Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2022, 09:37   #61
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

De ware levensovertuiging is in mijn nieuwe Bijbel te vinden: tot eeuwig leven in de waarheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2022, 23:42   #62
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
absoluut zelfs !!

Dan ben je een gehypnotiseerde zombieslaaf !!

levensovertuiging:
Een leven zonder bijbel & zonder alle bijbelfiguren & kerken !!
Hoe komt dat dan allemaal? De mens is een sociaal dier, een kudde dier. De mens houdt ook graag vee, kudde dieren die met de mens mee geëvolueerd zijn. Na de aap is het varken het meest aan de mens verwant dier, zeggen biologen. Men kan het weefsel van een varken zelfs gebruiken om bij de mens een hartklep te reconstrueren.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 01:40   #63
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Men kan het weefsel van een varken zelfs gebruiken om bij de mens een hartklep te reconstrueren.
Klopt !! En als het macheert , prima zelfs !!
Wat als iemand die medische hulp nodig heeft , maar ....
vanuit zijn/haar levensovertuiging weigert varkensonderdelen te laten plaatsen ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 november 2022 om 01:40.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 15:53   #64
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Klopt !! En als het macheert , prima zelfs !!
Wat als iemand die medische hulp nodig heeft , maar ....
vanuit zijn/haar levensovertuiging weigert varkensonderdelen te laten plaatsen ??
Zo kunnen we nog pagina's vullen met eigenaardige en nutteloze levensovertuigingen. De mens is een kuddedier en er zijn vele verschillende kuddes. Ieder zijn heug eb meug.

Laatst gewijzigd door Piero : 22 november 2022 om 15:53.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 12:40   #65
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zo kunnen we nog pagina's vullen met eigenaardige en nutteloze levensovertuigingen. De mens is een kuddedier en er zijn vele verschillende kuddes. Ieder zijn heug eb meug.
De waarheid is slechts de enkeling gegeven.
Hij is de herder over de kudde en dat ben ik.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 00:30   #66
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ieder zijn heug eb meug.
Zo zou het in principe toch moeten zijn
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 24 november 2022 om 00:35.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 11:40   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Zo zou het in principe toch moeten zijn
Maar de waarheid is voor iedereen gegeven.

De meug als slechts de lust is de waarheid nog niet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 21:07   #68
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Standaard 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wat is een levensovertuiging?

Het is in elk geval geen godsdienst, want dit forum maakt een onderscheid.

Is het slechts een motto of stelregel of is het meer? Hoe kom je er aan ? Is "vrijheid van levensovertuiging" een goed idee? Kan je leven zonder levensbeschouwing ?

===>> (Dewanistische aanhef):
Miaauw, miaauw, namastiaauw (1/(7,4 E09)* 100 %) = 0,000.000.013.5 % = 13,5 miljardste % (procent)) gemanifesteerde ATMA en Nano God Piero (14,1888),

1) mooie vraag: vb Zou jij de levensovertuiging van vladimir poetin uit Rusland nou superieur vinden of inferieur? Hij vindt zichzelf een gelovige vd Russisch Orthodoxe Kerk, dus logischerwijs is dat zijn levensovertuiging.

2) Fundamenteel gezien is een levensovertuiging een soort superprogramma in je hersencellen dat jou als levend organisme een lekker en gelukkig gevoel geeft. Maw ook een muis zou dus zo een lekkerbek programma moeten hebben, maar als het rattengif goed smaakte en hem dan dood maakt daarna dan is er zeker iets mis met zijn Ratten geloof. Idem dito Kat, Muis, Slang, Koe, Mensaap, het is heel individueel ok, Kat A kan felix kattenbrokjes Lekker vinden maar Kat B gelooft juist in de hogere smaak van Sheba.

3) Noem mensen op met een superieure levensovertuiging, of juist een inferieure.

4) Ook Seriemoordenaars hebben altijd een Leitmotiv als absolute, dodelijke levensovertuiging, althans dit geloof ik, omdat ik vroeger bijna had besloten om seriemoordenaar te worden in Delft. Ik maakte al plannen voor massa moorden in Delft ok, psychoses, eenzaamheid, negerhaat, mensenhaat, depressies, zelfhaat, zelfvernietiging, ja dat is mijn hele HONDOE-Nazi verleden in feite. Dus goed dat Wieroe besloot om mij te teleporteren naar Bilar Ka Loka en nu ben ik half kat, half koelie aapje en half hindoe hondje in feite, echt ongelooflijke Geestelijke en Meta fysische evolutie he, sedert 1985, het jaar waarin ik mijn poot op Nederlandse bodem plantte.

mooie vraag miaauw jij hier.

miaauw ze

Waldo Dewanand D. & Wieroe (RIP) & Co
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 01:47   #69
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
===>> (Dewanistische aanhef):
Miaauw, miaauw, namastiaauw (1/(7,4 E09)* 100 %) = 0,000.000.013.5 % = 13,5 miljardste % (procent)) gemanifesteerde ATMA en Nano God Piero (14,1888),

1) mooie vraag: vb Zou jij de levensovertuiging van vladimir poetin uit Rusland nou superieur vinden of inferieur? Hij vindt zichzelf een gelovige vd Russisch Orthodoxe Kerk, dus logischerwijs is dat zijn levensovertuiging.

2) Fundamenteel gezien is een levensovertuiging een soort superprogramma in je hersencellen dat jou als levend organisme een lekker en gelukkig gevoel geeft. Maw ook een muis zou dus zo een lekkerbek programma moeten hebben, maar als het rattengif goed smaakte en hem dan dood maakt daarna dan is er zeker iets mis met zijn Ratten geloof. Idem dito Kat, Muis, Slang, Koe, Mensaap, het is heel individueel ok, Kat A kan felix kattenbrokjes Lekker vinden maar Kat B gelooft juist in de hogere smaak van Sheba.
(.....)
Waldo Dewanand D. & Wieroe (RIP) & Co
In 2) stel je voor een levensovertuiging "fundamenteel" te zien als iets dierlijks, dus als instinct, en dat is onvrij. Het zou kunnen dat wij onze ethiek een vernisje is over onze dierlijke neigingen en wij zijn ons daar soms van bewust. Waar halen we dan de motivatie voor onze overtuigingen vandaan? Is dat misschien streven naar geluk en genot samen met anderen, en het voorkomen van onheil? Dan moeten we ook optreden tegen verstoorders van de orde en vrede. Tegen Poetin? Tegen verspilling en millieuvervuiling? Tegen dierenmishandeling? En ruimtereizen?
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 03:59   #70
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Politiek is degene die moedwillig chaos veroorzaakt of behoudt om hun narcistische zelf op tv te verkopen.
Als de tippelhoeren van het derde rijk.
Je sekteleider, den John, zal 't graag horen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 10:37   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Je sekteleider, den John, zal 't graag horen.
Charles Lawson, Charles Stanley en John Hagee vormen een fantastische triniteit in mijn geloofsbelijdenis.

Ik denk dat hem zeker in zijn nopjes zal zijn omdat die de antichrist in de EU rijmt.

Put on the whole armor of God, advance and conquer in Jesus’ name!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 17:44   #72
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.581
Standaard 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In 2) stel je voor een levensovertuiging "fundamenteel" te zien als iets dierlijks, dus als instinct, en dat is onvrij. Het zou kunnen dat wij onze ethiek een vernisje is over onze dierlijke neigingen en wij zijn ons daar soms van bewust. Waar halen we dan de motivatie voor onze overtuigingen vandaan? Is dat misschien streven naar geluk en genot samen met anderen, en het voorkomen van onheil? Dan moeten we ook optreden tegen verstoorders van de orde en vrede. Tegen Poetin? Tegen verspilling en millieuvervuiling? Tegen dierenmishandeling? En ruimtereizen?

jazeker,
gaat allemaal om de BEESTmensen van de eigen apenclan A te beschermen tegen de andere Beestmensen van een andere apenclan B, zo kan je geloofsovertuiging en levensovertuiging fundamenteel dus verklaren, althans het praktische en functionele nut ervan voor alletwee apenclans A en B of meerdere op een stukje koude kille AARDKLOOT.

Het Anarchistisch willen BEESTEN als een diepe demonische behoefte zit diep in ons als Mensbeesten ok, ref forensische wetenschappen mn hele brute verkrachtingen en martelmoorden, het wordt wreder en wreder ok, in bestiale zin

Ik heb vele soorten vrouwen persoonlijk gekend, ook hoeren en sletjes, vriendinnen, hopeloze BEESTmensen wereld is dit ok, letterlijk Kali Yuga.

Ja het ethische vernislaagje bij elke BEESTmens is heel erg dun, nanometers dun.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 10:24   #73
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Levensovertuiging is overtuigd te zijn te leven.

Ik leef dus ik ben.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 18:04   #74
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.510
Standaard Bij de beesten af ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
jazeker,
gaat allemaal om de BEESTmensen van de eigen apenclan A te beschermen tegen de andere Beestmensen ...

Ik heb vele soorten vrouwen persoonlijk gekend, ook hoeren en sletjes, vriendinnen, hopeloze BEESTmensen wereld is dit ok, letterlijk Kali Yuga.

Ja het ethische vernislaagje bij elke BEESTmens is heel erg dun, nanometers dun.
Hieronder volgt een?*lijst van dieren?*waarvan men de?*monogame?*status wetenschappelijk heeft onderzocht.[1]?*Bij sommige dieren wordt overspel niet getolereerd.[2]?*Bij andere is een treurgedrag kenbaar als de partner komt te sterven. Dit gedrag is bij zwanen en ganzen waargenomen. Soms zijn hele geslachten monogaam, zoals de?*Ramphastidae?*en?*Anatidae. Van sommige dieren is dit zo bekend dat ze symbool staan voor de trouwe liefde, zoals?*tortelduiven. ...

Zie ook: Lijst met monogame dieren - wikipedia

De mens is een monogaam dier ... op 3,33%% na.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 22:31   #75
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hieronder volgt een? lijst van dieren? waarvan men de? monogame? status wetenschappelijk heeft onderzocht.[1]? Bij sommige dieren wordt overspel niet getolereerd.[2]? Bij andere is een treurgedrag kenbaar als de partner komt te sterven. Dit gedrag is bij zwanen en ganzen waargenomen. Soms zijn hele geslachten monogaam, zoals de? Ramphastidae? en? Anatidae. Van sommige dieren is dit zo bekend dat ze symbool staan voor de trouwe liefde, zoals? tortelduiven. ...

Zie ook: Lijst met monogame dieren - wikipedia

De mens is een monogaam dier ... op 3,33%% na.
De zorg en bescherming voor kuikens en jonge dieren is een verklaring voor monogamie. "Een vrijgezel weet nooit waar hij gaat slapen .... la,la,la,la"
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be