Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2018, 11:16   #221
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik moet toegeven dat de mensen die de doodsoorzaak van de doden weten te achterhalen straffer zijn dan de onderzoekers waar de levenden bij gaan.

Nog nooit geweten dat je getest kan worden op diesel of iets dat er in zit.

Is iemand van jullie daar al op getest?
En wat was de uitslag?

Of is dat weer zoiets imaginair?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 12:01   #222
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Jarenlang ging het alleen over fijnstof: diesels moesten worden verboden omwille van fijnstof.

Om één of andere reden is fijnstof plots uit de picture verdwenen en nu gaat het alleen nog maar over NO2. Maar met dezelfde claims van vroeger: tienduizenden, honderdduizenden, miljoenen doden.

De hele hetze tegen diesels wordt nu opgebouwd rond de uitstoot van NO2.

Dus ga ik zoeken en kom ik inderdaad op sites zoals die van de EPA.
En zoals ik het nu kan samenvatten kan teveel NO2 (hoeveel?) wel irritatie opwekken aan de luchtwegen bij mensen die zwakke luchtwegen hebben en wellicht irritatie ondervinden door zowat alles.
Daarnaast is er een relatie met de vorming van zure regen, een imaginair probleem dat nooit heeft bestaan, en een relatie om samen met VOS in de zomer ozon te vormen op lage hoogte. Een bescheiden probleem waar we de laatste jaren ook al niet veel meer over horen.
Maar een relatie met vroegtijdig overlijden heb ik nergens kunnen vinden.

En dan vraag ik me af met welk mierengeneuk we bezig zijn.
correctie: jarenlang werd er publiekelijk enkel gefocust op fijn stof en niet op NOx. Voor de onderzoekswereld is dat geen nieuws hoor

en zure regen heeft wel degelijk bestaan hoor

Lees wat bij in de vakliteratuur.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 12:03   #223
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat de mensen die de doodsoorzaak van de doden weten te achterhalen straffer zijn dan de onderzoekers waar de levenden bij gaan.

Nog nooit geweten dat je getest kan worden op diesel of iets dat er in zit.

Is iemand van jullie daar al op getest?
En wat was de uitslag?

Of is dat weer zoiets imaginair?
op niveau van een populatie is het niet zo moeilijk. er is een duidelijke correlatie tussen blootstelling aan slechte luchtkwaliteit (NOx en PM) en levensverwachting.

Hilarisch hoe je nu lijkt te suggereren dat Nox en fijn stof eigenlijk niet schadelijk zijn.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 12:25   #224
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
op niveau van een populatie is het niet zo moeilijk. er is een duidelijke correlatie tussen blootstelling aan slechte luchtkwaliteit (NOx en PM) en levensverwachting.

Hilarisch hoe je nu lijkt te suggereren dat Nox en fijn stof eigenlijk niet schadelijk zijn.
We mogen toch hopelijk nog wel weten hoe je onderzoekt?

Het zou pas echt hilarisch worden mocht het gewoon een veronderstelling zou zijn.

En ik heb sterk de indruk dat het dit is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2018 om 12:26.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 16:56   #225
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Laat ons dan doen als de Amerikaanse autoriteiten ..

Wie iets op een officieel document beweert (of het nu over de receptuur van een wit brood,gesneden,gaat of over de uitstoot- en verbruiksnormen van personenwagens maakt niet uit) en aldus ook verkoopt moet zich daaraan houden,onder alle omstandigheden..

Als dat het geval was geweest dan was er inderdaad geen "mierengeneuk" over gelijk welk gasje of stofje....

Voor wie liegt,bedriegt en wetten doelbewust probeert te omzeillen (gedurende zowat 2 decennia en overheen minstens 3 van die ,inmiddels al verouderde,EURO uitstootnormen heen weten we ondertussen)moeten er consequenties zijn.

Persoonlijk vond ik de zaak zowat 3 jaar geleden ook "gemiereneuk"....maar de enormiteit ervan,en de consequenties voor de Europese autoindustrie,de potentiele consequenties op de volksgezondheid,en vooral de WIL TOT BEDROG hebben mijn gedachten daarover al serieus veranderd.....misdadigers kunnen en mogen niet blijven loslopen....en foute wagens zouden,zoals in de VS moeten gecorrigeerd of verwijderd worden op kosten van de bedriegers....
Ik volg je in die redenering. Het gaat over strafrechterlijke feiten, en die moeten worden bestraft.
Overigens is het misbruik beperkter dan je aangeeft. Het gaat over één fabrikant die bewust geprutst heeft met een deel van zijn euro 5 producten.
Inderdaad, dat domme en dwaze geprutst was koren op de molen voor de anti-auto lobby, die er gretig gebruik van gemaakt heeft en enorme schade aan het aanrichten is voor de samenleving.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 17:28   #226
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gemiereneuk is wel een flauwe mop zeker?

Vraag het dan maar aan de extra 5000 doden per jaar in Europa alleen door dieselgate in het algemeen, want niet alleen VW-groep sjoemelt.
(...)
De bron spreekt over "premature deaths", voortijdig overlijden, geen extra doden.

Er moet één ding duidelijk zijn: premature death is een parameter die niets zegt. Wat is de definitie van premature death, voortijdig overlijden?
Is dat 1 seconde voortijdig, of 1 minuut, of 1 uur, of 1 dag, of 1 jaar, of 10 jaar, of 50 jaar?

In de EU leven er een 500 miljoen mensen. Elk jaar sterven er een 5 miljoen mensen. Volgens deze bron waren het er 5,2 miljoen in 2015: http://ec.europa.eu/eurostat/statist...ncy_statistics
Ongetwijfeld is elk van die 5 miljoen overlijdens om welke reden dan ook premature.
Als een bron de parameter premature death gebruikt dan is dat om van kleine getallen grote te maken, om te proberen van een klein probleem een groot probleem te maken.

De correcte parameter is het aantal verloren levensjaren. PYLL of YPLL (Potential Years of Life Lost). Die parameter laat toe om te beoordelen hoe zwaar een probleem weegt, wat prioriteit vraagt en wat niet.
https://data.oecd.org/healthstat/pot...-life-lost.htm

Maar die parameter kom je nooit tegen in de communicatie van de anti-auto-lobby, of de milieu-lobby of de klimaat-lobby.
Waarom niet? Omdat de getallen dan ontnuchterend klein zouden uitvallen.

Dus, Micele, zoek eens uit wat die dieselgate aan PYLL gekost heeft.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 17:44   #227
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
correctie: jarenlang werd er publiekelijk enkel gefocust op fijn stof en niet op NOx. Voor de onderzoekswereld is dat geen nieuws hoor

en zure regen heeft wel degelijk bestaan hoor

Lees wat bij in de vakliteratuur.
Alle regen is zuur, altijd geweest.
De PH in ons zwembad is bij het begin van het seizoen, na de winter, altijd te laag.
Op het einde van het seizoen pomp ik ongeveer 50 cm water weg uit het bad, tot onder de sproeiers, zodat ik alle leidingen droog kan zetten en afsluiten voor de winter.
In de loop van de winter afhankelijk van het jaar, komt er 20 tot 50cm regenwater bij.
De voorbije winter was trouwens qua neerslag het record sinds we het zwembad hebben (2010). Ik heb nauwelijks water moeten toevoegen om het zwembad te vullen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 17:56   #228
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
op niveau van een populatie is het niet zo moeilijk. er is een duidelijke correlatie tussen blootstelling aan slechte luchtkwaliteit (NOx en PM) en levensverwachting.

Hilarisch hoe je nu lijkt te suggereren dat Nox en fijn stof eigenlijk niet schadelijk zijn.
Het gaat hier specifiek over NO2. Dat is de kapstok waaraan alles wordt opgehangen.

Jij bent blijkbaar heel goed thuis in de vakliteratuur.
Maak NO2 los van fijnstof en zoek die dodelijkheid van NO2 dan eens uit voor ons?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 21:30   #229
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Men pakt natuurlijk de hoofdveroorzaker aan in de steden, het wegverkeer.
Daarvan is de dieselpersonenwagen met grote afstand de hoofdveroorzaker.

Voor de zoveelste keer een vertaling van de Duitse overheid van 18 mei 2018, dit is een gemiddelde voor Duitse steden:

1. Welk aandeel hebben dieselauto's in de slechte lucht in steden?

Dieselauto's zijn de belangrijkste bron van stikstofoxides in de steden. Het verkeer draagt ongeveer 60 procent bij aan de vervuiling door stikstofdioxide (NO2). Dieselauto's zijn goed voor 72,5 procent hiervan.


Andere voertuigen hebben een veel lager aandeel. Bij bussen bijvoorbeeld is het federaal gemiddelde slechts vier procent van de uitstoot van stedelijk vervoer. Met ongeveer 19 procent zijn vrachtwagen- en leveringsverkeer ook aanzienlijk minder betrokken bij luchtvervuiling dan dieselpersonenauto's. De lokale industrie is verantwoordelijk voor ongeveer drie procent van de NO2-vervuiling in Duitse steden. De particuliere kachels in een stad dragen ongeveer 7 procent bij aan de NO2-vervuiling.


Bovendien heeft België ook nog een significant groter dieselwagenaandeel in hun wagenpark dan Duitsland.

Uiteraard pakt men met een LEZ in Duitse steden alle voertuigen aan niet alleen de personenwagens, dus ook vrachtwagens en bussen, moesten ze ergens toelating hebben:
https://www.milieustickervoorduitsland.nl/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 09:37   #230
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
We mogen toch hopelijk nog wel weten hoe je onderzoekt?

Het zou pas echt hilarisch worden mocht het gewoon een veronderstelling zou zijn.

En ik heb sterk de indruk dat het dit is.
"sterk de indruk"

Jawadde. Lees misschien eens +/- 1.000.000 pagina's aan vakliteratuur die aantonen dat het helemaal geen veronderstelling is.

Echt waar, de arrogantie van de leek om het "eigen gevoel" boven de bevindingen van tal van experten te stellen. Sterk!

Als ge het echt wilt weten Mambo, doen moet ge u verdiepen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 09:39   #231
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Alle regen is zuur, altijd geweest.
De PH in ons zwembad is bij het begin van het seizoen, na de winter, altijd te laag.
Op het einde van het seizoen pomp ik ongeveer 50 cm water weg uit het bad, tot onder de sproeiers, zodat ik alle leidingen droog kan zetten en afsluiten voor de winter.
In de loop van de winter afhankelijk van het jaar, komt er 20 tot 50cm regenwater bij.
De voorbije winter was trouwens qua neerslag het record sinds we het zwembad hebben (2010). Ik heb nauwelijks water moeten toevoegen om het zwembad te vullen.
zure regen was (vooral) het gevolg van SO2-uitstoot. Die is teruggedrongen door normen. Nu is er (quasi) geen zure regen meer.

Gaat ge dat nu echt ontkennen?

Zeg aub ja, ik wil hier zoooo graag een feiten-debat over (ma echt récht in mijn expertise he )
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 09:46   #232
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Het gaat hier specifiek over NO2. Dat is de kapstok waaraan alles wordt opgehangen.

Jij bent blijkbaar heel goed thuis in de vakliteratuur.
Maak NO2 los van fijnstof en zoek die dodelijkheid van NO2 dan eens uit voor ons?
Ja ik ben thuis in de vakliteratuur.

Hier , beste PeterCC, begin alvast met deze meta-study:

http://erj.ersjournals.com/content/44/3/744.long


"
the magnitude of the long-term effects of NO2 on mortality is at least as important as that of PM2.5. These results hold when using either 10 ?g·m?3 or IQR as the metric of choice. The results of the multipollutant models suggest that the role of NO2 is independent of that of particles. All these elements may be useful when discussing the causality issue for NO2
"

Wat is er fout in die paper?

Zeg het mij ne keer. (ik ben benieuwd! )
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 11:53   #233
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
"sterk de indruk"

Jawadde. Lees misschien eens +/- 1.000.000 pagina's aan vakliteratuur die aantonen dat het helemaal geen veronderstelling is.

Echt waar, de arrogantie van de leek om het "eigen gevoel" boven de bevindingen van tal van experten te stellen. Sterk!

Als ge het echt wilt weten Mambo, doen moet ge u verdiepen.
Dus als ik bij de dokter ga kunnen ze mij zeggen hoeveel er in mijn lijf zit?

Of is dat een probleem?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 11:58   #234
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Niets van aantrekken. Gewoon een manier om de mensen nog wat zotter te maken en ze hun geweten aan te vallen. Vandaag is wie met een diesel rijdt nog meer geviseerd dan een allochtone verkrachter. En ondertussen halen ze maar geld uit de mensen hun zakken. Ik ben er zeker van dat de meesten van die "experts" en hun "vakliteratuur" gewoon gesubsidieerd materiaal is en ze zelf niet weten waar ze over aan het schrijven zijn.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 12:13   #235
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Niets van aantrekken. Gewoon een manier om de mensen nog wat zotter te maken en ze hun geweten aan te vallen. Vandaag is wie met een diesel rijdt nog meer geviseerd dan een allochtone verkrachter. En ondertussen halen ze maar geld uit de mensen hun zakken. Ik ben er zeker van dat de meesten van die "experts" en hun "vakliteratuur" gewoon gesubsidieerd materiaal is en ze zelf niet weten waar ze over aan het schrijven zijn.
Och ze weten wel dat er toxiteit is. Dat is trouwens niet abnormaal want zowat alles heeft toxiteit. Ammoniak, bleekwater, haarlak, verf, alle metalen , enz tot het oneindige.

Je zou dus op basis daarvan zowat alle denkbare dagelijkse zaken kunnen linken aan voortijdige overlijdens.
.
Alleen vraag ik dan gewoon om dat te laten zien ook.
Hoe meet je het in uw lichaam?
En vermits doden niet minutieus onderzocht worden, hoe linken ze dan hun dood daar aan?

Meten is weten...maar dan moet je wel de juiste meetlat hebben.

Dus als men een miljoen papers kan vullen neem ik aan dat ze ook meten op mensen.
Alleen heb ik dat nog nergens kunnen zien.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:08   #236
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat de mensen die de doodsoorzaak van de doden weten te achterhalen straffer zijn dan de onderzoekers waar de levenden bij gaan.

Nog nooit geweten dat je getest kan worden op diesel of iets dat er in zit.

Is iemand van jullie daar al op getest?
En wat was de uitslag?

Of is dat weer zoiets imaginair?
Statistiek

Learn it
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:17   #237
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Voila en daarmee kan 99% van vakliteratuur de vuilbak in. Statistiek, het mooiste vak dat je kan volgen maar ook het vak dat je laat inzien dat elk cijfer en elk argument heel hard bij te sturen valt Met statistiek kan je van een goudvis een haai maken
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:24   #238
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Voila en daarmee kan 99% van vakliteratuur de vuilbak in. Statistiek, het mooiste vak dat je kan volgen maar ook het vak dat je laat inzien dat elk cijfer en elk argument heel hard bij te sturen valt Met statistiek kan je van een goudvis een haai maken
U kan je vanalles wijsmaken.

Mensen die er iets van afweten prikken daar zo gaten in.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:33   #239
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Natuurlijk Ik had vroeger een voorliefde voor het vak statistiek. Gewoon omdat dit een vak is dat je zodanig kan manipuleren zodat de uitkomst is wat je zelf graag ziet

Maar het ging hier over diesel zeker? Dus geen diesel meer in bezit. Eigenlijk wel maar de schoonouders hebben die over gekocht. Met behoud van nummerplaat die op mijn vrouw haar naam staat. Zij heeft nu een salariswagen diesel met tankkaart. Dus niet van wakker liggen. En verder heb ik mezelf een leuke benzine aangeschaft. Of neen in aanschaf zijnde. Midlife crisis noemt mijn vrouw het. En al de rest is zo goed als verkocht. Ik ga vanaf 1 oktober in stijl stempelen (spijtig dat je niet effectief een stempel meer moet gaan halen)
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 14:50   #240
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

hahaha

HAHAHAHA

HAAHHAHAAAAAAHAAAAAA










(bon, ik ga maar een beetje verder werken)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be