Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2024, 08:42   #161
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Moesten er terug meer bakkers komen, dan was het woonprobleem zo opgelost.
Ik weet niet hoor. Als ik dat zo hoor van verhuurders hebben er veel zin om alles te verkopen door alle problemen die verhuren met zich teweegbrengt gezien de veranderende samenstelling van de bevolking (migratie, dommerwijs, vrijheid blijheid relationeel, ...).

Als men de huurinkomsten zou gaan belasten gaan we de prijzen zien ineenzakken omdat er plots enorm veel op de markt gaat komen vermoed ik, tenzij de professionelen er op springen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 10:21   #162
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als de Russen of de Chinezen ofwel het internet kunnen blokkeren, of alleen de financiële wereld dermate hacken dat de transacties stilvallen, dan zitten we inderdaad in nesten.

Maar ... onze kleine uitgaven maken slechts een klein deeltje uit van de financiële transacties in het totaal.
Je denkt toch niet dat de betaling van één maand levering van autostoelen aan de volvo-fabrieken in Gent, per manuele overschrijving in het postkantoortje van Oostakker Lourdes doorgaat?
Van die ex Sovjetunie nu Westblok cote van de wereld gesproken, het Oekrainse regime blokkeert de transacties van de ouders dewelks kinderen die ze willen recruteren voor hun armee maar die ze niet vinden.
Geen Rus geen Chinees geen hacker van doen maar een regime dat heel het Westblok producten uit het Westblok voor een habbekrats tot en met een gratis voor niks toestopt, en zelfs met als leeuwenaandeel wapentuig.
Halloooooww Aarde aan De schoofzak?
Net zo in de EU. De regimes willen dat volk geld aan banken geeft en daar laat, zo kunnen regimes en hun aanhangers ermee veranda's architectuur en wapentuig kopen zonder dan geld te moeten bijmaken, om zichzelf daarna die schuld kwijtschelden met dan bijgemaakt geld en renteverschillen manipulaties, en hogere minimumprijzen, en dat zover drijven dat het tot crises en oorlogen leidt, om die dan als uitleg te hanteren voor zogezegd op de beurzen en daarmee ook op de bankrekening verdampfend geld. Het FOEI Russo-Chinese inflatiespook duikt op, kom jij dan mee af zeker en vast!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 10:57   #163
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik weet niet hoor. Als ik dat zo hoor van verhuurders hebben er veel zin om alles te verkopen door alle problemen die verhuren met zich teweegbrengt gezien de veranderende samenstelling van de bevolking (migratie, dommerwijs, vrijheid blijheid relationeel, ...).

Als men de huurinkomsten zou gaan belasten gaan we de prijzen zien ineenzakken omdat er plots enorm veel op de markt gaat komen vermoed ik, tenzij de professionelen er op springen.
Wat is dat "Woonprobleem" eigenlijk: dat een woningfactuur door steeds meer lieden niet meer kan worden betaald, en hoe komt dat: omdat overheid en haar aanhangende clubs sinds begin jaren zeventig op zen Sovjetunions de huizenmarkt als financiele dienstmaagd is beginnen gebruiken, waardoor steeds meer lieden genoopt werden tot steeds kleinere percelen, steeds kleinere huizen, waardoor appartementen, die anno 1990 ongeveer de helft kostten van huizen kostten, rond 2000 evenveel kostten, en garageboxen, nu zelfs 100 keer de prijs van 1990.
Totaal contrasterend daarmee, en zelfs impliciet want daar de afpakkers de afgepakte koopkracht niet in grachten kapte, steeds groter en luxueuzer wordende imposant grote bouwwerken / torens van overheid en aanhangende clubs, met alle toeters en bellen op vlak van design en gemak.
Een dagelijkse ziend voorbeeld daarvan: die recent gebouwde Bloemekeswijk parkeertoren in Gent, de oude UCO site. Heb die ergens hier al vermeld, wat was het, 4 miljoen? Compleet met vereist percent Groene Gevel van Bloembakken, Signaliseringen en Beveiligingen en WC's om aan de Laatste Normen en Regels te voldoen, het enige dat de toren na intussen 2 jaar nog niet heeft gezien is auto's. Allee kom, van de 400 parkeerplekken op zoveel verdiepingen worden er een paar dozijn gebruikt, personeel van de Sociaale conomische Verenigingen met Bezigheid ipv Winstoogmerk. Ze hebben het daar zelfs zo ver gedreven om die toren voor zichzelf te monopoliseren dat ze de enige toegang vanaf, jawel, de Bloemekeswijk, reeds voor de bouw afsloten, jawel, door blokken beton en dode boomstammen, en geen kat daar gaat 4 km rondrijden om te parkeren en daar dan nog zelfs voor te moeten betalen ook.
Die 4,3 miljoen is 10 grote huizen.
https://www.avs.be/artikels/parkeert...gt-vorm-a80304
Ze beweerden daar toen in maart 2021 dat de parkeerdruk er hoog was wegens het nieuwe bedrijventerrein daar. Echter lol, sociale nepeconomie, waarvan 95 van de 100 met den bus tevoet of de velo komen, overlatende zo ongeveer de bezettingsgraad van die nieuwe parkeertoren.
En meer zelfs, dat "bedrijventerrein" HEEFT AL parkeerplaatsen volop, zowel op hun eigen terrein (ze hebben daar tientallen ophaalkamions staan) als over de hele 300 meter lengte van hun voorgevel, en 100 meter zuidelijker, waar de inkom van hun OCMW sjiek glazen gebouw met designverlichting en grote buro's is, een oud (UCO tijd) vierkant stuk parkeerplein met plek voor 40 auto's.
Die hele site, gloednieuwe winkels, gebouwd sinds pakweg 2019, kostte zoveel als honderd huizen of appartementen. Wel, dat is de spiegel, dat is datgene dat ze afpakten van anderen, die door het gemis van die koopkracht geen woonplaats meer kunnen betalen.

Over plots meer op de markt komen, sinds pakweg februari zag ik de te koop bordjes plots in grote getale toenemen. Waarom zoveel ineens, en waarom nu?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 11:09   #164
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
We gaan steeds verder naar een cashloze maatschappij waar betalen met geld niet meer mogelijk is.
Dat heeft heel wat voordelen: je kan eenvoudig met een kaart betalen of misschien wel met je vingerafdruk of een code, misdaadgeld bestaat niet meer, zwart geld evenmin, de criminaliteit zal er door verminderen...
Amai, straffe uitspraak.
In de digitale wereld is alles mogelijk.
Zelfs mensen hun spaarrekeningen leeghalen vanop 10.000 km afstand.
De biljetten die in mijn geldbeugel zitten,
daarvoor moeten ze voor mijn neus staan om die te roven.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 11:11   #165
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Sinds dat ik al driemaal overvallen ben geweest ga ik nog maar zelden met cash geld over straat.
Ik ben nog nooit overvallen en ga bijna nooit met een bankkaart op stap.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 13:44   #166
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Amai, straffe uitspraak.
In de digitale wereld is alles mogelijk.
Zelfs mensen hun spaarrekeningen leeghalen vanop 10.000 km afstand.
De biljetten die in mijn geldbeugel zitten,
daarvoor moeten ze voor mijn neus staan om die te roven.
Ja precies.
Dat is het zotte.
Cash zelf bewaren wordt als onveilig gebrandmerkt, en het wordt geputzed entot geforceerd bij een bank, die zelfs per legale definiering, tot en met zelfs gedwongen, een ander ermee laat kopen, daar winst op reserveert, en het risico op verlies bij jou laat.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 14:05   #167
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik ben nog nooit overvallen en ga bijna nooit met een bankkaart op stap.
Ik heb nog nooit in een winkel met een kaart betaald.
Overschrijven van bankrekening als er geen andere keuze wordt gelaten of die expres lastig wordt gemaakt. Er is een tijd geweest dat facturen allemaal een vooringevulde overschrijving aan zich hadden, die je dan kon droppen in de postbus, of speciaal daarvoor bedoelde bus, van een bank, of afgeven in het loket, waar ze het dan overtypten en later inscanden.
Op een dag plakte er een briefje op de postbus "geen overschrijvingen deponeren" en was de aparte bus ribbedebie, je overlatende doe het zelf internetbankieren, waar je codes moest overtypen van ene toestel in andere.
En na 2011, limieten per dag, per week, per maand, van vanalles. Alles in schijfjes en elk schijfje dat rondgekuil. In 2011 kon je zelfs als particulier een paar honderdduizend in 1 keer overschrijven via internetbankieren.
Intussen is het zoveel per dag, zoveel per week, zoveel per maand, met elke zoveel langer een kleinere verhouding tot de vorige, makende dat zo een paar honderdduizend tot een zoveeldagen/weken plan. Nochtans draaide de wereld, en nu nog steeds een deel, probleemloos op hoe het eerder was. Het enige verschil is dat de regimes nazi zijn geworden en alles tot de facto staatseigendom wllen vermaken - prive eigendom afgeschaft, dat communistische pad naar wachtrijen en rantsoenen, dat zich proclameerde als arbeiders aan de macht, en arbeiders verbood van te staken. Ja lol.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 14:30   #168
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
We gaan steeds verder naar een cashloze maatschappij waar betalen met geld niet meer mogelijk is.
Je "We" gaan steeds verder naar de cyanidepil in den bunker zunne.
Er is een tijd geweest dat iemand bereid krijgen tot iets voor je, iets van jou eiste. Een medium als geld maakte dat praktischer - een coiffeur die een brood wilde moest geen bakker vinden die zen haar geknipt wilde.
Echter, dat medium moest vertrouwd worden, een pluk gras ging niemand accepteren. Het moest iets zijn dat moeite representeerde, handig, en fijn deelbaar. Dat waren producten met zoveel % goud of zilver, en het geaccepteerd worden ervan maakte het tot geld.
Een bedrukt briefke echter, kost evenveel voor 1 nul als voor 8 nullen, wat vertrouwen krijgen en daardoor acceptatie als betaalmiddel, heel wat lastiger maakte. Door het briefke inwisselbaar te maken voor goud of zilver, kon dat vertrouwen verkregen worden.
Begin 197x werd de laatste, reeds sterk uitgeholde inwisselbaarheid, door de regimes afgeschaft. Resultaat grote crises, grote vertrouwensschokken, die tot op de dag van vandaag nazinderen door enkele blijverkes Nooit Meer Zoals Het Was. En sindsdien zijn de regimes steeds driester geworden. Waar ze gebruik van bankbiljetten eerst promoten, om van de goud eis verlost te raken, begonnen ze die NIET gebruiken te promoten, in de plaats, via banken betalen zonder bankbiljetten. Het bankbiljet dat biljet werd.
Na eerst goud en zilver die FOEI waren, ook bankbiljetten. Wat lieten ze over: alle betalingen via banken, die toegelaten worden, tot zelfs gedwongen, om anderen met je geld te laten kopen. Ja, tot zover de titel "eigendom" in het Westblok.
Probleem blijft echter nog steeds dat eeuwige: vertrouwen.
Zonder dat, stoppen mensen immers met het accepteren van het geld in ruil voor hun dienst, en dat gaat zo ver als bij niks anders/beters, die dienst stop te zetten. "Staken" noemen ze dat. En, vertrouwensverlies deint uit als een vlam over een olieplas, zo ook stakingen, en de val van regimes.
Waarna "alles terug mogelijk wordt".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 19:46   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Van die ex Sovjetunie nu Westblok cote van de wereld gesproken, het Oekrainse regime blokkeert de transacties van de ouders dewelks kinderen die ze willen recruteren voor hun armee maar die ze niet vinden.
Geen Rus geen Chinees geen hacker van doen maar een regime dat heel het Westblok producten uit het Westblok voor een habbekrats tot en met een gratis voor niks toestopt, en zelfs met als leeuwenaandeel wapentuig.
Halloooooww Aarde aan De schoofzak?
Net zo in de EU. De regimes willen dat volk geld aan banken geeft en daar laat, zo kunnen regimes en hun aanhangers ermee veranda's architectuur en wapentuig kopen zonder dan geld te moeten bijmaken, om zichzelf daarna die schuld kwijtschelden met dan bijgemaakt geld en renteverschillen manipulaties, en hogere minimumprijzen, en dat zover drijven dat het tot crises en oorlogen leidt, om die dan als uitleg te hanteren voor zogezegd op de beurzen en daarmee ook op de bankrekening verdampfend geld. Het FOEI Russo-Chinese inflatiespook duikt op, kom jij dan mee af zeker en vast!
Ik heb geen behoefte aan boodschappen van Russische trollen die jij gelooft en hier vlijtig overpent.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 19:57   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik denk dat er in gans Vlaanderen maar twee mensen zijn die nooit met een bankkaart betalen (buiten de +90-jarigen en de mensen met een zware dementieproblematiek).
En die zitten gvd toch wel heel toevallig op dit forum zeg ...

Even goegelen en:
krant van23-12-23: De drukste dag ooit in ons land voor elektronische transacties was 23 december 2022, toen waren er zo’n 13,5 miljoen transacties.

Onlangs moest ik, zeer tegen mijn goesting, van mijn heksie perfeksie naar de Aldi. Zelfs kromgebogen oude wijvekes betaalden daar met hun contactloze bankkaart.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 22:33   #171
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
.... Er is een tijd geweest dat facturen allemaal een vooringevulde overschrijving aan zich hadden, die je dan kon droppen in de postbus, of speciaal daarvoor bedoelde bus, van een bank, of afgeven in het loket, waar ze het dan overtypten en later inscanden...
Betalingen nutsvoorzieningen Frankrijk.

Via de post ontvangen we een factuur en een 'R.I.B' ( een overschrijving) samen met een brief voor terugzenden van de 'R.I.B.'
Deze 'R.I.B.' moet worden ondertekend en zal dan dienen als éénmalige opdracht om het bedrag van je rekening over te schrijven.

Het bedrag zal dan in de loop van de maand van je rekening verdwijnen.
In de banken hier in Toucy ( 3 stuks voor 2500 a 3000 inwoners) kan je cash geld afhalen en storten.
De kantoren zijn bevolkt met 3 tot 4 bedienden welke je zonder afspraak verder helpen.

Hier bestaat klantvriendelijkheid nog en wordt jong en oud perfect en persoonlijk verder geholpen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 april 2024 om 22:41.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 22:39   #172
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat er in gans Vlaanderen maar twee mensen zijn die nooit met een bankkaart betalen...
Zij die niks kopen hoeven ook niks te betalen. Niet met bankkaart en niet met cash. Ik denk dat er in gans Vlaanderen
een pak rondlopen die zelfs geen dak boven hun hoofd hebben.
I.p.v. wat kleingeld in hun handen te stoppen zal ik in het vervolg hun bankrekening vragen.

Ik moet toegeven ... met wat munten kunnen ze wel geen bus meer nemen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 07:52   #173
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Ervaren jullie ook dat het steeds moeilijker is om aan cash te komen? Hier is in de buurt 1 loket, werkt meer niet dan wel.
Dan is er wat verder een bank met 3 automaten, nieuwe automaten maar zo traag als kan zijn. Daar staan dan rijen tot buiten dikwijls.

Dit is echt een pest-de-burger land.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 08:55   #174
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ervaren jullie ook dat het steeds moeilijker is om aan cash te komen? Hier is in de buurt 1 loket, werkt meer niet dan wel.
Dan is er wat verder een bank met 3 automaten, nieuwe automaten maar zo traag als kan zijn. Daar staan dan rijen tot buiten dikwijls.

Dit is echt een pest-de-burger land.
Het is heel eenvoudig uit te leggen wat in België aan de hand is.
De 'hogere middenklasse' wil steeds meer ten koste van de tweede helft van het peloton.
Alles is in handen van enkele rijke families die via de 'democratie' hun marionetten plaatsen om hun belangen te verdedigen.

Het resultaat zie je overal om je heen.
Het gaat zelfs zo ver dat cash als ongewenst wordt beschouwd.
Nochtans het enige betaalmiddel waarmee menselijkheid kan worden getoond.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 09:01   #175
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het is heel eenvoudig uit te leggen wat in België aan de hand is.
De 'hogere middenklasse' wil steeds meer ten koste van de tweede helft van het peloton.
Alles is in handen van enkele rijke families die via de 'democratie' hun marionetten plaatsen om hun belangen te verdedigen.

Het resultaat zie je overal om je heen.
Het gaat zelfs zo ver dat cash als ongewenst wordt beschouwd.
Nochtans het enige betaalmiddel waarmee menselijkheid kan worden getoond.
Maar ook een middel waar geen naam op staat en moeilijker te traceren is.
We hebben inderdaad met een groot kwaad te maken.

Stel je maar eens voor wat er gebeurt als alles cashloos wordt, koopkracht zakt nog meer. En degene aan het roer die dat willen bereiken, zijn daarvoor nooit verkozen. Ze lobbyen met de verkozenen naar een vierde rijk.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 16:39   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ervaren jullie ook dat het steeds moeilijker is om aan cash te komen?
...
Neen, in de deelgemeente waar ik woon heb ik op wandelafstand zo'n nieuw spel van bancontact. (en ik denk nog één ander, bij een kantoor van axa of zoiets, maar daar ben ik nog nooit binnen geweest)
Vroeger woonden we dichter bij een colruyt en daar kon je vragen om een aantal euro's bij op de factuur te schrijven, en het geheel te betalen met de colruytkaart.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be