europa . en als we ervoor kunnen zorgen dat Oost Europa beter / rijker wordt dan zullen we daar wel bij varen . we zijn één continent één blanc volk . ik denk dat we van elkaar niets meer te vrezen hebben . we hebben dan toch iets geleerd uit de oorlogen 1 en 2 .

Maar hoeveel films of documentatie er ook voor handen is , Moslims hebben het nog steeds niet begrepen , en bevechten elkaar elke dag .
Vandaar dat we er ook wel bij varen als de Moslims rijker en welvarender worden. Rijke mensen bevechten elkaar minder.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 08:03   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vandaar dat we er ook wel bij varen als de Moslims rijker en welvarender worden. Rijke mensen bevechten elkaar minder.
Yeps. als er 1 persoon een miljoen euro heeft en hij verdeelt dat onder 1 miljoen mensen dan heeft tenminste iedereen gelijk één euro.... en hij heeft er geen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 08:36   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Tenminste een die het debat de kans geeft om objectief te zijn .

Bovendien stel ik de vraag niet of gaat het debat niet over vlaanderen , maar over Europa , en Oost Europa is ook Europa . en als we ervoor kunnen zorgen dat Oost Europa beter / rijker wordt dan zullen we daar wel bij varen . we zijn één continent één blanc volk . ik denk dat we van elkaar niets meer te vrezen hebben . we hebben dan toch iets geleerd uit de oorlogen 1 en 2 .

Maar hoeveel films of documentatie er ook voor handen is , Moslims hebben het nog steeds niet begrepen , en bevechten elkaar elke dag .
Als u objectief wilt zijn dan kan dat het beste door de grondwet te volgen. Die stelt dat alle burgers voor de wet gelijk zijn en dat niemand wegens zijn geloof of afkomst apart zal worden behandeld. Als u bezwaar heeft tegen de kapitaalstroom naar het buitenland dan moet u dat dus niet per bevolkingsgroep beschouwen maar in het algemeen. Zo als u het nu aanpakt is het resultaat dat u een bepaalde bevolkingsgroep in een kwaad daglicht stelt. U verdeelt dus liever dan dat u verbindt. En dan besluit u nota bene met de opmerking "Moslims hebben het nog steeds niet begrepen en bevechten elkaar elke dag." In uw stad?

Verder verbaast het mij dat u meent dat de Oostblokkers welvarender zullen worden als 'wij' daar geld naar toe sturen. U geeft ze dus liever een vis dan een hengel?

Laatst gewijzigd door Piero : 1 oktober 2012 om 08:37.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 09:24   #28
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vandaar dat we er ook wel bij varen als de Moslims rijker en welvarender worden. Rijke mensen bevechten elkaar minder.
Klopt ,

kom , geef al Uw zwitserse frankskes aan mij , dan val ik U nooit meer lastig , werkt het zo ?

Hebben ze nog niet genoeg inkomsten uit olie en gas , om een eigen economie op te bouwen ? nee , ze doen er geen kloten mee , alleen vechten .

En wanneer we hen nog meer geven , zullen ze evenmin werken en op eigen benen leren staan om eigen welvaart te creeren .

Het is juist door hen onze sociale manier van leven en in het bijzonder onze sociale financiele voorzieningen te leren kennen dat ze zich hier in een hangmat komen nestelen , en met hoe meer hoe beter volgens hen .

inmiddels een kwaal die je nog moeilijk kan bedwingen .

Het lijkt wel als in een stad waar men de duiven voederd , die komen ook massaal af en op uw vensterbanken schijten
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 18:02   #29
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vandaar dat we er ook wel bij varen als de Moslims rijker en welvarender worden. Rijke mensen bevechten elkaar minder.
Vreemde pamperredenering ? Zijn er niet genoeg andere moslimstaten die rijk genoeg zijn ? Saoudi-Arabie, Kuwait enz.. En de moslims die hier zijn die bijten de hand die hen voed. Of twijfel je daaraan. Dankzij allerlei vuile truukjes zuigen ze de OCMW's leeg. In elk geval draai het of keer het zoals je wil, een grote troep hier aangestrande moslims hebben het beter dan in hun thuisland. Heel dankbaar vind ik ze niet. Wel een grote bek opzetten en hun fanatisme exporteren naar hier.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 18:05   #30
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Klopt ,
kom, geef al Uw zwitserse frankskes aan mij , dan val ik U nooit meer lastig, werkt het zo ? Hebben ze nog niet genoeg inkomsten uit olie en gas , om een eigen economie op te bouwen ? Nee, ze doen er geen kloten mee, alleen vechten. En wanneer we hen nog meer geven, zullen ze evenmin werken en op eigen benen leren staan om eigen welvaart te creeren. Het is juist door hen onze sociale manier van leven en in het bijzonder onze sociale financiele voorzieningen te leren kennen dat ze zich hier in een hangmat komen nestelen , en met hoe meer hoe beter volgens hen. Iinmiddels een kwaal die je nog moeilijk kan bedwingen. Het lijkt wel als in een stad waar men de duiven voederd , die komen ook massaal af en op uw vensterbanken schijten
Akkoord maar ge zou uw "Klopt" in feite moeten vervangen door "Klopt niet".

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 1 oktober 2012 om 18:06.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 18:22   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Hebben ze nog niet genoeg inkomsten uit olie en gas , om een eigen economie op te bouwen ? Nee, ze doen er geen kloten mee,
hola... de arabieren met oliedollars kopen het halve vastgoedpatrimonium van de westerse wereld op.
Je wil niet weten hoeveel hotels in de toeristische landen eigendom zijn van de arabieren, hoeveel torengebouwen in de westerse grootsteden aangekocht werden door de arabieren... kortom, je wil gewoonweg niet weten w�*t er hier in het westen allemaal al van de arabische oliesjeiks is....

en dan begin je te snappen hoe het komt dat politici doen alsof ze blind en doof zijn voor de debacle van de multicultuur (lees: invasie van de allahcultuur - multi-etnisch en multi-cultureel geeft amper problemen tot je er een allahtoon bijzet).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 oktober 2012 om 18:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:25   #32
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hola... de arabieren met oliedollars kopen het halve vastgoedpatrimonium van de westerse wereld op.
Je wil niet weten hoeveel hotels in de toeristische landen eigendom zijn van de arabieren, hoeveel torengebouwen in de westerse grootsteden aangekocht werden door de arabieren... kortom, je wil gewoonweg niet weten w�*t er hier in het westen allemaal al van de arabische oliesjeiks is....

en dan begin je te snappen hoe het komt dat politici doen alsof ze blind en doof zijn voor de debacle van de multicultuur (lees: invasie van de allahcultuur - multi-etnisch en multi-cultureel geeft amper problemen tot je er een allahtoon bijzet).
Ze waren welkom o.m. om de vastgoedprijzen op te drijven. Maar ze hebben op veel projecten grote verliezen geleden. De Palmeilanden voor de kust van Dubai was ook zo een fraaie investering.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 23:40   #33
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ze waren welkom o.m. om de vastgoedprijzen op te drijven. Maar ze hebben op veel projecten grote verliezen geleden. De Palmeilanden voor de kust van Dubai was ook zo een fraaie investering.
Een fraaie investering om nog meer westers kapitaal aan het westen te onttrekken bedoel je .

Al in Dubai geweest ? Als je na je kut kantoorbaantje naar een bredere cultuur verlangt dan iets gaan eten en dan in de hoerenbars te hangen tot tijd is om te gaan slapen , ben je daar echt wel op de verkeerde plaats .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 08:12   #34
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Klopt ,

kom , geef al Uw zwitserse frankskes aan mij , dan val ik U nooit meer lastig , werkt het zo ?
Wat wel werkt is natuurlijk economische groei in die landen. Meer economische activiteiten, meer werk.

Citaat:
Hebben ze nog niet genoeg inkomsten uit olie en gas , om een eigen economie op te bouwen ? nee , ze doen er geen kloten mee , alleen vechten .
Dat is wat economen de "resource curse" noemen. Landen rijk in natuurlijk hulpbronnen die ze duur kunnen verkopen ondervinden de druk niet om een industriële en diensten economie op te bouwen.
Is het je al opgevallen dat de rijkste plekken op aarde vaak plekken zijn met weinig natuurlijk hulpbronnen? Als de natuur je niks cadeau doet, dan moet je het zelf doen. En als je het zelf moet doen, dan ga je uiteindelijk het zelfs beter doen dan de rest.

Citaat:
En wanneer we hen nog meer geven , zullen ze evenmin werken en op eigen benen leren staan om eigen welvaart te creeren .
Ik heb het dan ook nergens over "geven" gehad. Ik ben tegen ontwikkelingshulp.

Citaat:
Het is juist door hen onze sociale manier van leven en in het bijzonder onze sociale financiele voorzieningen te leren kennen dat ze zich hier in een hangmat komen nestelen , en met hoe meer hoe beter volgens hen .
Die sociale hangmat moet je afschaffen. Niet alleen voor de immigranten.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 08:13   #35
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Een fraaie investering om nog meer westers kapitaal aan het westen te onttrekken bedoel je .
Kapitaal dat onder de vorm van opdrachten aan bouwfirma's wel weer bij ons terecht gekomen is. Die palmeilanden zijn door De Nul gebouwd.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 12:01   #36
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat wel werkt is natuurlijk economische groei in die landen. Meer economische activiteiten, meer werk.


Dat is wat economen de "resource curse" noemen. Landen rijk in natuurlijk hulpbronnen die ze duur kunnen verkopen ondervinden de druk niet om een industriële en diensten economie op te bouwen.
Is het je al opgevallen dat de rijkste plekken op aarde vaak plekken zijn met weinig natuurlijk hulpbronnen? Als de natuur je niks cadeau doet, dan moet je het zelf doen. En als je het zelf moet doen, dan ga je uiteindelijk het zelfs beter doen dan de rest.


Ik heb het dan ook nergens over "geven" gehad. Ik ben tegen ontwikkelingshulp.



Die sociale hangmat moet je afschaffen. Niet alleen voor de immigranten.
Economische groei ontstaat tussen de twee oren , de ingesteldheid van de mensen . mensen die willen werken en die vooruit willen zijn bezig groei te creeeren zonder er bij stil te staan . groei creeeren bij mensen die niet willen werken en ipv 8 uur per dag te werken, 8 uur per dag bidden en 4 uur vechten , omdat ze hun religie belangrijker vinden dan het comfort van hun familie , daar is economische groei en inventief gemotiveerd zijn iets te maken , bijzonder ver weg .

Door hun enkel cadokes te geven en geld toe te stoppen zal je de economie niet aanzwengelen . trouwens de economie aanzwengelen in een gemeenschap die zijn religieuze onzin voorop steld ten aanzien van materieel comfort is een dood geboren kalf .

Dus ? moeilijk vrraagstuk , moet e dan eerst die religie uitroeien , of omvormen , of moet je dat geweld isoleren om de vrede bij ons niet te impoteren .

Een ander pijnpunt is het respectloze onderlinge in die cultuur , in de landen met enorme kapitalen aan grondstoffen is er één op 100.000 die er beter van wordt tot gigantisch rijk . en de rest zetten ze aan tot haat en wat religieuze onzin , zo denken ze er ten minste niet bij na om hun deel van de koek op te eisen .


Moeten wij die onzin oplossen door onze rijkdom , onze welvaart af te staan ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 12:02   #37
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kapitaal dat onder de vorm van opdrachten aan bouwfirma's wel weer bij ons terecht gekomen is. Die palmeilanden zijn door De Nul gebouwd.
Heel mooi ?

trek de balans eens na van "DE NUL " die winst is ook bijna NUL

ze hebben exotische dochter vennootschappen zat waar de winst verdwijnt en waar kaderleden hun potje vet uit halen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 12:16   #38
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kapitaal dat onder de vorm van opdrachten aan bouwfirma's wel weer bij ons terecht gekomen is. Die palmeilanden zijn door De Nul gebouwd.
België is geweldig sterk in enorme naamkaartjes waar de belasting geen kloten aan ontvangt , omdat de winst deskundig naar het buitenland wordt verkast .

Ik ben iemand die nog al eens graag in mijn reistijd een nachtelijk stapje in de wereld zet . Dubai , Singapore , Saigon , Hong-kong , Macao , Manila
Pnonh-Penh en dergelijke .

Hoeveel gasten kom je in dat feestig nachtleven tegen die voor dergelijk firma's werken , en velen zijn ingeschreven en dus woonachtig in die landen om daar hun loon te ontvangen , op die manier hebben ze soms een drie dubbel netto loon . maar onze staat heeft er geen bal aan .

Nochthans worden dergelijk bedrijven door onze politiekers als god omschreven en hebben er in ruil voor hun gedoogt beleid en de promotie van de leegroof van eigen land , ook wat mandaten en zitpenningen in .
En dan op de kosten van de staat reisjes maken en feestjes bouwen .

Je moet ne keer meer bij de hoeren gaan , om te beseffen wat ze doen man . in die steden moet je niet kijken op de straat wat er gebeurt maar op de hoogste flatgebouwen in de bars eens gaan , als je binnen mag ten minste . Ik heb in meerdere uitgaansgelegenheden geweest waar op de halve fles wisky of Rum de naam van de Vlaamse prominente eigenaar staat .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 12:33   #39
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

KK neem het mij nu vooral niet kwalijk, maar is er iets aan uw toetsenbord ?

bvb....gaan , als >> gaan, als
bvb ...ontvangen , op >> ontvangen,op
enz...

Het punt aan het einde van een zin volgt vlak na de laatste letter, dus zonder spatie.

Leestekens altijd vlak na de laatste letter en een spatie als er nog iets volgt.

't Is maar dat het aangenamer leest.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 2 oktober 2012 om 12:35.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 13:45   #40
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
België is geweldig sterk in enorme naamkaartjes waar de belasting geen kloten aan ontvangt , omdat de winst deskundig naar het buitenland wordt verkast .
De Nul stelt anders wel een hoop mensen in België te werk hoor.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be