Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2017, 18:33   #41
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Excuseer? Ik ga net super inhoudelijk in op wat u schrijft.

En dan is het nog niet goed?

Als u zich ergert aan het feit dat mensen lacherig doen om de term oikofobie, wel, dan ik leg u uit waarom dat zo is. Buiten het feit dat het belachelijk klinkt (mijn kinderen lachen zich er een breuk om), is het ook een belachelijke term op zich. Even belachelijk als islamofobie. Beide zijn fobieën die niet bestaan. Ze zijn uitgevonden uit politieke strategische motieven. Afvoeren dus. En vooral: uitlachen! Belachelijke zaken moeten nu éénmaal uitgelachen worden.

U beschuldigt anderen ervan achterlijk te zijn. Dat doet u natuurlijk niet zomaar. Dat impliceert dat u dat niet bent. U zit zich eigenlijk als een gorilla op de borst te kloppen. Wel, leg mij eens uit waarom u immuun bent voor achterlijkheid. Dat mag toch geweten zijn? Niet?

Ik wacht vol ongeduld op uw ongetwijfeld geniaal antwoord.
Dat vrouwen zich zouden moeten afschermen van de immer en alom aanwezige wellustige blikken van mannen door een hoofddoek te dragen, wat dan nog niet eens verplicht wordt gesteld in de koran, maar een overblijfsel is van tribale gebruiken uit de tijd dat een onweer nog de toorn van de goden voorstelde, is een achterlijke denkwijze.

Achterlijk is niet anders dan een synoniem voor achtergebleven.

Als ik de opmerking van Van der Bellen van u niet mag catalogeren als achterlijk, supra nog eens wordt afgeschilderd als een gorilla die zichzelf op de borst zit te kloppen omdat ik dat zeg, en dan ook nog eens volgens u zou moeten uitleggen waarom ik niet achterlijk ben...

En waarmee uw kinderen, als u er al hebt, zich al of niet een breuk lachen, wie maalt daarom?


Loop toch effe ferm heen, man!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 29 april 2017 om 18:40.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2017, 19:56   #42
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dat vrouwen zich zouden moeten afschermen van de immer en alom aanwezige wellustige blikken van mannen door een hoofddoek te dragen, wat dan nog niet eens verplicht wordt gesteld in de koran, maar een overblijfsel is van tribale gebruiken uit de tijd dat een onweer nog de toorn van de goden voorstelde, is een achterlijke denkwijze.
Daar ben ik het niet mee oneens, maar u gebruikte de term achterlijk in de context om uw politieke tegenstanders te beschrijven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Achterlijk is niet anders dan een synoniem voor achtergebleven.

Als ik de opmerking van Van der Bellen van u niet mag catalogeren als achterlijk,
Uw stelling was dat links en Bourgeois achterlijk was. Ivm oikofobie. Uw geheugen laat u verschrikkelijk in de steek!.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
supra nog eens wordt afgeschilderd als een gorilla die zichzelf op de borst zit te kloppen omdat ik dat zeg, en dan ook nog eens volgens u zou moeten uitleggen waarom ik niet achterlijk ben...
Wel, ik wacht op het antwoord op mijn vraag.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht


En waarmee uw kinderen, als u er al hebt, zich al of niet een breuk lachen, wie maalt daarom?
Gij!

Gij zit u te ergeren dat er lacherig wordt gedaan over de term oikofobie! Halloooooo!??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht



Loop toch effe ferm heen, man!
Ik blijf hier, want ik heb nog een antwoord van u te goed.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 12:17   #43
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee oneens, maar u gebruikte de term achterlijk in de context om uw politieke tegenstanders te beschrijven.
Uw stelling was dat links en Bourgeois achterlijk was. Ivm oikofobie. Uw geheugen laat u verschrikkelijk in de steek!. Wel, ik wacht op het antwoord op mijn vraag. Gij!

Gij zit u te ergeren dat er lacherig wordt gedaan over de term oikofobie! Halloooooo!??Ik blijf hier, want ik heb nog een antwoord van u te goed.
Ik stel nergens dat links en Bourgeous achterlijk zijn ivm oikofobie.

Ik stel dat Van Der Bellen een oikofobe opmerking maakte.
Een opmerking waarin de afkeer voor het eigene en de eigen natie vervat zit.
Een opmerking waarin hij de verworvenheden van onze open samenleving op de helling zet.

Als ik het heb over de lacherigheid waarmee links reageert op de term oikofobie, heb ik het niet over het woord, maar waar het woord voor staat.

Dat uw al of niet imaginaire kinderen zich een kriek lachen met het woord zelf, interesseert me geen biet en u steekt deze non-informatie voor mijn part dan ook waar de zon nooit schijnt.

Als ik stel dat Borgeois vermoedelijk ook zoiets bedoelde wanneer hij stelde dat integratie van 2 kanten moet komen, dan doel ik op de hoofddoek-opmerking van Van der Bellen. Waar anders kan het over gaan?

In geen enkele islamitische samenleving, ook niet diegene waar de hier gevestigde islamitische migranten vandaan komen, is er ook maar een schijn van de tolerantie en vrijheid aanwezig die hier voor handen is, ook en vooral voor minderheden of religieuze minderheden.

Ik kan dan ook in de verste verte niet opmaken waar Bourgeous op doelde, tenzij hij ons dus ook iets van die onvrijheid wil opdringen.

Op die uitspraken doel ik als ik de term achterlijk gebruik.

Waar u het haalt dat ik links en Bourgeois achterlijk vind ivm oikofobie is helaas aan uw eigen verbeelding ontsproten, ofwel bent u simpelweg niet in staat om het te begrijpen.

Dat laatste zou me in heen geval verwonderen.

En het zou u ook sieren moest u zichzelf wat minder belangrijk achten.
Ik wond me op geen enkel moment op over uw inhoudsloos antwoord op mijn eerste reply in dit topic.
Ik vroeg u gewoon of u ook nog iets anders te melden had dat het niveau van kleuterigheid, dat u verbeten blijft etaleren, zou ontstijgen.

Da's nog wat anders dan me opwinden.

Verder ben ik u juist niks schuldig, met uw drammerige uitspraak over een zich op de borst kloppende gorilla.

Suddert u gerust gaar, en laat u niet tegenhouden om het laatste woord te nemen, u krijgt het van me.
Verder tijd verspillen aan uw onbenullige tussenkomsten is me niet genegen.
Mijn tijd is me gelukkig meer waard.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 12:47   #44
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik stel nergens dat links en Bourgeous achterlijk zijn ivm oikofobie.
Laten we uw tekst er nog eens bijhalen:
Oikofobie is een term waar links nogal lacherig over doet.
Een uitspraak verzinnen die dichter bij de ware betekenis van het woord aanleunt dan deze, is nochtans volstrekt onmogelijk.
Vermoedelijk bedoelde Bourgeois ook iets in die aard toen hij deze week stelde dat integratie van 2 kanten moet komen.
Lang leve de achterlijkheid!

Ik zou de term achterlijkheid toewijzen aan Bourgeois. Puur grammaticaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Ik stel dat Van Der Bellen een oikofobe opmerking maakte.
Ik lees nergens de naam Van Der Bellen in uw tekst. Wel 'links' en 'Bourgeois'.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Een opmerking waarin de afkeer voor het eigene en de eigen natie vervat zit.
Een opmerking waarin hij de verworvenheden van onze open samenleving op de helling zet.
Dat zijn uw eigen interpretaties, die enkel voor u gelden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht


Als ik het heb over de lacherigheid waarmee links reageert op de term oikofobie, heb ik het niet over het woord, maar waar het woord voor staat.
Maar LEES wat ik schrijf. Er zijn 2 redenen om terecht lacherig te doen om de debiele term oikofobie: het klinkt grappig, en het is een verzonnen fobie, net als islamofobie. Extreem rechtse foorapen hebben die term uitgevonden uit doortrapte politieke strategische redenen. Zo een achterlijk gedrag en woord moet uitgelachen worden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Dat uw al of niet imaginaire kinderen zich een kriek lachen met het woord zelf, interesseert me geen biet en u steekt deze non-informatie voor mijn part dan ook waar de zon nooit schijnt.
Mijn kinderen zijn niet imaginair, en lachen met alle grappige woorden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht


Als ik stel dat Borgeois vermoedelijk ook zoiets bedoelde wanneer hij stelde dat integratie van 2 kanten moet komen, dan doel ik op de hoofddoek-opmerking van Van der Bellen. Waar anders kan het over gaan?
Dat staat nergens in uw tekst, er staat enkel oikofobie. Nu begint u te kronkelen dat het zielig wordt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht


In geen enkele islamitische samenleving, ook niet diegene waar de hier gevestigde islamitische migranten vandaan komen, is er ook maar een schijn van de tolerantie en vrijheid aanwezig die hier voor handen is, ook en vooral voor minderheden of religieuze minderheden.

Ik kan dan ook in de verste verte niet opmaken waar Bourgeous op doelde, tenzij hij ons dus ook iets van die onvrijheid wil opdringen.
Als ge het niet weet, zwijg er dan over!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht


Op die uitspraken doel ik als ik de term achterlijk gebruik.

Waar u het haalt dat ik links en Bourgeois achterlijk vind ivm oikofobie is helaas aan uw eigen verbeelding ontsproten, ofwel bent u simpelweg niet in staat om het te begrijpen.
Nee hoor, ik heb uw tekst gelezen. Zo simpel is het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht


Dat laatste zou me in heen geval verwonderen.

En het zou u ook sieren moest u zichzelf wat minder belangrijk achten.
Het zou u sieren om geen onzin te schrijven zodat ik dat niet moet ontkrachten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Ik wond me op geen enkel moment op over uw inhoudsloos antwoord op mijn eerste reply in dit topic.
Ik vroeg u gewoon of u ook nog iets anders te melden had dat het niveau van kleuterigheid, dat u verbeten blijft etaleren, zou ontstijgen.
Ge hebt niet eens op mijn argumenten ingegaan. het enige wat ge doet is janken en u wentelen in een imaginaire slachtofferrol.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht


Da's nog wat anders dan me opwinden.

Verder ben ik u juist niks schuldig, met uw drammerige uitspraak over een zich op de borst kloppende gorilla.
Ik wacht nog steeds op het antwoord op mijn vraag! Leg mij eens uit waarom de anderen achterlijk zijn, en u daaraan ontsnapt bent?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht


Suddert u gerust gaar, en laat u niet tegenhouden om het laatste woord te nemen, u krijgt het van me.
Verder tijd verspillen aan uw onbenullige tussenkomsten is me niet genegen.
Mijn tijd is me gelukkig meer waard.
Dat is niet waar, en dat weet u best.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 09:56   #45
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Ik denk dat meer dan 50% van de lezers hier voor Macron zou stemmen ipv voor Marine Le Pen.

Voor mij kunnen die mensen allemaal de hoogste boom in.
Ik kan helaas niet voor Marine Le Pen stemmen maar moest het kunnen ik zou het zeker doen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 09:58   #46
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nogal wiedes... Je kunt er toch niet ernstig van uit gaan dat de helft van dit forum uit fascisten bestaat ? Uit mensen die achter een partij van holocaust ontkenners aan hollen ?
Ik heb echt medelijden met jou Pandareus; wanneer ga je eens open staan om hun programma volledig te lezen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 10:16   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ongeveer een jaar geleden opende ik een enquête met de vraag "Zal de Islamisering van Europa uitmonden in burgeroorlog?"

80% van dit forum heeft ja geantwoord, en ik ben daar ook van overtuigd.

Nochtans zien velen het vermijden van oorlog en het beschermen van hun kinderen tegen de Islam niet als prioriteit. De EU en de euro moeten blijkbaar verder. Het economische aspect is superieur aan het maatschappelijke.

Ik denk dat meer dan 50% van de lezers hier voor Macron zou stemmen ipv voor Marine Le Pen.

Voor mij kunnen die mensen allemaal de hoogste boom in.
het ergste van al is, dat dan dezelfde rampzalige politiek van de voorbije veertig jaar (zeker wat betreft migratie) wordt voortgezet.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 10:43   #48
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Mensen maak jullie geen zorgen we worden allemaal moslim, is het niet goedschiks dan zal het kwaadschiks worden. Dat is alleen een kwestie van tijd en die tijd is niet meer zo ver af. Iedereen staat er bij en kikt er naar...............
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 11:40   #49
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik heb echt medelijden met jou Pandareus; wanneer ga je eens open staan om hun programma volledig te lezen?
als het kalf héél verdronken gaat zijn gaat ie het nog ontkennen ... niks aan te doen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 13:03   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Mensen maak jullie geen zorgen we worden allemaal moslim, is het niet goedschiks dan zal het kwaadschiks worden. Dat is alleen een kwestie van tijd en die tijd is niet meer zo ver af. Iedereen staat er bij en kikt er naar...............
In de EU zijn we met bijna 500.000.000 mensen.
Hiervan zijn er +/- 8.500.000 niet-Europeanen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be