Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 8 juli 2015, 11:30   #1
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.559
Standaard 5 jonge Marokkanen gearresteerd die fruitsap dronken tijdens de ramadan

http://www.knack.be/nieuws/wereld/5-...al-585445.html


Citaat:
'5 jonge Marokkanen gearresteerd die fruitsap dronken tijdens de ramadan'

Het bericht is gebaseerd op een mededeling van Omar Arrib, voorzitter van de Marokkaanse Vereniging voor Mensenrechten.

Volgens hem begeleidden de vijf jongeren een vriend naar de luchthaven van Marrakesh. Het was ongeveer 48 graden, aldus een mededeling, ze kochten vruchtensap bij verkopers op Jamaa El Fna (het beroemde centrale plein van de stad). Ze dronken dat sap ter plekke op. De verkopers hebben de politie gewaarschuwd en die heeft de vijf gearresteerd.

Volgens Arrib moeten de vijf woensdag voor de rechter verschijnen, en riskeren ze 1 tot 6 maanden cel. Een advocaat van de mensenrechtenvereniging staat hen bij.

Marrakesh is een topbestemming voor toeristen. De toeristen kunnen tijdens de vastenmaand wel overdag drinken en eten, al worden ze aangemaand tot discretie.

(Belga/RR)

Leven die nu nog in de 7e eeuw? Gevangenisstraf voor een 'religieuze overtreding'? Hallo, linkiewinkies en wereldverbeteraars? Ik dacht dat men in Marokko een gematigde islam kende. Niet dus. In Marokko is godsdienstvrijheid in de grondwet opgenomen, maar in de praktijk is het helemaal anders. En dan heeft Marokko nog het lef om zich in België te moeien.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 juli 2015 om 11:34.
Lukkas is offline  
Oud 8 juli 2015, 11:35   #2
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Bs'd

Niets mis mee. De bevolking dient de wetten van een land te accepteren. Eten en drinken mag voor degene die het niet volgen, maar heb dan het fatsoen om het thuis te doen en niet in het openbaar te provoceren.
Drukazz is offline  
Oud 8 juli 2015, 11:43   #3
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Niets mis mee. De bevolking dient de wetten van een land te accepteren. Eten en drinken mag voor degene die het niet volgen, maar heb dan het fatsoen om het thuis te doen en niet in het openbaar te provoceren.
Godsdienstvrijheid is nochtans in de Marokkaanse grondwet opgenomen. Dus tijdens de ramadan moet zich IEDEREEN aanpassen aan de islam, ook de ongelovigen? Het komt er dus volgens u op neer dat 'onfatsoenlijk' gedrag gevangenisstraf rechtvaardigt?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 juli 2015 om 11:44.
Lukkas is offline  
Oud 8 juli 2015, 11:48   #4
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid is nochtans in de Marokkaanse grondwet opgenomen. Dus tijdens de ramadan moet zich IEDEREEN aanpassen aan de islam, ook de ongelovigen? Het komt er dus volgens u op neer dat 'onfatsoenlijk' gedrag gevangenisstraf rechtvaardigt?
Bs'd

De Islam is de staatsgodsdienst in Marokko en dus gelden de waarden en normen van de Islam. Ik ga me niet uitspreken over wat een verdiende gevangenisstraf is, maar dat men de atheïsmisering van Marokko wil tegengaan, kan ik alleen maar toejuichen. Atheïsme heeft namelijk nog nooit iets goed opgeleverd. Vraag dat maar aan de Russen.
Drukazz is offline  
Oud 8 juli 2015, 11:57   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.053
Standaard

Religieuze waanzin.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 8 juli 2015, 11:58   #6
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

De Islam is de staatsgodsdienst in Marokko en dus gelden de waarden en normen van de Islam. Ik ga me niet uitspreken over wat een verdiende gevangenisstraf is, maar dat men de atheïsmisering van Marokko wil tegengaan, kan ik alleen maar toejuichen. Atheïsme heeft namelijk nog nooit iets goed opgeleverd. Vraag dat maar aan de Russen.
Ik herhaal het voor de laatste keer: godsdienstvrijheid is in de Marokkaanse grondwet opgenomen.

En de islam heeft al veel goeds opgeleverd? De IS handelt voor 100% volgens het boekje en dat vindt u blijkbaar fantastisch.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 8 juli 2015, 12:01   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik herhaal het voor de laatste keer: godsdienstvrijheid is in de Marokkaanse grondwet opgenomen.

En de islam heeft al veel goeds opgeleverd? De IS handelt voor 100% volgens het boekje en dat vindt u blijkbaar fantastisch.
er valt met dat individu geen normale discussie meer te voeren. Compleet doorgedraaid.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 8 juli 2015, 12:03   #8
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Totaal gestoord.
SDX is offline  
Oud 8 juli 2015, 12:03   #9
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er valt met dat individu geen normale discussie meer te voeren. Compleet doorgedraaid.
X 2.
SDX is offline  
Oud 8 juli 2015, 12:05   #10
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er valt met dat individu geen normale discussie meer te voeren. Compleet doorgedraaid.
Weeral zo'n extreme godsdienstfanaat. Ik zal hem/haar verder in de waan laten dat hij/zij goed bezig is.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 juli 2015 om 12:13.
Lukkas is offline  
Oud 8 juli 2015, 12:05   #11
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
ze kochten vruchtensap bij verkopers op Jamaa El Fna (het beroemde centrale plein van de stad). Ze dronken dat sap ter plekke op. De verkopers hebben de politie gewaarschuwd en die heeft de vijf gearresteerd.
't Eerst verkopen en dan klagen dat ze't opdrinken... Ik neem aan dat die verkopers dan ook zijn opgesloten? Zomaar zondig geld aanpakken...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 8 juli 2015 om 12:06.
manta is offline  
Oud 8 juli 2015, 12:07   #12
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
't Eerst verkopen en dan klagen dat ze't opdrinken... Ik neem aan dat die verkopers dan ook zijn opgesloten? Zomaar zondig geld aanpakken...
Tja, waarschijnlijk gingen zij er vanuit dat het niet ter plaatse ging opgedronken worden.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 8 juli 2015, 13:03   #13
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik herhaal het voor de laatste keer: godsdienstvrijheid is in de Marokkaanse grondwet opgenomen.
Bs'd

Dat Islam de staatsgodsdienst is ook in de Marokkaanse grondwet opgenomen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En de islam heeft al veel goeds opgeleverd? De IS handelt voor 100% volgens het boekje en dat vindt u blijkbaar fantastisch.
Ook de Islam heeft helaas nog niet veel goed opgeleverd, maar is minder kwaadaardig dan het atheïsme.
Drukazz is offline  
Oud 8 juli 2015, 13:14   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Dat Islam de staatsgodsdienst is ook in de Marokkaanse grondwet opgenomen.




Ook de Islam heeft helaas nog niet veel goed opgeleverd, maar is minder kwaadaardig dan het atheïsme.
Ik vind sinds je Bs'd (hulp van god?) als opening hebt overgenomen van een intussen gebande andere godsdienstfanatieke mafkees, je schrijven nog minder en minder gefundeerd wordt. Als dat het effect is van 'Gods hulp' dan bevestigt dit enkel mijn opinie over bepaalde godsdiensten en hoe domme of kwaadschikse mensen dit als alternatief voor hun gemis aan grijze massa gebruiken.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 juli 2015 om 13:15.
DewareJakob is offline  
Oud 8 juli 2015, 13:15   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Dat Islam de staatsgodsdienst is ook in de Marokkaanse grondwet opgenomen.




Ook de Islam heeft helaas nog niet veel goed opgeleverd, maar is minder kwaadaardig dan het atheïsme.
Ik vind sinds je Bs'd (hulp van god?) als opening hebt overgenomen van een intussen gebande andere godsdienstfanatieke mafkees, je schrijven nog minder en minder gefundeerd wordt. Als dat het effect is van 'Gods hulp' dan bevestigt dit enkel mijn opinie over bepaalde godsdiensten en hoe domme of kwaadschikse mensen dit als alternatief voor hun gemis aan grijze massa gebruiken.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 juli 2015 om 13:15.
DewareJakob is offline  
Oud 8 juli 2015, 13:22   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
't Eerst verkopen en dan klagen dat ze't opdrinken... Ik neem aan dat die verkopers dan ook zijn opgesloten? Zomaar zondig geld aanpakken...

Het heeft totaal geen zin om enige logica te gaan zoeken bij religieuze waanzin.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 8 juli 2015, 13:49   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Ik vraag me eigenlijk af of de katholieken nu 's vrijdags vlees mogen eten.

En als dat veranderd is, of dat er vroeger daarvoor mensen naar de hel gevlogen zijn; en of zijn dan een herziening van die beslissing gekregen hebben.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 juli 2015, 14:31   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Totaal gestoord.
Op de duur is de enige oplossing om onze veiligheid te kunnen blijven waarborgen, op te roepen om heel die regio plat te bombarderen.
Maar ja, dat mag niet op dit forum, dat is tegen de wet.
Dura lex sed lex.
Sommige wetten worden natuurlijk 2O , 5O of 1OO jaar later als tonaal zot ervaren .
Misschien vraagt men zich binnen 5O jaar af waarom mensen die dergelijke , debiele wetten hebben afgekondigd niet onmiddelijk neergeschoten of opgehangen werden .
Maar ja , de toekomst , we hebben geen kristallen bol.
Pericles is offline  
Oud 8 juli 2015, 16:31   #19
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Waarschijnlijk teveel hash gerookt en even de spelregels vergeten... Shit happens.
Volgens hem begeleidden de vijf jongeren een vriend naar de luchthaven van Marrakesh. Het was ongeveer 48 graden, aldus een mededeling, ze kochten vruchtensap bij verkopers op Jamaa El Fna (het beroemde centrale plein van de stad). Ze dronken dat sap ter plekke op. De verkopers hebben de politie gewaarschuwd en die heeft de vijf gearresteerd.
Een maandje celstraf zal van hun betere moslims maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 8 juli 2015, 16:33   #20
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af of de katholieken nu 's vrijdags vlees mogen eten.

En als dat veranderd is, of dat er vroeger daarvoor mensen naar de hel gevlogen zijn; en of zijn dan een herziening van die beslissing gekregen hebben.

.
Bent U verzuurd?

.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be