Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2022, 20:06   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Ik zou toch voorzichtig zijn met verwijzen naar een krant of gazet als correcte informatiebron.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2022, 11:25   #22
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zou toch voorzichtig zijn met verwijzen naar een krant of gazet als correcte informatiebron.
U mag in deze discussie gerust tegenspreken, en correctere 'kranten' of 'gazetten' als informatiebron aan reiken..
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2022, 19:18   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
U mag in deze discussie gerust tegenspreken, en correctere 'kranten' of 'gazetten' als informatiebron aan reiken..
Pontifex, daar begin ik niet aan hé, en dat was ook niet de bedoeling van mijn statement.

Kortom. Refereren naar een krantenartikel om te bepalen wat mag of niet vind ik not done, tenzij als illustratie van de wettelijke context.
Je beschikt over een forumreglement dat klaar en duidelijk zegt dat wat wettelijk niet mag ook hier niet wordt toegestaan. Terecht.
Meer moet dat toch niet zijn.

R.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2022, 07:50   #24
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Pontifex, daar begin ik niet aan hé, en dat was ook niet de bedoeling van mijn statement.

Kortom. Refereren naar een krantenartikel om te bepalen wat mag of niet vind ik not done, tenzij als illustratie van de wettelijke context.
Beste,

Het refereren naar, of het citeren van krantenartikels is een vorm van onderbouwing en illustratie die wij ten zeerste aanmoedigen, mits de wettelijke bepalingen in acht genomen worden zoals
  • het vermelden van de bron bij citeren
  • het niet citeren van betalende content
  • het niet citeren van auteursrechtelijk beschermde content

Het citeren van betaalde content is wél toegelaten, indien er slechts een klein fragment geciteerd wordt én er een link naar de originele content bijgeplaatst wordt voor wie betalend verder wil lezen.

De moderatie.
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2022, 07:55   #25
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je beschikt over een forumreglement dat klaar en duidelijk zegt dat wat wettelijk niet mag ook hier niet wordt toegestaan. Terecht.
Meer moet dat toch niet zijn.

R.
Beste,

Ik beschik weldegelijk over het forumreglement.
Ik zal daaruit de relevante passus citeren wat betreft uw opinie i.v.m. citeren en verwijzen naar krantenartikels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forumreglement politics.be
Auteursrecht / Citaatrecht

Het is toegestaan om teksten van anderen over te nemen op het forum. Hierbij dient u echter het auteursrecht te respecteren. Bovendien moet het steeds gaan om een discussie-element. Het forum is geen nieuwssite. Daarom gelden de volgende richtlijnen:

krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie.
opiniestukken en aanverwanten mogen worden overgenomen aangezien deze een mening bevatten mits toestemming van de auteur(s), anders mag alleen een verwijzing naar het artikel worden geplaatst.
berichten van om het even welk medium mogen niet worden gekopieerd naar dit forum tenzij mits uitdrukkelijke toestemming van de auteur(s).


De Belgische wetgeving zegt het volgende hierover (artikel 21, lid 1 van de Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten) :
Citaat:
§ 1. Het citeren uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek, recensie, onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt.
Ik vermoed dat dit volstaat om uw idee over citeren op het forum grondig bij te sturen.

De moderatie.
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 19:14   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Ik beschik weldegelijk over het forumreglement.
Ik zal daaruit de relevante passus citeren wat betreft uw opinie i.v.m. citeren en verwijzen naar krantenartikels.

Ik vermoed dat dit volstaat om uw idee over citeren op het forum grondig bij te sturen.

De moderatie.
Pontifex,
Het forumreglement ken ik ondertussen wel binnenstebuiten.
Ik betwist de relevantie niet van gazetten- of krantenartikels binnen discussies. Er zijn nu eenmaal informatiebronnen. En neen, ik adviseer geen correcte kranten of gazetten, dat is persoonlijk.
Ik vond het wel vreemd dat een moderatie refereert naar een krant (gazet) om argumentatie te staven. Refereren naar het doordacht forumreglement had moeten volstaan. Duidelijker kunnen de voorschriften niet zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 07:22   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Pontifex,
Het forumreglement ken ik ondertussen wel binnenstebuiten.
Ik betwist de relevantie niet van gazetten- of krantenartikels binnen discussies. Er zijn nu eenmaal informatiebronnen. En neen, ik adviseer geen correcte kranten of gazetten, dat is persoonlijk.
Ik vond het wel vreemd dat een moderatie refereert naar een krant (gazet) om argumentatie te staven. Refereren naar het doordacht forumreglement had moeten volstaan. Duidelijker kunnen de voorschriften niet zijn.
Die links houden het forum bovenaan in de zoekresultaten van de zoekmachines en dus enigszins relevant.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 22:57   #28
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Pontifex,
Het forumreglement ken ik ondertussen wel binnenstebuiten.
Gefeliciteerd.
Dan is verdere discussie over dit topic overbodig.

Citaat:
Ik vond het wel vreemd dat een moderatie refereert naar een krant (gazet) om argumentatie te staven. Refereren naar het doordacht forumreglement had moeten volstaan. Duidelijker kunnen de voorschriften niet zijn.
Ons reglement is deels gebaseerd op info uit de media.
U mag dat vreemd vinden.


De moderatie.
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be