Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2012, 08:14   #1
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard drinkende werknemers ontslagen => vakbond als de kippen erbij

http://www.standaard.be/artikel/deta...20730_00240908

Citaat:
‘De sanctie staat niet in verhouding tot wat gebeurd is. Er wordt veel over ons geroddeld in Aalst. Maar alleen wij zes weten wat er echt gebeurd is. Een dronken feest was het absoluut niet.’
Van onze redacteur

Verzorgster N. (23) is één van de zes verpleegsters en bejaardenhelpsters die twee weken geleden door het OCMW in Aalst om dringende redenen ontslagen werden.

‘We hebben aan de OCMW-directie toegegeven dat we die bewuste nacht iets gedronken hebben. En alcohol mag inderdaad niet op de werkvloer. Dat weten we. We hadden die avond beter op café iets gedronken. Dat geef ik ook toe. Het klopt ook dat we aan niemand de toelating gevraagd hebben voor een feestje. Maar een dronken feestje is het zeker niet geweest. Laat staan dat het genoeg zou zijn om een ontslag om dringende redenen te rechtvaardigen. We stonden aan de grond genageld toen ze ons dat vertelden.’

Volgens N. ontstond het beruchte feestje van vrijdagavond 13 juli spontaan. ‘Het was helemaal niet lang op voorhand afgesproken of zo. Een collega had die dag gebeld dat ze net bericht had gekregen dat ze zwanger was. Ze zei dat ze rond half acht met een fles cava en wat chips zou langskomen en dat heeft ze gedaan. Ze heeft met mij en mijn collega samen de avondronde gedaan. Ze heeft zich nog verkleed om tijdens die avondronde de bejaarden te entertainen. Die vonden dat allemaal grappig.’

Daarna dronken de drie verpleegsters van de avondienst, de twee van nachtploeg en de zwangere collega, naar eigen zeggen samen een glas cava in de personeelsrefter. ‘Ik heb daarna – nadat mijn dienst afgelopen was – nog een extra fles gehaald en die hebben we ook uitgedronken. Met zes vrouwen twee flessen cava. Dronken word je daar niet van.’

Volgens N. heeft geen enkele van de aanwezige verpleegsters verzaakt aan haar verzorgingstaken. ‘Integendeel, alles is gebeurd volgens de regels van de kunst.’

Nog volgens N. zijn de wilde verhalen ontstaan omdat de zwangere collega het rustoord pas heeft verlaten om half zeven ’s ochtends, met het leeggoed bij zich. Dat is dus bijna twaalf uur nadat ze met haar cava en chips het rustoord binnen was gekomen. ‘Zij heeft de collega’s van de nacht geholpen met hun ronde en daarna heeft ze alles in de personeelsrefter braaf opgeruimd. Maar gedurende het weekend zijn er in het bejaardentehuis om één of andere reden zware verhalen gegroeid.’

De woensdag erop werden de zes ontslagen. ‘We moesten ons kastje leegmaken en onze sleutel afgegeven. We mochten zelfs niet meer met onze collega’s praten.’

‘We stonden paf. Ik heb er spijt van ja. Ik zal de oude mensen missen.’

Niet in verhouding

De zes kunnen rekenen op de steun van hun vakbond, ACV. Vakbondssecretaris Diane Van Cauter hoopt dat een gesprek met de OCMW-directie donderdag de zaak tot zijn ware proporties zal herleiden. ‘Het zijn geen zes jonge je-m’en-foutisten. Deze sanctie staat echt niet in verhouding tot wat gebeurd is. Ik blijf erbij dat een goed gesprek heel veel had kunnen oplossen.’

‘Ok, ze hebben ’s nachts iets gedronken. Maar hoeveel keer gebeurt dat ook niet overdag tijdens de werkuren, zonder dat daar een haan naar kraait.’

De vakbond wil dat het OCMW terugkomt op de beslissing dat het een ontslag om dringende reden zou zijn. ‘Als ze dat volhouden, stappen we naar de arbeidsrechter.’
Zulke dingen gebeuren NOOIT tijdens de werkuren. Als wij alcohol krijgen van klanten, vervalt dat keer op keer. Wij hebben hier bier staan dat 4 jaar over tijd is. Dit jaar met kerstmis heb ik een veiling gehouden om al die wijn en dat bier het kantoor uit te krijgen omdat het zonde zou zijn weer een ronde drank slecht te laten worden.

Een enkele keer is ermee gelachen toen een collega een fles wijn opentrekte tijdens de vergadering, hij had echter thee gemaakt en in die fles gebotteld. Uiteraard wordt er al eens gedronken tijdens een bedrijfsuitje of op café maar NOOIT tijdens de werkuren.

Laatst gewijzigd door Effect : 31 juli 2012 om 08:14.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 08:53   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb de vakbond niet gezien of gehoord toen 1 van mijn collega's erin geluisd werd door de werkgever die mensen wou ontslaan zonder kosten.

De 5 mensen van op de werkvloer werden in de bureau van de baas geroepen, 10 minuten bewieroking van de baas, fantastisch gewerkt, dik in orde etc etc (wat niet rijmde met de zeer lage werkdruk van de laatste 2 maanden toen), en neem maar iets om te drinken. Wijzende naar een rolkarretje met daarop blikken frisdrank, en 2 blikjes jupiler. 1 van de collega's nam een jupi, en mocht effe langer in de bureau blijven. Dwingende reden, geen ontslagvergoeding, geen opzegtermijn, geen werkloosheidsuitkering. 't Stond duidelijk in't contract, geen alcohol tijdens de werkuren.

2 weken later kreeg ik mijn 3 maand op mijn rekening, en mocht fluiten naar mijn 300 overuren. Nog een half jaar later bestond de firma niet meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 09:08   #3
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb de vakbond niet gezien of gehoord toen 1 van mijn collega's erin geluisd werd door de werkgever die mensen wou ontslaan zonder kosten.

De 5 mensen van op de werkvloer werden in de bureau van de baas geroepen, 10 minuten bewieroking van de baas, fantastisch gewerkt, dik in orde etc etc (wat niet rijmde met de zeer lage werkdruk van de laatste 2 maanden toen), en neem maar iets om te drinken. Wijzende naar een rolkarretje met daarop blikken frisdrank, en 2 blikjes jupiler. 1 van de collega's nam een jupi, en mocht effe langer in de bureau blijven. Dwingende reden, geen ontslagvergoeding, geen opzegtermijn, geen werkloosheidsuitkering. 't Stond duidelijk in't contract, geen alcohol tijdens de werkuren.

2 weken later kreeg ik mijn 3 maand op mijn rekening, en mocht fluiten naar mijn 300 overuren. Nog een half jaar later bestond de firma niet meer.
Denkt ge echt dat de vakbond u in deze situatie had kunnen helpen? Als dat bedrijf op het randje van failliet staat, kan vakbond enkel sneller failliet laten gaan.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 10:33   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Neen, de vakbond had niet kunnen helpen met het voorkomen van het sluiten van dat bedrijf.

Maar op zijn minst had die werkgever het een beetje netter mogen spelen. In plaats van een hoop wind te maken en er 1 in te luizen (met de optie voor 2) met het aanbieden van een drankje gewoon eerlijk zijn, en de geplogen opzegregelingen te gebruiken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 10:38   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Hoe dikwijls gebeurt het niet dat men tijdens de lunch een paar glaasjes wijn nuttigt? Zeker als het een zakenlunch is?

twee flessen cava met zes personen... dat is net één glaasje per persoon of iets meer.
Vier waren niét aan het werk, slechts twee personen werkten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2012 om 10:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 10:39   #6
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe dikwijls gebeurt het niet dat men tijdens de lunch een paar glaasjes wijn nuttigt? Zeker als het een zakenlunch is?
Dat is om al de verzuring weg te spoelen, dan mag dat.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 10:46   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe dikwijls gebeurt het niet dat men tijdens de lunch een paar glaasjes wijn nuttigt? Zeker als het een zakenlunch is?
Da's ervan uitgaand dat de zakenlunchers voetvolk is vanop de werkvloer, oftewel, hoger kader enzo die mogen dat...

Citaat:
twee flessen cava met zes personen... dat is net één glaasje per persoon of iets meer.
Vier waren niét aan het werk, slechts twee personen werkten.
1500 cc cava, da's een pint cava per dame, dus elks hebben ze het equivalent van 2 pinten pils binnen. Goed om positief te blazen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:41   #8
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe dikwijls gebeurt het niet dat men tijdens de lunch een paar glaasjes wijn nuttigt? Zeker als het een zakenlunch is?
Niet! Wijn vermindert het inschattingsvermogen. Een goede verkoper zal NOOIT alcohol nuttigen tijdens het beklinken van een deal, omdat het dan niet meer mogelijk is een goede deal af te sluiten.
Vaak probeert de andere partij inderdaad iemand uit te nodigen voor een zakenlunch inclusief alcohol, maar dat is puur om de andere erin te luizen en een betere deal te krijgen dankzij de alcohol. Een goed kaderlid ziet zoiets mijlenver aankomen. Dat uw collega dat niet zag aankomen en voor de jupiler ging, bewijst dat hij gewoon een dom kalf was die de meest elementaire arbeidsregels bewust overtreedt.

Citaat:
twee flessen cava met zes personen... dat is net één glaasje per persoon of iets meer.
Vier waren niét aan het werk, slechts twee personen werkten.
Niet relevant.

Laatst gewijzigd door Effect : 31 juli 2012 om 12:50.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:54   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Effect,

gij hebt toch maar een zuur en gefrustreerd leven, hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:05   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Effect,

gij hebt toch maar een zuur en gefrustreerd leven, hoor.
Het gebeurt zelden dat ik het met jou eens ben, maar noteer dat dat vandaag wel degelijk het geval is. Effect reageert gewoontegetrouw als een stier op een rode lap wanneer hij ergens het woordje "vakbond" leest, zonder zelfs maar halvelings te weten wat er daar precies gebeurd is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:45   #11
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Ze hebben duidelijk enkele regels aan hun laars gelapt -het feit dat de pilletjes niet klaar lagen vind ik wat over-, en moeten daar op zijn minst een berisping voor krijgen. Aan de andere kant verwacht ik toch ook begrip van het bestuur. 6 verpleegsters ontslaan voor zoiets vind ik eigenlijk erg drastisch. Hebben die er dan niet aan gedacht dat er een enorme werkdruk zal liggen bij de andere verpleegsters? En dat er ook ongenoegen en frustratie's kunnen ontstaan bij collega's en bij de bejaarde bewoners? Ik denk dat het bestuur van dit bejaardentehuis erg overhaast en slordig te werk is gegaan. Ergens denk ik ook aan een interne afrekening tussen bepaalde collega's. In elk geval komt dit rusthuis er maar bekakt van af.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:55   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Niet! Wijn vermindert het inschattingsvermogen. Een goede verkoper zal NOOIT alcohol nuttigen tijdens het beklinken van een deal, omdat het dan niet meer mogelijk is een goede deal af te sluiten.
Vaak probeert de andere partij inderdaad iemand uit te nodigen voor een zakenlunch inclusief alcohol, maar dat is puur om de andere erin te luizen en een betere deal te krijgen dankzij de alcohol. Een goed kaderlid ziet zoiets mijlenver aankomen.
Er zijn wel andere zakenlunches, waarbij de alcohol rijkelijk vloeit. Maar zoals U aanhaalt, snuggere jongens gebruiken zulke zaken in hun voordeel.

Citaat:
Dat uw collega dat niet zag aankomen en voor de jupiler ging, bewijst dat hij gewoon een dom kalf was die de meest elementaire arbeidsregels bewust overtreedt.
Euh, Het was wel een ex-collega van mij, en niet van Circe.
En het gaat erom dat we met ons vijven de volledige werkvloerbezetting vertegenwoordigden, dus geen ingenieurs, geen kaderleden, noch nogzoveelandereparasitairgespuis.

De baas bied een drankje aan, wat had het geworden dat die een fles schuimwijn had aangeboden.... Allemaal buitenofzo?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 16:37   #13
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

In de onderstaande link geeft één van de ontslagen verpleegsters haar versie van het verhaal:

http://www.standaard.be/artikel/deta...20730_00240908

Als dit correct is, en er geen speciale voorgeschiedenis bestaat, is ontslag buiten proportie. Er bestaan andere tuchtmaatregelen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 18:07   #14
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Alsof de patroons en hun voetenlikkers geen alcohol durven drinken tijdens de uren.

Verder 'no comments' over deze domme media stunt.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 19:05   #15
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Effect,

gij hebt toch maar een zuur en gefrustreerd leven, hoor.
Niet bepaald, ik vind het gewoon belachelijk dat over zo'n onderwerp uberhaupt discussie kan zijn. Dat de vakbondslui hier even plichtsgetrouw als een stier reageren is even lachwekkend.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 19:08   #16
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het gebeurt zelden dat ik het met jou eens ben, maar noteer dat dat vandaag wel degelijk het geval is. Effect reageert gewoontegetrouw als een stier op een rode lap wanneer hij ergens het woordje "vakbond" leest, zonder zelfs maar halvelings te weten wat er daar precies gebeurd is.
Het woord alcohol is wat mij doet reageren. Alcohol tijdens de uren = ontslag, meer info is niet nodig. Dat de iemand, gij dan wel vakbond, daarover durft mekkeren is ronduit schandalig. Dat gij het raar vindt dat ik daar zo over denk, is dan weer schrijnend. Mijn mening is in dit geval de juiste, daarover is geen discussie mogelijk.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 19:09   #17
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De baas bied een drankje aan, wat had het geworden dat die een fles schuimwijn had aangeboden.... Allemaal buitenofzo?
Het was een test. Twee slagen die, eentje faalt. Ik zou alleszins respectvol gepast hebben en een koffie gehaald hebben, ook in geval van een fles schuimwijn. Er is immers nog werk te doen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 20:35   #18
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het woord alcohol is wat mij doet reageren. Alcohol tijdens de uren = ontslag, meer info is niet nodig. Dat de iemand, gij dan wel vakbond, daarover durft mekkeren is ronduit schandalig. Dat gij het raar vindt dat ik daar zo over denk, is dan weer schrijnend. Mijn mening is in dit geval de juiste, daarover is geen discussie mogelijk.
Waarom begin je er dan een discussie over, als jouw mening bij voorbaat de enige juiste is? Misschien kan je eens overwegen een blog te starten, waar niemand je onnozele prietpraat kan tegenspreken.

En nee, het gaat je helemaal niet om de alcohol. Dat blijkt overduidelijk uit je topictitel. Het gaat jou er enkel en alleen om om nog maar eens je gal te spuwen over de vakbonden.

Zoals meerdere mensen hier trouwens al aanhaalden, is het helemaal niet zo abnormaal dat er op de werkvloer eens een glaasje gedronken wordt. Dat lijkt me zelfs bevorderlijk voor het groepsgevoel en de samenhorigheid. Het mag natuurlijk niet uit de hand lopen, maar twee flesjes cava met zes personen zou ik niet meteen omschrijven als een "dronken feest", laat staan "uit de hand gelopen".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 21:20   #19
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
In de onderstaande link geeft één van de ontslagen verpleegsters haar versie van het verhaal:

http://www.standaard.be/artikel/deta...20730_00240908

Als dit correct is, en er geen speciale voorgeschiedenis bestaat, is ontslag buiten proportie. Er bestaan andere tuchtmaatregelen.
Mee eens. Ik zou in elk geval ook naar de Arbeidsrechtbank stappen.

In het Technisch Atheneum van Anderlecht waar ik een interim deed, stond af en toe een fles wijn op tafel in de leraarskamer. Uiteindelijk waren de watjes het er al lang afgestapt en zaten daar de oude ratten in het vak. Zeer gemotiveerd en zeer ondersteunend voor een nieuwkomer zoals ik.

Ik zeg niet dat het een gewoonte mag worden. Dat kan ook niet. Maar een mens is geen robot.
Een tuchtmaatregel ja. Maar toch geen ontslag!

Volgens de woordvoerder op VRT was het feestje uit de hand gelopen. Hoe dan? Er zijn momenteel twee versies.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 20:33   #20
Nar
Burgemeester
 
Nar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2012
Berichten: 512
Standaard

Elke druppel alcohol die gedronken wordt op het werk is verboden of moet verboden worden. Als wij aan de macht komen is het gedaan met pralines eten al dan niet met alcohol in. Op het werk moet men elke seconde 100% geconcentreerd werken. Er mag niet gelachen worden in mijn bedrijf tenzij ik zelf een grap maak. Amuseren moet men thuis maar doen. Er wordt zo al amper 40 uur / week gewerkt. En iedereen met een bmi van boven de 28 wordt ontslagen. Arbeit macht frei. Ook in het parlement moet men stoppen met alcoholische drank te verkopen, mijn werkvolk mag en wil ik dat ook niet aanbieden. Concurrenten die alcoholische dranken of vet eten aftrekken van de belastingen gaan later op mijn kosten bloedverdunners, anti cholesterol pillen, viagra en dergelijk vreten. Daar moet dus ook een eind aan gesteld worden.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be