Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2022, 20:33   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard Tijd om aandelen te kopen van Twitter concurrenten?

Met Musk die nu de Murdoch van Twitter geworden is zie ik Twitter afglijden naar een propagandakanaal waar een hoop mensen zich niet thuisvoelen.
Ik heb geen Twitter account en ik ken de competitie niet, maar ik ga toch de komende tijd eens uitkijken.

Wie heeft suggesties. Niet Tik Tok aub.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2022, 20:43   #2
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met Musk die nu de Murdoch van Twitter geworden is zie ik Twitter afglijden naar een propagandakanaal waar een hoop mensen zich niet thuisvoelen.
Ik heb geen Twitter account en ik ken de competitie niet, maar ik ga toch de komende tijd eens uitkijken.

Wie heeft suggesties. Niet Tik Tok aub.
DWAC
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2022, 20:52   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
DWAC
Dan heb ik toch liever Tik Tok.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2022, 21:07   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Musk haalt Twittter van de beurs. Geen gezaag meer.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2022, 10:59   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Ik heb geen Twitter account, en eerlijk gezegd dat volgen interesseert mij niet.
Wat de plannen van Musk zijn, wordt afwachten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 22:26   #6
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Musk haalt Twittter van de beurs. Geen gezaag meer.
Ik zie toch nog een kleine kans dat het niet doorgaat als Tesla nog verder gaat tanken.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2022, 22:39   #7
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Voor diegenen die 100 % zeker zijn dat twitter van de beurs wordt gehaald bestaat er vandaag een mooi arbitrage kansje. TWTR noteert $46 en wordt (waarschijnlijk) van de beurs gehaald voor $54.20. Verwacht wordt dat tegen +/- october november alles in kannen en kruiken is. Momenteel een winst van 18% als je vandaag in twitter stapt en gelooft dat stockpomper Elon de boel van het publiek wegneemt.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 10:55   #8
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

"ELON MUSK SAYS TWITTER DEAL TEMPORARILY ON HOLD PENDING DETAILS SUPPORTING CALCULATION THAT SPAM/FAKE ACCOUNTS DO INDEED REPRESENT LESS THAN 5% OF USERS "

Pre-Market: : 36.44 (-8.64) (-19.17%)

Probeert stockpomper Musk eronderuit te kruipen? Zou hij in de tussentijd misschien nog wat Tesla dumpen?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 11:01   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
"ELON MUSK SAYS TWITTER DEAL TEMPORARILY ON HOLD PENDING DETAILS SUPPORTING CALCULATION THAT SPAM/FAKE ACCOUNTS DO INDEED REPRESENT LESS THAN 5% OF USERS "

Pre-Market: : 36.44 (-8.64) (-19.17%)

Probeert stockpomper Musk eronderuit te kruipen? Zou hij in de tussentijd misschien nog wat Tesla dumpen?
Slechts 5% nepaccounts? Dat zijn er volgens mij veel meer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 14:54   #10
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met Musk die nu de Murdoch van Twitter geworden is zie ik Twitter afglijden naar een propagandakanaal waar een hoop mensen zich niet thuisvoelen.
Ik heb geen Twitter account en ik ken de competitie niet, maar ik ga toch de komende tijd eens uitkijken.

Wie heeft suggesties. Niet Tik Tok aub.
Tip: Ik zou de 50k euro aan aandelen die je hebt gekocht 3 jaar geleden verkopen en er een huis van een half miljoen mee kopen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 14:55   #11
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Slechts 5% nepaccounts? Dat zijn er volgens mij veel meer.
En Musk kan het weten met zijn grote bot-farm om Tesla te promoten.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 14:58   #12
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
"ELON MUSK SAYS TWITTER DEAL TEMPORARILY ON HOLD PENDING DETAILS SUPPORTING CALCULATION THAT SPAM/FAKE ACCOUNTS DO INDEED REPRESENT LESS THAN 5% OF USERS "

Pre-Market: : 36.44 (-8.64) (-19.17%)

Probeert stockpomper Musk eronderuit te kruipen? Zou hij in de tussentijd misschien nog wat Tesla dumpen?
Musk die zich vragen stelt bij de correctheid van de opgegeven getalletjes?
O de ironie, gezien de grijze zones die bij Tesla kwartaal na kwartaal gehanteerd worden om de resultaten rooskleuriger voor te stellen dan ze werkelijk zijn.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 17:16   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Musk ist de slimste.

Of de andere zijn echt te lomp.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 mei 2022 om 17:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 17:21   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En Musk kan het weten met zijn grote bot-farm om Tesla te promoten.
Volgens mij is hij helemaal niet van plan om Twitter (nu) te kopen. Hij kan zijn bod terugtrekken tegen amper 1 miljard boete.
Daarmee heeft hij
1. Twitter op de beurs en op managementvlak gedestabiliseerd (wraak omdat ze hem tegenspraken).
2. Een uitvlucht om nog eens 9 miljard Tesla aandelen te cashen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 17:25   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Vervolg, en zonder commentaar.

Citaat:
Techondernemer Elon Musk zegt - op Twitter - dat hij de overname van de berichtendienst on hold zet. Musk doet dat naar eigen zeggen wegens onduidelijkheid over hoeveel procent van het Twitter-verkeer via spamaccounts verloopt. Toch lijkt er meer aan de hand.

LAURENS VERHAGEN 13 mei 2022, 11:59

De eerder aangekondigde deal waarbij Elon Musk 44 miljard dollar neerlegt voor Twitter is “tijdelijk op pauze gezet”, zo maakte Musk zelf vrijdagochtend Belgische tijd bekend. Hij verwijst daarbij naar een eerder nieuwsbericht van persbureau Reuters waarin staat dat het percentage spam- en nepaccounts op Twitter minder dan 5 procent van het totaal zou beslaan.

Musk lijkt dit nu in twijfel te trekken en zegt ondersteunend cijfermateriaal te willen afwachten. Het is onduidelijk wat zijn vervolgstappen zullen zijn mocht blijken dat het percentage nepaccounts toch boven de eerder geclaimde 5 procent uitkomt.

Sinds Musk aankondigde het netwerk van het blauwe vogeltje te willen overnemen, rommelt het op alle vlakken. Donderdag nog werd bekend dat huidig topman Parag Agrawal prominente managers de laan uitstuurt en tijdelijk geen nieuwe mensen aanneemt, terwijl er nauwelijks een dag voorbij gaat zonder dat Musk iets inhoudelijks over Twitter zegt. Zo is Donald Trump wat Musk betreft weer welkom, zo liet hij eerder deze week weten. Het past bij zijn ideaal van Twitter als openbaar dorpsplein waar alles kan worden gezegd.

Veel belangrijker nog dan al dit gekrakeel is de financiële onderbouwing van de hele overname. Het is dan ook de vraag of de onderbouwing van het percentage spamaccounts de echte reden is achter het indrukken van de pauzeknop door Musk. De miljardair verkocht al voor 8,5 miljard aan Tesla-aandelen om de overname te bekostigen. Het aandeel Tesla is sindsdien flink in waarde gezakt.

TE HOOG

Dat laatste geldt de laatste weken voor de gehele techsector, Twitter incluis. Dat betekent dat het bod van Musk inmiddels veel te hoog geprijsd is. CNBC berekent dat er inmiddels een gat van maar liefst 9 miljard dollar zit tussen het bedrag dat Musk ervoor overhad en wat het bedrijf nu daadwerkelijk waard is. Het is niet het enige hoofdpijndossier: toezichthouder Federal Trade Commission kijkt kritisch naar de overname, of liever gezegd naar het moment waarop Musk bekendmaakte dat hij 9 procent van de aandelen had verworven.

Als Musk zich daadwerkelijk terugtrekt, dan moet hij een boete van 1 miljard dollar betalen, zo is vastgelegd. Het zou een koopje zijn, afgezet tegen de nu rap dalende waarde van het sociale netwerk. Maar daarmee is niet gezegd dat de soap dan voorbij is. Wie weerhoudt hem er namelijk van om over een paar maanden een nieuwe poging te wagen en Twitter voor de helft van de prijs over te nemen, zo schreef techjournalist Casey Newton donderdag al, voordat bekend werd dat Musk daadwerkelijk pas op de plaats maakt.

Op het nieuws van vrijdag zakte het aandeel Twitter voorbeurs nog verder weg en verloor bijna 18 procent in waarde.


https://www.demorgen.be/tech-wetensc...zijn~b6d9b4d1/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 22:54   #16
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens mij is hij helemaal niet van plan om Twitter (nu) te kopen. Hij kan zijn bod terugtrekken tegen amper 1 miljard boete.
Daarmee heeft hij
1. Twitter op de beurs en op managementvlak gedestabiliseerd (wraak omdat ze hem tegenspraken).
2. Een uitvlucht om nog eens 9 miljard Tesla aandelen te cashen.
3. een reden om de prijs te heronderhandelen. Hij moet 1 miljard dokken wanneer hij zijn centen niet bijeen krijgt, maar ik weet niet zeker hoe het zit als twitter gelogen heeft over het aantal botaccounts.

Nuja, eigenlijk hoort die man in de bak.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 09:49   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Nuja, eigenlijk hoort die man in de bak.
Die erkenningsprijs heeft hij nog niet gekregen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...d_by_Elon_Musk
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 07:02   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.546
Standaard

Lol. Twitter klaagt Musk aan omdat hij zich liet ontvallen dat hun steekproeven om bots op te zoeken 100 accounts bevatten ... zwijgplicht geschonden ... hoe klein kan je zijn ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 mei 2022 om 07:03.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 09:32   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Lol. Twitter klaagt Musk aan omdat hij zich liet ontvallen dat hun steekproeven om bots op te zoeken 100 accounts bevatten ... zwijgplicht geschonden ... hoe klein kan je zijn ...
Musk zit ook constant te klagen als iemand iets negatief zegt over Tesla.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 09:40   #20
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

https://finviz.com/futures_charts.ashx?t=ES&p=m1
Tijd om aandelen te kopen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be