Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari Unie is een centrumpartij voor de Belgische Unie. Dit kartel bestaat uit drie unitaristische/Belgisch gezinde politieke groeperingen: BEB-n , de Liberale Alliantie en Unie.

 
 
Discussietools
Oud 19 februari 2007, 20:57   #41
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De Walen hebben juist niets te zeggen over Vlaamse onafhankelijkheid.

Een koppel waarvan de man wil scheiden, wel die man moet geen toestemming vragen aan de vrouw.
oei je brengt hem in een lastig parket
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 19 februari 2007, 20:58   #42
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Jij kunt niet te best lezen medunkt. Als een koppel wil scheiden, dan heeft een derde geen beslissingsrecht. Hij mag enkel zijn mening geven. Maar als je het niet wil begrijpen, laat het weten.
Ik sprak over de tweede persoon, niet over de derde.

Citaat:
U geeft de tweede partner
Cedric Vloemans is offline  
Oud 19 februari 2007, 20:58   #43
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

Als peiler van de democratie heeft de media de rol de kiezers objectieve informatie te geven klopt he? De media is dus heel belangrijk voor de democratie?
kent u het standpunt van Guido van Liefferinge (dag allemaal) die van binnen uit de media wijst op de trend naar steeds meer belangenvermenging van de aandeelhouders;multinationale bedrijven.... in zijn boek glamour glitter geld en macht stelt hij dat het de taak van de politiek is om de neutraalheid van de media te waarborgen.
type terzake en zijn naam bij google video
ik zie om me heen dat mensen eenzijdig geinformeerd zijn
Het internet bied uitkomst als je eens een andere stem wilt horen als van de machtige elite Ik heb zware vermoedens dat technieken van mind controle worden toegepast op TV. Zwart wit denken is ook een signaal van massa manipulatie Mensen willen van nature gewoon gerust gelaten worden en vrede voor hun eigen en hun gezin.
Het constante geblaat over oorlog en terrorisme en schaartse lijken mij een bewuste techniek om mensen wereldweid te onderdrukken; Er waren geen WMD s dit zegt Michal Moore ook trouwens
twee * 9 min film
derren brown mind control Neuro Linguistic Programmeren NLP (brainwashing methods)
http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg

here mind control started
http://video.google.nl/videoplay?doc...=911+solutions

U studeert geschiedenis niet?
Is de strategie van verdeel en heers, de polarisatie van de mensheid, al vaak voor gekomen in het verleden?
Zou het nu ook weer een moedwillige toegepaste methode kunnen zijn?
Waarbij de media een instrument is
Is het mogelijk op zijn minst een TV kanaal te vrijwaren van belangen?
Wie bepaald de programma s?
Ben benieuwd naar uw idee hieromtrent.
bedankt!
Babylonia is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:00   #44
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Oke meneer Vloemans! U vraagt wij draaien!

Als Vlaanderen zich onafhankelijk verklaart, zal dat ook gevolgen hebben voor Nederland. Zij mogen meestemmen. Ook zal het gevolgen hebben voor Frankrijk want zij gaan mischien Wallonie moeten absorberen. Ook zij moeten meestemmen. Dat zou echter het VK op stang jagen, om historische redenen onder anderen. Ook zij moeten meestemmen.
Eigenlijk is Brussel de hoofdstad van de EU, dus elke inwoner mag meestemmen, en bij veralgemening elke inwoner van een NAVO land of VN land.
Dit slaat absoluut op niets natuurlijk. Het is bijna het antwoorden niet waard, maar uit respect voor uw mening en in breng zal ik dit toch doen.

Frankrijk en Wallonië zouden n�* een eventuele splitsing moeten bepalen of ze samen verder willen gaan, niet voor een eventuele splitsing. Het VK heeft hier niets te zeggen, Brussel blijft bestaan, de grond verdwijnt niet plots als het land splitst, de EU blijft dus in Brussel zitten, tenzij ze zèlf beslissen te vertrekken, en Nederland? Wat hebben die er in hemelsnaam mee te maken?
Cedric Vloemans is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:02   #45
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
oei je brengt hem in een lastig parket
Absoluut niet. België is geen huwelijk, België is één entiteit. Mochten we een huwelijk zijn, waren we een confederatie.
Cedric Vloemans is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:05   #46
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Dit slaat absoluut op niets natuurlijk. Het is bijna het antwoorden niet waard, maar uit respect voor uw mening en in breng zal ik dit toch doen.

Frankrijk en Wallonië zouden n�* een eventuele splitsing moeten bepalen of ze samen verder willen gaan, niet voor een eventuele splitsing. Het VK heeft hier niets te zeggen, Brussel blijft bestaan, de grond verdwijnt niet plots als het land splitst, de EU blijft dus in Brussel zitten, tenzij ze zèlf beslissen te vertrekken, en Nederland? Wat hebben die er in hemelsnaam mee te maken?
Ik vind anders uw betoog even absurd. Dus om te scheiden moet je beide akkoord zijn?!
U heeft nog altijd niet gereageerd op mijn vragen over Catalonië, Schotland,......

Moesten de Duitstalig morgen unaniem verklaren terug naar Duitsland te willen, zou u dan daarover ook een referendum in heel België organiseren?

Citaat:
Absoluut niet. België is geen huwelijk, België is één entiteit. Mochten we een
huwelijk zijn, waren we een confederatie.
Ik kan me geen referendum herinneren over het oprichten van België. Of vindt u het normaal om mensen onder dwang uit te huwelijken?
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 19 februari 2007 om 21:06.
evilbu is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:05   #47
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
België is één entiteit.
Neen, dat is wat u er zou willen van maken. Volgens de grondwet bestaat België uit drie gewesten en drie gemeenschappen. Dat lijkt me op zijn minst toch al drie en op zijn meest zes entiteiten.
__________________
baarle is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:08   #48
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Absoluut niet. België is geen huwelijk, België is één entiteit. Mochten we een huwelijk zijn, waren we een confederatie.
inderdaad het is inderdaad geen huwelijk tussen twee gemeenschappen, maar een plundering & verkrachting van 1 partij ten opzichte van de andere
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:08   #49
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Absoluut niet. België is geen huwelijk, België is één entiteit. Mochten we een huwelijk zijn, waren we een confederatie.
België is een federatie en volgens mij bestaat een federatie uit verschillende deelstaten of gewesten. Dus België is geen één entiteit maar een constructie uit verschillende entiteiten.
Vorenus is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:33   #50
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Het moet een meerderheid der Belgen zijn uiteraard, aangezien het alle Belgen aanbelangt, maar mocht dit dus voorkomen, zou ik me hierbij neerleggen, dat spreekt voor zich.
Voor Europa volstaat een meerderheid in de deelstaat. Het parlement van die deelstaat roept dan de onafhankelijkheid uit, en de EU lidstaten sturen ambassadeurs.

Simpele regel, steeds dezelfde, of het nu om Quebec, Estland, Letland of Litouwen gaat, Slovenië, Kroatië of Macedonië, of Montenegro:
1) Separatisten halen meerderheid in parlement deelstaat
2) Deelstaat schrijft referendum uit, enkel op eigen grondgebied
3) Stemmen worden geteld
4) Parlement roept onafhankelijkheid uit indien "ja" het haalt
5) EU lidstaten sturen ambassadeurs

Mijn vraag is: aanvaardt UNIE dit proces, of gaat de partij proberen het referendum te verstoren?
John Stufflebeam is offline  
Oud 19 februari 2007, 21:49   #51
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
Voor Europa volstaat een meerderheid in de deelstaat. Het parlement van die deelstaat roept dan de onafhankelijkheid uit, en de EU lidstaten sturen ambassadeurs.

Simpele regel, steeds dezelfde, of het nu om Quebec, Estland, Letland of Litouwen gaat, Slovenië, Kroatië of Macedonië, of Montenegro:
1) Separatisten halen meerderheid in parlement deelstaat
2) Deelstaat schrijft referendum uit, enkel op eigen grondgebied
3) Stemmen worden geteld
4) Parlement roept onafhankelijkheid uit indien "ja" het haalt
5) EU lidstaten sturen ambassadeurs

Mijn vraag is: aanvaardt UNIE dit proces, of gaat de partij proberen het referendum te verstoren?
Mooie formulering, alleen vind ik het hele procédé even interessant zonder dat de separatisten de meerderheid in het parlement gehaald hebben. Zichzelf democratisch noemende partijen kunnen daar ook aan meewerken. (Ik heb dan ook twee CD&V'ers gevraagd of ze dat willen doen : http://forum.politics.be/showthread.php?t=80200 en http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=150 )
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 19 februari 2007, 22:33   #52
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Mooie formulering, alleen vind ik het hele procédé even interessant zonder dat de separatisten de meerderheid in het parlement gehaald hebben. Zichzelf democratisch noemende partijen kunnen daar ook aan meewerken. (Ik heb dan ook twee CD&V'ers gevraagd of ze dat willen doen : http://forum.politics.be/showthread.php?t=80200 en http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=150 )
Een referendum nu, goedgekeurd in het Vlaams parlement (met bv een wisselmeerderheid)? Uitslag zowat 30 tot 40% "JA"?

Ik denk dat de Belgische staat dat niet overleeft.

Want als de federale overheid daarop niet (staats)hervormt, dan is het volgend referendum raak. En als er toch een forse staatshervorming komt, om de separatisten te sussen, dan staan we gewoon een flinke stap dichter bij het separatisme.

Daarom zijn niet-separatisten zo beducht voor een referendum.
John Stufflebeam is offline  
Oud 21 februari 2007, 11:04   #53
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Het moet een meerderheid der Belgen zijn uiteraard, aangezien het alle Belgen aanbelangt, maar mocht dit dus voorkomen, zou ik me hierbij neerleggen, dat spreekt voor zich.
Waarom zouden alle "Belgen" zich daarover moeten uitspreken? Heel Canada zal zich toch ook niet beraden over de autonomie van Québec? Heel Spanje toch niet over Catalonië? Heel China toch niet over Taiwan? etc etc.
Ambiorix is offline  
Oud 21 februari 2007, 11:42   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Het moet een meerderheid der Belgen zijn uiteraard, aangezien het alle Belgen aanbelangt, maar mocht dit dus voorkomen, zou ik me hierbij neerleggen, dat spreekt voor zich.
Waarom dit standpunt? Dan gaat u er dus vanuit dat de bestaande grondwettelijk (!) indeling in gewesten en gemeenschappen geen correct en wettelijk referentiekader is...

Volgens uw logica had de Noorse bevolking niet het recht een eigen referendum te organiseren om haar onafhankelijkheid van Zweden te gronden. Dan is de afscheiding van Montenegro onwettelijk, daar enkel de Montenegrijnen hun stem hebben laten horen. Ook de afscheiding van meerdere voormalige Joegoeslavische deelstaten is niet correct verlopen volgens u, daar het steeds ging om (al dan niet parlementaire) meerderheden in de staten die zich hebben afgescheiden of op het punt stonden dit te doen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 februari 2007, 11:47   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
U, aangezien u een eenzijdig referendum wil houden, enkel in Vlaanderen...
En waarom zou dat niet mogen?

In Noorwegen gebeurde het. En ook andere staten hebben hun onafhankelijkheid bij eenzijdige parlementaire meerderheid in hun eigen gebied uitgeroepen: IJsland, Slovenië, Kroatië, Macedonië, Slovakije, enzovoort. Allemaal zonder de Denen, Serviërs, Tsjechen er ook bij te betrekken. Volgens u mocht dat dus niet en was alles heel ondemocratisch.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 februari 2007, 11:48   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Het is een beslissing die België aangaat, niet enkel Vlaanderen.
Meent u dan dat de Noorse wil zich van Zweden af te scheiden niet enkel Noorwegen betrof en dat dus de Zweden er ook bij betrokken hoorden te worden?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 februari 2007, 11:49   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
Ten tweede zitten we niet in een huwelijk, want dan zouden we een confederatie zijn. We zijn één speler met verschillende aspecten.
Dat klopt niet. Door de gemeenschappen en gewesten zijn we onderscheiden personen geworden. België is geen unitaire staat.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 februari 2007, 11:49   #58
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
Voor Europa volstaat een meerderheid in de deelstaat. Het parlement van die deelstaat roept dan de onafhankelijkheid uit, en de EU lidstaten sturen ambassadeurs.

Simpele regel, steeds dezelfde, of het nu om Quebec, Estland, Letland of Litouwen gaat, Slovenië, Kroatië of Macedonië, of Montenegro:
1) Separatisten halen meerderheid in parlement deelstaat
2) Deelstaat schrijft referendum uit, enkel op eigen grondgebied
3) Stemmen worden geteld
4) Parlement roept onafhankelijkheid uit indien "ja" het haalt
5) EU lidstaten sturen ambassadeurs

Mijn vraag is: aanvaardt UNIE dit proces, of gaat de partij proberen het referendum te verstoren?
UNIE zal ijveren voor een referendum over het hele land, aangezien het het hele land aanbelangt. De situatie is niet te vergelijken met onder meer Canada, aangezien in België het "probleem Brussel" bestaat, waar beide landsgedeelten inspraak over moeten hebben.
Indien in een nationaal referendum de splitsing van België een meerderheid krijgt, zal UNIE op een democratische manier in de nieuw ontstane staten ijveren voor een hereniging van de gebieden, echter, we zullen de democratische gang van zaken niet verstoren. UNIE is dan ook voorstander van het Bindend Referendum op Volksinitiatief, zoals eerder reeds gezegd.
Cedric Vloemans is offline  
Oud 21 februari 2007, 13:59   #59
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
UNIE zal ijveren voor een referendum over het hele land, aangezien het het hele land aanbelangt. De situatie is niet te vergelijken met onder meer Canada, aangezien in België het "probleem Brussel" bestaat, waar beide landsgedeelten inspraak over moeten hebben.
Indien in een nationaal referendum de splitsing van België een meerderheid krijgt, zal UNIE op een democratische manier in de nieuw ontstane staten ijveren voor een hereniging van de gebieden, echter, we zullen de democratische gang van zaken niet verstoren. UNIE is dan ook voorstander van het Bindend Referendum op Volksinitiatief, zoals eerder reeds gezegd.
Belachelijk argument. Het Brussels Gewest maakt niet eens deel uit van het Vlaams Gewest, dus wij hebben op bestuurlijk vlak (enkel cultuur en onderwijs, cfr gemeenschapsbevoegdheid) er geen zak te zeggen, net zoals Wallonië.
Ambiorix is offline  
Oud 21 februari 2007, 14:03   #60
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedric Vloemans Bekijk bericht
UNIE is dan ook voorstander van het Bindend Referendum op Volksinitiatief, zoals eerder reeds gezegd.
dat zal dan heel zwaar in uw nadeel zijn
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be