Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2022, 18:54   #921
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De sint en kerstman is voor de kindjes ... maar eens een bepaalde leeftijd moet je dat toch weten af te leren ... we leven in één grote sliert aan main stream leugens ... de helft van wat onze kinderen in de geschiedenisles te horenn krijgen op school over de moderne tijd is een leugen ...
Weet je ook welke helft?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 18:56   #922
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als je maar niet te diep op de zaken moet ingaan, hee.
Lees het nog eens.
Open een draad met uw probleem en ik zal het met mijn ogen toe met de grond gelijk komen maken.
Doen!

Ik heb die discussie al eerder gevoerd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 18:57   #923
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De sint en kerstman is voor de kindjes ... maar eens een bepaalde leeftijd moet je dat toch weten af te leren ... we leven in één grote sliert aan main stream leugens ... de helft van wat onze kinderen in de geschiedenisles te horenn krijgen op school over de moderne tijd is een leugen ...
Maar we worden wel van jongs af geconditioneerd in leugens te geloven.
Laat ze zeer kritisch zijn van jongs af eerder dan te leren meelopen met de leugens, geen kat zou geloven dat ze van vissen afstammen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 18:59   #924
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Lees het nog eens.
Open een draad met uw probleem en ik zal het met mijn ogen toe met de grond gelijk komen maken.
Doen!

Ik heb die discussie al eerder gevoerd.
Je hebt die discussie al eens verloren, ja.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:03   #925
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je hebt die discussie al eens verloren, ja.
Het eerste licht is enkelvoud, de lichten daarna zijn meervoud en worden geordend om de fotosynthese te regelen.
Maar als ge denkt er iets aan te kunnen toevoegen, open u vooral een draad en we zullen daar dieper op in gaan.
Maar als ge u gewonnen wilt voelen, evengoed. Gij zijt een duif en ik ben Boris.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:03   #926
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bij jou is het andersom: het volstaat dat een zeveraar iets niet-mainstreams zegt, en je bent een en al geloof
Totaal niet het geval beste patrickve ... Om ff te schetsen over totaal ander onderwerp.

Ergens eind 2001 kreeg ik van een vriend een document (+/- 50 p denk ik) in handen van een intussen ex-FBI agent die beweerde dat 9-11 een inside job was.

Ik heb na een eerste lezing van het document die vriend laten weten dat ik hem zou bewijzen dat het document van de pot gerukt was. Ik had immers live het 2de vliegtuig zien in de WTC toren vliegen, had de eerste etmalen in alle details alles gevolgd op verschillende meestal Amerikaanse nieuwszenders, ...

In eerste instante vond ik heel wat (vooral mainstream) informatie die mijn initieel standpunt bevestigde, maar hoe langer ik op onderzoek ging, hoe meer video's ik bekeek, boeken ik las, ... hoe kleiner het fundament werd waarop ik mijn standpunten had opgebouwd.

Na verloop van een aantal maanden heb ik mijn vriend moeten gelijk geven.
Ik weet nog steeds niet exact hoe wat waar is opgezet, maar het staat als een paal boven water dat 9-11 niet kon hebben plaats gevonden zonder de actieve medewerking van de Bush-junta ... en dat maakt het onmiddellijk een inside job.

Ik geloof niks ... zolang het niet onderbouwd is ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:05   #927
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, het is geen kwestie van geld. De technologie bestond niet en bestaat nog steeds niet. Enfin, wat we vandaag kunnen is synthetische beelden maken, maar we KUNNEN NOG ALTIJD NIET die opnamen maken in een aardse studio. Niet met 1 miljard, niet met 10 miljard, en niet met 100 miljard.

Maar zelfs met synthetische beelden kunnen we niet ook tegelijkertijd de signalen juist krijgen en dergelijke die door derden werden waargenomen.

Maar bovendien is het zelfs niet nodig: ik heb U al gezegd dat de technische documentatie RUIMSCHOOTS GENOEG IS om perfect te beschrijven hoe je naar de maan kan gaan, technische documentatie die bovendien perfect klopt met alle andere materiaal.

Het is een beetje alsof je zit te beweren dat men nooit een stoomtrein heeft gemaakt terwijl er niet alleen enorm veel beeld en geluidsmateriaal is van die stoomtrein, maar we bovendien alle plannen hebben hoe een stoomtrein te maken, die perfect OK zijn.

Er was maar EEN ding moeilijk in het naar de maan gaan: de Saturn V raket maken en doen opstijgen zonder dat ze ontploft. Er was maar 1 echte moeilijkheid, de eerste 6 minuten van de missie. Al de rest was belachelijk simpel in vergelijking met het onmogelijk te faken gedoe.
Je blijft rdidculiseren, eerst WO II, nu stoomtreinen, ... da's meestal omwille van een gebrek aan argumenten ...

Over beeld gesproken, hopelijk geen VPN nodig in Toulouse ...

Smoke And Mirrors by Robert Williams
https://www.youtube.com/watch?v=fYIwyQ_CC3k
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:10   #928
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hebben ze dat dan gevraagd: om op de bijbel te zweren dat ze er geweest waren?
En uiteindelijk, als zoveel mensen zouden liegen over de maanlanding, dan hebben ze zeker en vast geen scrupules om ook te liegen op de bijbel.
Ze hebben vele astronauten gevraagd om te zweren op de bijbel, allen weigerden, sommigen liepen weg, enkelingen hebben een vuistslag uitgedeeld aan de persoon dri erom vroeg.

In de VS kan zweren op de bijbel onmiddellijk leiden tot een rechtzaak, wanneer niet correct, dus dat risico wilden / konden ze niet nemen
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:13   #929
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je mocht zelf een bron geven, maar dat is blijkbaar ook al te moeilijk.
Ik heb niet onmiddellijk een link want is voor mij parate kennis die ik meer dan 15 jaar geleden he opgedaan, intussen al x-keer van PC veranderd, een deel van de links verloren, ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En grow up, als men afkomt met de illuminati, dan is de geloofwaardigheid voor mij al direct 0,0.
Jouw volste recht ...

Vermelden van het woord 'Illuminatie' maakt het voor jou onmiddellijk een leugen? Da's duidelijk ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:18   #930
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het verhaaltje is grappiger:

https://www.reuters.com/article/fact...-idUSL1N2RG249

Het is zoals Gun die zegt dat de maanlandingen fake waren OMDAT we hier op het forum niet naar zijn onnozel videookes willen kijken
Debunkers nonsens ... de video footage in jouw link is nochtans 100% duidelijk ... hij kan $ 5.000 krijgen, hij trekt in twijfel of het een echte bijbel is, ... maar hij weigert pertinent ... Ik dacht dat het Aldrin was die zelf een vuistslag heeft uitgedeeld bij een gelijkaardige approach

https://www.facebook.com/darrenlynch...2406471979309/
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:19   #931
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Om maar over god te zwijgen, zeker?
Er zijn mensen die dat scheppingsverhaal geloven terwijl je de feitelijke onjuistheden direct kunt tonen (eerst daglicht, dan de zon die geschapen wordt).
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:23   #932
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Weet je ook welke helft?
Een deel zeker ... in een willekeurige volgorde ...

- maanlanding
- van der lubbe
- Tonkin
- jfk
- ph
- 9-11
- London metrostation
- Madrid trainstation
- wmd
- ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:27   #933
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Really? https://m.youtube.com/watch?v=C64U0b...mb_title&t=45s
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:41   #934
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
... da's meestal omwille van een gebrek aan argumenten ...
Zoals jij die wegloopt van een nochtans simpele vraag?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:46   #935
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
:LOL:

I like the 'Filet Mignon'
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 19:51   #936
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Debunkers nonsens ... de video footage in jouw link is nochtans 100% duidelijk ... hij kan $ 5.000 krijgen, hij trekt in twijfel of het een echte bijbel is, ... maar hij weigert pertinent ... Ik dacht dat het Aldrin was die zelf een vuistslag heeft uitgedeeld bij een gelijkaardige approach

https://www.facebook.com/darrenlynch...2406471979309/
Je wapperende vlaggen in je American Moon video waren ook 100% duidelijk: altijd een astronaut erbij in beeld, en altijd met de hand(en) aan de stok ervan, en altijd zie je die hand§en) of arm(en) bewegen.
Ahnee, ze wapperen in de wind, noem je dat?
Euhm wel, waar zijn de beelden van een vlag die beweegt zonder man on the moon? Als er daar wind was, zouden die toch plenty moeten zijn he?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 20:10   #937
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Debunkers nonsens ... de video footage in jouw link is nochtans 100% duidelijk ... hij kan $ 5.000 krijgen, hij trekt in twijfel of het een echte bijbel is, ... maar hij weigert pertinent ...
Eh, ja, natuurlijk. Als gij mij $5000 biedt om naar uw onnozel videooke te kijken, kunt ge dat ook steken waar ge wilt. (als het 2 keer meer nullekes heeft, kunnen we praten )

Stel U nu even voor dat die mens echt op de maan geweest is. En dan moet ge zo een onnozelaar zien die maar blijft lullen dat ge een leugenaar zijt. Gaat ge meedoen met zijn spelleke of gaat ge die nen oplawaai verkopen ?

Als Harrie Christus mij zou vragen van eens te zweren op de bijbel dat ik een ingenieursdiploma heb, denk je dat ik dat zou doen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2022 om 20:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 20:22   #938
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, ja, natuurlijk. Als gij mij $5000 biedt om naar uw onnozel videooke te kijken, kunt ge dat ook steken waar ge wilt. (als het 2 keer meer nullekes heeft, kunnen we praten )

Stel U nu even voor dat die mens echt op de maan geweest is. En dan moet ge zo een onnozelaar zien die maar blijft lullen dat ge een leugenaar zijt. Gaat ge meedoen met zijn spelleke of gaat ge die nen oplawaai verkopen ?

Als Harrie Christus mij zou vragen van eens te zweren op de bijbel dat ik een ingenieursdiploma heb, denk je dat ik dat zou doen ?
Het feit dat jij een ingenieursdiploma hebt gaan vergelijken met de maanlanding? Serieus?

Wanneer dhr. Armstrong zou zweren, zou de ganse heissa onmiddellijk voor een groot stuk gaan liggen ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 20:35   #939
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Het feit dat jij een ingenieursdiploma hebt gaan vergelijken met de maanlanding? Serieus?
Iets waarvan je zelf vindt dat je daar geen zot moet van proberen te overtuigen die van het ontkennen ervan zijn levenswerk gemaakt heeft. Dat is dus inderdaad hetzelfde.

Citaat:
Wanneer dhr. Armstrong zou zweren, zou de ganse heissa onmiddellijk voor een groot stuk gaan liggen ...
Bijlange niet. Je weet toch dat religieus overtuigden nooit een "bewijs" aanvaarden dat ze mis zijn he. Kijk naar jezelf.

Het is eigenaardig dat precies JIJ die gans je kaartenhuisje bouwt op wat je vindt dat mensen zich verdacht maken door dingen te doen die volgens jou niet "stroken" en dat als onomstootbaar bewijs beschouwt voor feitelijke zaken waar voor de rest een gigantische berg materieel bewijsmateriaal beschikbaar is, niet inziet dat het gedrag van Armstrong daar juist COHERENT is met zijn wandeling op de maan.

Indien Armstrong de gepatenteerde leugenaar is die zonder schroom gans de wereld bij de neus neemt, dan heeft die natuurlijk geen enkel probleem om "op de bijbel" zijn leugens nog eens te zweren. Je gaat toch niet denken dat de Illuminati die precies Armstrong hebben uitgekozen om zo een leugens zijn leven lang te laten verkondigen, iemand zouden nemen die schrik heeft om te liegen op de Bijbel, nee ? Die kan dat met de glimlach natuurlijk.

Daarentegen, een integer iemand die geconfronteerd wordt met een lapzwans die er zijn levenstaak van gemaakt heeft om overal te verkondigen dat gij de grootste leugenaar van de planeet zijt, denkt ge dat die vriendelijk en happig gaat ingaan op de oneerbare voorstellen van zo een lul ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2022 om 20:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 21:56   #940
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is eigenaardig dat precies JIJ die gans je kaartenhuisje bouwt op wat je vindt dat mensen zich verdacht maken door dingen te doen die volgens jou niet "stroken" en dat als onomstootbaar bewijs beschouwt voor feitelijke zaken waar voor de rest een gigantische berg materieel bewijsmateriaal beschikbaar is, niet inziet dat het gedrag van Armstrong daar juist COHERENT is met zijn wandeling op de maan.
Jij gelooft wat is gepresenteerd op TV en beschouwt dat als een gigantische berg materieel bewijsmateriaal, terwijl het dat net niet is …
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Indien Armstrong de gepatenteerde leugenaar is die zonder schroom gans de wereld bij de neus neemt, dan heeft die natuurlijk geen enkel probleem om "op de bijbel" zijn leugens nog eens te zweren. Je gaat toch niet denken dat de Illuminati die precies Armstrong hebben uitgekozen om zo een leugens zijn leven lang te laten verkondigen, iemand zouden nemen die schrik heeft om te liegen op de Bijbel, nee? Die kan dat met de glimlach natuurlijk.
Je bent je overduidelijk duidelijk niet bewust van de legale macht en kracht van zweren op de bijbel in de VS. Stel u voor dat hij dat zou doen, dan opent dat onmiddellijk de deur naar een rechtszaak, met als mogelijk gevolg dat de leugen wordt bloot gelegd.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be