Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2022, 17:08   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard Juridisch advies

Waarde leden.

God als mijn getuige, ik betaalde in het begin van de maand al mijn rekeningen, de overschot was om van te leven.
Ik heb mijn ex meermaals aangemaand actie te ondernemen, ze deed dit niet, ik nam drastische maatregelen, ze dagvaarde mij en stak op mij waarvoor ik haar aanmaande. (Andere zaak dan de schuld, maar ze won dit omdat de rechter geen politioneel onderzoek deed ook al vroeg ik dit expliciet. Bij de uitspraak van het vonnis deed de rechter alsof ze me dat niet had horen vragen. Ik was nochtans heel duidelijk en kreeg in dat moment bevestiging.)
We hadden een gezamelijke schuld, zij betaalde meermaals niet, kon wel betalen maar koos voor luxeproducten, schuld stijgt nu dagelijks veel meer en is terug bij af.

Als ik geen bezit behalve kledij en wasgerief heb en pertinent weiger te betalen, wat zijn de gevolgen voor mij?
Kunnen ze een tv en pc die ik “leen” van familie afpakken? Ik kan bewijzen dat de garantie niet op mijn naam staat.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 28 november 2022 om 17:20.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 22:33   #2
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarde leden.

God als mijn getuige, ik betaalde in het begin van de maand al mijn rekeningen, de overschot was om van te leven.
Ik heb mijn ex meermaals aangemaand actie te ondernemen, ze deed dit niet, ik nam drastische maatregelen, ze dagvaarde mij en stak op mij waarvoor ik haar aanmaande. (Andere zaak dan de schuld, maar ze won dit omdat de rechter geen politioneel onderzoek deed ook al vroeg ik dit expliciet. Bij de uitspraak van het vonnis deed de rechter alsof ze me dat niet had horen vragen. Ik was nochtans heel duidelijk en kreeg in dat moment bevestiging.)
We hadden een gezamelijke schuld, zij betaalde meermaals niet, kon wel betalen maar koos voor luxeproducten, schuld stijgt nu dagelijks veel meer en is terug bij af.

Als ik geen bezit behalve kledij en wasgerief heb en pertinent weiger te betalen, wat zijn de gevolgen voor mij?
Kunnen ze een tv en pc die ik “leen” van familie afpakken? Ik kan bewijzen dat de garantie niet op mijn naam staat.
Stel je vraag eens (wel iets beknopter) op het "Juridisch Forum" Cufi. Ik heb daar enkele jaren geleden ook goede raad gehad!
Daar zitten experts.
Veel succes!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 22:33   #3
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarde leden.

God als mijn getuige, ik betaalde in het begin van de maand al mijn rekeningen, de overschot was om van te leven.
Ik heb mijn ex meermaals aangemaand actie te ondernemen, ze deed dit niet, ik nam drastische maatregelen, ze dagvaarde mij en stak op mij waarvoor ik haar aanmaande. (Andere zaak dan de schuld, maar ze won dit omdat de rechter geen politioneel onderzoek deed ook al vroeg ik dit expliciet. Bij de uitspraak van het vonnis deed de rechter alsof ze me dat niet had horen vragen. Ik was nochtans heel duidelijk en kreeg in dat moment bevestiging.)
We hadden een gezamelijke schuld, zij betaalde meermaals niet, kon wel betalen maar koos voor luxeproducten, schuld stijgt nu dagelijks veel meer en is terug bij af.

Als ik geen bezit behalve kledij en wasgerief heb en pertinent weiger te betalen, wat zijn de gevolgen voor mij?
Kunnen ze een tv en pc die ik “leen” van familie afpakken? Ik kan bewijzen dat de garantie niet op mijn naam staat.
Stel je vraag eens (wel iets beknopter) op het "Juridisch Forum" Cufi. Ik heb daar enkele jaren geleden ook goede raad gehad!
Daar zitten experts.
Veel succes!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 00:09   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Stel je vraag eens (wel iets beknopter) op het "Juridisch Forum" Cufi. Ik heb daar enkele jaren geleden ook goede raad gehad!
Daar zitten experts.
Veel succes!
Ik heb daar nog een inlog op het Juridisch Forum.

Of die nog werkt daar heb ik geen idee van want die is al oud van toen ik daar eens enkele teksten nagelezen heb.

Soms is dat best een goede hulp daar.

https://juridischforum.be/

Ik geloof dat men het forum 'vrij' recent nog in een nieuw jasje gestoken heeft.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 november 2022 om 00:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 02:04   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Thx people. Ik zen gechareld. Moesten ze geen beslag op mijn inkomen kunnen leggen was het goed geweest, helaas pindakaas wordt dat dokken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:27   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Thx people. Ik zen gechareld. Moesten ze geen beslag op mijn inkomen kunnen leggen was het goed geweest, helaas pindakaas wordt dat dokken.
Natuurlijk CUFI van zodra ge iets hebt en ge hebt schuldeisers die om een of andere reden tot in uw portemonee kunnen , dan hebt ge het vlaggen. Ge kunt maar beter met die mensen een goeie afspraak maken en zorgen dat ge van de schuldenaar zo snel mogelijk vanaf zijt, maar dat is ook allemaal nog zo simpel niet.

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van zo 2 finance pipo's wiens job het was om achterstallige betalingen te innen, niet op particulier niveau maar wanbetalende bedriijven.

Dien ene had best wel een speciaal karakterke en dien andere was nog erger. No mercy ik heb geld van u te goed en ik ga het krijgen... Er was er ene die zo onder druk stond dat m ne cheque gaf die uitgeschreven was door de zaak van zijn vrouw.

Ah, merci, nu kan ik ook bij de zaak van uw vrouw langsgaan. (vermenging vermogen heet dat dan... )

Ook als echtgenoot kunnen ze zelf aan uw prive vermogen komen smossen bij aantoonbaar wanbeleid, en als ge niet alles goed (en heel goed) geregeld hebt.

Ik kan u verzekeren die 2 hyena's kenden alle trukken van de foor, van diegene die er onderuit probeerden te geraken en hoe ze de poen moesten recupereren ook.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:32   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.839
Standaard

Raadpleeg een advocaat. Ik zou voor dit soort problemen me niet steunen op hetgeen mensen op een internetforum beweren.

Trouwens, ben je Belg of Nederlander? Beide rechtssystemen verschillen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:43   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Raadpleeg een advocaat. Ik zou voor dit soort problemen me niet steunen op hetgeen mensen op een internetforum beweren.

Trouwens, ben je Belg of Nederlander? Beide rechtssystemen verschillen.
Er is verschil inderedaad.

Moeten wij die verschillen eigenaardig vinden in wat men een verenigd Europa noemt?

p.s.

Echt voortgaan op wat men op bepaalde fora schrijft dat is een keuze.

In de meeste gevallen is het best handig om eens na te lezen wat sommige mensen geschreven hebben.

Een advocaat raadplegen, een goeie dan wel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 november 2022 om 11:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 12:48   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Natuurlijk CUFI van zodra ge iets hebt en ge hebt schuldeisers die om een of andere reden tot in uw portemonee kunnen , dan hebt ge het vlaggen. Ge kunt maar beter met die mensen een goeie afspraak maken en zorgen dat ge van de schuldenaar zo snel mogelijk vanaf zijt, maar dat is ook allemaal nog zo simpel niet.

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van zo 2 finance pipo's wiens job het was om achterstallige betalingen te innen, niet op particulier niveau maar wanbetalende bedriijven.

Dien ene had best wel een speciaal karakterke en dien andere was nog erger. No mercy ik heb geld van u te goed en ik ga het krijgen... Er was er ene die zo onder druk stond dat m ne cheque gaf die uitgeschreven was door de zaak van zijn vrouw.

Ah, merci, nu kan ik ook bij de zaak van uw vrouw langsgaan. (vermenging vermogen heet dat dan... )

Ook als echtgenoot kunnen ze zelf aan uw prive vermogen komen smossen bij aantoonbaar wanbeleid, en als ge niet alles goed (en heel goed) geregeld hebt.

Ik kan u verzekeren die 2 hyena's kenden alle trukken van de foor, van diegene die er onderuit probeerden te geraken en hoe ze de poen moesten recupereren ook.
Stel, hypothetisch.
Ik heb een referentieadres bij den ocmw en heb 1500 euro overschot per maand, maar ik betaal maar 50 euro per maand af en laat de rest voor die ons in de situatie bracht: dan kunnen ze mij toch niets maken?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 12:49   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Raadpleeg een advocaat. Ik zou voor dit soort problemen me niet steunen op hetgeen mensen op een internetforum beweren.

Trouwens, ben je Belg of Nederlander? Beide rechtssystemen verschillen.
Fuck alles officieel. NOOIT meer hulp.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 12:49   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb daar nog een inlog op het Juridisch Forum.

Of die nog werkt daar heb ik geen idee van want die is al oud van toen ik daar eens enkele teksten nagelezen heb.

Soms is dat best een goede hulp daar.

https://juridischforum.be/

Ik geloof dat men het forum 'vrij' recent nog in een nieuw jasje gestoken heeft.
Dank je

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Stel je vraag eens (wel iets beknopter) op het "Juridisch Forum" Cufi. Ik heb daar enkele jaren geleden ook goede raad gehad!
Daar zitten experts.
Veel succes!
Dankje
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 13:49   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Stel, hypothetisch.
Ik heb een referentieadres bij den ocmw en heb 1500 euro overschot per maand, maar ik betaal maar 50 euro per maand af en laat de rest voor die ons in de situatie bracht: dan kunnen ze mij toch niets maken?
ik denk dat je best eens je oor te luisteren legt bij een advocaat of zo een justitiewinkel of hoe heet dat tegenwoordig allemaal.

wat ik wil zeggen is, denk niet dat je er zomaar onderuit kunt en dat je goed weet wat je doet voor je iets doet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 13:50   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik denk dat je best eens je oor te luisteren legt bij een advocaat of zo een justitiewinkel of hoe heet dat tegenwoordig allemaal.

wat ik wil zeggen is, denk niet dat je er zomaar onderuit kunt en dat je goed weet wat je doet voor je iets doet.
Mja eerlijk? De gevolgen kunnen mij geen zak meer schelen.
Zij woont op een adres waar redelijk wat te rapen is, ik zal geen bezit hebben tegen dan en vrij onvindbaar zijn.

Door dat kakwijf sta ik dus ook op een zwarte lijst he.
Mensen komen nooit hun afspraken na, trekken anderen mee; awel ik ga dat ook eens beginnen doen en mijn geld goed wegsteken en de ganse locatie riggen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 november 2022 om 13:52.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 14:08   #14
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb daar nog een inlog op het Juridisch Forum.

Of die nog werkt daar heb ik geen idee van want die is al oud van toen ik daar eens enkele teksten nagelezen heb.

Soms is dat best een goede hulp daar.

https://juridischforum.be/

Ik geloof dat men het forum 'vrij' recent nog in een nieuw jasje gestoken heeft.
IK heb daar ook nog een inlog.
Voor zover ik weet is het Juridisch Forum nog actief.

In het verleden heb ik daar 2x een vraag gesteld en ik heb daar echt goede raad gekregen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 14:13   #15
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mja eerlijk? De gevolgen kunnen mij geen zak meer schelen.
Zij woont op een adres waar redelijk wat te rapen is, ik zal geen bezit hebben tegen dan en vrij onvindbaar zijn.

Door dat kakwijf sta ik dus ook op een zwarte lijst he.
Mensen komen nooit hun afspraken na, trekken anderen mee; awel ik ga dat ook eens beginnen doen en mijn geld goed wegsteken en de ganse locatie riggen.
Cufi, ik heb even een vraag.
Wat brengt het je op om hier ZO agressief te posten?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 14:20   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Cufi, ik heb even een vraag.
Wat brengt het je op om hier ZO agressief te posten?
Kweetni, niets...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 14:22   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarde leden.

God als mijn getuige, ik betaalde in het begin van de maand al mijn rekeningen, de overschot was om van te leven.
Ik heb mijn ex meermaals aangemaand actie te ondernemen, ze deed dit niet, ik nam drastische maatregelen, ze dagvaarde mij en stak op mij waarvoor ik haar aanmaande. (Andere zaak dan de schuld, maar ze won dit omdat de rechter geen politioneel onderzoek deed ook al vroeg ik dit expliciet. Bij de uitspraak van het vonnis deed de rechter alsof ze me dat niet had horen vragen. Ik was nochtans heel duidelijk en kreeg in dat moment bevestiging.)
We hadden een gezamelijke schuld, zij betaalde meermaals niet, kon wel betalen maar koos voor luxeproducten, schuld stijgt nu dagelijks veel meer en is terug bij af.

Als ik geen bezit behalve kledij en wasgerief heb en pertinent weiger te betalen, wat zijn de gevolgen voor mij?
Kunnen ze een tv en pc die ik “leen” van familie afpakken? Ik kan bewijzen dat de garantie niet op mijn naam staat.
Wat een taaltje! Is dat een google translate van een tekst van de een of de andere sekte?

Voor de rest lijkt het me nogal normaal dat diegene die zijn centen uitleende, alles mag doen of veel mag doen, om deze terug te krijgen zoals het beloofd werd dat ze terug betaald zouden worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 14:25   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Raadpleeg een advocaat. Ik zou voor dit soort problemen me niet steunen op hetgeen mensen op een internetforum beweren.

Trouwens, ben je Belg of Nederlander? Beide rechtssystemen verschillen.
Aanwezig.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 14:28   #19
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een taaltje! Is dat een google translate van een tekst van de een of de andere sekte?

Voor de rest lijkt het me nogal normaal dat diegene die zijn centen uitleende, alles mag doen of veel mag doen, om deze terug te krijgen zoals het beloofd werd dat ze terug betaald zouden worden.
Ik ben mijn deel van de afspraken altijd nagekomen he man.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 14:29   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Ik zal het later even uittypen. Moest ik het vergeten: stuur me dan een privéberichtje.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be