Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2007, 13:48   #41
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vreemdelingen zijn niet het probleem. Misdaad is het probleem.
Het beleid is het probleem.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:55   #42
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er gebeurt tenminste iets, ook al is het niet altijd perfect.

Bij ons is zelfs erover praten nog altijd not done.
O? wat is dit dan?
http://www.vvsg.be/nl/veiligheid/gem...sancties.shtml
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:59   #43
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Interessant!

Ik was die GAS al vergeten, en de meesten van ons denk ik.

Hoe zoudt het daar nog mee zitten, met die gemeentelijke administratieve sanctie? Niet echt in het brandpunt van de actualiteit... Ik gok op enkele honderden individuele toepassingen sinds 2005.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 21:42   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Knuppel, wat die opsomming van jou betreft, jij plaats die hier in 'vreemdelingenbeleid en integratie', jij gaat er dus van uit dat al die feiten door allochtonen gepleegd zijn?
Wat me ook opvalt is dat in verschillende incidenten allochtonen slachtoffer zijn van allochtonen, zelfs hoogstwaarschijnlijk moslims slachtoffers van geloofsgenoten. Wordt hier niet steeds luidkeels verkonigd dat moslims enkel anders- of ongelovigen aanpakken?
Naar mijn mening zijn zo'n gastjes evenveel moslim als ik, niet dus.

Idd erg wat daar met Franske is gebeurd, niet alleen ouderen hebben het recht om 'op hun gemak' over de straat te lopen, wij ook.

Het ging hier over Franske en 'jongeren' die hem het vissen zuur maakten. Ik heb daar gewoon een aantal artikelen over 'jongeren' bij gezet die ik her er der opviste. Nergens werd er commentaar op moslims gegeven. Waarom leg jij die link dan?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 22:20   #45
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik denk dat dit precies is waar Kortaf het over heeft: Geen beleid. Het is weliswaar een maatregel maar één waar geen beleid aan vast zit.

Laya verwijt Knuppel dat ze allochtonen stigmatiseert. Dat verwijt is onterecht. Er zijn nu eenmaal problemen met (voornamelijk) Marokkaanse hangjongeren. Dat verzwijgen lost niets op. Ook voor hen niet.

Het voordeel van het bespreekbaar maken is dat er open over gesproken kan worden. Over álle aspecten. Morgen verschijnt in Nederland een studie waarin ook wordt meegenomen dat álle Marokkaanse jongeren, dus ook de goede, welwillende, democratische, hinder ondervinden van toegenomen discriminatie na o.a. 9/11. (http://www.nrc.nl/binnenland/article348861.ece)Ook aan dat deel van het probleem kan (nu) worden gewerkt. Dan kan alleen omdat je het probleem benoemt.

Aan de andere kant wordt er nu beleid ontwikkeld die straatterreur moet tegengaan. Grote steden mogen daarin hun eigen beleid ontwikkelen, toegespitst op de situatue ter plekke. (http://www.volkskrant.nl/binnenland/...okkaanse_jeugd)Er is een wethouder van Marokkaanse afkomst in Amsterdam die erg goed werk doet.(http://allochtonen.web-log.nl/alloch...ch_de_abo.html) Enerzijds in gesprek blijven, anderzijds hard optreden. Politie wordt geinstrueerd om in bepaalde situaties extra alert te zijn en stevig op te treden.

De laatste tijd zijn er ook plannen die erop neerkomen dat een jongere, van welke afkomst dan ook, ofwel op school zit, ofwel werkt en anders geen uitkering ontvangt (Zowel VVD als SP).(http://onderwijs.amsterdam.nl/live/i...1425&det=24021)

Sommige van deze plannen zijn proefballonnen en het één zal wél werken terwijl het ander verloren moeite zal blijken. Maar er gebeurt tenminste iets.

Maar wat bij ons winst is, is dat niemand ons (meer) probeert wijs te maken dat er geen probleem is.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 10 juli 2007 om 22:34.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 08:22   #46
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het ging hier over Franske en 'jongeren' die hem het vissen zuur maakten. Ik heb daar gewoon een aantal artikelen over 'jongeren' bij gezet die ik her er der opviste. Nergens werd er commentaar op moslims gegeven. Waarom leg jij die link dan?
Zoals ik al zei, we zitten hier in 'vreemdelingenbeleid en integratie' dus mag ik er toch van uitgaan dat je hier dingen post die daarmee iets te maken hebben? Dus dat jij ervan uitgaat dat al die 'incidenten' over allochtonen gaan?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 08:26   #47
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Laya verwijt Knuppel dat ze allochtonen stigmatiseert. Dat verwijt is onterecht. Er zijn nu eenmaal problemen met (voornamelijk) Marokkaanse hangjongeren. Dat verzwijgen lost niets op. Ook voor hen niet.


Maar wat bij ons winst is, is dat niemand ons (meer) probeert wijs te maken dat er geen probleem is.
Ik heb hier NOOIT ontkend dat er een probleem is met allochtone hangjongeren, in tegendeel.
Het enige waar ik me bij knuppel aan stoor is dat er van het moment dat er jongeren bij betrokken zijn 'het wel allochtonen zullen zijn'
Niet altijd onterecht, ik weet het ...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 08:51   #48
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik heb hier NOOIT ontkend dat er een probleem is met allochtone hangjongeren, in tegendeel.
Het enige waar ik me bij knuppel aan stoor is dat er van het moment dat er jongeren bij betrokken zijn 'het wel allochtonen zullen zijn'
Niet altijd onterecht, ik weet het ...
En dus....Knuppel heeft gelijk, waarom je dan storen aan wat Knuppel schrijft.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 12:40   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik heb hier NOOIT ontkend dat er een probleem is met allochtone hangjongeren, in tegendeel.
Het enige waar ik me bij knuppel aan stoor is dat er van het moment dat er jongeren bij betrokken zijn 'het wel allochtonen zullen zijn'
Niet altijd onterecht, ik weet het ...
En waar las jij dat Knuppel schreef 'dat van het moment dat er jongeren bij betrokken zijn het wel allochtonen zullen zijn'?

Deze keer zijn de boosdoeners volgens jou dus niet de moslims die ik met geen woord vernoemde maar allochtonen. Die ik evenmin vernoemde...

Nogmaals, wat ik postte komt niet uit mijn pen, en bovendien ging het uitsluitend over jongeren. Dat jij daar een bepaalde link bij legt is wellicht niet toevallig maar wel volledig voor je eigen rekening.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 02:03   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alé, Knuppel heeft een punt, natuurlijk.

Er zijn crapuul jongeren.
Wauw. Wat zijn we onder de indruk.

Erg voor Franske. En wat is het punt?

Dat er veel overlast is, om het zacht uit te drukken, met bepaalde ''jongeren''.
Ik ben deze week verschillende dagen naar het Galgenweel geweest en met de verhalen die ik daar te horen kreeg kan ik hier gemakkelijk tientallen blz vullen.
Wat wel zeer duidelijk naar boven kwam is dat het daar bij valavond echt niet aangeraden is om daar alleen te zitten vissen.
Het zijn die dingen die de mensen kotsbeu worden maar wat kunnen ze er tegen doen?
Tot voor enkele jaren had de politie een agent in dienst die anders niets moest doen dan met een politiehond zijn ronde doen met de fiets op de gekende onveilige plaatsen waar andere agenten niet konden komen met de auto, nu beiden op pensioen en niet vervangen.
Je ziet daar nog wel politie, maar dan enkel met de auto op de straat aan de voorkant van het Galgenweel, maar met de wetenschap dat het Galgenweel zich vanaf de straatkant gemeten +/- 1,5 km landinwaarts uitstrekt is dat totaal onvoldoende om bepaalde ''jongeren'' af te schrikken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 02:15   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Laat me raden.
'De multikul is gefaald.'

Heb ik goed gegokt?
Ze zijn zelfs zo laf vooral oude mensen en gehandicapten te viseren, dus kun je al raden wat Franske misschien te wachten stond zonder de hulp van die andere visser.

Broers slaan slachtoffers halfdood voor handvol euro's
LOKEREN Twee broers, Gökan K. (19) en Hasan K. (18) uit Lokeren, stonden in Dendermonde terecht voor vijf brutale overvallen eind vorig jaar in het centrum van Lokeren. Ze sloegen hun slachtoffers halfdood voor enkele euro's.
,,Twee leeglopers. Crapuul dat te lui is om te werken, maar met extreem en ongekend geweld mensen op straat overvalt. Twee jonge gangsters die een blijvend gevaar zijn voor de maatschappij.'' Zo omschreef substituut-procureur Pascal Persoons gisteren op het proces de twee broers uit Lokeren.

,,Ze hebben nog zitten gieren van het lachen toen ze bij de politie hun verhaal deden over die overvallen. Normbesef is ze vreemd'', beklemtoonde substituut Persoons nog. Hij eiste voor Gökan K. vijf jaar cel en zijn één jaar jongere broer Hasan K. vier jaar gevangenisstraf.

Groot onveiligheidgevoel

De jonge gangsters noemden hun werkwijze rippen. 's Avonds en 's nachts stonden ze aan cafés in het centrum van Lokeren op de uitkijk.Ze wachtten op ouderen en gehandicapten, achtervolgden de slachtoffers, sloegen ze voor dood en stalen het geld uit hun kledij of portefeuille.

Eén van die slachtoffers was een oud-leraar van 64 jaar uit Lokeren. Na zijn wekelijks avondje bridge werd hij op weg naar huis, op enkele meters van zijn deur, in het gezicht geslagen met een boksijzer. Het slachtoffer kreeg dan langs achter klappen op het hoofd tot hij bewusteloos viel. In zijn tas zat slechts 80euro. Uit woede sloegen en schopten ze hem tot hij niet meer bewoog. De oud-leraar heeft nu een kunstschouder.

Een ander slachtoffer was gehandicapt en alweer een makkelijke prooi. Ze sloegen de man tot hij in elkaar zakte. Het slachtoffer kon nog op eigen kracht overeind krabbelen, maar om de hoek wachtten de daders hem opnieuw op.

Vijf mensen werden op die manier overvallen door Gökan en Hasan K. ,,Hun misdaad en terreur creëerde in oktober en november vorig jaar een groot onveiligheidgevoel bij de Lokerse bevolking'', stelde een advocaat van de slachtoffers.

Gökan K. pleitte onschuldig en vroeg zelfs de vrijspraak. Hij was er wel bij, maar keek alleen maar. Zijn jongere broer Hasan zou wat naïef zijn en het verschil tussen goed en kwaad niet kennen. Op 26 maart velt de rechtbank het vonnis. (dbs)
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 11:29   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Coole kerels.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 11:37   #53
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Coole kerels.
Nadat ze het nekschot gekregen hebben wel ja.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 11:42   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Nadat ze het nekschot gekregen hebben wel ja.
Jij bent ook een stoere kerel. Daar mag je trots op zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:00   #55
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jij bent ook een stoere kerel. Daar mag je trots op zijn.
Ben ik ook. En heb er nog nooit misbruik van gemaakt. Daar ben ik idd trots op. En nu gij weer.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:15   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Ben ik ook. En heb er nog nooit misbruik van gemaakt. Daar ben ik idd trots op. En nu gij weer.
Uw testosteron is hoger dan het mijne. Dat weten we alwel zeker.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 14:41   #57
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat er veel overlast is, om het zacht uit te drukken, met bepaalde ''jongeren''.
Ik ben deze week verschillende dagen naar het Galgenweel geweest en met de verhalen die ik daar te horen kreeg kan ik hier gemakkelijk tientallen blz vullen.
Wat wel zeer duidelijk naar boven kwam is dat het daar bij valavond echt niet aangeraden is om daar alleen te zitten vissen.
Het zijn die dingen die de mensen kotsbeu worden maar wat kunnen ze er tegen doen?
Tot voor enkele jaren had de politie een agent in dienst die anders niets moest doen dan met een politiehond zijn ronde doen met de fiets op de gekende onveilige plaatsen waar andere agenten niet konden komen met de auto, nu beiden op pensioen en niet vervangen.
Je ziet daar nog wel politie, maar dan enkel met de auto op de straat aan de voorkant van het Galgenweel, maar met de wetenschap dat het Galgenweel zich vanaf de straatkant gemeten +/- 1,5 km landinwaarts uitstrekt is dat totaal onvoldoende om bepaalde ''jongeren'' af te schrikken.
Met de verkiezingen een bepaald bolletje aanduiden...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 08:10   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Uw testosteron is hoger dan het mijne. Dat weten we alwel zeker.
Er bestaan gelukkig mensen die, buiten het bezitten van een hoger testosteron, ook nog een hoger IQ hebben. Het is de kunst om van al dat hogere geen misbruik te maken, en die kunst verstaat Rikske duidelijk beter dan heel wat anderen.

Valse bescheidenheid lijkt me ook eerder iets te zijn voor.... valse bescheidenen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 10:15   #59
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alé, Knuppel heeft een punt, natuurlijk.

Er zijn crapuul jongeren.
Wauw. Wat zijn we onder de indruk.

Erg voor Franske. En wat is het punt?
En wat is het punt?
Nogal duidelijk: we hebben dat vele vreemde krapuul hier niet vandoen. Hard aanpakken of over de grens kieperen! Laat elk land maar wat meer voor zijn eigen gespuis zorgen! En de praatjes over "ze zijn hier geboren", daar hebben we niets aan. De derde generatie verkoopt naar het schijnt heel wat meer last dan de eerste, dus met "wachten" zal er niets opgelost geraken!
Maar neen: de gevangenissen zitten overvol, de gesloten inrichtingen eveneens, men kan er geen kant meer op. Kijk maar naar de laatste stakingen in het gevangeniswezen die er aan de gang is! Zelfs daar worden de cipiers met de dood bedreigd, uitgemaakt en gepest dat het een lieve lust is. Het gevangen krapuul heeft niets te vrezen en krijgt eigenlijk maar steeds meer rechten en bescherming zodat ze de mening zijn toegedaan dat ze zich alles kunnen en mogen permitteren. Zie oa de wet Dumont of zoiets... De bewakers moeten iedere stap die ze zetten vooraf en achteraf uitleggen, de gevangenen hebben vrij spel.
Waar men wel druk mee bezig is, is alle vormen van vooral vermeend "racisme" te "bestrijden" en aan te klagen... Telkens er maar iets negatiefs gebeurt of gezegd wordt plakt men er vlug de letters "VB" op. Men vergeet gemakshalve dat het ondertussen om een miljoen kiezers, één vierde van het Vlaamse kiezerspubliek gaat!!! Allemaal mensen die deze toestanden beu zijn, aan de kaak willen stellen en vaststellen dat de "democratische partijen" zoals ze zichzelf noemen er hulpeloos staan naar te kijken.
Er zal dus dus moeten gewacht worden tot het vermaledijde VB twee miljoen kiezers heeft blijkbaar...
En zoals je vermeldde: wat is het punt? Niets aan de hand, beste mensen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 10:51   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Je hebt heel sterk beargumenteerd dat het gevangeniswezen van België hervormt moet worden en meer cipiers nodig heeft.

De rest vind ik maar wat irrelevante zever in de marge, hoor.
Je maakt btw de klassieke fout. Mensen die hier geboren zijn, zijn Belgen. Wat de nationaliteit van hun ouders ook hebben. Die kún je dus niet 'naar hun land' terugsturen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be