Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2018, 09:56   #241
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan ik moeilijk geloven.
Om er mee te beginnen hoest ge uw longen uit uw lijf en toch zet ge door.
Tot op dat ogenblik hebt ge helemaal geen kick volgens mij.
Roken is verslavend: je hebt die nicotinerush nodig, ondanks alles. Da's zoals alcoholici die blijven zuipen, ondanks alle katers.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 10:07   #242
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is inderdaad nog steeds het voornaamste argument.

Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom mensen die geen cannabis willen gebruiken (hun goed recht overigens) steeds een zeg willen hebben over andermans leven door hen te verbieden dat wel te doen.

Ze hebben totaal geen argumenten om dat te doen. Het gaat immers over andermans leven.

Het enige strohalmpje waar ze zich aan vast grijpen is dat ze mee opdraaien voor de kosten als een cannabisgebruiker in de problemen komt.
En verder is het enkel trollen in de hoop de draad om zeep te helpen.

In ieder geval; er zit hier eindelijk eens wat ander volk in de draad. Ik ga ze laten doen. Anders eindigt het toch weer op een discussie tussen enkel mij en dat stuk idioot hier en daar heb ik geen zin in.

Er moet overigens nog steeds iemand rechtzetten wat hij over mij beweerde. Daar ga ik ook niet eeuwig op blijven wachten.
Dat is inderdaad het enige argument.
Voor mijn part doet elkeen wat hijzelf wilt maar als het gelegaliseerd is dat een signaal dat het veilig is.
Niet dat het veel verschil maakt, ze draaien toch op voor de kosten.
Alleen is er nu een ontradend effect doordat het meoilijk verkrijgbaar is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 10:12   #243
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Roken is verslavend: je hebt die nicotinerush nodig, ondanks alles. Da's zoals alcoholici die blijven zuipen, ondanks alle katers.
Precies dat is mijn punt.
Maar om verslaafd te worden moet ge eerst beginnen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 11:34   #244
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is inderdaad nog steeds het voornaamste argument.

Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom mensen die geen cannabis willen gebruiken (hun goed recht overigens) steeds een zeg willen hebben over andermans leven door hen te verbieden dat wel te doen.

Ze hebben totaal geen argumenten om dat te doen. Het gaat immers over andermans leven.

Het enige strohalmpje waar ze zich aan vast grijpen is dat ze mee opdraaien voor de kosten als een cannabisgebruiker in de problemen komt.
En verder is het enkel trollen in de hoop de draad om zeep te helpen.

In ieder geval; er zit hier eindelijk eens wat ander volk in de draad. Ik ga ze laten doen. Anders eindigt het toch weer op een discussie tussen enkel mij en dat stuk idioot hier en daar heb ik geen zin in.

Er moet overigens nog steeds iemand rechtzetten wat hij over mij beweerde. Daar ga ik ook niet eeuwig op blijven wachten.
De samenleving draait eveneens op voor de kosten als iemand in de problemen komt door pakweg een gokverslaving (maar gokken is niet verboden), een 'slechte opvoeding' (maar opvoeden is niet verboden), tevéél chocolade en snoep vreten (maar chocolade noch snoep zijn verboden), een SOA (maar seks zonder bescherming is niet verboden), te véél en te vaak video- en computerspelletjes spelen (maar video- en computerspelletjes zijn niet verboden), ...


Er is nog véél werk aan de winkel voor al wie niet wil opdraaien voor diegenen die in de problemen komen doordat ze niet kunnen matigen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 11:50   #245
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik dacht dat het vooral ingegeven was om de "strijd tegen de hippies" een wettelijke grond te geven.

https://www.jstor.org/stable/2948355...n_tab_contents
Ik dacht dat het verbod zijn oorsprong vond in de jaren 30 toen hennep als een serieuze concurrent voor houtvezels dreigde te worden en enkele grootgrondbezitters bang werden dat hun bosareaal wel eens serieus in waarde zou kunnen gaan dalen.
Er is toen een campagne opgezet die cannabis een 'duivels' imago moesten geven. Je werd er gek van, je ging er van moorden,...

In dat opzicht werden vooral mexicaanse immigranten aangeduid die cannabis min of meer introduceerden in de VS en die volgens de tegenstanders amerikaanse kinderen gek en moordzuchtig wilde maken met cannabis.

Met hippies onderdrukken heeft dat volgens mij niet veel te maken...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 11:54   #246
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De samenleving draait eveneens op voor de kosten als iemand in de problemen komt door pakweg een gokverslaving (maar gokken is niet verboden), een 'slechte opvoeding' (maar opvoeden is niet verboden), tevéél chocolade en snoep vreten (maar chocolade noch snoep zijn verboden), een SOA (maar seks zonder bescherming is niet verboden), te véél en te vaak video- en computerspelletjes spelen (maar video- en computerspelletjes zijn niet verboden), ...


Er is nog véél werk aan de winkel voor al wie niet wil opdraaien voor diegenen die in de problemen komen doordat ze niet kunnen matigen.
Dat is idd mijn voornaamste tegenargument.
Het houdt geen steek cannabis om die reden te verbieden want dan moeten we tientallen dingen gaan verbieden.
Er zijn immers massa's misbare producten en activiteiten die de samenleving geld kosten maar die toch legaal zijn en/of zelfs gepromoot worden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:02   #247
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Maar geen kater
Dit als antwoord op de stelling dat heroïne, in tegenstelling tot cannabis, ernstige bijwerkingen heeft op de gebruiker (cold turkey) toont nog maar weer eens aan dat het jou enkel te doen is om het kapottrollen van draden als deze en dat je echt geen enkele intentie hebt om zelfs nog maar te proberen de discussie op een volwassen manier te voeren.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:05   #248
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit is mogelijk een retorisch gebruik van statistiek.

Een veralgemening van het gebruik zorgt gewoon, op natuurlijke wijze, dat er ook een veralgemening optreedt van elke willekeurige deelgroep van die populatie, en impliceert geen causaal effect.
Bijvoorbeeld: stel dat de iphone werd uitgevonden. Plots gaat men vaststellen dat het percentage iphone bezitters bij auto ongevallen drastisch is toegenomen: wel 30% van alle ongevallen had iemand betrokken die een iphone had. De gouverneur gaat nadenken over een iphone verbod.

Het is enkel als het AANTAL ONGELUKKEN drastisch omhoog gaat, en de nieuwe extra ongelukken allemaal iphone bezitters zijn, dat je kan stellen dat iphones auto ongelukken veroorzaken (misschien).
Zullen we eens wedden dat hij nu met hoofdletters en uitroeptekens hier rond gaat trollen?
Uw antwoord is hem al tientallen keren voor de voeten geworpen.
Als je niet uitkijkt komt hij seffens weer met facebook-polls die uw ongelijk aan moeten tonen...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:15   #249
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is inderdaad nog steeds het voornaamste argument.

Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom mensen die geen cannabis willen gebruiken (hun goed recht overigens) steeds een zeg willen hebben over andermans leven door hen te verbieden dat wel te doen.

Ze hebben totaal geen argumenten om dat te doen. Het gaat immers over andermans leven.

Het enige strohalmpje waar ze zich aan vast grijpen is dat ze mee opdraaien voor de kosten als een cannabisgebruiker in de problemen komt.
En verder is het enkel trollen in de hoop de draad om zeep te helpen.

In ieder geval; er zit hier eindelijk eens wat ander volk in de draad. Ik ga ze laten doen. Anders eindigt het toch weer op een discussie tussen enkel mij en dat stuk idioot hier en daar heb ik geen zin in.

Er moet overigens nog steeds iemand rechtzetten wat hij over mij beweerde. Daar ga ik ook niet eeuwig op blijven wachten.
Eindelijk
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:20   #250
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan ik moeilijk geloven.
Om er mee te beginnen hoest ge uw longen uit uw lijf en toch zet ge door.
Tot op dat ogenblik hebt ge helemaal geen kick volgens mij.
Ja dat klopt. Roken moet je leren. Toen we begonnen deden we weddenschappen voor wie kon inhaleren. Als je dat de eerste keer doet op je 12de of 14 de denk je echt dat uw einde nabij is. Ik dacht echt dat ik zou stikken.
Interessant om te achterhalen waarom de meesten toch bleven doorzetten ? Maar t'ja ook toen ik de eerste maal 3 pinten dronk op mijn 14 de kotste ik er bijna gans mijn lijf uit. Alles is blijkbaar een gewenning.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:22   #251
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is inderdaad het enige argument.
Voor mijn part doet elkeen wat hijzelf wilt maar als het gelegaliseerd is dat een signaal dat het veilig is.
Niet dat het veel verschil maakt, ze draaien toch op voor de kosten.
Alleen is er nu een ontradend effect doordat het meoilijk verkrijgbaar is.
Is dat zo ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:25   #252
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik dacht dat het verbod zijn oorsprong vond in de jaren 30 toen hennep als een serieuze concurrent voor houtvezels dreigde te worden en enkele grootgrondbezitters bang werden dat hun bosareaal wel eens serieus in waarde zou kunnen gaan dalen.
Er is toen een campagne opgezet die cannabis een 'duivels' imago moesten geven. Je werd er gek van, je ging er van moorden,...

In dat opzicht werden vooral mexicaanse immigranten aangeduid die cannabis min of meer introduceerden in de VS en die volgens de tegenstanders amerikaanse kinderen gek en moordzuchtig wilde maken met cannabis.

Met hippies onderdrukken heeft dat volgens mij niet veel te maken...
Vast staat dat het niet illegaal werd vanwege de negatieve wetenschappelijke onderzoeken.
Er is gewoonweg nooit enig deftig onderzoek geweest.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:29   #253
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is idd mijn voornaamste tegenargument.
Het houdt geen steek cannabis om die reden te verbieden want dan moeten we tientallen dingen gaan verbieden.
Er zijn immers massa's misbare producten en activiteiten die de samenleving geld kosten maar die toch legaal zijn en/of zelfs gepromoot worden.
Enkel dode mensen kosten de samenleving niks. Al wat levende mensen doen of ondernemen kan op zeker ogenblik de samenleving geld kosten. Zelfs de zogenaamd gezonde activiteiten vallen daar onder. Ik zou de factuur van wat sportievelingen de maatschappij kosten niet willen betalen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:42   #254
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat zo ?
Dat is zo.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:51   #255
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is zo.
Heb je ervaring met bestellingen Bobke ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2018 om 12:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:55   #256
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is zo.
In mijn tienerjaren, iets meer dan 20 jaar geleden, was cannabis gewoon overal.
Ieder die wel regelmatig een stapke in de wereld zette werd er sowieso mee geconfronteerd.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 12:56   #257
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is zo.
Als het verbod echt zo ontradend werkt, waarom is er dan nog steeds een War on Drugs nodig? Waarom gebruiken dan steeds meer jongeren cannabis (in landen waar het verboden is toch)?

Zoveel invloed heeft dat ontradend effect van een verbod precies niet.

Zouden we niet beter wat meer geld en middelen steken in deftige preventie ipv te hopen op de werking van een ontradend effect?
Geld en middelen die kunnen komen door de legalisatie van cannabis bv?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:01   #258
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Kosten voor de maatschappij.

Waar blijven degenen nu die zo zitten te hameren op kosten voor de maatschappij?

Kunnen die gebruikers niet met een gewone fiets rijden?
En als de afstand te groot is de bus nemen?
Of niet 20km verder maar 5km verderop een trappist gaan binnenkappen op een terras?

Tussen 2016 en 2017 nagenoeg 50% meer ongevallen...
Wij zullen wel betalen voor degenen die te lui zijn om zelf te trappen.



En zo kunnen we bezig blijven...


Kortom; als we gaan mekkeren over kosten voor de maatschappij is het einde echt wel zoek.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 21 oktober 2018 om 13:01.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:04   #259
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
In mijn tienerjaren, iets meer dan 20 jaar geleden, was cannabis gewoon overal.
Ieder die wel regelmatig een stapke in de wereld zette werd er sowieso mee geconfronteerd.
In heb in de jaren 70 nog geweten dat in Vorst Nationaal bij concerten een grote wietwolk in de lucht hing. Jazz Bilzen Ahoy Earls court eveneens.
Tijdens het concert van Lynnyrd Skynyrd rookte Ronnie Van Zandt gewoon zijn joint op het podium net als de Stones in 1973.
Naar het schijnt stonden tijdens het WK voetbal in Mexico '70 zelfs veel voetballers stoned op het veld.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 13:14   #260
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In dat opzicht werden vooral mexicaanse immigranten aangeduid die cannabis min of meer introduceerden in de VS en die volgens de tegenstanders amerikaanse kinderen gek en moordzuchtig wilde maken met cannabis.
Zoals rock muziek destijds ?

Citaat:
Met hippies onderdrukken heeft dat volgens mij niet veel te maken...
https://edition.cnn.com/2016/03/23/p...pie/index.html

Citaat:
"The Nixon campaign in 1968, and the Nixon White House after that, had two enemies: the antiwar left and black people," former Nixon domestic policy chief John Ehrlichman told Harper's writer Dan Baum for the April cover story published Tuesday.

"You understand what I'm saying? We knew we couldn't make it illegal to be either against the war or black, but by getting the public to associate the hippies with marijuana and blacks with heroin. And then criminalizing both heavily, we could disrupt those communities," Ehrlichman said. "We could arrest their leaders. raid their homes, break up their meetings, and vilify them night after night on the evening news. Did we know we were lying about the drugs? Of course we did."

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2018 om 13:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be