Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2018, 07:58   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
on topic

het uitnodigen van prostituees gebeurde dat met geld van Oxfam? dat moet toch terug te vinden zijn in de boeken dan?

als het niet met Oxfam geld gebeurde ... sinds wanneer is prostitutie foei ?
Ja, ze gaan dat zo in de boeken geschreven hebben....

"onkosten" zijn al een ietsje onduidelijker.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 08:01   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ja, ze gaan dat zo in de boeken geschreven hebben....

"onkosten" zijn al een ietsje onduidelijker.
die worden serieus onder de loep genomen door bedrijfsrevisor én fiscus ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 08:19   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die worden serieus onder de loep genomen door bedrijfsrevisor én fiscus ...
Wat In Haiti, Tsjaad e.d. gebeurde... blijft in 'Vegas'. Met bedrijfsrevisor en al.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 08:28   #24
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...haiti~af73ff9e
Na de ophef rond Samu Social, Azg en andere bedenkelijke berichten over Oxfam lijkt het me niet meer opportuun giften langer belasting aftrekbaar te maken. Gezien ik me moeilijk kan voorstellen dat mensen die echt iets willen geven dat nog met legide gelden doen, maar een pure witwaspraktijk wordt. Ten andere gewone mensen kunnen in mijn ogen giften blijven doen als ze dat willen.
Het kan ons alvast een vakje schelen op de uitgebreide aangifte.

Ik ken een organisatie waar je zo kan witwassen. Je betaalt dan 500€ en je krijgt certificaten voor 3000€. Nu ja, als het systeem bestaat, dan ga ik mee aan de vetpotten zitten...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 08:32   #25
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
on topic

het uitnodigen van prostituees gebeurde dat met geld van Oxfam? dat moet toch terug te vinden zijn in de boeken dan?

als het niet met Oxfam geld gebeurde ... sinds wanneer is prostitutie foei ?
Das zo een beetje zoals de missionarissen van weleer die de 'liefde' van god verspreiden te letterlijk namen.

Als NGO ben je daar om te helpen en niet om jonge meisjes te betalen voor seks... Zelfs in België zit de prostitutie vol met misbruik. Wat moet dat dan in die landen zijn?

Allez, het beeld klopt in mijn hoofd toch niet in deze.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 08:39   #26
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Erfenisbelasting is voor domme mensen, en voor mensen met een tegenslag. De Schoof is al lang begonnen met verstandig uitdelen aan de kinderen
Idem hier. Er zal noch een erfenis noch erfenisrechten zijn. Toch niet officieel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
on topic

het uitnodigen van prostituees gebeurde dat met geld van Oxfam? dat moet toch terug te vinden zijn in de boeken dan?

als het niet met Oxfam geld gebeurde ... sinds wanneer is prostitutie foei ?
Er zijn genoeg bedrijven die "hostesses" en ander materiaal verhuren voor een evenement, seminaar, meeting .... Allemaal mooi op factuur en waar de fiscus niet over valt.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 09:40   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard


Laatst gewijzigd door Anna List : 13 februari 2018 om 09:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 11:34   #28
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
on topic

het uitnodigen van prostituees gebeurde dat met geld van Oxfam? dat moet toch terug te vinden zijn in de boeken dan?

als het niet met Oxfam geld gebeurde ... sinds wanneer is prostitutie foei ?
Nee, de medewerkers betaalden die prostituees met hun eigen geld, niet met geld van Oxfam. Maar blijkbaar hadden die medewerkers expliciet in hun arbeidscontract een clausule over 'gedrag in overeenstemming met de waarden van Oxfam' staan, die duidelijk prostitutie uitsloot. Heel terecht dus dat die mensen ontslagen werden.

Wat ik niet snap - dit zijn dossiers van járen geleden, waarin alle betrokkenen ontslagen werden of zelf ontslag hebben genomen. Waarom is dit nu voorpaginanieuws? Tot hiertoe is er nog geen enkel nieuw element opgedoken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 11:38   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Aftrekposten en Oxfam passen goed in 1 zin....die weten best wel waar de klepel hangt.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 11:39   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Aftrekposten en Oxfam passen goed in 1 zin....die weten best wel waar de klepel hangt.
donaties in natura.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 13:26   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, de medewerkers betaalden die prostituees met hun eigen geld, niet met geld van Oxfam. Maar blijkbaar hadden die medewerkers expliciet in hun arbeidscontract een clausule over 'gedrag in overeenstemming met de waarden van Oxfam' staan, die duidelijk prostitutie uitsloot. Heel terecht dus dat die mensen ontslagen werden.

Wat ik niet snap - dit zijn dossiers van járen geleden, waarin alle betrokkenen ontslagen werden of zelf ontslag hebben genomen. Waarom is dit nu voorpaginanieuws? Tot hiertoe is er nog geen enkel nieuw element opgedoken.
Ik principe zijn dat individuele/persoonlijke zaken. Die mensen zijn ontslagen. Oxfam wordt blijkbaar verweten het niet aan de grote klok gehangen te hebben.

Gisteren die Haitiaan op TV gezien (president???). Die vond het erg dat hij er niets van wist. Haha hij wist niet dat er prostitutie is in Haiti. Ook behoorlijk hypocriet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 13:41   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, de medewerkers betaalden die prostituees met hun eigen geld, niet met geld van Oxfam. Maar blijkbaar hadden die medewerkers expliciet in hun arbeidscontract een clausule over 'gedrag in overeenstemming met de waarden van Oxfam' staan, die duidelijk prostitutie uitsloot. Heel terecht dus dat die mensen ontslagen werden.

Wat ik niet snap - dit zijn dossiers van járen geleden, waarin alle betrokkenen ontslagen werden of zelf ontslag hebben genomen. Waarom is dit nu voorpaginanieuws? Tot hiertoe is er nog geen enkel nieuw element opgedoken.
Ach, blijkbaar moest er in die kringen eens nog een afrekening gebeuren. Oude, compromitterende zaken zijn dan altijd interessant.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 14:13   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, de medewerkers betaalden die prostituees met hun eigen geld, niet met geld van Oxfam. Maar blijkbaar hadden die medewerkers expliciet in hun arbeidscontract een clausule over 'gedrag in overeenstemming met de waarden van Oxfam' staan, die duidelijk prostitutie uitsloot. Heel terecht dus dat die mensen ontslagen werden.

Wat ik niet snap - dit zijn dossiers van járen geleden, waarin alle betrokkenen ontslagen werden of zelf ontslag hebben genomen. Waarom is dit nu voorpaginanieuws? Tot hiertoe is er nog geen enkel nieuw element opgedoken.
Als ge het mij vraagt zegt het ook meer over de werking van de media, dan over Oxfam. Als men een persbericht uitstuurt, dan neemt de media dit al of niet over, naargelang ze vinden dat de lezers ervan zullen genieten, naargelang het past in hun eigen grote gelijk... en dit al of niet aangevuld met eigen commentaar.
Als er geen persbericht wordt uitgestuurd, wel dan hoort niemand er gewoonlijk iets van.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 17:41   #34
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, de medewerkers betaalden die prostituees met hun eigen geld, niet met geld van Oxfam. Maar blijkbaar hadden die medewerkers expliciet in hun arbeidscontract een clausule over 'gedrag in overeenstemming met de waarden van Oxfam' staan, die duidelijk prostitutie uitsloot. Heel terecht dus dat die mensen ontslagen werden.

Wat ik niet snap - dit zijn dossiers van járen geleden, waarin alle betrokkenen ontslagen werden of zelf ontslag hebben genomen. Waarom is dit nu voorpaginanieuws? Tot hiertoe is er nog geen enkel nieuw element opgedoken.
Omdat Oxfam dat jarenlang intern heeft willen toedekken. Anders was dat toen voorpagina nieuws geweest. Klassiek voorbeeld van dat internationaal profitariaat. Men zou beter al die NGO's opdoeken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 17:44   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Omdat Oxfam dat jarenlang intern heeft willen toedekken. Anders was dat toen voorpagina nieuws geweest. Klassiek voorbeeld van dat internationaal profitariaat. Men zou beter al die NGO's opdoeken.
Ik heb er geen idee van of hoerenlopen tegen de mensenrechten is.

Als het dat niet is, dan gaat het gewoon om een interne gedragscode en dan hoeft Oxfam helemaal niks.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 18:00   #36
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb er geen idee van of hoerenlopen tegen de mensenrechten is.

Als het dat niet is, dan gaat het gewoon om een interne gedragscode en dan hoeft Oxfam helemaal niks.
Tenzij het misbruik is van de Oxfam fondsen (enfin van de schenkers). Het gebeurde trouwens in hotels of huizen gehuurd door Oxfam.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 18:20   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tenzij het misbruik is van de Oxfam fondsen (enfin van de schenkers). Het gebeurde trouwens in hotels of huizen gehuurd door Oxfam.
Blijkbaar is het met hun eigen geld.

Trouwens jij hebt een bedrijf dacht ik. Gooi jij werknemers buiten als ze naar de hoeren gaan?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:07   #38
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Blijkbaar is het met hun eigen geld.

Trouwens jij hebt een bedrijf dacht ik. Gooi jij werknemers buiten als ze naar de hoeren gaan?
Ik ken alvast geen enkel bedrijf dat een werknemer niet zou ontslaan indien die hoeren laat komen om hem af te werken in een ruimte die eigendom is of gehuurd werd door het bedrijf.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:15   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ken alvast geen enkel bedrijf dat een werknemer niet zou ontslaan indien die hoeren laat komen om hem af te werken in een ruimte die eigendom is of gehuurd werd door het bedrijf.
Tiens, dan vraag ik mij af: zouden Deme of De Nul (om maar iets te zeggen) werknemers ontslaan omdat ze (in het buitenland) hoeren op hun hotel of verblijf ontvangen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:20   #40
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tiens, dan vraag ik mij af: zouden Deme of De Nul (om maar iets te zeggen) werknemers ontslaan omdat ze (in het buitenland) hoeren op hun hotel of verblijf ontvangen
Een liefdadigheidorganisatie waarvan de grote baas blijkbaar aan de lopende band hoeren bestijgt?
Mag men dan niet aannemen dat dat slecht is voor het imago?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be