Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Tania Derveaux (NEE) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tania Derveaux (NEE) - 5 tot 11 februari Elke partij/beweging geeft je redenen om op hen te stemmen. NEE geeft je 10 redenen om NIET op hen te stemmen. In Antwerpen waren ze een fenomeen. Tania Derveaux is het boegbeeld bij de komende verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 7 februari 2007, 14:48   #21
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Het klopt wat je zegt, een filosofische denkoefening, maar een die nódig is voor een instituut. Daarzonder gaat het dood.
Als denkoefening kan ik dit initiatief zelf uiteraard ook apprecieren... maar in wezen betreft het niet meer dan een omgekeerde exit-poll, die (volgens mij) overigens een schending van het kiesgeheim impliceert. Om werkelijk een beeld te vormen van de ontevredenheid waarmee de kiezer worstelt en je dus - zoals mevr. Derveaux aangaf - door middel van een stemming zou kunnen aangeven op welke partij je de vorige maal stemde, dan is dat m.i. een schending van het kiesgeheim.

Ik zie de VRT overigens nog geen grafieken tonen met als onderschrift : 5 % stemde ex-VLD, 10 % ex-S.P.A., 12 % ex-VB, etc...

(Edit: aangezien ik toch weer voorzitter van een kiesbureau zal mogen spelen zie ik wel lichtelijk op tegen de tientallen ex(tra) schermkeuzes die ik dan ga moeten tonen aan de 'oudere' kiezers... )

Citaat:
Maar die neutraliteit komt al in het gedrang als je stelt dat de "andere partijen het cordon maar moeten opheffen". Dan heb je een standpunt ingenomen over een politiek/maatschappelijk thema...
En daar ligt inderdaad de moeilijkheid. Politiek bedrijven IMPLICEERT immers noodgedwongen keuzes maken, waarbij elke keuze een politiek statement wordt...

Anderzijds zou ik het natuurlijk niet betreuren moest het VB door dit initiatief een deel van zijn kiesvee kwijtraken

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 7 februari 2007 om 14:52.
Diplomatius is offline  
Oud 7 februari 2007, 14:59   #22
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Als denkoefening kan ik dit initiatief zelf uiteraard ook apprecieren... maar in wezen betreft het niet meer dan een omgekeerde exit-poll, die (volgens mij) overigens een schending van het kiesgeheim impliceert. Om werkelijk een beeld te vormen van de ontevredenheid waarmee de kiezer worstelt en je dus - zoals mevr. Derveaux aangaf - door middel van een stemming zou kunnen aangeven op welke partij je de vorige maal stemde, dan is dat m.i. een schending van het kiesgeheim.

Ik zie de VRT overigens nog geen grafieken tonen met als onderschrift : 5 % stemde ex-VLD, 10 % ex-S.P.A., 12 % ex-VB, etc...

(Edit: aangezien ik toch weer voorzitter van een kiesbureau zal mogen spelen zie ik wel lichtelijk op tegen de tientallen ex(tra) schermkeuzes die ik dan ga moeten tonen aan de 'oudere' kiezers... )
Leuk, ik ben nog nooit voorzitter mogen zijn. Zelfs geen teller (hout vasthouden). Het is een omgekeerde exit-poll, een barometer, zoals het hier al genoemd werd door henzelf. Maar ook meer dan dat.
En een schending van het kiesgeheim is het niet, want er worden ten eerste geen namen aan die "ex-vld"-stem geplakt, waardoor je gewoon hetzelfde resultaat krijgt als voor de andere partijen, en ten tweede kan je, zoals ik het begrijp, nog altijd een lijststem NEE uitbrengen, en dan een kopstem op de ex-en. Als die optie in de grondwet zou komen, hè.


Citaat:
Anderzijds zou ik het natuurlijk niet betreuren moest het VB door dit initiatief een deel van zijn kiesvee kwijtraken
Uiteraard . Een van de redenen waarom ik dit project een warm hart toedraag. De pure proteststemmen die niks met programma's te maken hebben, hebben nu een doel.
Ozymandias is offline  
Oud 7 februari 2007, 15:08   #23
Tania Derveaux
 
 
Tania Derveaux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Leuk, ik ben nog nooit voorzitter mogen zijn. Zelfs geen teller (hout vasthouden). Het is een omgekeerde exit-poll, een barometer, zoals het hier al genoemd werd door henzelf. Maar ook meer dan dat.
En een schending van het kiesgeheim is het niet, want er worden ten eerste geen namen aan die "ex-vld"-stem geplakt, waardoor je gewoon hetzelfde resultaat krijgt als voor de andere partijen, en ten tweede kan je, zoals ik het begrijp, nog altijd een lijststem NEE uitbrengen, en dan een kopstem op de ex-en. Als die optie in de grondwet zou komen, hè.



Uiteraard . Een van de redenen waarom ik dit project een warm hart toedraag. De pure proteststemmen die niks met programma's te maken hebben, hebben nu een doel.
Bedankt voor de toelichting
Het heeft me weeral een 15min typwerk bespaard hehe
Kheb net geleerd over delegeren in de les, en kdenk dat ik mijn jobke hier ga delegeren aan jou

Groetjes,

Tania
Tania Derveaux is offline  
Oud 7 februari 2007, 15:11   #24
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Leuk, ik ben nog nooit voorzitter mogen zijn. Zelfs geen teller (hout vasthouden).
Prijs U gelukkig! Als je op 10 juli a.s. 30-32 bent, dan is de kans groot dat je als bijzitter wordt opgeroepen (of als teller, als bij jullie nog op papier wordt gestemd.) Wees gelukkig dat je niet in mijn kiesarrondissement woont, want jouw bovenstaande post had ik meteen als excuus gebruikt om je op te roepen . Die dag op zich valt wel mee, maar al dat voorbereidend werk om bijzitters op te roepen en vooral hun (meestal flauwe of onterechte) excuses te weerleggen/aanvaarden is niet leuk. Geloof me, je wordt er niet meteen Mr. of Ms. Popular door...

Maar om daar van 7.00 tot 15 u te zitten krijg je dan wel de 'royale' som van 21,65 € (althans in limburg, in Bxl is dat een pak meer omdat ze anders niemand vinden...)
Diplomatius is offline  
Oud 7 februari 2007, 15:14   #25
Tania Derveaux
 
 
Tania Derveaux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Prijs U gelukkig! Als je op 10 juli a.s. 30-32 bent, dan is de kans groot dat je als bijzitter wordt opgeroepen (of als teller, als bij jullie nog op papier wordt gestemd.) Wees gelukkig dat je niet in mijn kiesarrondissement woont, want jouw bovenstaande post had ik meteen als excuus gebruikt om je op te roepen . Die dag op zich valt wel mee, maar al dat voorbereidend werk om bijzitters op te roepen en vooral hun (meestal flauwe of onterechte) excuses te weerleggen/aanvaarden is niet leuk. Geloof me, je wordt er niet meteen Mr. of Ms. Popular door...

Maar om daar van 7.00 tot 15 u te zitten krijg je dan wel de 'royale' som van 21,65 € (althans in limburg, in Bxl is dat een pak meer omdat ze anders niemand vinden...)
Best wel grappig dat er iemand is die wil gaan zetelen. Khoor daar alleen maar mensen over klagen
Tania Derveaux is offline  
Oud 7 februari 2007, 15:17   #26
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tania Derveaux Bekijk bericht
Best wel grappig dat er iemand is die wil gaan zetelen. Khoor daar alleen maar mensen over klagen
Valt eigenlijk best mee hoor, althans op mijn kiesbureau. Ik tracht dan ook te zorgen voor de nodige 'afleiding', zorg dat iedereen zijn natje en droogje op tijd heeft, etc...

Alleen wie de avond voordien iets teveel (gersten)nat heeft gehad wil het wel eens moeilijk hebben om 07.00 u 's morgens ... (maar ook daar zijn hulpmiddelen voor )
Diplomatius is offline  
Oud 7 februari 2007, 15:43   #27
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tania Derveaux Bekijk bericht
Bedankt voor de toelichting
Het heeft me weeral een 15min typwerk bespaard hehe
Kheb net geleerd over delegeren in de les, en kdenk dat ik mijn jobke hier ga delegeren aan jou

Groetjes,

Tania
I aim to please
Maar het is niet omdat ik het project een warm hart toedraag (net als de campagne op de meir, met de waterpistolen), dat ik er ook op zou stemmen. Sorry, of net niet...
Ozymandias is offline  
Oud 8 februari 2007, 20:08   #28
Tania Derveaux
 
 
Tania Derveaux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
I aim to please
Maar het is niet omdat ik het project een warm hart toedraag (net als de campagne op de meir, met de waterpistolen), dat ik er ook op zou stemmen. Sorry, of net niet...
Daar ben ik blij om

Zoals ondertussen wel al duidelijk is (veronderstel ik) is het niet onze bedoeling om stemmen te winnen. We vinden het wel belangrijk dat mensen ervan op de hoogte zijn.

Groetjes,

Tania
Tania Derveaux is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be