Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2007, 11:59   #201
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

En wat zou dat dan weer concreet inhouden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:00   #202
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En wat zou dat dan weer concreet inhouden?
Dat het een progressie voor de mensheid zou zijn.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:01   #203
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

En ik dacht dat ik problemen had met zaken helder en duidelijk te stellen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 21:08   #204
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Noem mij maar een bange blanke vrouw...
Ik word hoe langer hoe bozer en ongeruster als ik zie hoe ons land leeggemolken wordt door allochtonen, niet van horen zeggen, uit eigen ondervinding. Wij raken met moeite aan personeel (we werken enkel met allochtonen) dat ingeschreven wil werken: 'Anders gaat de huur van mijn OCMW woning omhoog, mijn kindergeld naar beneden, anders verlies ik mijn dop...' De sollicitant van gisteren was het toppunt: 'Als ik persé moet ingeschreven worden wil ik minimum 1.800eur net want dan krijg ik geen dop meer'
Indien werkloosheidsuitkeringen (evenals alle andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon) zouden worden afgeschaft en zouden worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, dan zou het tenminste in ieder geval niet langer mogelijk zijn zwartwerk te combineren met een werkloosheidsuitkering, en zou het aantrekkelijker worden een wat minder aantrekkelijke job te aanvaarden.

Verder zou ook overwogen kunnen worden de kinderbijslag af te schaffen én tegelijkertijd de sociale bijdragen te verminderden met het gedeelte dat nu dient ter financiering van de kinderbijslag, zodat de nettolonen zouden stijgen, waardoor de werkende bevolking per saldo geen nood meer zou hebben aan kinderbijslag.

Beide voormelde maatregelen zouden er voor zorgen dat ons land al een heel stuk minder aantrekkelijk zou worden voor wie zich op een schaamteloze wijze aan parasiterend sociaal profitariaat bezondigt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Tja ... natuurlijk hebben die mannen zoveel nodig, hun vrouwen werken niet en 9/10 hebben ze nog familie in het thuisland te onderhouden. Maar dat ze hier hard hun knoppen moeten afdraaien om rond te komen, wat meestal nog niet eens lukt, dat vertellen ze ginder niet, het is not done om te zeggen hoe zwaar ze het hier hebben, de schone schijn moet hoog gehouden worden.

Het omgekeerde maak ik ook mee: 'Kan ik 3 maand een hogere loonfiche krijgen om iemand naar hier te laten komen.' Vergeet het! 't Is hier al vol genoeg.

Maar kan je het hen kwalijk nemen? Ze hebben geen enkele emotionele band met ons land, de meeste allochtonen uit het Midden-Oosten zijn hier niet geboren en komen enkel om geld te verdienen, hebben niet de intentie om hier te blijven (toch iets positief), willen op zo kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk verdienen zodat ze de achterblijvers kunnen onderhouden en tegen de tijd dat ze teruggaan hebben ze daar een huis en alles wat ze nodig hebben.
En onze lakse wetten maken dat perfect mogelijk.

Die uit Noord-Afrika dat is een ander verhaal. Die hebben wel de intentie om te blijven en liefst met zoveel mogelijk, dat maakt me nog ongeruster.

Hoe komt het dat iedereen, behalve onze regering, weet dat dit onhoudbaar is?
In wat u zegt zit inderdaad veel waarheid. Een reden te meer om dat moreel verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat, waaraan ook heel wat allochtonen zich bezondigen, hard aan te pakken.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 12 september 2007 om 21:10.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be