Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari Louis Ide, °03-07-1973, Roeselare, is in de eerste plaats arts-klinisch bioloog met bijzondere interesse in de microbiologie en daarnaast ook geaggregeerde in de geneeskunde. Hij is lid van het VGV. Als vrijwilliger-politicus is hij algemeen ondervoorzitter N-VA.

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2007, 19:16   #21
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

omdat ze nog eens niet durven dreigen met het doorbreken van het cordon of zelfs met minderheidsregering want dan mogen ze niet meer meespelen met Di RUpo.

Nochtans is er zelfs een meerderheid van de kiezers die zich een Vb stem niet uit sluit! Ook is 60% tegen het cordon! en maar kleine 30% voor .
ilfalco is offline  
Oud 10 januari 2007, 19:49   #22
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht

Je kan je dan wel de vraag stellen als N-VA'er, zoals Ide hier doet, of het zin heeft iemand die zichzelf als niet-N-VA-kiezer etikketeert, te betreuren als die zware kritiek geeft op de N-VA. Ik kan me ook niet indenken dat Verhofstadt wakker ligt van een CD&V-aanhanger die hem stevig de levieten leest.
Politieke partijen moeten andere kiezers overtuigen.
Dit is een van de basispunten van onze democratie (theoretisch toch).
Je moet mensen overtuigen, ook als ze zichzelf anders etiketteren.
Maar het is inderdaad duidelijk dat de n-va anders tewerk gaat. Jullie breekpunten zijn de postjes en mandaten die je kan afspreken met de CD&V.
En dan wat rancuneus zitten doen tegen potentiële kiezers.
Geen fraai zicht.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 10 januari 2007, 20:15   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Onze leden zullen binnen 5-6 maand wel oordelen of het "voldoende" is. Zeg, en waarom vraag je Vankrunkelsven niet eens waarom BHV niet gesplists is? VLD (en SP.A) zijn het die het federaal uiteindelijk moesten doen.

U bedoelt de leden die nog niet zelf zijn opgestapt of eruit gegooid? In de tijd dat ik nog N-VA stemde had je er nog figuren van enorm niveau als een Storme. Maar nu? Demesmaeker kan nog af en toe als schaamlap dienen maar de meeste echte vlaams-nationalisten (zowel links al rechts) zijn eruit gestapt of eruit gegooid.
Rr00ttt is offline  
Oud 10 januari 2007, 20:21   #24
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Politieke partijen moeten andere kiezers overtuigen.
Dit is een van de basispunten van onze democratie (theoretisch toch).
Je moet mensen overtuigen, ook als ze zichzelf anders etiketteren.
Maar het is inderdaad duidelijk dat de n-va anders tewerk gaat. Jullie breekpunten zijn de postjes en mandaten die je kan afspreken met de CD&V.
En dan wat rancuneus zitten doen tegen potentiële kiezers.
Geen fraai zicht.
En jij verwacht na zo'n goedkoop geschimp en VB-kretologie dat iemand nog de moeite neemt jou te "overtuigen"? Tsss... Je bent er zoals de klassieke Belanger duidelijk toch van overtuigd dat alleen de eigen partaai integer en rechtvaardig is en alle andere partijen een slangenkuil vol inhalige profiteurs zijn. Wat zou jij je überhaupt nog willen laten overtuigen door zo'n bende schurken?
zorroaster is offline  
Oud 10 januari 2007, 20:43   #25
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Klopt. Anderzijds werd er ook een kwart nieuwe kiezers aangetrokken, waardoor het totaal status-quo tot lichte groei bleef. Uiteraard heb je als partij een zeker verlies van kiezers en kader aan andere partijen, daar is geen enkele partij immuun voor, ook het Belang niet. Veel mensen die de N-VA verlaten hebben konden zich niet verenigen met het kartel of de meer pragmatische houding die een Vlaamse regeringsdeelname met zich meebracht. Ik heb alle respect voor die mensen, maar ik houd er een andere visie op na. En blijkbaar heeft de ingeslagen weg nog niet geleid tot een totale ondergang van onze jonge partij, hoewel het VB die al vijf jaar lang met watertanden zit aan te kondigen.

Kiezers/leden die de N-VA niet radicaal, rechts of compromisloos genoeg vonden hebben natuurlijk weinig andere keuze dan het Vlaams Belang. Dat is ook perfec te verklaren.

Vergeten dat na het vertrek van bepaalde N-VA'ers u op dit eigenste forum mensen zoals Van Boxel en mezelf beschuldigde van mollenwerk?!?! Hoort hier, onze hypocriet numero uno.

Laat me wel wezen, wij hebben nog steeds een Vlaams geweten dat men niet kan sussen met de woorden van Bourgeois en De Wever i.v.m. BHV, de Vlaamse regering, CS, ...

Er zitten waarschijnlijk inderdaad nog steeds radikale nationalisten in de N-VA maar dit is een minderheid, de rest is reeds tot het besef gekomen dat N-VA de Vlaamse zaak niet meer dient en dat het Vlaams Belang of geen partijpolitiek de enige consequente keuze kan zijn.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 10 januari 2007, 21:38   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
En jij verwacht na zo'n goedkoop geschimp en VB-kretologie dat iemand nog de moeite neemt jou te "overtuigen"? Tsss... Je bent er zoals de klassieke Belanger duidelijk toch van overtuigd dat alleen de eigen partaai integer en rechtvaardig is en alle andere partijen een slangenkuil vol inhalige profiteurs zijn. Wat zou jij je überhaupt nog willen laten overtuigen door zo'n bende schurken?

Of het VB integer zal blijven als ze ooit aan de macht komen is een open vraag. Dat de andere partijen dat alvast niet zijn hebben ze ondertussen meer dan afdoende bewezen.

En als N-VA mij nog ooit zal willen overtuigen om terug op hen te stemmen zal het door hun daden moeten zijn Zorro, met woorden zal het inderdaad niet meer lukken.
Rr00ttt is offline  
Oud 10 januari 2007, 22:11   #27
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
En jij verwacht na zo'n goedkoop geschimp en VB-kretologie dat iemand nog de moeite neemt jou te "overtuigen"? Tsss... Je bent er zoals de klassieke Belanger duidelijk toch van overtuigd dat alleen de eigen partaai integer en rechtvaardig is en alle andere partijen een slangenkuil vol inhalige profiteurs zijn. Wat zou jij je überhaupt nog willen laten overtuigen door zo'n bende schurken?
Kijk, je bent daar weer mij aan het veroordelen, dat is net het probleem!!! Dat is nét wat er fundamenteel verkeerd is, en dan begin je nog te klagen dat ik u (tegen)aanval.
Ik heb vastgesteld waar het bij de n-va om draait (meerdere keren nu al): postjes, no matter what. Het beleid komt duidelijk enkele treden lager. Als ik dat u onder uw neus wrijf (waaruit je zou kunnen vermoeden dat indien je je foute taktiek zou aanpassen je misschien kiezers kan terugwinnen), krijg ik een lading drek over mij heen.
Ik verklaar nergens het VB heilig, ik zeg wat jullie m.i. fout doen. En JIJ komt af met veroordelingen en karikaturen. Van wij tegen zij. En vooral van ZIJ die toch niet willen luisteren (maar ondertussen heb je wel al gezegd dat het toch niet draait om overtuigen).
Kortom, het in cirkeltjes draaien en het immobilisme komt wel degelijk van de kant van de n-va, want jij bent niet te enige die met die retoriek afkomt.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 11 januari 2007, 00:54   #28
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Kijk, je bent daar weer mij aan het veroordelen, dat is net het probleem!!! Dat is nét wat er fundamenteel verkeerd is, en dan begin je nog te klagen dat ik u (tegen)aanval.
Ik heb vastgesteld waar het bij de n-va om draait (meerdere keren nu al): postjes, no matter what. Het beleid komt duidelijk enkele treden lager. Als ik dat u onder uw neus wrijf (waaruit je zou kunnen vermoeden dat indien je je foute taktiek zou aanpassen je misschien kiezers kan terugwinnen), krijg ik een lading drek over mij heen.
Ik verklaar nergens het VB heilig, ik zeg wat jullie m.i. fout doen. En JIJ komt af met veroordelingen en karikaturen. Van wij tegen zij. En vooral van ZIJ die toch niet willen luisteren (maar ondertussen heb je wel al gezegd dat het toch niet draait om overtuigen).
Kortom, het in cirkeltjes draaien en het immobilisme komt wel degelijk van de kant van de n-va, want jij bent niet te enige die met die retoriek afkomt.
Zelden een vos zo de passie horen preken. Kijk, laat ik het maar kort samenvatten: Ik geloof jou niet. Jij bent niet geinteresseerd in de N-VA vooruit te helpen, jij bent alleen geinteresseerd in haar te veroordelen. Als het niet verraad is zijn het postjes, als het niet om postjes gaat is iets anders. Het is nog niet zo pathologisch als bij Hyoens, maar het valt niet te ontkennen.

Het is zo herkenbaar: Al sinds de oprichting van de N-VA staan de VB'ers met "goede raad" langs de kant ons te veroordelen. Dat die adviezen compleet tegenstrijdig zijn op den duur is wel duidelijk: Toen N-VA alleen ging, veroordeelden de VB'ers ons als kleinzielige egoïsten die het rechtse front verzwakten door de zinloze strijd tegen de kiesdrempel aan te gaan. Toen de N-VA een kartel sloot, waren we laffe hypocrieten die onze eigenheid verkochten voor wat postjes. Hetzelfde spelletje spelen ze trouwens met Dedecker: Als hij in de VLD zijn rechts-liberale gedachtengoed verkondigt, is hij een hypocriet omdat hij bij de VLD verblijft. Als hij naar N-VA gaat is hij een hypocriet omdat hij voor zijn zeteltje kiest. En als hij alleen gaat is hij een dommekloot omdat hij "rechts" verzwakt. Heel die retoriek zie je hier trouwens naadloos geechoed woren door de Belangers hier op het forum, die zichzelf wel allemaal ongelofelijke vrijdenkers en "politiek incorrecten" wanen maar meestal de fanatiekste partijvolgelingen zijn van iedereen. Is het niet makkelijker om gewoon toe te geven dat jullie geen concurrentie dulden, of het nu op je rechtse of Vlaams-nationalistische flank is?

Laat het Belang dan zeggen waar het op staat, in plaats van zich als eerlijke waarnemer te verkopen: De N-VA m�*g niet bestaan voor het VB omdat het haar monopolie op het politieke Vlaams-nationalisme afneemt en een aanzienlijk deel Vlaams-nationalistische intelligentsia en kaders bij hen weg houdt. Het VB is niet geinteresseerd in een N-VA die alleen gaat of in een kartel: Als N-VA morgen een kopie van het VB-programma zou beginnen verkondigen, zou het VB haar nog staan veroordelen. Mij om het even, da's politieke marketing. Elke partij wil zoveel mogelijk kiezers, daar is niets oneervols aan. Maar wat wèl hypocriet en oneervol is, is met een pastoorsgezicht staan te doen alsof men bekommerd is om de N-VA...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 11 januari 2007 om 00:58.
zorroaster is offline  
Oud 11 januari 2007, 00:59   #29
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Kijk, je bent daar weer mij aan het veroordelen, dat is net het probleem!!! Dat is nét wat er fundamenteel verkeerd is, en dan begin je nog te klagen dat ik u (tegen)aanval.
Hoe idioot is het trouwens om te komen huilen dat je "veroordeelt" wordt als je zelf net hebt zitten grossieren in veroordelingen van de N-VA'ers als postjespakkers? Neem jij jezelf nog serieus dan?
zorroaster is offline  
Oud 11 januari 2007, 01:04   #30
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Vergeten dat na het vertrek van bepaalde N-VA'ers u op dit eigenste forum mensen zoals Van Boxel en mezelf beschuldigde van mollenwerk?!?! Hoort hier, onze hypocriet numero uno.
Ik blijf achter mijn visie dat Morel nog een tijdje mollenwerk heeft zitten plegen vooraleer ze haar overstap maakte. Het opduiken van N-VA-adresbestanden bij de Welkomgroep is daar wel het duidelijkste bewijs voor.

Wat Pieter betreft heb ik altijd erop gewezen dat ik het nogal vreemd vond om met slaande deuren te vertrekken uit al je partijfuncties, om pas maanden later met veel gedruis naar het VB te gaan met als motivering een in feite compleet banaal voorval. Dat is niet hetzelfde als mollenwerk, maar het geeft mij de indruk dat er een zekere timing was opgesteld rond dat verhaal. Ik spreek mij niet uit over de keuze die hij maakt of over zijn persoonlijke integriteit, maar heb me dunkt toch wel het recht op aantoonbare inconsequenties te wijzen?

Laatst gewijzigd door zorroaster : 11 januari 2007 om 01:05.
zorroaster is offline  
Oud 11 januari 2007, 01:21   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Stop dat gezeik, jullie allen. VB en N-VA zouden moeten samenwerken om dat ene punt te verwezenlijken... vlaamse onafhankelijkheid. Daarna kunnen we weer elk ons weegs gaan.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 januari 2007 om 01:21.
Jazeker is offline  
Oud 11 januari 2007, 01:26   #32
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Stop dat gezeik, jullie allen. VB en N-VA zouden moeten samenwerken om dat ene punt te verwezenlijken... vlaamse onafhankelijkheid. Daarna kunnen we weer elk ons weegs gaan.
Ik ben het weer eens met je eens. Eerst het gemeenschappelijke doel verwezenlijken, daarna weer ruzie maken of je links of rechts bent.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 11 januari 2007, 01:39   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik ben het weer eens met je eens. Eerst het gemeenschappelijke doel verwezenlijken, daarna weer ruzie maken of je links of rechts bent.
Ik heb er weinig hoop op. Ik krijg waarschijnlijk nul op het request van iemand die een job voor de N-VA gaat krijgen in een belgische context.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 januari 2007, 12:43   #34
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Zelden een vos zo de passie horen preken. Kijk, laat ik het maar kort samenvatten: Ik geloof jou niet. Jij bent niet geinteresseerd in de N-VA vooruit te helpen, jij bent alleen geinteresseerd in haar te veroordelen. Als het niet verraad is zijn het postjes, als het niet om postjes gaat is iets anders. Het is nog niet zo pathologisch als bij Hyoens, maar het valt niet te ontkennen.

Het is zo herkenbaar: Al sinds de oprichting van de N-VA staan de VB'ers met "goede raad" langs de kant ons te veroordelen. Dat die adviezen compleet tegenstrijdig zijn op den duur is wel duidelijk: Toen N-VA alleen ging, veroordeelden de VB'ers ons als kleinzielige egoïsten die het rechtse front verzwakten door de zinloze strijd tegen de kiesdrempel aan te gaan. Toen de N-VA een kartel sloot, waren we laffe hypocrieten die onze eigenheid verkochten voor wat postjes. Hetzelfde spelletje spelen ze trouwens met Dedecker: Als hij in de VLD zijn rechts-liberale gedachtengoed verkondigt, is hij een hypocriet omdat hij bij de VLD verblijft. Als hij naar N-VA gaat is hij een hypocriet omdat hij voor zijn zeteltje kiest. En als hij alleen gaat is hij een dommekloot omdat hij "rechts" verzwakt. Heel die retoriek zie je hier trouwens naadloos geechoed woren door de Belangers hier op het forum, die zichzelf wel allemaal ongelofelijke vrijdenkers en "politiek incorrecten" wanen maar meestal de fanatiekste partijvolgelingen zijn van iedereen. Is het niet makkelijker om gewoon toe te geven dat jullie geen concurrentie dulden, of het nu op je rechtse of Vlaams-nationalistische flank is?

Laat het Belang dan zeggen waar het op staat, in plaats van zich als eerlijke waarnemer te verkopen: De N-VA m�*g niet bestaan voor het VB omdat het haar monopolie op het politieke Vlaams-nationalisme afneemt en een aanzienlijk deel Vlaams-nationalistische intelligentsia en kaders bij hen weg houdt. Het VB is niet geinteresseerd in een N-VA die alleen gaat of in een kartel: Als N-VA morgen een kopie van het VB-programma zou beginnen verkondigen, zou het VB haar nog staan veroordelen. Mij om het even, da's politieke marketing. Elke partij wil zoveel mogelijk kiezers, daar is niets oneervols aan. Maar wat wèl hypocriet en oneervol is, is met een pastoorsgezicht staan te doen alsof men bekommerd is om de N-VA...
Uw verhaal gaat op geen enkel vlak op voor mij:
  • Toen de n-va opgericht werd, ben ik een lidkaart gaan kopen. (ondertussen is die verscheurd, maar heb ik geen andere in de plaats genomen...),
  • Toen de n-va in kartel ging, zag ik er ook goeie kanten in. (De tijd heeft echter anders uitgewezen)
  • Ik heb Dedecker nooit hypocriet gevonden omdat hij bij de n-va voor z'n zeteltje ging. (de n-va is duidelijk wel hypocriet geweest t.a.v. Dedecker)
  • De n-va wil geen concurrentie zijn op het rechtse vlak van het VB. (Die zijn immers extreem-rechts volgens uw partij)
Dus jongen, begin eens opnieuw in plaats van (alweer) mij met alle zonden van Israel te overladen.
Vraag u eens af hoe het komt dat ik geen goodwill meer wil tonen tav de n-va in plaats van mij van kwaadaardigheid te betichten.
Doe eens een beetje aan zelfreflectie in plaats van de partijslaaf te spelen.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 11 januari 2007, 12:44   #35
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik ben het weer eens met je eens. Eerst het gemeenschappelijke doel verwezenlijken, daarna weer ruzie maken of je links of rechts bent.
Om een gemeenschappelijk doel te realiseren moet je wel praten met elkaar.
Zorroaster heeft hier duidelijk gemaakt dat hij praten en overtuigen overbodig vindt.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 11 januari 2007, 12:50   #36
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Hoe idioot is het trouwens om te komen huilen dat je "veroordeelt" wordt als je zelf net hebt zitten grossieren in veroordelingen van de N-VA'ers als postjespakkers? Neem jij jezelf nog serieus dan?
Nee, ik zeg gewoon dat ik vaststel dat de n-va verkeerde keuzes maakt en net daarop afgerekend wordt/zal worden.
Dat jij dan nog eens afkomt dat je zelfs niet wil overtuigen en niet gelooft in het democratische debat, tja, dan is je geloofwaardigheid wel erg laag.
Ik huil trouwens niet omdat ik veroordeeld word, ik zeg dat die veroordeling die je maakt fout is en meer tegen u werkt dan je waarschijnlijk beseft.
Wat hier nog eens extra dik in de verf wordt gezet.
Ik ben geen paraaiaanhangsel (en jij verdorie wel he vent!), en toch vind je het nodig om daarmee af te komen. Zegt genoeg, me dunkt.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 11 januari 2007, 12:52   #37
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Stop dat gezeik, jullie allen. VB en N-VA zouden moeten samenwerken om dat ene punt te verwezenlijken... vlaamse onafhankelijkheid. Daarna kunnen we weer elk ons weegs gaan.
En dan zul je (enkel van 1 kant) te horen krijgen: Ik vraag me dan af in welk Vlaanderen ik wakker wordt.
Zoals ik al eerder zei: het immobilisme komt wel van 1 kant hoor.
Dat mag ons echter niet weerhouden om ten volle voor de goeie zaak te strijden. Op eigen kracht.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 11 januari 2007, 13:18   #38
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Alhoewel het hier een discussie over gezondheidszorg zou moeten zijn, kan ik alleen zeggen dat discussies over wie "de beste Vlaming" is, me gestolen kunnen worden. Dat N-VA een andere strategie hanteert dan VB m.b.t. de Vlaamse onafhankelijkheid stoort veel VB'ers. So what. Uiteindelijk heeft N-VA maar verantwoording af te leggen aan hun leden en kiezers. De leden blijven ons trouw en de kiezers dat zullen we wel zien binnen een paar maand. Maar ik heb er alle vertrouwen in.
Louis Ide is offline  
Oud 11 januari 2007, 13:24   #39
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
Alhoewel het hier een discussie over gezondheidszorg zou moeten zijn, kan ik alleen zeggen dat discussies over wie "de beste Vlaming" is, me gestolen kunnen worden. Dat N-VA een andere strategie hanteert dan VB m.b.t. de Vlaamse onafhankelijkheid stoort veel VB'ers. So what. Uiteindelijk heeft N-VA maar verantwoording af te leggen aan hun leden en kiezers. De leden blijven ons trouw en de kiezers dat zullen we wel zien binnen een paar maand. Maar ik heb er alle vertrouwen in.
De leden blijven jullie helemaal niet trouw en of de kiezers dat blijven moet nog blijken, zeker na heel het Dedecker-debacle. En voor u als ondervoorzitter van de N-VA (toch een separatistische, het is te zeggen independistische, partij) vind ik het nogal straf dat u het betreurt dat er vragen komen m.b.t. de Vlaams-nationale problematiek i.p.v. gezondheidszorg.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 11 januari 2007, 13:55   #40
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Aangezien u het allemaal zo goed weet, zal ik daar maar niet op antwoorden.
En ten slotte moet u eens kijken welk gekakel dat hier is. Behalve een paar item zoals over MRSA, contingentering, ... heb ik hier maar weinig gemerkt over diepgaande discussies over gezondheidszorg. Want dat is een deel van het Vlaams nationalisme. Gezondheidszorg maakt meer dan helft uit van de sociale zekerheid. En zelfs veel VBers beseffen dat eens dat gesplitst , België gesplitst is. Maar dan moet je wel een meerderheid halen, dan moet je daar anderen van overtuigen. Ik doe dat met gezondheidszorg. Zoals ik al elders zij ik doe dit vrjwillig na mijn dagtaak die iets langer is dan 40 uur per week. Dus laat ik me ook geen woorden in de mond leggen alsof ik "betreur"... Neen, het spijt me dat het niveau van discussie op dit forum me ontgoocheld, enkele items niet te na gesproken...
Louis Ide is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be