Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Criminelen afluisteren in het gevang
ja 4 100,00%
nee 0 0%
ja onder condities 0 0%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2018, 21:02   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Criminelen afluisteren in het gevang: Verschrikkelijk?

Criminelen afluisteren in het gevang
Ik ben voor
Is dat verschrikkelijk?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 23:54   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dat gaat niet.
Criminelen praten niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 19:46   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Ik ben ook voor.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 23:25   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben ook voor.
Je zal er niet wijzer van worden.
Wel armer.

Een en ander volgen ze sowieso op. Brieven of telefoons.
Bezoekers.
Af en toe zit er eens een anonieme stille flik tussen in de ontspanningszaal die probeert als zogenaamde mede crimi collega een gesprekje aan te gaan.
Of er zijn er die van alles gaan roddelen in de hoop strafvermindering te krijgen.

Dat alles werkt misschien bij wat gespuis maar niet bij criminelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 01:55   #5
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Alle criminelen die zich in de gevangenis bevinden of enkel diegenen achter de tralies? Net als in de buitenwereld lijkt me dat het bewaren van de vrede soms een lastige evenwichtsoefening is.

Die mensen zitten in de gevangenis. Ik ben blij dat ik daar niet zit en een van de redenen waarom dat zo is, is gok ik dat ik niet de arrogantie heb om te zeggen hoe mensen met minder en meer macht dan mij zich dienen te gedragen. En ook omdat ik een brave jongen ben natuurlijk.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 17:28   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik ben er voorstander van om iets nieuws in te voeren.
Het leven in den bak moet ietske aangepast worden, zodanig dat alle gesprekken, dag en nacht, bij bezoek of niet, opgenomen kunnen worden.
Die opnames moeten door een degelijke software gedraaid worden, waarbij geselecteerd kan worden welke gesprekken toch even door een flik of cipier gecheckt moeten worden.

(en vanzelfsprekend: een gevangene die er mee rammelt door een paar keren vb. bom of hold up te zeggen, mag een tuchtmaatregel gelapt worden.)

en tot slot: dat woord 'penitentiair beambte', wat een gedrocht.
We hebben zo'n mooi woord: cipier.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 22:52   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben er voorstander van om iets nieuws in te voeren.
Het leven in den bak moet ietske aangepast worden, zodanig dat alle gesprekken, dag en nacht, bij bezoek of niet, opgenomen kunnen worden.
Die opnames moeten door een degelijke software gedraaid worden, waarbij geselecteerd kan worden welke gesprekken toch even door een flik of cipier gecheckt moeten worden.

(en vanzelfsprekend: een gevangene die er mee rammelt door een paar keren vb. bom of hold up te zeggen, mag een tuchtmaatregel gelapt worden.)

en tot slot: dat woord 'penitentiair beambte', wat een gedrocht.
We hebben zo'n mooi woord: cipier.
Tot welk doel dit alles schoof?

Oh, in de praktijk is het woord, "Chef."
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 november 2018 om 22:55.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 11:36   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tot welk doel dit alles schoof?

Oh, in de praktijk is het woord, "Chef."
Het doel van mijn hersenspinsel is om te beletten dat ze stoute dinges doen vanuit het gevang: hun zaken nog regelen buiten, drugs bestellen, afspraken doen om de een of de andere medegevangene of cipier te kloten/slaan/dreigen ...

Ik heb in deze draad, en in krantenartikels over gevangenissen, nog niet veel gehoord van het woord "chef". Maar wel van dat juridisch-statutair correcte "penitentiair beambte".
Ik hou van simpele oude duidelijke treffende bewoordingen voor de dingen.
Nog een voorbeeld? Een ministerie. Nu is dat een "fod" of een "agentschap". Ja kom hé zeg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 14:13   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het doel van mijn hersenspinsel is om te beletten dat ze stoute dinges doen vanuit het gevang: hun zaken nog regelen buiten, drugs bestellen, afspraken doen om de een of de andere medegevangene of cipier te kloten/slaan/dreigen ...

Ik heb in deze draad, en in krantenartikels over gevangenissen, nog niet veel gehoord van het woord "chef". Maar wel van dat juridisch-statutair correcte "penitentiair beambte".
Ik hou van simpele oude duidelijke treffende bewoordingen voor de dingen.
Nog een voorbeeld? Een ministerie. Nu is dat een "fod" of een "agentschap". Ja kom hé zeg.
Hun zaken regelen, met de gsm, gekocht van een chef, of cipier zoals jij ze noemt, de gevangenen noemen hen chef. Dus tap de gevangenistelefoons maar, enkel kwibussen regelen zaken over de gevangenistelefoon. Het is veiliger van een brief te schrijven naar buiten dan te telefoneren, briefgeheim weet je wel.

Afspraken maken om een gevangene/chef kreupel te slaan, gewoon op de wandeling, dan vliegen er plots 15 man op 'het slachtoffer' en dat duurt drie a vier seconden. Grote plas bloed, alle voortanden uit, armen en benen gebroken, oogkassen en wat ribben gebroken enz... En niemand heeft iets gezien. De wandeling afluisteren is onmogelijk, ik geef het maar mee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be