Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2021, 17:30   #41
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Al wie niet content is met dat gebouw zijn stomme meelopers, en gijlie kent er sowieso niks van.

https://www.gva.be/cnt/dmf20210504_93935994
Citaat:
En je moet zoiets niet aan gewone burgers vragen:
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2021, 18:07   #42
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Al wie niet content is met dat gebouw zijn stomme meelopers, en gijlie kent er sowieso niks van.

https://www.gva.be/cnt/dmf20210504_93935994
Citaat:
En je moet zoiets niet aan gewone burgers vragen:
Zo is dat.
Toch triest dat simpele burgers commentaar hebben op wat de experts beslissen.

Alé nu..

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 06:30   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

't Is werkelijk een gedrocht.

Maar ik denk wel dat het heel wat aanvaardbaarder gaat worden als die nieuwbouw die ze er tegen aan't zetten zijn af is.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 08:48   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
't Is werkelijk een gedrocht.

Maar ik denk wel dat het heel wat aanvaardbaarder gaat worden als die nieuwbouw die ze er tegen aan't zetten zijn af is.
Ik zou het Steen laten gebruiken door VZW's die voor het geld met moslimkindjes bezig zijn.

Er liggen daar trouwens nog wat wapens en marteltuigen, zo kunnen ze- de moslimkindjes, trainen voor de Boum3.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 11:52   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou het Steen laten gebruiken door VZW's die voor het geld met moslimkindjes bezig zijn.

Er liggen daar trouwens nog wat wapens en marteltuigen, zo kunnen ze- de moslimkindjes, trainen voor de Boum3.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 11:56   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Architecten die zoiets tekenen, moeten samen met de zwakzinnige politici die het goedkeuren eindigen aan de Garrote, of 'drawing and quartering' ondergaan.
We zijn het vaak niet eens, maar we beginnen toch hoe langer hoe meer gemeenschappelijk terrein te bewandelen he. Over de details, lantaarnpalen of garrote, kunnen we het waarschijnlijk eens worden hoor. Daar til ik zo zwaar niet aan
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2021, 11:58   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Zo is dat.
Toch triest dat simpele burgers commentaar hebben op wat de experts beslissen.

Alé nu..

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2022, 10:17   #48
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.573
Standaard

Citaat:
Veel kritiek, maar bezoekers begrijpen waarom Het Steen Onroerenderfgoedprijs won: “Het mag voor altijd zo blijven”

Dat de renovatie van Het Steen niet bij iedereen in goede aarde viel, hoeft al lang geen betoog meer. Maar nu het iconische gebouw de Onroerenderfgoedprijs in de wacht sleepte, laaide het debat over de al dan niet geslaagde renovatie opnieuw op. De gustibus et coloribus non est disputandum, al lijkt de bezoeker van Het Steen na een aanpassingsperiode toch stilaan vrede te nemen met het gerenoveerde gedeelte. “Al die commotie is echt wel overdreven.”

Bron GVA
Lol. Vreet jullie kas maar op.

Als het aan mij had gelegen was er in rode baksteen bijgebouwd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 11 oktober 2022 om 10:18.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 06:35   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.573
Standaard Boerentoren

't Zit er weer op. Na 't Steen nu de Boerentoren die een modernisatie ondergaat. Dit zou het resultaat worden:




Hier de ontwerpen die het niet gehaald hebben.

'k Moet eerlijk zeggen dat ik de ontwerpen die het niet gehaald hebben op het eerste gezicht mooier vind. Ze respecteren de oorspronkelijke boerentoren meer. Maar dat is ook wat men met 't Steen gedaan heeft, het proberen respecteren. Daar had men misschien wat meer moed moeten hebben en iets extravaganter bijgebouwd hebben. Of ten minste rode baksteen gebruikt hebben

Het havenhuis. Ook met veel glas maar niet doorschijnend vind ik zeer geslaagd. Ben benieuwd hoe zo'n grote hoge serre naast de boerentoren er in het echt gaat uitzien, hoeveel onderhoud dat gaat nodig hebben en hoe dat er na twintig jaar gaat uitzien. Dat gaat trouwens een ramp worden in het geval van ZNA Cadix vrees ik. Dat ziet er nu heel mooi uit maar zulke gebouwen worden met de tijd heel lelijk en vuil. Misschien heeft men ander materiaal gebruikt dan vroeger en zal het meevallen. We zullen zien.

Ik vind het trouwens wel iets specifiek voor Antwerpen, de manier waarop met de mengeling tussen oud en nieuw gespeeld wordt. Andere steden houden dat toch allemaal wat meer gescheiden heb ik de indruk.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 06:56   #50
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
't Zit er weer op. Na 't Steen nu de Boerentoren die een modernisatie ondergaat. Dit zou het resultaat worden:




Hier de ontwerpen die het niet gehaald hebben.

'k Moet eerlijk zeggen dat ik de ontwerpen die het niet gehaald hebben op het eerste gezicht mooier vind. Ze respecteren de oorspronkelijke boerentoren meer. Maar dat is ook wat men met 't Steen gedaan heeft, het proberen respecteren. Daar had men misschien wat meer moed moeten hebben en iets extravaganter bijgebouwd hebben. Of ten minste rode baksteen gebruikt hebben

Het havenhuis. Ook met veel glas maar niet doorschijnend vind ik zeer geslaagd. Ben benieuwd hoe zo'n grote hoge serre naast de boerentoren er in het echt gaat uitzien, hoeveel onderhoud dat gaat nodig hebben en hoe dat er na twintig jaar gaat uitzien. Dat gaat trouwens een ramp worden in het geval van ZNA Cadix vrees ik. Dat ziet er nu heel mooi uit maar zulke gebouwen worden met de tijd heel lelijk en vuil. Misschien heeft men ander materiaal gebruikt dan vroeger en zal het meevallen. We zullen zien.

Ik vind het trouwens wel iets specifiek voor Antwerpen, de manier waarop met de mengeling tussen oud en nieuw gespeeld wordt. Andere steden houden dat toch allemaal wat meer gescheiden heb ik de indruk.
Daar heb ik maar één woord voor: aartslelijk. Architecturele wansmaak.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 07:52   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
't Zit er weer op. Na 't Steen nu de Boerentoren die een modernisatie ondergaat. Dit zou het resultaat worden:




Hier de ontwerpen die het niet gehaald hebben.

'k Moet eerlijk zeggen dat ik de ontwerpen die het niet gehaald hebben op het eerste gezicht mooier vind. Ze respecteren de oorspronkelijke boerentoren meer. Maar dat is ook wat men met 't Steen gedaan heeft, het proberen respecteren. Daar had men misschien wat meer moed moeten hebben en iets extravaganter bijgebouwd hebben. Of ten minste rode baksteen gebruikt hebben

Het havenhuis. Ook met veel glas maar niet doorschijnend vind ik zeer geslaagd. Ben benieuwd hoe zo'n grote hoge serre naast de boerentoren er in het echt gaat uitzien, hoeveel onderhoud dat gaat nodig hebben en hoe dat er na twintig jaar gaat uitzien. Dat gaat trouwens een ramp worden in het geval van ZNA Cadix vrees ik. Dat ziet er nu heel mooi uit maar zulke gebouwen worden met de tijd heel lelijk en vuil. Misschien heeft men ander materiaal gebruikt dan vroeger en zal het meevallen. We zullen zien.

Ik vind het trouwens wel iets specifiek voor Antwerpen, de manier waarop met de mengeling tussen oud en nieuw gespeeld wordt. Andere steden houden dat toch allemaal wat meer gescheiden heb ik de indruk.
Ge zegt het zelf he, het havenhuis, dit is gewoon een copy van dat ontwerp, hetzelfde maar anders,

Ik vind persoonlijk dat de eerste wolkenkrabber van europa en dan zeker een art deco gebouw dat bewaard gebleven is. wat beter verdient. daar hoort zo geen glazen serre op of naast te staan. Restaureer dat in zijn oude luister, maak daar een schitterend grand cafe in, in de stijl van toen.

maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk, al een geluk dat die architect de kathedraal geen modern tintje gaat geven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 08:26   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.952
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge zegt het zelf he, het havenhuis, dit is gewoon een copy van dat ontwerp, hetzelfde maar anders,

Ik vind persoonlijk dat de eerste wolkenkrabber van europa en dan zeker een art deco gebouw dat bewaard gebleven is. wat beter verdient. daar hoort zo geen glazen serre op of naast te staan. Restaureer dat in zijn oude luister, maak daar een schitterend grand cafe in, in de stijl van toen.

maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk, al een geluk dat die architect de kathedraal geen modern tintje gaat geven.
Wat wil je, die ‘renovatie’ van de Boerentoren is gewoon een excuus om een torengebouw vol peperdure appartementen te bouwen in centrum Antwerpen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 17:25   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat wil je, die ‘renovatie’ van de Boerentoren is gewoon een excuus om een torengebouw vol peperdure appartementen te bouwen in centrum Antwerpen.
Dan gaat het terug naar zijn eerste gebruik.
Want aanvankelijk was het een woontoren.
Pas daarna een kantoortoren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 08:19   #54
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.573
Standaard

Citaat:
Eerst massaal weggehoond, nu maakt moderne aanbouw van Het Steen kans op Europese architectuurprijs
Zover zou ik nu ook weer niet zijn gegaan ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 08:22   #55
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat wil je, die ‘renovatie’ van de Boerentoren is gewoon een excuus om een torengebouw vol peperdure appartementen te bouwen in centrum Antwerpen.
Citaat:
Cultuur krijgt, zoals eerder aangekondigd, een centrale plaats. 'Het grootste deel van de toren zal worden ingenomen door tentoonstellingsruimtes', zegt Van Cauteren. Dat zal zowel voor tijdelijke projecten als voor permanente expo's zijn. Wat zeker een vaste plek krijgt: de geschiedenis van de Boerentoren, een opstelling met maritiem erfgoed, en een galerij gewijd aan de t-rex. De Tijd.
Ik las ook ergens iets over vijf restaurants en een privé-restaurant.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 24 januari 2024 om 08:23.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be