Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2018, 22:27   #161
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Schoenen of kleren kocht ik nog nooit in een webwinkel/
Een nieuwe tendens is dat een internet verdeler een fysieke winkel showroom heeft in een winkelstraat (geen verkoop). Je kan de verschillende maten passen en dan via internet bestellen. Er bestaan ook reeds programma's die uw maat perfect in beeld brengen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:37   #162
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een nieuwe tendens is dat een internet verdeler een fysieke winkel showroom heeft in een winkelstraat (geen verkoop). Je kan de verschillende maten passen en dan via internet bestellen. Er bestaan ook reeds programma's die uw maat perfect in beeld brengen.
Kan best zijn , maar ik wil toch een paar passen lopen om te voelen hoe die schoenen zitten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:44   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een nieuwe tendens is dat een internet verdeler een fysieke winkel showroom heeft in een winkelstraat (geen verkoop). Je kan de verschillende maten passen en dan via internet bestellen. Er bestaan ook reeds programma's die uw maat perfect in beeld brengen.
Dat zijn mogelijks wel tendensen, Maar het begint toch ook wel onnozel te worden.
Allee een internet winkel moet nu al dikwijls veel reclame in dagbladen of zelfs tv maken om ze naar hun webpage te lokken. Dan zouden ze daarna wel weer in een fysieke winkel kunnen kijken en passen en dan terug via online bestelling wachten tot die koerier aan de deur komt.

Daar zit geen logica noch volgorde meer in.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:44   #164
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan best zijn , maar ik wil toch een paar passen lopen om te voelen hoe die schoenen zitten.
Laat het ons zo stellen, een paar Mephisto's kosten gemakkelijk een 200€. De verdeler beslist van een model uit zijn collectie te halen en bied ze aan bij Zalando. Die houdt een flash verkoop aan 75€. Dan denkt ge al na. Als ge pakweg 43 hebt zal dat wel kloppen bij Mephisto. Zoniet hebt ge het recht binnen de 14 dagen uw schoenen terug te sturen (natuurlijk niet gedragen of beschadigt).
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:49   #165
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een nieuwe tendens is dat een internet verdeler een fysieke winkel showroom heeft in een winkelstraat (geen verkoop). Je kan de verschillende maten passen en dan via internet bestellen. Er bestaan ook reeds programma's die uw maat perfect in beeld brengen.
Dus je moet naar de winkel en dan nog eens bestellen en wachten op de levering? In plaats van te passen en de schoenen meteen mee te nemen? Hoe efficiënt is dat?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:54   #166
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zijn mogelijks wel tendensen, Maar het begint toch ook wel onnozel te worden.
Allee een internet winkel moet nu al dikwijls veel reclame in dagbladen of zelfs tv maken om ze naar hun webpage te lokken. Dan zouden ze daarna wel weer in een fysieke winkel kunnen kijken en passen en dan terug via online bestelling wachten tot die koerier aan de deur komt.

Daar zit geen logica noch volgorde meer in.
Ik sprak 14 dagen terug tijdens een vergadering met Gino Van Ossel (Vlerick school) en goeroe van de distributie, retail en internet verkoop. Die man zit al in de toekomst. Er is een voortdurende evolutie.

Een internet verkoper maakt trouwens geen reclame in dagbladen maar zorgt er voor dat hij in de top van de Google hits staat als je een product zoekt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 november 2018 om 23:15.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:56   #167
uwagan
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2003
Berichten: 379
Standaard

Ook al verschilende zaken gekocht via Bol maar ik vind dat ze tegenwoordig niet altijd de goedkoopste zijn. Ik vergelijk altijd Bol met Vandeborre en recent al verschillende keren geweten dat Vandeborre goedkoper was.
__________________
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct.

Laatst gewijzigd door uwagan : 7 november 2018 om 22:57.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:57   #168
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus je moet naar de winkel en dan nog eens bestellen en wachten op de levering? In plaats van te passen en de schoenen meteen mee te nemen? Hoe efficiënt is dat?
De winkel hoeft geen stock op te slaan en kan veel meer producten bieden op een kleine oppervlakte. Als dat dan bovendien 50€ goedkoper is dan een winkel 50 meter verder is de rekening gemaakt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 23:23   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik sprak 14 dagen terug tijdens een vergadering met Gino Van Ossel (Vlerick school) en goeroe van de distributie, retail en internet verkoop. Die man zit al in de toekomst. Er is een voortdurende evolutie.

Een internet verkoper maakt trouwens geen reclame in dagbladen maar zorgt er voor dat hij in de top van de Google hits staat als je een product zoekt.
Ja dat klopt.
Als je het financieel aankan.

Dat is niet bij iedereen zo. Zelfs grote winkelketens meestal niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 23:25   #170
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Ook al verschilende zaken gekocht via Bol maar ik vind dat ze tegenwoordig niet altijd de goedkoopste zijn. Ik vergelijk altijd Bol met Vandeborre en recent al verschillende keren geweten dat Vandeborre goedkoper was.
Dat ondervind ik ook.
Internet winkels geven wat lokkertjes waar ze klanten mee lokken.
Maar dan op andere zaken zijn ze wel duurder soms.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 23:27   #171
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De winkel hoeft geen stock op te slaan en kan veel meer producten bieden op een kleine oppervlakte. Als dat dan bovendien 50€ goedkoper is dan een winkel 50 meter verder is de rekening gemaakt.
Ik vind dat geen goede manier van handel.
De meeste winkels hebben niet zo veel stockplaats vandoen.
En kopen is iets impulsief.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 04:19   #172
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Laat het ons zo stellen, een paar Mephisto's kosten gemakkelijk een 200€. De verdeler beslist van een model uit zijn collectie te halen en bied ze aan bij Zalando. Die houdt een flash verkoop aan 75€. Dan denkt ge al na. Als ge pakweg 43 hebt zal dat wel kloppen bij Mephisto. Zoniet hebt ge het recht binnen de 14 dagen uw schoenen terug te sturen (natuurlijk niet gedragen of beschadigt).
In Anderlecht op de markt van de slachthuizen kost een paar schoenen 10 euro.

Het zou me al verwonderen dat die Mephisto's 20 x langer gaan meegaan. Mij niet gezien.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 04:21   #173
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik sprak 14 dagen terug tijdens een vergadering met Gino Van Ossel (Vlerick school) en goeroe van de distributie, retail en internet verkoop. Die man zit al in de toekomst. Er is een voortdurende evolutie.

Een internet verkoper maakt trouwens geen reclame in dagbladen maar zorgt er voor dat hij in de top van de Google hits staat als je een product zoekt.
Ze kunnen niet allemaal in de top staan natuurlijk. Hoe meer er komen hoe minder er zullen in de top staan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 04:25   #174
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Digitale analfabeten, so cute!

Klassieke retail is op sterven na dood, easy as that (en dat is inclusief de concepten ?* la Colruyt/Delhaize/Carrefour). Digital is the way forward, ook in retail en dat hebben de groten der aarde al een tijdje door.

En verder: leer met een PC, het internet en online activiteiten, inclusief betalingen, omgaan. Op vers voedsel na is er bitter weinig wat wij nog expliciet in een fysieke winkel gaan kopen en qua elektronica kopen we al jaren digitaal. Nooit issues mee gehad, nooit fraude gehad, nooit problemen gehad met foute/slechte leveringen. Nuja goed, 't zijn dezelfden die virussen op hun PC oplopen, die typisch zo stoem zijn om zich aan fraude te laten vangen ook.
Jaja.....ik heb er dat nog al horen roepen. Tot opeens het een pak stiller werd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 07:23   #175
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus je moet naar de winkel en dan nog eens bestellen en wachten op de levering? In plaats van te passen en de schoenen meteen mee te nemen? Hoe efficiënt is dat?
zo'n 40% prijsverschil. voor sommige mensen is dat een dag wachten waard.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 07:24   #176
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

overigens, ter info, Zalando zit in behoorlijk zwaar water ...

krijgen de kosten van terugsturen niet onder controle.

veel teruggestuurde producten zijn ook niet meer verkoopbaar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 08:25   #177
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wel in geval je een deel gemist zou hebben.

Digitaal marcheert dus evenmin.

Dus fysieke winkels die digitaal online aanbieden gaan in hun totale blote moeten verdwijnen.

Want jullie kopen daar echt bijna niks meer.

De cijfers staan ergens in het begin.
Haal ze op en evalueer ze.
Met wat jullie lokale KMO's aan het prutsen zijn, ga je geen potten breken, maar dat is dan ook niet wat digital is. Digital is pakken meer dan je verouderde en te dure gamma in een online database zwieren, waaruit klanten dan kunnen bestellen. Dat je daarmee geen succes haalt, dat kan iedereen je vertellen.

Klassieke retail is en blijft op sterven na dood, en daar gaat niets nog verandering in brengen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 08:25   #178
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wel in geval je een deel gemist zou hebben.

Digitaal marcheert dus evenmin.

Dus fysieke winkels die digitaal online aanbieden gaan in hun totale blote moeten verdwijnen.

Want jullie kopen daar echt bijna niks meer.

De cijfers staan ergens in het begin.
Haal ze op en evalueer ze.
Met wat jullie lokale KMO's aan het prutsen zijn, ga je geen potten breken, maar dat is dan ook niet wat digital is. Digital is pakken meer dan je verouderde en te dure gamma in een online database zwieren, waaruit klanten dan kunnen bestellen. Dat je daarmee geen succes haalt, dat kan iedereen je vertellen.

Klassieke retail is en blijft op sterven na dood, en daar gaat niets nog verandering in brengen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 08:27   #179
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zolang het ontspant om na het werk even te gaan winkelen, zal er retail zijn. Zolang je schoenen nog moet passen, zal er retail zijn. Er speelt zoveel meer mee dat whizz kids die niet vanachter hun computer komen nooit zullen begrijpen.
Er speelt ook zoveel meer mee dan de kerktoren-mentaliteit van de doorsnee Vlaam ooit zal snappen. Jullie lopen gewoon achter op dat vlak.

Voor kledij/schoenen retail gaan shoppen is een overbodigheid trouwens, tenzij je voor bespoke gaat (en dan nog).

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 8 november 2018 om 08:28.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 08:30   #180
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jaja.....ik heb er dat nog al horen roepen. Tot opeens het een pak stiller werd.
Lol, de babyboomer gaat eens vertellen over zijn onmetelijke ervaring met PC's en virussen
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be