Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april (°29 mei 1970) Begon zijn politieke carrière bij de Volksunie in 1993. Hij is de fractievoorzitter van Spirit in de federale Kamer, en eerste schepen van Boechout.

 
 
Discussietools
Oud 10 april 2007, 09:52   #21
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Men wil een bepaalde groep mensen hun rechten afnemen omdat deze mensen van een bepaalde andere groep mensen hun rechten willen afnemen. Ben ik de enige die hier de hypocrisie van inziet?!?
Het fuifrecht van de ene is natuurlijk wel minder belangrijk dan het recht op sociale zekerheid ed van de andere...



Dit gezegd zijnde, weg met dat verbod, gewoon geweldplegingen harder aanpakken.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson

Laatst gewijzigd door Casca : 10 april 2007 om 09:53.
Casca is offline  
Oud 10 april 2007, 10:02   #22
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Men wil een bepaalde groep mensen hun rechten afnemen omdat deze mensen van een bepaalde andere groep mensen hun rechten willen afnemen. Ben ik de enige die hier de hypocrisie van inziet?!?
Het is inderdaad hypocriet, maar ik noem mezelf links en van mij mogen de neo-nazis van Blood and Honour fuiven, als je ze gaat verbieden naar optredens te gaan, splitsen ze zich misschien in 10 oncontroleerbare groepjes en dan krijgen we misschien Russische toestanden waarvoor Ambiorix al waarschuwde.
__________________


Pluche is offline  
Oud 10 april 2007, 10:29   #23
alharb
Provinciaal Gedeputeerde
 
alharb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2006
Berichten: 912
Standaard

Het lijkt me vooral zinvol de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Wanneer er een voedingsbodem is, heeft repressie geen zin aangezien dezelfde bewegingen steeds weer in een andere vorm weer opduiken.
Neem als voorbeeld Nederland: na de dood van Pim Fortuyn en het ineenstorten van zijn LPF, zijn de VVD en CDA een stuk naar rechts opgeschoven en is de PVV van Wilders geboren.
__________________
Beschaving begint wanneer de eerste boom gerooid wordt, en eindigt wanneer de laatste valt.
alharb is offline  
Oud 10 april 2007, 12:16   #24
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Het is inderdaad hypocriet, maar ik noem mezelf links en van mij mogen de neo-nazis van Blood and Honour fuiven, als je ze gaat verbieden naar optredens te gaan, splitsen ze zich misschien in 10 oncontroleerbare groepjes en dan krijgen we misschien Russische toestanden waarvoor Ambiorix al waarschuwde.
Dat is inderdaad een belangrijke reden. Maar voor mij primeert de persoonlijke vrijheid boven alles. Een groep zijn rechten afnemen, past niet in een democratische staat.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 10 april 2007, 12:24   #25
Samsa
Gouverneur
 
Samsa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2006
Locatie: Oostende
Berichten: 1.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Het lijkt me vooral zinvol de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Wanneer er een voedingsbodem is, heeft repressie geen zin aangezien dezelfde bewegingen steeds weer in een andere vorm weer opduiken.
Neem als voorbeeld Nederland: na de dood van Pim Fortuyn en het ineenstorten van zijn LPF, zijn de VVD en CDA een stuk naar rechts opgeschoven en is de PVV van Wilders geboren.
dan is het natuurlijk nog zaak de voedingsbodem juist te benoemen. en niet zoals CD&V enkel vingerzwaaiend doen over 'goed bestuur'
__________________
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline  
Oud 10 april 2007, 12:49   #26
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Het lijkt me vooral zinvol de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Wanneer er een voedingsbodem is, heeft repressie geen zin aangezien dezelfde bewegingen steeds weer in een andere vorm weer opduiken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
dan is het natuurlijk nog zaak de voedingsbodem juist te benoemen. en niet zoals CD&V enkel vingerzwaaiend doen over 'goed bestuur'
De voedingsbodem van "extreem-rechts" is net dysfunctionele aspect van de hedendaagse plutocratie. Enkel door de capitalistische plutocratie af te schaffen in het voordeel van een ware volksdemocratie kun je "extreem-rechts" stoppen. "Extreem-rechts" is namelijk het natuurlijke gevolg op de decadentie van de post-moderne samenleving alsook de moderne samenleving, zoals we tijdens het interbellum zagen. Het is een tegenreactie op een pendel die gevaarlijk fel naar links uitwijkt.
IlluSionS667 is offline  
Oud 10 april 2007, 12:55   #27
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ja ik denk allesins niet dat repressie hier op zijn plaats is. Dan pas zijt ge aan't stoken, en dan pas gaan er dingen gebeuren dat we NIET zien of weten, dan pas gaan we zoals in Rusland halfdode afrikanen terugvinden onder bruggen en in stations.
Denken jullie nu echt dat hun geweld beperkt blijft tot etnische minderheden? Hoe naïef kun je wezen!

Iemand die een massamoord op 6 miljoen medemensen ontkent of bagatelliseert is geen vrijheid van meningsuiting waard.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 10 april 2007, 13:20   #28
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Iemand die een massamoord op 6 miljoen medemensen ontkent of bagatelliseert is geen vrijheid van meningsuiting waard.
Communisten bagatelliseren de ettelijke miljoenen die op de meest gruwelijke wijze zijn vermoord door de regimes van Mao, Pol Pot, Stalin en/of andere communistische leiders. Nochtans hoor ik jou niet tegen de vrijheid van mening voor communisten praten?

Amerikanen bagatelliseren de ettelijke miljoenen indianen die door hun voorouders zijn vermoord en wiens land zij hebben gestolen. Laten we dan ook maar de vrijheid van meningsuiting afnemen van de Amerikanen.

Er is trouwens een verschil tussen het bagatelliseren van een historisch feit en ontkennen dat iets een historisch feit is. Zogenaamde "negationisten" bagatelliseren niet de moord op 6 miljoen joden, maar beweren op wetenschappelijke basis te kunnen aantonen dat er helemaal geen moord op 6 miljoen joden heeft plaatsgevonden en dat het beeld van het Derde Rijk dat wij vandaag in onze geschiedenisboekjes vinden grotendeels is gebaseerd op geällieerde propaganda. Door deze uitspraken illegaal te maken, creëer je een belangrijk precedent dat vrij historisch onderzoek onmogelijk maakt.
IlluSionS667 is offline  
Oud 10 april 2007, 15:33   #29
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Een politieke beweging die het anderen rechten ontnemen als streven heeft behoort geen recht op plaats in een democratie te hebben.

De minst populaire burgers zijn zij die al rechtenloos gemaakt zijn, niet zij die er nog misbruik van kunnen maken.
In praktijk betekent dit dat men elke ideologie kan verbieden. Het probleem is dat elke ideologie zowel voor als tegenstanders heeft en er op uit is om het aantal tegenstanders zo klein mogelijk te houden om succesvol te zijn.

Dat kan op twee manieren: zoals het nazisme en communisme deden, door ze fysiek uit te roeien.

Of zoals de huidige liberalen doen: toegeven aan alles en iedereen en uiteindelijk eigen ideologie verloochenen.

Vraag is om men wel van democratie kan spreken, als we meningen gaan uitsluiten. Democratie betekent dat het volk regeert en in mijn ogen is het wat onder het volk leeft, waar men dan rekening mee moet houden. Een deel van het volk uitsluiten, is niet democratisch.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 10 april 2007, 15:36   #30
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
das hetzelfde als "we moeten de democratie beschermen tegen de democratie" (cfr partijen afschaffen in bv. Duitsland).
Tja, ik denk dat we daar goed mee bezig zijn.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 10 april 2007, 15:37   #31
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Denken jullie nu echt dat hun geweld beperkt blijft tot etnische minderheden? Hoe naïef kun je wezen!

Iemand die een massamoord op 6 miljoen medemensen ontkent of bagatelliseert is geen vrijheid van meningsuiting waard.
Dat is uw persoonlijke mening en daar hebt u recht op. Maar betekent dit dat andere mensen geen recht hebben op een andere mening?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 10 april 2007, 15:44   #32
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Het is inderdaad hypocriet, maar ik noem mezelf links en van mij mogen de neo-nazis van Blood and Honour fuiven, als je ze gaat verbieden naar optredens te gaan, splitsen ze zich misschien in 10 oncontroleerbare groepjes en dan krijgen we misschien Russische toestanden waarvoor Ambiorix al waarschuwde.
Daar ben ik het dus 100% mee eens. Ik ben rechts en zoek nog steeds een politieke oplossing voor de problemen in onze maatschappij.

Zolang men mensen die hoop op een democratische oplossing laat, is er nog geen probleem en zullen de meeste mensen geen verkeerde dingen doen.

Pak bepaalde mensen hun uitlaatklep af en maak hen politiek monddood en dan krijg je een groep mensen die niets meer te verliezen heeft en die inderdaad gemakkelijker naar geweld zullen grijpen.

Nu kunnen de leden van bv B&H nog concerten geven en elkaar aanspreken om hun ongenoegen over bepaalde groepen in de samenleving te uiten op een manier die voor velen misschien aanstootgevend is, maar die niet gewelddadig is.
Pak hen die laatste srohalm af en dan gaat de boel hoogst waarschijnlijk escaleren. Men viseert allochtone jongeren en pampert hen, omdat men weet dat ze anders wel eens gewelddadig kunnen worden, maar stelt blijkbaar geen vragen bij eigen gefrustreerde jeugd.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 10 april 2007, 15:57   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Boadiceatje,
Ga je vlug aansluiten bij B&H (maar ik vermoed dat je dat al deed)
filosoof is offline  
Oud 10 april 2007, 16:10   #34
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Een roofoverval is anders gemotiveerd dan een racistische matpartij. Over Mensah:

(bron: AFF, 28 juli 2006)
GDM was geen roofoverval, zijn belagers waren het niet eens met een opmerking om het wat stiller te houden, maar hier mag door (s)links niet op worden gereageerd als zijnde een daad van racisme want hun antwoord is dan, hij had het zelf gezocht.

Die Patrick Mombaerts was dat niet die man die s'avonds na z'n werk naar huis ging en een staaf in z'n hoofd kreeg door toedoen van een allochtoon, heb anders niets gehoord over racisme, zal het mischien ook zelf hebben gezocht.

Die para die in de Limburg op een fuif allochtoonse herrieschoppers de deur wees en waar na verloop van tijd deze terugkwamen en die gast vermoorden, is anders ook niets gezegd over racisme wel allemaal toevallig niet. Gebeurt er iets met een allochtoon is het zonder nadenken racisme, gebeurt er iets met een autochtoon door toedoen van een allochtoon is het door kansarmoede, misbegrepen enz. maar nooit racisme. Stelt u zich daar nooit vragen bij.

Wat betreft een partij of organisatie die haat zaait verbieden, zou men de sp.a zeker moeten verbieden voor de leugens die ze verspreiden over andere en zo aanzetten tot haat, moet hun leden op dit forum eens bezig horen. Zou men een partij als de vld moeten verbieden aangezien een kopstuk van dit geval personen van een andere politieke gedachte met de naam 'mestkevers' aanspreekt en dus beschouwd als zijnde minderwaardig. Dus hebt u met dit alles ook problemen of is dit voor u van minder tel.
ERLICH is offline  
Oud 10 april 2007, 16:10   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat is uw persoonlijke mening en daar hebt u recht op. Maar betekent dit dat andere mensen geen recht hebben op een andere mening?
De moord op 6.000.000 Joden (de Holocaust) ontkennen, ridiculiseren en/of bagateliseren is geen mening maar een misdrijf.
Pietje is offline  
Oud 10 april 2007, 16:22   #36
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De moord op 6.000.000 Joden (de Holocaust) ontkennen, ridiculiseren en/of bagateliseren is geen mening maar een misdrijf.
De slachtoffers van Dresden, Hamburg, Hirochima, Nagasaki en de miljoenen slachtoffers gemaakt door vadertje stalin, ontkennen, ridiculiseren of bagateliseren wat is dat dan volgens u? Zou toch zeggen een even grote misdaad dan. Maar (s)links ziet dit anders en indien u dit niet weet moet dan de reactie's van uw soortgenoten er eens op na lezen. Maar deze passen niet in uw haatcampagne zeker.
ERLICH is offline  
Oud 10 april 2007, 16:22   #37
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De moord op 6.000.000 Joden (de Holocaust) ontkennen, ridiculiseren en/of bagateliseren is geen mening maar een misdrijf.
Ja, als ge dit openlijk publiceert, maar als dat binnen 4 muren gebeurd (zoals bv fuiven) heeft er toch niemand last van? Of heb je liever preventieve maatregelen zoals in Rusland en Egypte enzo?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 10 april 2007, 16:27   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
De slachtoffers van Dresden, Hamburg, Hirochima, Nagasaki en de miljoenen slachtoffers gemaakt door vadertje stalin, ontkennen, ridiculiseren of bagateliseren wat is dat dan volgens u?
Ik heb dat alleszins nooit ontkend noch geridiculiseerd noch ge-bagateliseerd, en heb dat ook nooit aangemoedigd. Toon mij anders maar één post waar ik dat zou gedaan hebben.
Pietje is offline  
Oud 10 april 2007, 16:33   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De moord op 6.000.000 Joden (de Holocaust) ontkennen, ridiculiseren en/of bagateliseren is geen mening maar een misdrijf.
In het Duitsland van de jaren dertig was Joden helpen ook geen barmhartigheid maar een misdrijf.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 10 april 2007, 16:33   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik heb dat alleszins nooit ontkend noch geridiculiseerd noch ge-bagateliseerd, en heb dat ook nooit aangemoedigd. Toon mij anders maar één post waar ik dat zou gedaan hebben.
Maar het is wel niet verboden.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be