Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Wat is de beste standaard maximumsnelheid op de gewestwegen?
70 km/u 8 17,02%
90 km/u 39 82,98%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2015, 16:54   #201
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit wat u schrijft, lijk ik te kunnen afleiden dat u nog ergens bent bijven steken in de jaren zeventig toen de auto heer en meester was en men ervan uitging dat je met een wagen overal moest kunnen komen. Die visie behoort evenwel al lang tot het verleden, omdat men is gaan inzien dat de wagen niet de enige speler is op de openbare weg.
hmm...
wagen heer en meester ? Ik denk dat je nogal vlug mensen weer in een vakje stopt.

Jan:
ga je nu beweren als er keer op keer filerecords worden gevestigd, als iedereen zogoed als gratis met de trein naar zijn werk kan tuffen, dat er geen probleem is in apeland BE ??

De trein is overbezet, en wordt volle capaciteit gebruikt. Omdat infrax geld vraag per rit, zit de NMBS zoveel mogelijkpassagiers op een trein te duwen. Die halen er al het maximum uit

De autowegen zijn overbezet, en jawel er kan geen auto meer bij.

En nu gaat jan de oplossin geven.
We weten dat er geen treinen bijkunnen, en we weten dat er geen auto's bijkunnen. NU de oplosisng jan, zonder ook maar iemand te culpabiliseren, gewoon technisch goed nadenken. Hoe krijg je de structurele files weg ?

Stel u voor er zijn 1miljoen ambtenaren naar hun werk en er gaan 4 miljoen werknemers naar hun werk en de boel zit elke dag knotsvast.
DUs zeg mij eens als die 1miljoen structurele werklozen gaan werken, hoe gaan we dat aanpakken om die mensen op hun werk te krijgen ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 januari 2015 om 16:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2015, 14:23   #202
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Even de tussenstand onder de aandacht brengen:

Citaat:
Bekijk resultaten enquête: Wat is de beste standaard maximumsnelheid op de gewestwegen?
70 km/u 8 20,51%
90 km/u 31 79,49%
Toch nog 2 op 10 prutsers, naja lijkt wel normaal bij steeds meer apathische bestuurders, kan ook aan de combinatie vergrijzing-hersenschadend fijnstof liggen.

Quasi 8 op 10 vóór het behoud van het huidige wegcode-artikel 11.2.2.b (in Vlaanderen)
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/170-art11

Wegweyts zal zijne k van #november 2014 rap terug intrekken.
# http://www.standaard.be/cnt/dmf20141120_01386895

Tip voor de 20 %:

psst onlang reed ik achter zo´n Ligiertje reed zowat 52 kmh volgens mijn gps. Niet iedereen is voor zulke traagheden boven de 50 kmh geschikt.



Ook opgefokte brommobielen zijn er:
Citaat:
http://www.hbvl.be/cnt/aid1296226/po...gier-in-beslag

Een patrouille van de lokale politie Maasland heeft op de Breeërweg in Maaseik een Ligier achtervolgd, die een constante snelheid haalde van meer dan 60 kilometer per uur. Het bewuste kleine voertuig, een brommobiel waarvoor geen rijbewijs vereist is, was al onlangs geflitst geweest wegens overdreven snelheid op de Eindestraat.

De politie nam de opgefokte Ligier van de man uit Dilsen in beslag. Het voertuig werd getakeld, zo maakte de lokale politie Maasland woensdag bekend.

Normaal gezien heeft dergelijk voertuig een maximumsnelheid van 45 kilometer per uur.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 maart 2015 om 14:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 19:12   #203
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Even de tussenstand onder de aandacht brengen:



Toch nog 2 op 10 prutsers, naja lijkt wel normaal bij steeds meer apathische bestuurders, kan ook aan de combinatie vergrijzing-hersenschadend fijnstof liggen.

Quasi 8 op 10 vóór het behoud van het huidige wegcode-artikel 11.2.2.b (in Vlaanderen)
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/170-art11

Wegweyts zal zijne k van #november 2014 rap terug intrekken.
# http://www.standaard.be/cnt/dmf20141120_01386895
(...)
Een oude uitdrukking: zwaarden omsmeden tot ploegscharen: gevaarlijke spullen omvormen tot nuttige spullen.
Dat moeten we met die berg dwaze 70 borden ook doen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 08:32   #204
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het allerbeste werkt sensibilisering.

Als ik voor mijn rijbewijs ging zag ik niet één film tijdens of na mijn exaam.
Na paar youtube films ben ik echt veel behoedzamer geworden. Ik reed altijd wel voorzichtig, maar het is belangrijk te zien hoe snel het effectief kan gebeurd zijn.
En het is jammer dat het voor de meeste eerst een accident of builtje vraagt voor ze kalmer gaan rijden.
Ge zijt jong ... ge denkt er niet altijd bij na, daarom is visualisatie belangrijk.

https://www.youtube.com/watch?v=pIRqpqfs8HE
Is dat zijn stuur dat door zijn hoofd is gegaan?

https://www.youtube.com/watch?v=bbQYnyTKIzA
Hier was ik gestopt. Ik ben er misselijk van geweest.

Echt mannen, 70 kan al dodelijk zijn bij een frontale klap.
Ik snap sommige chauffeurs echt niet en sensibilisering zou naar mijn mening een héél hoop miserie voorkomen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 04:57   #205
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het allerbeste werkt sensibilisering.

Als ik voor mijn rijbewijs ging zag ik niet één film tijdens of na mijn exaam.
Na paar youtube films ben ik echt veel behoedzamer geworden. Ik reed altijd wel voorzichtig, maar het is belangrijk te zien hoe snel het effectief kan gebeurd zijn.
En het is jammer dat het voor de meeste eerst een accident of builtje vraagt voor ze kalmer gaan rijden.
Ge zijt jong ... ge denkt er niet altijd bij na, daarom is visualisatie belangrijk.

https://www.youtube.com/watch?v=pIRqpqfs8HE
Is dat zijn stuur dat door zijn hoofd is gegaan?

https://www.youtube.com/watch?v=bbQYnyTKIzA
Hier was ik gestopt. Ik ben er misselijk van geweest.

Echt mannen, 70 kan al dodelijk zijn bij een frontale klap.
Ik snap sommige chauffeurs echt niet en sensibilisering zou naar mijn mening een héél hoop miserie voorkomen.
Och wat komt gij nu zeveren? ze zijn allemaal topchauffeurs en piloten, hebben ervaring voor 10 "want ze doen veel kilometers" (alsof een dagelijks negeren van de meest basis regels verkeersveiligheid en -regels representatief is),...

Sensibiliseren helpt geen moer. Schaf de verplichte verzekering af en haal de snelheidslimieten en ander verkersregels gewoon weg.
Wie dan een ongeval voorheeft mag het onderling maar regelen en schade volledig zelf vergoeden. En bij gewonden of doden het voor de rechter gaan uitleggen.
Zal dan wel iets veranderen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 06:05   #206
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard


Wel, bij mij hielp sensibilisering.
En ik vind voorkomen nog altijd beter als genezen.

Na serieuze beelden denk je na als je de auto in stapt. En neen, je vergeet dat niet direct.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 21:48   #207
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

25% 70 km/u
75% 90 km/u
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 16:11   #208
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
25% 70 km/u
75% 90 km/u
Euh
Citaat:
Bekijk resultaten enquête: Wat is de beste standaard maximumsnelheid op de gewestwegen?
70 km/u 8 20,00%
90 km/u 32 80,00%
Wat het ook mag betekenen, maar de 70 kmh heeft sowieso te weinig draagvlak. Dat is een limiet voor eeuwigdurende wegenwerken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 06:20   #209
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Gewestwegen zijn toch alle wegen behalve autostrades?

Dat wil dus zeggen dat 20% van de stemmers vinden dat het onverantwoord is om op een weg zoals op bijgaande foto harder dan 70 km/u te rijden?

Zouden we dan niet beter alle gemotoriseerd verkeer verbieden? Dat is nog veel veiliger en bovendien beter voor het milieu?

pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:47   #210
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

70 Km/h is een goede limiet voor gewestwegen in ons land. We leven in een erg dichtbevolkte regio met nog steeds onverminderd toenemende lintbebouwing waardoor de kans op conflictsituaties en ongevallen sterk toeneemt. Als frequente voetganger, fietser en automobilist ben ik goed vertrouwd met de conflictsituaties tussen de verkeersdeelnemers. Een gewestweg oversteken waar 70 km/h is toegestaan is nog enigszins doenbaar, daar waar men 90 �* 100 km/h rijdt is dat al veel minder evident en wordt het echt al gevaarlijk. Om nog maar te zwijgen over kinderen en de iets oudere burgers die zich ook in het verkeer begeven.

De meeste mensen zijn echter zo gewend en verslingerd geraakt aan hun automobiel dat ze de gevaren ervan niet meer kunnen inschatten en een vals gevoel van veiligheid hebben. Ze hebben zich geen flauw benul van de krachten die aan die snelheden op hun bolide werken die allemaal netjes weggefilterd worden. Dat zie je ook in winterse omstandigheden waar ze maar blijven doorvlammen alsof er niets aan de hand is met de talloze ongevallen als gevolg.

Kortom, logischerwijze zal men 70 km/h te traag vinden, maar moest de limiet 90 km/h geweest zijn, dan hadden ze dit eveneens te traag gevonden. Men moet met andere woorden niet teveel belang hechten aan een hoop kippen zonder kop die in de woestijn staan te kakelen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 10:35   #211
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
70 Km/h is een goede limiet voor gewestwegen in ons land. We leven in een erg dichtbevolkte regio met nog steeds onverminderd toenemende lintbebouwing waardoor de kans op conflictsituaties en ongevallen sterk toeneemt. Als frequente voetganger, fietser en automobilist ben ik goed vertrouwd met de conflictsituaties tussen de verkeersdeelnemers. Een gewestweg oversteken waar 70 km/h is toegestaan is nog enigszins doenbaar, daar waar men 90 �* 100 km/h rijdt is dat al veel minder evident en wordt het echt al gevaarlijk. Om nog maar te zwijgen over kinderen en de iets oudere burgers die zich ook in het verkeer begeven.

De meeste mensen zijn echter zo gewend en verslingerd geraakt aan hun automobiel dat ze de gevaren ervan niet meer kunnen inschatten en een vals gevoel van veiligheid hebben. Ze hebben zich geen flauw benul van de krachten die aan die snelheden op hun bolide werken die allemaal netjes weggefilterd worden. Dat zie je ook in winterse omstandigheden waar ze maar blijven doorvlammen alsof er niets aan de hand is met de talloze ongevallen als gevolg.

Kortom, logischerwijze zal men 70 km/h te traag vinden, maar moest de limiet 90 km/h geweest zijn, dan hadden ze dit eveneens te traag gevonden. Men moet met andere woorden niet teveel belang hechten aan een hoop kippen zonder kop die in de woestijn staan te kakelen.
Je hebt het tot in den treure nog altijd niet begrepen, hoeveel dwaze stromannen gaat ge hier nog verspreiden ?

Je kunt mss ook begrijpend de krant eens lezen ?
Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141120_01386895

Een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur wordt de norm op de gewestwegen. Nu is dat nog 90 kilometer per uur. Dat bleek donderdag bij de bespreking van de beleidsnota Mobiliteit in de bevoegde commissie van het Vlaams parlement. Minister Ben Weyts wil enkel nog een snelheid van 90 kilometer per uur op wegen met een middenberm.

Het Vlaams gewest telt 2.683 kilometer aan gewestwegen waar 90 kilometer per uur mag worden gereden. Omdat die snelheid de norm is, moet ze niet worden aangegeven met een verkeersbord. Op 5.188 kilometer mag slechts 70 worden gereden en daar moet de snelheid na elk kruispunt opnieuw worden aangeduid.
Vlaams wegennet 2010:
Citaat:
http://www.mobilit.belgium.be/nl/bin...466-216457.pdf

km autosnelweg | gewestwegen | totaal genummerd || gemeentewegen / waaronder voor groot verkeer
2010 (1) (2) (3a) (3b) (5)=(3b)+(4=0)---- || (6) (7) (8)


VL (r09) 883.0 | 5440 6040 | 6040 ---------|| 64564 54456 /7000

Legende
Geraamde cijfers worden in cursief uitgedrukt
(1) Beschouwd jaar (de lengte op 1 januari wordt gelijk genomen aan deze op 31 dec. v/h vorige jaar)
Vl= Vlaanderen - W = Wallonie - B = Brussels Hoofdstedelijk Gewest
(2) Autosnelwegen en ringen met autosnelweg-statuut (+enkele uitzonderingen in Vl. tot 1991: zie (g92)
(3a) Gewestwegen buiten (1), zonder op- en afritten van AW en RW, parkings...
(3b) Gewestwegen buiten (1), inbegrepen op- en afritten van AW en RW, parkings...
(4) Alle provinciewegen = 0 nvdr
(6) Gemeentewegen, in principe zonder de landbouwwegen en paden
(7) Wegenis van groot verkeer, begrepen in de gemeentewegen (vroeger provinciaal)
Einde 2014 Vlaanderen: Het Vlaams gewest telt 2.683 (90 kmh) + 5.188 kilometer WAAR AL 70 KMH GELDT.
En dat is natuurlijk al VEEL meer als de lintbebouwde wegen want VLaanderen heeft maar 17 % geschatte lintbebouwde wegen, bron: http://www.tmleuven.be/thesisprijs/l...Kim_thesis.pdf

2. Het Vlaamse lint in cijfers
Hoeveel lintbebouwing is er precies in Vlaanderen? Een precies antwoord geven kan niet, alleen al
omdat we de term lintbebouwing niet glashelder kunnen definiëren. Bovendien komt er nog altijd
lintbebouwing bij, dus het exacte cijfer varieert met de dag. De meeste schattingen zijn nochtans
eenduidig en gaan in stijgende lijn. Rond 1994 zou er volgens de Antwerpse mobiliteitsambtenaar
Kris Peeters exact 5.731 kilometer lintbebouwing geweest zijn32, de Vlaamse overheid hield het rond
2000 op meer dan 5.500 kilometer33
. Natuurpunt gaat recenter uit van ongeveer 6.000 kilometer34
en de Bond Beter Leefmilieu heeft het anno 2012 over ‘intussen al meer dan 6.000 kilometer’35
.
Navraag bij de UGent leerde dat zij een duidelijk lager cijfer hanteren: 4.600 kilometer36
. Dit cijfer
verdient aandacht, omdat net de UGent recent lintbebouwing gedetailleerder in kaart bracht. De
daarvoor gehanteerde methodologie (waarover zo meteen meer) maakt echter dat ook dit getal
zowel een onder- als een overschatting zou kunnen zijn.
Indien we rekenen met een gemiddelde perceelsbreedte in een woonlint tussen 12 en 20 meter,
staan er in die 4.600 tot 6.000 kilometer ruw geschat 230.000 tot 500.000 woningen, dus zowat 8 tot

32 K. PEETERS, Het voorruitperspectief. Wegen van het impliciete auto-denken, p. 141, die zelf andere bronnen
citeert (P. RENARD, Wat kan ik voor u doen? Ruimtelijke wanorde in België: een hypotheek op onze toekomst,
Antwerpen, 1995, p. 20-21).
33 Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap, Omgaan met Ruimte. Een vormingspakket over ruimtelijke
ordening, 1999, p. 10.
34 Dossier ruimtelijke ordening, internet, 27/1/2012 (http://www.natuurpunt.be/nl/natuurbehoud/Natuur
beleid/dossier-ruimtelijke-ordening_372.aspx).
35 Dossier ruimtelijke ordening, internet, 16/1/2012 (www.bondbeterleefmilieu.be/dl.php?i=149&d=1).
36 E-mail Thomas Verbeek (UGent, Afdeling Mobiliteit en Ruimtelijke Planning), 18 april 2012.
- 36 -
17% van het totale aantal woongelegenheden in Vlaanderen (2,78 miljoen in 201037). Het is dus niet
correct om Vlaanderen als één groot lint te omschrijven. Qua ordegrootte is het probleem eigenlijk
niet ernstiger dan dat van de 300.000 structureel slechte woningen die Vlaanderen telt. Waar de
genoemde 300.000 woningen echter een verouderde of slechte constructie hebben, is het probleem
bij lintbebouwing de locatie op de landkaart. Hiermee is de problematiek alleszins in een juister
perspectief gesteld.
De lengte van onze lintbebouwing springt ook in het oog omdat het gehele Vlaamse wegennet zowat
60.000 kilometer lang is. Daarvan was in 2005 ruwweg 900 kilometer snelweg, 6.000 kilometer
gewestweg en ongeveer 53.000 kilometer gemeenteweg38. Strikt genomen ligt er dus langs slechts 7
tot 10% van ons wegennet lintbebouwing: verrassend weinig. Enige nuanceringen bij de cijfer zijn wel
nodig. Bebouwing in doortochten, dens bebouwde gebieden en woonwijken vallen niet onder de
term lintbebouwing. Maar er is meer. Tot het wegennet van 60.000 kilometer worden ook vele kleine
landbouwwegen gerekend, waarlangs zich relatief weinig bebouwing bevindt. Het omgekeerde
kunnen we dan weer zeggen van onze secundaire wegen. We namen de proef op de som met enkele
terreinanalyses van secundaire wegen. Langs 20 tot 50% van de geteste wegvakken lag
lintbebouwing aan minstens één zijde van de weg. Sterk variërende cijfers, maar alle cijfers liggen
consequent hoger dan het eigenlijke Vlaamse gemiddelde (7 tot 10%). Overigens blijken veel
Vlaamse steenwegen vaak relatief volgebouwd als ook de doortochten in rekening gebracht worden
(vgl. Figuur 9).
Bebouwing N47 AsseDendermonde
N3 Tienen-SintTruiden
N26 LeuvenMechelen
N20 HasseltTongeren
Doortocht 37% 34% 29% 17%
Commerciële
lintbebouwing
8% 3% 10% 8%
Residentiële
lintbebouwing
42% 16% 35% 52%
Onbebouwd
(‘open’ gebied)
13% 47% 26% 23%
Totaal 100% (13,1km) 100% (13,7 km) 100% (20,4 km) 100% (17,7 km)
Figuur 9: Ruimtegebruik langs enkele Vlaamse secundaire verbindingswegen (secundaire I) ten opzichte van de
weglengte. Bij lintbebouwing langs één zijde van de weg werd het wegvak onder lintbebouwing gerekend. Hoewel
statistisch gezien langs slechts 6-8% van ons wegennet lintbebouwing ligt, blijkt dat cijfer langs secundaire wegen veel
hoger te liggen. Als we de feitelijke bebouwing (ook doortochten) meetellen, blijken onze gewestwegen behoorlijk
volgebouwd (Bron: eigen onderzoek).
Kortom, lintbebouwing lijkt veeleer langs secundaire en belangrijke lokale wegen te liggen. Kleine
wegen (lokale III) zouden zodoende veel minder met lintbebouwing te maken krijgen. Een preciezer
beeld geven is enkel mogelijk mits gedetailleerde vergelijking van de bebouwing t.o.v. de
wegencategorisering. Het is alleszins de bedoeling om in samenwerking met de UGent in de nabije
toekomst dit beeld scherper te stellen. We zouden gedetailleerd willen kwantificeren langs welk type
wegen zich het meeste lintbebouwing bevindt. Mogelijk kan ook worden nagegaan langs welk type
wegen de laatste jaren lintbebouwing is bijgekomen.



Met gewestwegen zijn natuurlijk de betere vlotte wegen bedoeld (hierboven) waar helemaal geen lintbebouwing ligt, die lintbebouwde wegen hebben trouwens al een Vmax. Het gaat om de algemene 90 kmh op deze gewestwegen volgens de wet of de Vlaamse 2683 km volgens de krant, of Artikel 11.2.2°
Citaat:
11.2.2° tot 90 km per uur :

a) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting en de rijrichtingen gescheiden zijn door wegmarkeringen;
b) op de andere openbare wegen.
Zolang die wet niet veranderd wordt blijft de algemene 90 kmh van kracht.

of stroman ...45 kmh is duidelijk te snel voor deze bromfiets op vier wielen:

30 kmh en geen rijbewijsplicht meer hoera !!!
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juni 2015 om 11:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 14:23   #212
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zolang die wet niet veranderd wordt blijft de algemene 90 kmh van kracht.
Akkoord !!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
30 kmh en geen rijbewijsplicht meer hoera !!!
Awel , prima zelfs !!
Vanaf wanneer wetsgeldig , de bestuurder heeft 2 keuzes:
1) Of je houdt je aan de wettelijke (maximum)snelheid !!
2) Of je leert ermee leven dat u uw rijbewijs graag verspeeld !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 14 juni 2015 om 14:23.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 14:45   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
We weten dat er geen treinen bijkunnen, en we weten dat er geen auto's bijkunnen. NU de oplosisng jan, zonder ook maar iemand te culpabiliseren, gewoon technisch goed nadenken. Hoe krijg je de structurele files weg ?
Waarom zouden er geen treinen bij kunnen? Bij mijn weten wordt er volop gewerkt aan de verdubbeling van de verbinding tussen Brussel-Gent-Brugge bijvoorbeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 15:08   #214
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

De motoren van bestelwagens en lichte vracht dienen 'beter afgesteld' te worden daar deze komen voorbijgevlogen als echte 'race'wagens, die gaan echt te hard. (120 �* 130 nog en gedaan punt)

O! ja , toch voor de baas zeker die boete?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 20:37   #215
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Actueel
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2015, 22:38   #216
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Actueel
De huidige 90 kmh (misbruikt door de bordenmaffia) zit voorlopig aan V81.
V85 en we zijn er.

Citaat:
Bekijk resultaten enquête: Wat is de beste standaard maximumsnelheid op de gewestwegen?
70 km/u 8 19,05%
90 km/u 34 80,95%
Aantal stemmers: 42.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 11:41   #217
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.007
Standaard

Citaat:
Bekijk resultaten enquête: Wat is de beste standaard maximumsnelheid op de gewestwegen?
70 km/u 8 19,05%
90 km/u 34 80,95%
Aantal stemmers: 42.
34 voorstemmers, dat is representatief voor België. Het zouden ook 34 verschillende nicks van Jean Marie De Decker en Jordan Lukaku kunnen zijn
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:19   #218
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
34 voorstemmers, dat is representatief voor België. Het zouden ook 34 verschillende nicks van Jean Marie De Decker en Jordan Lukaku kunnen zijn
Dat de 70 kmh amper draagvlak heeft weten we van objectieve snelheidsmetingen van de BIVV...

Zelfs de gemiddelde snelheid lag ruim hoger als 70 kmh... de helft zou dan quasi geflitst geweest zijn mmmh kassa kassa

Citaat:
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf

STATEN-GENERAAL VAN DE VERKEERSVEILIGHEID 2007 12 maart 2007 pagina 9 van 19
Federale Commissie voor de Verkeersveiligheid
DOSSIER : OVERDREVEN EN ONAANGEPASTE SNELHEID

2.4. Gedrag van de weggebruikers

Het BIVV ontwikkelde in 2002 een methodologie voor de uitvoering van snelheidsmetingen. Het gaat hier om objectieve metingen die moeten toelaten de door de Staten-Generaal voorgestelde indicatoren (gemiddelde snelheid, v85, percentage voertuigen dat de snelheidslimiet met meer dan 10km/u overschrijdt) te meten.

Gemiddelde snelheid

Limiet : vgem 2003 | vgem 2004 | vgem 2005
70 km/u : 77 km/u | 78 km/u | 75 km/u
Kijken we naar de V85 -of dé referte voor voldoende draagvlak- was de 70 kmh een grote ramp:
Citaat:
V85

Limiet: v85 2003 | v85 2004 | v85 2005

70 km/u : 89 km/u | 91 km/u | 86 km/u

De v85 wordt wel eens beschouwd als een indicator voor de acceptatiegraad voor bepaalde snelheidslimieten. In principe zouden dan enkel bewuste snelheidovertreders sneller mogen rijden dan de v85.
Citaat:
http://wiki.infopolitie.nl/index.php/V85

De V85

Begrip in de verkeerskunde. De maximale snelheid die door 85% van de weggebruikers op een weg wordt gereden. De overige 15 % overschrijdt de V85-waarde. In de verkeerskunde wordt aangenomen dat de V85-waarde symbool staat voor de weginrichting.

Bij klachten over snelheid wordt bij metingen veelal gebruik gemaakt van de V85. Indien de V85 (vrijwel) overeenkomt met de ter plaatse vastgestelde maximumsnelheid, heeft de wegbeheerder gezorgd voor een snelheidsregime, dat overeenkomt met de inrichting van de weg, 85% van de weggebruikers houdt zich aan de snelheid.

Met name bij de beslissing om snelheidscontroles te houden op 30- en 60 km/h-wegen wordt gekeken naar de V85. Indien de V85 de vastgestelde maximumsnelheid ruim overschrijdt, correspondeert de inrichting van de weg niet met het snelheidsregime en zal de wegbeheerder maatregelen moeten nemen om snelheid en inrichting met elkaar in overeenstemming te brengen door aanpassing van de infrastructuur of het nemen van snelheidsremmende maatregelen, zoals de aanleg van drempels. Uiteraard kan ook de maximumsnelheid worden aangepast.

Voorbeeld

Bij een V85-waarde van 54 km/h rijdt dus 85% van de weggebruikers 54 km/h of zachter. 15% van de weggebruikers rijdt 54 km/h of harder.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2015 om 13:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:26   #219
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gewestwegen zijn toch alle wegen behalve autostrades?

Dat wil dus zeggen dat 20% van de stemmers vinden dat het onverantwoord is om op een weg zoals op bijgaande foto harder dan 70 km/u te rijden?

Zouden we dan niet beter alle gemotoriseerd verkeer verbieden? Dat is nog veel veiliger en bovendien beter voor het milieu?

Die weg is uitermate geschikt om met wagentjes a la Ligier te rijden.
Of dat nu 45 is of 50...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2015, 13:42   #220
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.007
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat de 70 kmh amper draagvlak heeft weten we van objectieve snelheidsmetingen van de BIVV...

Zelfs de gemiddelde snelheid lag ruim hoger als 70 kmh... de helft zou dan quasi geflitst geweest zijn mmmh kassa kassa

Kijken we naar de V85 -of dé referte voor voldoende draagvlak- was de 70 kmh een grote ramp:
Je kan praten als brugman en heel veel statistieken aanhalen, maar ik vrees dat het een achterhoedegevecht is.

Met de 70 kph op de gewestwegen kan ik wel leven. Zeker waar ik woon is dat toch meestal wegens het drukke verkeer ook de praktische snelheid.

Wat ik eigenlijk vervelender vind is dat de gemeentebesturen meer en meer naar 50 kph gaan, niet alleen in de dorpskern, maar ook op de verbindingswegen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be