Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2005, 15:15   #1
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard Belgische werknemers niet flexibel?

Deze week 3 dagen werken van 18:00hr s'avonds tot 06:00hr s'morgens omdat er een collega een werkongeval heeft gehad.

Mijn vriendin die van de vaste nachtpost in de vaste middagpost en daarna weer de vaste nachtpost in moet omdat de produktie dit vraagt.

Hoezo zijn belgische werknemers niet flexibel genoeg?Wat willen de werkgevers nog meer eigenlijk?Moeten we misschien een tentje langs het bedrijf opslaan zodat we 24hr aanwezig zijn?

En dan deze morgen op het nieuws dat de heren politiekers het zelfs zeer moeilijk vinden om een paar uurtjes per week in de Senaat aanwezig te zijn.

Vroeger vond ik het jammer als mensen België een apenland noemden,maar eigenlijk moet ik ze na verloop van tijd toch gelijk gaan geven.Van werknemers wordt het maximum gevraagd terwijl ze in Brussel schoon weer maken met onze centen...............

Moet er nog zand zijn?
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 26 oktober 2005 om 15:20.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:23   #2
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Als de werkgever overdrijft is er een simpele oplossing...weiger.

Of..zoek ander werk.
Geen probleem als je wat in uw mars hebt.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:27   #3
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Als de werkgever overdrijft is er een simpele oplossing...weiger.

Of..zoek ander werk.
Geen probleem als je wat in uw mars hebt.
Tuurlijk,en weer helemaal opnieuw beginnen.U maakt het wel heel simpel.

Mij gaat het erom dat de flexibiliteit in België dikwijls wordt aangekaart terwijl mijn 15 jaar ervaring op de werkvloer laat blijken dat er flexibiliteit genoeg is.Niet alleen van mijn kant maar ook andere collega's!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 26 oktober 2005 om 15:28.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:30   #4
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Tuurlijk,en weer helemaal opnieuw beginnen.U maakt het wel heel simpel.

Mij gaat het erom dat de flexibiliteit in België dikwijls wordt aangekaart terwijl mijn 15 jaar ervaring op de werkvloer laat blijken dat er flexibiliteit genoeg is.Niet alleen van mijn kant maar ook andere collega's!
En dan zouden de forumgangers (en uw werkgever) eens moeten weten dat U 10 minuten per uur moet werken...

Maar ja, U moet er wel zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:31   #5
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Belgen zijn zeer flexibel. Als je al enkele keren in het buitenland geweest bent (Duitsland, Frankrijk en Nederland) dan zie je het verschil duidelijk.

Men moet dan ook niet komen zagen voor nog meer flexibiliteit vanwege de werknemer.

Ik denk eerder dat de overheid eens zou moeten beginnen flexibel te zijn. Maar dat zie ik de eerste jaren nog niet gebeuren.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:35   #6
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En dan zouden de forumgangers (en uw werkgever) eens moeten weten dat U 10 minuten per uur moet werken...

Maar ja, U moet er wel zijn...
Die 10min arbeid per uur is er omdat de machine dit vraagt CHIPIE.3 jaar geleden reed ik met mijn scooterke van Overpelt naar Genk s'maandagsmorgens om 03:00hr om de machine's gaan warm te zetten.Kon de bus om dat uur niet nemen,bus kwam pas om 05:00hr.

Het gaat hier om de flexibiliteit.Naar mijn ervaring zijn de belgen serieus plooibaar en doen ze er alles aan om het bedrijf te laten draaien.Brussel moet ophouden met zeiken.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:41   #7
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Belgen zijn zeer flexibel. Als je al enkele keren in het buitenland geweest bent (Duitsland, Frankrijk en Nederland) dan zie je het verschil duidelijk.

Men moet dan ook niet komen zagen voor nog meer flexibiliteit vanwege de werknemer.

Ik denk eerder dat de overheid eens zou moeten beginnen flexibel te zijn. Maar dat zie ik de eerste jaren nog niet gebeuren.
Idd Geetje,dit is ook mijn persoonlijke ervaring.Dat ze eerst maar eerst eens voor hun eigen deur beginnen te vegen.

Sorry dat ik het moet zeggen,maar in Brussel moet eens dringend iets gebeuren.Die maken heel ons land kapot.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:45   #8
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

het zijn de bazen die flexibeler moeten worden, EN de lonen flink wat opslagen.Ze zijn beginnen zich moeilijk aan te stellen vanaf ze gastarbeiders tot hun beschikking gekregen hebben.Mensen die voor een lager loon dan belgen aanvaarden te werken.En nu dat die hun nakomelingen ook niet meer voor een appel en een ei en een stamp onder hun gat willen werken slepen ze er een onnozelle Bolkestein bij om met hun spelletje opnieuw te beginnen!Hier gaat het over Super-Profiteurs!Professionele Uitbuiters!Zwaargewicht neo-slavendrijvers!Daar zijn de beroepsdoppers maar klein bier naast, klein grut, leerlingparasieten...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:50   #9
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Allez,ik ben ermee weg,ga me wassen en klaarmaken voor een 12urige shift.Ben nog maar net uit men bed omdat ik vorige nacht ook gewerkt heb.

Maar ja,we doen het om België recht te houden hé.

Dat er in Brussel iemand het woord "flexibiliteit" nog maar eens laat horen.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 16:15   #10
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Als de werkgever overdrijft is er een simpele oplossing...weiger.
dus... de stakers hebben gelijk? 8)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 16:18   #11
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Allez,ik ben ermee weg,ga me wassen en klaarmaken voor een 12urige shift.Ben nog maar net uit men bed omdat ik vorige nacht ook gewerkt heb.

Maar ja,we doen het om België recht te houden hé.

Dat er in Brussel iemand het woord "flexibiliteit" nog maar eens laat horen.
ik heb ontzettend veel respect voor wat je doet, grellig.
maar het kapitaal heeft niet.
dat zet u aan de deur van zodra er polen flexibeler en goedkoper zijn dan gij.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 18:11   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
dus... de stakers hebben gelijk? 8)
Dat is nu juist NIET het punt van de staking......

Er wordt blijkbaar gestaakt voor wat NA de werk-leeftijd moet gebeuren in plaats van TIJDENS....

begrijpe wie kan

Dus zal ik vrijdag langs een piket mogen passeren,ik weet al heel goed wie er zal staan,en wie mij uitscheld,OK,mijn tijd komt ook
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 19:06   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En dan zouden de forumgangers (en uw werkgever) eens moeten weten dat U 10 minuten per uur moet werken...

Maar ja, U moet er wel zijn...
Waren ze er in de senaat ook maar eens!
Die zitten overal ter wereld op symposium (lees;excuus voor een reisje) maar nooit op hun werk.
Nochtans niet slecht betaald?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 19:09   #14
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Waren ze er in de senaat ook maar eens!
Die zitten overal ter wereld op symposium (lees;excuus voor een reisje) maar nooit op hun werk.
Nochtans niet slecht betaald?
onvoorstelbaar he.

die afgelaten en opgetrokken lege ballon genaamd magriet - ik kan niet zingen dus ga ik maar het parlement in - hermans en andere flutfiguren zijn een schande voor het maatschappelijk bestel, samengekeerd in het archaische structuur genaamd de senaat.

schandalig en dus typisch belgisch.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 06:26   #15
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik heb ontzettend veel respect voor wat je doet, grellig.
maar het kapitaal heeft niet.
dat zet u aan de deur van zodra er polen flexibeler en goedkoper zijn dan gij.
Dit is exact wat mijn intuïtie ook verteld Mitgard.De werkgevers zullen onherroepelijk de Polen gebruiken als drukkingsmiddel om hun eisen kracht bij te zetten.

Dit gebeurd nu al als ze dreigen met delokalisatie.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 07:44   #16
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
het zijn de bazen die flexibeler moeten worden, EN de lonen flink wat opslagen.Ze zijn beginnen zich moeilijk aan te stellen vanaf ze gastarbeiders tot hun beschikking gekregen hebben.Mensen die voor een lager loon dan belgen aanvaarden te werken.En nu dat die hun nakomelingen ook niet meer voor een appel en een ei en een stamp onder hun gat willen werken slepen ze er een onnozelle Bolkestein bij om met hun spelletje opnieuw te beginnen!Hier gaat het over Super-Profiteurs!Professionele Uitbuiters!Zwaargewicht neo-slavendrijvers!Daar zijn de beroepsdoppers maar klein bier naast, klein grut, leerlingparasieten...
Je moet eens een autochtoon proberen te vinden die bereid is op een milieuwerf als arbeider of als operator te gaan werken. Die bestaan (bijna)niet (in West Vlaanderen zijn er nog een paar).
De autochtoon wil een bureautje, een bedrijfswagen, 8 uur werken en wil zeeeeer zeker zijn handen niet vuil maken. En pas op hé, de lonen die wij aanbieden zijn zeer interessant.
Als je je afvraagt hoe een turkse jonge gast zijn BMW afbetaalt, denk dan eens na over het bovenstaande.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2005, 06:35   #17
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Je moet eens een autochtoon proberen te vinden die bereid is op een milieuwerf als arbeider of als operator te gaan werken. Die bestaan (bijna)niet (in West Vlaanderen zijn er nog een paar).
De autochtoon wil een bureautje, een bedrijfswagen, 8 uur werken en wil zeeeeer zeker zijn handen niet vuil maken. En pas op hé, de lonen die wij aanbieden zijn zeer interessant.
Als je je afvraagt hoe een turkse jonge gast zijn BMW afbetaalt, denk dan eens na over het bovenstaande.
Wat wilt u hiermee zeggen?Dat turken wel de handen uit de mouwen steken en belgen niet?
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2005, 08:06   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Dat Turken de slimmerikken zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be