Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2013, 20:25   #41
FIK
Burger
 
FIK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 190
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Waarom zou ik met de fiets rijden als ik een pracht van een BMW heb staan?
Op sommige trajecten tijdens bepaalde tijdstippen is de fiets gewoon sneller dan een auto
FIK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 20:37   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.371
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FIK Bekijk bericht
Op sommige trajecten tijdens bepaalde tijdstippen is de fiets gewoon sneller dan een auto
Yep, en dan kijk ik nu naar buiten, en denk in mezelf, wat ga ik nu kiezen als ik naar kantoor zou gaan. De fiets, of de auto?

20 minuten op de fiets in dit weer, of 50 minuten in de wagen, lekker muziekje aan, blikje cola in de houder, climaatcontrole op 20°C.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:19   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
En in de regen fietsen tijdens de herfst? Of in de sneeuw tijdens de winter? Je zou snel in je warme auto kruipen! Jij liever op die fiets dan ik, jongen. Die verkoudheid krijg jer er helemaal gratis bij! Of wacht, medicamenten kosten natuurlijk ook geld... Nee, nee, dat de overheid onze structurele ruimte maar eens herbekijkt. Het is niet onze schuld dat Belgie zo slordig is volgebouwd de laatste jaren. Al die immigrantjes moeten toch ook ergens wonen, nietwaar?
Fietsen in de regen... Dat is een van die dooddoeners die men bovenhaalt zodra het gaat over fietsen naar het werk. In Nederland en Vlaanderen houden enkele fietsers dag aan dag bij of ze bij hun door- en/of heenreis door de regen hebben gefietst. Een druppeltje of een plensbui, in hun statistieken staat het als "regen".

Wat blijkt nu? Geen regen bij het allergrootste deel van de verplaatsingen. Ook in de wintermaanden is het aantal regendagen beperkt.

Koud op de fiets? Warm in de auto? Voor ons lichaam is fietsen veel beter dan in die warme wagen zitten. De weerstand van je lichaam neemt toe door te fietsen. Ik stel het zelf vast: het is bijzonder zelden dat ik ziek ben en met verkoudheden heb ik nauwelijks te doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:23   #44
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Koud op de fiets? Warm in de auto? Voor ons lichaam is fietsen veel beter dan in die warme wagen zitten. De weerstand van je lichaam neemt toe door te fietsen. Ik stel het zelf vast: het is bijzonder zelden dat ik ziek ben en met verkoudheden heb ik nauwelijks te doen.
Een verkoudheid wordt bovendien niet opgewekt door koude, maar door een virus.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:25   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Waarom zou ik te voet gaan of met de fiets rijden als ik een pracht van een BMW heb staan?

Voor het milieu? Laat me niet lachen.
Allemaal onzin wat die groenen vertellen.
Je hoeft het niet voor de groenen te doen. Misschien is het wel eens interessant om het voor jezelf te doen. Met het geld dat je uitspaart, kan je iets kopen voor je vrouw, voor je kinderen of voor jezelf.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:27   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep, en dan kijk ik nu naar buiten, en denk in mezelf, wat ga ik nu kiezen als ik naar kantoor zou gaan. De fiets, of de auto?

20 minuten op de fiets in dit weer, of 50 minuten in de wagen, lekker muziekje aan, blikje cola in de houder, climaatcontrole op 20°C.
Dan kies ik voor de fiets. Zeker weten. Heerlijk je een te voelen met de natuurelementen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:30   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.371
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fietsen in de regen... Dat is een van die dooddoeners die men bovenhaalt zodra het gaat over fietsen naar het werk. In Nederland ..... en blablabla ....is bijzonder zelden dat ik ziek ben en met verkoudheden heb ik nauwelijks te doen.
Zoals ik al schreef, de grootste hoop is alleen maar goed om van goed eten slechte stront te maken.

Komaan, waarom zou je jezelf transporteren met alle comfort, als je stalen 2wielig ros staat te popelen voor een ritje door dat ene dagje rotweer?

Voor wie zou je dat comfort moeten opgeven? Uw buurman? Een verhongerend Afrikaantje? De paniekzaaiers die CO2 als het volgende plutonium afspiegelen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:37   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Komaan, waarom zou je jezelf transporteren met alle comfort, als je stalen 2wielig ros staat te popelen voor een ritje door dat ene dagje rotweer?

Voor wie zou je dat comfort moeten opgeven? Uw buurman? Een verhongerend Afrikaantje? De paniekzaaiers die CO2 als het volgende plutonium afspiegelen?
Comfort? Welk comfort? In je auto zitten om bumper aan bumper aan te schuiven en er het dubbele van de tijd overdoen dan met de fiets. Veel liever door de regen met de fiets. Hierdoor ben ik sneller thuis en kan echt "comfort" beleven thuis: met vrouw en kinderen. En daarvoor wil ik gerust het filerijden opgeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:47   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.371
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Comfort? Welk comfort? In je auto zitten om bumper aan bumper aan te schuiven en er het dubbele van de tijd overdoen dan met de fiets. Veel liever door de regen met de fiets. Hierdoor ben ik sneller thuis en kan echt "comfort" beleven thuis: met vrouw en kinderen. En daarvoor wil ik gerust het filerijden opgeven.
En dat is dan een persoonlijke smaak. Wij kiezen voor de scooter om de voordelen van persoonlijk -file arm- transport om de tijd te kunnen spenderen aan dingen die we belangrijker vinden dan in de file staan.
En ja, ik zou die kunnen vervangen door mijn ligfiets. Maar 12 minuten of 25 minuten onderweg in weer en wind. Ik heb gekozen voor de 12 minuten.

Maar , er zijn mensen die de tijd in een auto zien als persoonlijke tijd, al is het bumperen in de fille. Niet iedereen is zo happig om snel thuis te komen, bij de jengelende koters, de zeurende vrouw, de volgende set rekeningen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:49   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat is dan een persoonlijke smaak.
Dan? Me dunkt dat het ook een zaak van persoonlijke smaak is als je ervoor kiest de wagen te nemen ondanks de wetenschap dat je hoe dan ook in de file terechtkomt. Liever dat dan met de fiets door de regen. Je eigen keuze. Je eigen smaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 21:52   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar , er zijn mensen die de tijd in een auto zien als persoonlijke tijd, al is het bumperen in de fille. Niet iedereen is zo happig om snel thuis te komen, bij de jengelende koters, de zeurende vrouw, de volgende set rekeningen.
Net zoals er anderen zijn die het juist wel leuk vinden in een levendig gezin thuis te komen. U weet het misschien, maar mijn vrouw en ik hebben een groot gezin. Bij ons is er dus altijd leven in de brouwerij. Heerlijk. Vooral heerlijk, omdat ik tijdens mijn fietsrit al heb kunnen genieten van de rust, de meditatie van het fietsen. Ondanks de inspanning geeft het je lichaam een vitaliteit en je geest een frisse draai.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 22:04   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.371
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus, het resultaat is simpel.
U rijd met uw fiets ; ik passeer om de scooter en geef een signaal "tof he", en even verder staat Effect in zijn BMW in de file.

Ik kom thuis , hang de motorkledij op de juiste plek, geef mijn vrouw een kusje, knuffel met de aanwezige katten, en duik mijn werkplaats in.

En wie weet, krijg ik mijn Streetfox eens af, en komen we elkaar tegen, beiden pedalend.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 22:08   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, het resultaat is simpel.
U rijd met uw fiets ; ik passeer om de scooter en geef een signaal "tof he", en even verder staat Effect in zijn BMW in de file.
Als u in het Waregemse zou rondrijden, wel te verstaan...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 22:12   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.371
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u in het Waregemse zou rondrijden, wel te verstaan...
Maar we zitten helaas wel op dezelfde golflengte. Een auto is niet de heilige koe meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 22:14   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar we zitten helaas wel op dezelfde golflengte. Een auto is niet de heilige koe meer.
Waarom "helaas"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 22:15   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.371
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom "helaas"?
Een "ironische" noot.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 07:12   #57
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik vraag me af hoe mensen de stress van een werkdag kwijt geraken als ze in een auto naar huis rijden. Ik zou na een week mezelf verhangen vrees ik. Als ik voor het einde van de week al niet in de bak steek vanwege verkeersagressie.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 07:17   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep, en dan kijk ik nu naar buiten, en denk in mezelf, wat ga ik nu kiezen als ik naar kantoor zou gaan. De fiets, of de auto?

20 minuten op de fiets in dit weer, of 50 minuten in de wagen, lekker muziekje aan, blikje cola in de houder, climaatcontrole op 20°C.
ik ga door weer en wind.

dat kost je wel een serieuze duit aan echt goeie aangepaste fietskledij, maar die bestaat, al is ze heel duur. (denk dat ik zo ongeveer rond de 600€ zit voor mijn winter/regenkledij alleen)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 07:19   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fietsen in de regen... Dat is een van die dooddoeners die men bovenhaalt zodra het gaat over fietsen naar het werk. In Nederland en Vlaanderen houden enkele fietsers dag aan dag bij of ze bij hun door- en/of heenreis door de regen hebben gefietst. Een druppeltje of een plensbui, in hun statistieken staat het als "regen".

Wat blijkt nu? Geen regen bij het allergrootste deel van de verplaatsingen. Ook in de wintermaanden is het aantal regendagen beperkt.

Koud op de fiets? Warm in de auto? Voor ons lichaam is fietsen veel beter dan in die warme wagen zitten. De weerstand van je lichaam neemt toe door te fietsen. Ik stel het zelf vast: het is bijzonder zelden dat ik ziek ben en met verkoudheden heb ik nauwelijks te doen.
voor de uiteinden (handen, voeten, neus...) heb ik toch serieus moeten experimenteren en zoeken ... en handen blijven moeilijk hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2013, 07:19   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Een verkoudheid wordt bovendien niet opgewekt door koude, maar door een virus.
en een gezond (fietsend) lichaam biedt meer weerstand.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be