Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2006, 22:33   #21
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Soms vraag ik me af of AyneRand geen marxist is die zich voordoet als kapitalist. Zeg nu zelf, welk rechtgeaard kapitalist heeft het nu de hele tijd over sociale klassen?
Het werd stilletjsaan tijd dat U dat doorhebt...

Laatst gewijzigd door Chipie : 28 juni 2006 om 22:34.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:36   #22
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het werd stilletjsaan tijd dat U dat doorhebt...
Je hebt mijn antwoord op zijn opmerking duidelijk niet gelezen ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:37   #23
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
En hoeveel van die opgesloten migranten komen uit steenrijke families? ...
Waarom was vroeger sociale afkomst dan geen reden om over te gaan tot al dan niet zware criminaliteit? 30 jaar geleden was er ook een lagere sociale klasse; moesten we toen gevangenissen bijbouwen om ze voor de helft vol te stouwen met moslims?

Er zijn genoeg landen waar de overgrote meerderheid vand e bevolking relatief arm is en er toch weinig criminaliteit bestaat; En als zij met hun ( al dan niet illegaal ) geld liever dure merkkledij en een dure wagen kopen ipv bvb te investeren in hun toekomst dan is dat hun zaak niet de mijne. Als een gast zich misdraagt dan moet hij gaan, zo simpel is het. En als een gast denkt dat hij hier een kamer kan overnemen en inrichten volgens zijn smaak( zoals men nu een moslimzuil aan het opbouwen is met steun van contradictorisch genoeg de crhisten-democraten) dan zeg ik als je wil leven zoals in het land van herkomst keer dan terug.

En als men nu een de criminaliteit bij de autochtonen aan de lage trap vand e sociale ladder vergelijken met de allochtonen? En hun aandeel in de criminaliteit. De resultaten zouden wel een ontstellend zijn.

Bovendien merk ik niet minder afkeer voor onze samenleving bij welgestelde moslims dan bij minder welgestelde moslims. Bij hun overheerst de religie alles , ook dhun sociale toestand; De daders van 11 september kwamen grotendeels uit welgestelde gezinnen. Ze kregen alle kansen in het westen en konden zelfs hier studeren en leren hoe ze later de zelfmoordaanslagen konden uitvoeren.

En laat ons wel wezen de allochtonen die hier wonen leven niet in armoede. De meeste van hen hebben zelfs vastgoed in het land van herkomst , als ze daar komen zijn ze rijk en hangen ze de grote jan ( of beter mohamed) uit. Ze versluizen veel geld naar het land van herkomst. ik ken allochtone gezinnen met tal van kinderen die 125e betalen voor een sociale woning. De enieg reden waarom ze niet arm zijn is omdat WIJ hen tegen die belachelijke prijzen huisvesten. Dus men zou integendeel dankbaar moeten zijn voor die kansen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:44   #24
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
En wat bewijs je hier nu mee? Dat er de boerenzonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.

Willen we het aantal moslims in vorst of eender welke andere gevangenios eens vergelijken met het aantal boerenzonen?
Gezien het kleine aantal boeren dat we hier in dit land nog hebben, lijkt het me echt sterk dat hun zonen uitblinken in amok maken. Het is een soort van de oude stempel, dat nogal op tucht uit is.

Moslimzonen worden dikwijls veel losser opgevoed. Ik neem het met mijn eigen ogen waar en zelfs Fatima Bali geeft me geen ongelijk.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 22:51   #25
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Waarom was vroeger sociale afkomst dan geen reden om over te gaan tot al dan niet zware criminaliteit? 30 jaar geleden was er ook een lagere sociale klasse; moesten we toen gevangenissen bijbouwen om ze voor de helft vol te stouwen met moslims?

De meeste criminelen toen waren ook afkomstig uit de lagere klasse, of ga je me nu vertellen dat Albert Frère en Davignon of de familie Janssen van UCB, 30 jaar geleden in de bak zaten???

Er zijn genoeg landen waar de overgrote meerderheid vand e bevolking relatief arm is en er toch weinig criminaliteit bestaat; En als zij met hun ( al dan niet illegaal ) geld liever dure merkkledij en een dure wagen kopen ipv bvb te investeren in hun toekomst dan is dat hun zaak niet de mijne. Als een gast zich misdraagt dan moet hij gaan, zo simpel is het. En als een gast denkt dat hij hier een kamer kan overnemen en inrichten volgens zijn smaak( zoals men nu een moslimzuil aan het opbouwen is met steun van contradictorisch genoeg de crhisten-democraten) dan zeg ik als je wil leven zoals in het land van herkomst keer dan terug.

Welke landen? Som ze eens op?

En als men nu een de criminaliteit bij de autochtonen aan de lage trap vand e sociale ladder vergelijken met de allochtonen? En hun aandeel in de criminaliteit. De resultaten zouden wel een ontstellend zijn.

En we zouden concluderen dat beiden uit de lagere sociale klasse komen, ook als is het aandeel van de allochtonen veel groter. Maar het groot-kapitaal zit er niet tussen ...

Bovendien merk ik niet minder afkeer voor onze samenleving bij welgestelde moslims dan bij minder welgestelde moslims. Bij hun overheerst de religie alles , ook dhun sociale toestand; De daders van 11 september kwamen grotendeels uit welgestelde gezinnen. Ze kregen alle kansen in het westen en konden zelfs hier studeren en leren hoe ze later de zelfmoordaanslagen konden uitvoeren.

De daders van 11 september kwamen uit de middenklasse van Saoudie Arabië, en zoals iedereen weet, hebben die niets te zeggen, want de belangrijkste postjes worden uitgedeeld aan de telgen van de koninklijke familie (meer dan 5000 man), vandaar de frustratie van sommigen.

En laat ons wel wezen de allochtonen die hier wonen leven niet in armoede. De meeste van hen hebben zelfs vastgoed in het land van herkomst , als ze daar komen zijn ze rijk en hangen ze de grote jan ( of beter mohamed) uit. Ze versluizen veel geld naar het land van herkomst. ik ken allochtone gezinnen met tal van kinderen die 125e betalen voor een sociale woning. De enieg reden waarom ze niet arm zijn is omdat WIJ hen tegen die belachelijke prijzen huisvesten. Dus men zou integendeel dankbaar moeten zijn voor die kansen.

Ik denk dat jij niet weet wat ik als rijk bestempel ... je speelt in provinciale, ik in de eerste divisie ...

Laatst gewijzigd door AyneRand : 28 juni 2006 om 22:57.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:05   #26
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

u antwoordt grotendeels naast de kwestie. De criminaliteit was toen veel lager. En ja de sociale kalsse was één factor. Maar als men ziet dat in nederland turken en marrokanen 4 x meer aandeel hebben in de criminaliteit( in straatcriminaliteit nog veel meer!) dan is er veel meer aan de hand dan het op een sociale klasse steken.

Ze vertrekken aan de zelfde stratlijn als autochtone kinderen en krijgen zo mogelijk nog meer kansen , dus als ze al tot een lagere sociale klasse behoren is dat in de eerste plaats hun eigen evrnatwoordelijkheid. En dan spelen er VOORAL religieuze en culturele aspecten mee.

Zijn welgestelde moslims automatisch tolerantere en gematigde moslims? ik denk het niet . hebben zij mee respecte voor de wet in een land waar een gevoel van wetteloosheid heerst.

Of vind jij dat er nog meer pampering en geld moet worden gestoken in het positief discrimineren van de allochtonen zodat ze hoger op de sociale ladder komen?

Ik vraag me trouwens af waarom bvb de aziatische gemeenschap ( of staan die zoveel hoger op de sociale ladder) NIET massaal oververtegenwoordigd is in de criminaliteistcijfers bvb in nederland. Ook de centraal -afrikanen niet.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:08   #27
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
En we zouden concluderen dat beiden uit de lagere sociale klasse komen, ook als is het aandeel van de allochtonen veel groter. Maar het groot-kapitaal zit er niet tussen ...
Het groot-kapitaal fraudeert op zijn manier en maakt zich ook schuldig aan criminaliteit zei het dan in een vorm die voor de gewone man minder tastbaar is.

Wat blijft er dan nog over... Dat het aandeel van allochtonen( en dan nog meer bepaald vooral N-afrikaanse) veel hoger is.


Juist.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:08   #28
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
hoe meer info hoe beter. Maar sociale klasse klinkt niet erg geloofwaardig als je ziet met welke wagens en merkkleding ze uitpakken...
een "mode-uniformke" van rond de 1500 euros, een BMW of Mercedes van rond de 40.000 euros...daar lopen/rijden niet veel "Vlaamse boerenzonen" met rond. Uitheems misdadig gespuis echter wel...als ge nu al zaterdagavond -dronkelappen/vechtersbazen gaat vergelijken met beroepsmisdadigers , gaat ge toch wat te ver.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:12   #29
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Een marxist is voor de afschaffing van de sociale klassen, ik ben voor het behoud ervan. Petite nuance ...
en tot de welke behoort gij?Dopper? Dakloze? Kraker?Of zit ge mischien in de gevangenis?(daar zijn ook computers).
Want mij wijsmaken dat ge écht rijk bent...er klopt iets niet met u.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:14   #30
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en tot de welke behoort gij?Dopper? Dakloze? Kraker?Of zit ge mischien in de gevangenis?(daar zijn ook computers).
Want mij wijsmaken dat ge écht rijk bent...er klopt iets niet met u.
vakjesdenker
hij beantwoordt niet volgens de criteria en hop hij zou ineens niet meer rijk kunnen zijn...
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:20   #31
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
u antwoordt grotendeels naast de kwestie. De criminaliteit was toen veel lager. En ja de sociale kalsse was één factor. Maar als men ziet dat in nederland turken en marrokanen 4 x meer aandeel hebben in de criminaliteit( in straatcriminaliteit nog veel meer!) dan is er veel meer aan de hand dan het op een sociale klasse steken.

De criminaliteit was niet veel lager, ze kwam minder in het nieuws, ze werd ook niet gemeten. De turken en de marokanen in Nederland behoren tot de lagere klasse, of dat jij nu wilt of niet.

Ze vertrekken aan de zelfde stratlijn als autochtone kinderen en krijgen zo mogelijk nog meer kansen , dus als ze al tot een lagere sociale klasse behoren is dat in de eerste plaats hun eigen evrnatwoordelijkheid. En dan spelen er VOORAL religieuze en culturele aspecten mee.

Zever, want dan veronderstel je dat ze de allochtone kinderen allemaal uit een homogeen nederlandstalig nest komen.

Zijn welgestelde moslims automatisch tolerantere en gematigde moslims? ik denk het niet . hebben zij mee respecte voor de wet in een land waar een gevoel van wetteloosheid heerst.

Zijn welgestelde moslims, tolerant of niet tolerant toonbaar verantwoordelijk voor geweldadige aktiviteiten? Cijfers en bewijzen, please.

Of vind jij dat er nog meer pampering en geld moet worden gestoken in het positief discrimineren van de allochtonen zodat ze hoger op de sociale ladder komen?

Nee. Net zo min als vlamingen uit de lagere sociale klasse moeten bepamperd worden.

Ik vraag me trouwens af waarom bvb de aziatische gemeenschap ( of staan die zoveel hoger op de sociale ladder) NIET massaal oververtegenwoordigd is in de criminaliteistcijfers bvb in nederland. Ook de centraal -afrikanen niet.
De aziatische gemeenschap bestaat voornamelijk uit ondernemers, zelfstandigen, een voorbeeld voor de vlamingen uit de lagere klasse ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:21   #32
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het groot-kapitaal fraudeert op zijn manier en maakt zich ook schuldig aan criminaliteit zei het dan in een vorm die voor de gewone man minder tastbaar is.

Wat blijft er dan nog over... Dat het aandeel van allochtonen( en dan nog meer bepaald vooral N-afrikaanse) veel hoger is.




Juist.
Dat is geen helemaal geen fraude maar fiscale engineering, perfect legaal.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:25   #33
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
En hoeveel van die opgesloten migranten komen uit steenrijke families? ...
ik weet niet of ge hem kent, maar Mikaël Bakounin, de Vader van het Anarchisme, kwam uit een Russische aristocratische familie, die zeer nauw bij de Tsaar stond.
Che Guevara kwam uit een familie van notabelen.Zijn vader was een welvarend dokter, zeker niet één of andere hongerlijdende mijnwerker of boerke. Dit zijn nu voor mij geen misdadigers natuurlijk, maar voor "kapitalisten" als gij mischien wel.
Ossama Bin Laden 's vader is een miljardair.
De Italiaanse Mafia staan in nauwe verbinding met de rijkste families van het land, én met de politici.
De wereld van de beroepsrevolutionairen, evenals deze van de beroepsmisdadigers, is gekalkt op die van de rest der mensheid: de Rijken delen de lakens uit, de armen zijn het voetvolk, en betalen het gelag, als er iets fout loopt.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:32   #34
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
vakjesdenker
hij beantwoordt niet volgens de criteria en hop hij zou ineens niet meer rijk kunnen zijn...
ik [SIZE=3]denk[/SIZE] dat het een komediant is. En dan? Precies ofdat gij daar nu meer van weet als een ander...pretentieus ventje

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 28 juni 2006 om 23:33.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:35   #35
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat is geen helemaal geen fraude maar fiscale engineering, perfect legaal.
legale diefstal. De diefstal van mensen die gestudeerd hebben.De noraf's hebben niet gestudeerd (te lui & te dom), en die zitten in Vorst, en elders
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:38   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
En wat bewijs je hier nu mee? Dat er de boerenzonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.

Willen we het aantal moslims in vorst of eender welke andere gevangenios eens vergelijken met het aantal boerenzonen?
Ik dacht dat allochtonen niet gestraft werden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:46   #37
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
legale diefstal. De diefstal van mensen die gestudeerd hebben.De noraf's hebben niet gestudeerd (te lui & te dom), en die zitten in Vorst, en elders
De enige legale diefstal is die van de staat.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 23:50   #38
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
legale diefstal. De diefstal van mensen die gestudeerd hebben.De noraf's hebben niet gestudeerd (te lui & te dom), en die zitten in Vorst, en elders
Ik ken mensen die perfect weten wat sjoemelen is, die nooit gestudeerd hebben, en die aan universitairen leren hoe ze het moeten doen ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 00:09   #39
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik weet niet of ge hem kent, maar Mikaël Bakounin, de Vader van het Anarchisme, kwam uit een Russische aristocratische familie, die zeer nauw bij de Tsaar stond.

Wees gerust, ik ken hem, zijn boeken staan in mijn bibliotheek. Ik ben niet sectair ...

Che Guevara kwam uit een familie van notabelen.Zijn vader was een welvarend dokter, zeker niet één of andere hongerlijdende mijnwerker of boerke. Dit zijn nu voor mij geen misdadigers natuurlijk, maar voor "kapitalisten" als gij mischien wel.

Ik loop niet bepaald hoog op met Che, maar ik hoop dat de verdeler van zijn posters er een aardig centje aan verdiend heeft.

Ossama Bin Laden 's vader is een miljardair.

Niet alleen zijn vader, hij zelf ook, maar ik zou er geen probleem mee hebben moest hij verstikken in zijn baard.


De Italiaanse Mafia staan in nauwe verbinding met de rijkste families van het land, én met de politici.

Welke families, welke politci? Namen en bewijzen, please?


De wereld van de beroepsrevolutionairen, evenals deze van de beroepsmisdadigers, is gekalkt op die van de rest der mensheid: de Rijken delen de lakens uit, de armen zijn het voetvolk, en betalen het gelag, als er iets fout loopt.

Last van het Calimero-syndroom?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 22:56   #40
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik [SIZE=3]denk[/SIZE] dat het een komediant is. En dan? Precies ofdat gij daar nu meer van weet als een ander...pretentieus ventje
Ik weet dat niet nee, daarom beoordeel ik hem ook niet. Jij wel. Jij bent hier het pretentieuze ventje
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be