Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei (°23-03-1961) Sinds 2003 volksvertegenwoordiger voor de kieskring Leuven. Van opleiding is hij industrieel ingenieur (kernenergie) met een bijzondere licentie biomedische ingenieurstechnieken.

 
 
Discussietools
Oud 22 mei 2007, 19:37   #1
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard Nieuwe Vlaamse Partij!

Dag Hagen Goyvaerts,


Er zijn enkele mensen die een nieuwe Vlaamse partij wensen op te richten : Vrij Vlaanderen!
www.vrij-vlaanderen.be

Hoofdthema: Vlaanderen onafhankelijk maken. Het idee is een partij te hebben die alle strekkingen kan bevatten, Géén partijpolitiek, dus ieder kan stemmen zoals zijn/haar kiezers van hem/haar verwachten

Om te voorkomen dat we de boer opmoet om handtekeningen van burgers te ronselen, wil het VB mij handtekeningen bezorgen zoals het voor JMDD deed?

Graag uw antwoord.

edit: hou de draad vrij aub voor mijnheer Hagen Goyvaerts!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 22 mei 2007 om 19:44.
baseballpolitieker is offline  
Oud 22 mei 2007, 22:02   #2
C.C.
Burger
 
Geregistreerd: 25 februari 2006
Berichten: 175
Standaard

Ben eens benieuwd naar het antwoord !
Oh ja ! Ook nog even zeggen dat wij de rechterzijde van de politiek niet verder willen versnipperen ! Wij zijn een partij van elke politieke stroming en daar mikken we dus ook op Linkse 'seperatisten'.
C.C. is offline  
Oud 23 mei 2007, 12:26   #3
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Zijn jullie al met drie nu?
Wacht eens, BBP, hoe oud moet je zijn om op een kamer/senaatslijst te mogen staan?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 23 mei 2007, 12:36   #4
C.C.
Burger
 
Geregistreerd: 25 februari 2006
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wacht eens, BBP, hoe oud moet je zijn om op een kamer/senaatslijst te mogen staan?
21 En nu mijn vraag , wat doet dit ter zake ?
C.C. is offline  
Oud 23 mei 2007, 15:07   #5
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zijn jullie al met drie nu?
Wacht eens, BBP, hoe oud moet je zijn om op een kamer/senaatslijst te mogen staan?
We zijn met meer!
De verkiezingen van 2009 zijn die van Vlaanderen en daar ist 18!
En nu zwijgen! Ik wil dat Goyaerts antwoordt!
edit @ evilbu: geen zin om ons te vergezellen?
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 23 mei 2007 om 15:08.
baseballpolitieker is offline  
Oud 23 mei 2007, 17:54   #6
Hagen Goyvaerts
 
 
Hagen Goyvaerts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 32
Standaard

Ik neem aan dat er niemand aan twijfelt dat Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) de eerste naoorlogse politieke partij is die van Vlaamse Onafhankelijkheid haar belangrijkste partijprogrammapunt heeft gemaakt en daar anno 2007 nog steeds volop voor gaat. Ik stel ook vast dat de onafhankelijkheidsidee alsmaar meer politiek terrein wint. Ondertussen heeft NVA zich daar weliswaar bij aangesloten, maar gelet op haar kartel met CD&V is het zeer de vraag hoe zij die Vlaamse Onafhankelijkheid denkt te organiseren. Toch niet via het confederalisme idee van de CD&V want dan moet men eerst onafhankelijk worden om daarna af te spreken wat men eventueel nog gezamelijk met de Franstaligen wil realiseren. In alle geval, Vlaams Belang heeft steeds de hand uitgestoken naar iedere beweging of politieke formatie die van de Vlaamse Onafhankelijkheid een politieke prioriteit wil maken, al was het maar om de krachten te bundelen en een breder politiek front te vormen. Want zoals het kunstmatige België over de afgelopen jaren vierkant draait is onhoudbaar voor de toekomst van beide landsdelen, zijnde zowel Vlaanderen als Wallonië.
Ik lees op de webstek van vrij-vlaanderen: "Wij zijn bereid tot medewerking met het Vlaams Belang en elke andere partij, die voor een onafhankelijk Vlaanderen strijdt, om die onafhankelijkheid te bekomen" : ik zou zeggen laat ons de krachten bundelen zoals de frranstaligen geleerd hebben om aan een zeel te trekken als het er op aankomt. Dat zou pas het onafhankelijkheidsstreven kracht geven.
Hagen Goyvaerts is offline  
Oud 23 mei 2007, 18:55   #7
C.C.
Burger
 
Geregistreerd: 25 februari 2006
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Ik neem aan dat er niemand aan twijfelt dat Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) de eerste naoorlogse politieke partij is die van Vlaamse Onafhankelijkheid haar belangrijkste partijprogrammapunt heeft gemaakt en daar anno 2007 nog steeds volop voor gaat. Ik stel ook vast dat de onafhankelijkheidsidee alsmaar meer politiek terrein wint. Ondertussen heeft NVA zich daar weliswaar bij aangesloten, maar gelet op haar kartel met CD&V is het zeer de vraag hoe zij die Vlaamse Onafhankelijkheid denkt te organiseren. Toch niet via het confederalisme idee van de CD&V want dan moet men eerst onafhankelijk worden om daarna af te spreken wat men eventueel nog gezamelijk met de Franstaligen wil realiseren. In alle geval, Vlaams Belang heeft steeds de hand uitgestoken naar iedere beweging of politieke formatie die van de Vlaamse Onafhankelijkheid een politieke prioriteit wil maken, al was het maar om de krachten te bundelen en een breder politiek front te vormen. Want zoals het kunstmatige België over de afgelopen jaren vierkant draait is onhoudbaar voor de toekomst van beide landsdelen, zijnde zowel Vlaanderen als Wallonië.
Ik lees op de webstek van vrij-vlaanderen: "Wij zijn bereid tot medewerking met het Vlaams Belang en elke andere partij, die voor een onafhankelijk Vlaanderen strijdt, om die onafhankelijkheid te bekomen" : ik zou zeggen laat ons de krachten bundelen zoals de frranstaligen geleerd hebben om aan een zeel te trekken als het er op aankomt. Dat zou pas het onafhankelijkheidsstreven kracht geven.
Het probleem blijft dat als we in kartel samenwerken we onze linkse kiezers waarschijnlijk weer kwijt geraken. Maarja , dat zijn dan de problemen voor later.
C.C. is offline  
Oud 23 mei 2007, 21:12   #8
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Ik neem aan dat er niemand aan twijfelt dat Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) de eerste naoorlogse politieke partij is die van Vlaamse Onafhankelijkheid haar belangrijkste partijprogrammapunt heeft gemaakt en daar anno 2007 nog steeds volop voor gaat. Ik stel ook vast dat de onafhankelijkheidsidee alsmaar meer politiek terrein wint. Ondertussen heeft NVA zich daar weliswaar bij aangesloten, maar gelet op haar kartel met CD&V is het zeer de vraag hoe zij die Vlaamse Onafhankelijkheid denkt te organiseren. Toch niet via het confederalisme idee van de CD&V want dan moet men eerst onafhankelijk worden om daarna af te spreken wat men eventueel nog gezamelijk met de Franstaligen wil realiseren. In alle geval, Vlaams Belang heeft steeds de hand uitgestoken naar iedere beweging of politieke formatie die van de Vlaamse Onafhankelijkheid een politieke prioriteit wil maken, al was het maar om de krachten te bundelen en een breder politiek front te vormen. Want zoals het kunstmatige België over de afgelopen jaren vierkant draait is onhoudbaar voor de toekomst van beide landsdelen, zijnde zowel Vlaanderen als Wallonië.
Ik lees op de webstek van vrij-vlaanderen: "Wij zijn bereid tot medewerking met het Vlaams Belang en elke andere partij, die voor een onafhankelijk Vlaanderen strijdt, om die onafhankelijkheid te bekomen" : ik zou zeggen laat ons de krachten bundelen zoals de frranstaligen geleerd hebben om aan een zeel te trekken als het er op aankomt. Dat zou pas het onafhankelijkheidsstreven kracht geven.
Dank u voor uw oprecht antwoord en uiteindelijk zullen we om vlaanderen onafhankelijk te maken samen in een coallitie moeten gaan, tot zover iedereen zijn eigen weg alhoewel je natuurlijk nooit weet!

Nu we uw steun hebben zou ik nog een vraagje willen stellen, we hebben het ook al naar de partij gestuurd maar daar is geen reactie op gekomen.
Is het mogelijk om de naam Vrij Vlaanderen te gebruiken voor onze partij aangezien een van jullie bladen ook zo noemt?
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline  
Oud 23 mei 2007, 22:09   #9
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
We zijn met meer!
De verkiezingen van 2009 zijn die van Vlaanderen en daar ist 18!
En nu zwijgen! Ik wil dat Goyaerts antwoordt!
edit @ evilbu: geen zin om ons te vergezellen?
O dan ben je wel oud genoeg.
Hmm, ik geloof wel in jullie concept, als is het maar om de gevestigde partijen te dwingen een referendum te organiseren. Ik vind NVA trouwens al een redelijk goeie partij, alleen jammer van het kartel.
Om even verder te gaan : er zijn in het Vlaams gewest vijf kieskringen, en in elke kieskring wordt het systeem van d'Hondt toegepast. Beide elementen maken het de kleine partijen moeilijk. In het Nederlands systeem haalt een partij veel sneller een zetel.
http://polling2004.belgium.be/nl/vla..._tab_etop.html
Kijk maar : Groen haalde 7.6% voor de Vlaamse Raad in 2004, en toch maar 6 van de 124 zetels!

En wat zie ik nu? Dat VB in 2004 een voorstel heeft ingediend (verworpen nadien ..) om een Vlaamse kieskring te maken voor de regionale verkiezingen.
http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...tion?id=350314


Misschien kan de heer Goyvaerts hier iets meer over zeggen? Het voorstel blijft summier? Welk verdelingssysteem hadden jullie voor ogen?
Ik hoop niet dat van d'Hondt.
Wijziging:Ik zie net dat VB toen 24.15% van de stemmen haalde en toch 25.8% van de zetels kreeg. VB kan hier dus eigenlijk niet meer het slachtoffer zijn, omdat ze zelf nu bij de grote zijn.
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 23 mei 2007 om 22:23.
evilbu is offline  
Oud 24 mei 2007, 14:33   #10
E
Schepen
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 449
Standaard

waarom gaan jullie niet gewoon wél de boer op? Ik vind dat elke nieuwe partij dat moet doen. Is een mooi principe: wil je in het parlement komen, bewijs dan eerst maar met 5000 hantekeningen dat je het waard bent

X-linkse partijtjes doen dat elke keer. dus niet te hard zagen he
E is offline  
Oud 24 mei 2007, 20:26   #11
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
O dan ben je wel oud genoeg.
Hmm, ik geloof wel in jullie concept, als is het maar om de gevestigde partijen te dwingen een referendum te organiseren. Ik vind NVA trouwens al een redelijk goeie partij, alleen jammer van het kartel.
We hebben niks tegen het NVA, integendeel. Jammer van het kartel inderdaad, maar meer nog jammer dat ze niet voor de mogelijkheid willen gaan om met een Vlaamse meerderheid naar de onafhankelijkheid te streven.

Zij willen dat "op't gemakske" doen, via meer en meer bevoegdheden. Tegen meer bevoegdheden kunnen we niks hebben, maar het streven naar onafhankelijkheid is belangrijker, en inderdaad pakken we ondertussen "mee" wat we kunnen he
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 25 mei 2007, 11:46   #12
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Ik neem aan dat er niemand aan twijfelt dat Vlaams Belang (voorheen Vlaams Blok) de eerste naoorlogse politieke partij is die van Vlaamse Onafhankelijkheid haar belangrijkste partijprogrammapunt heeft gemaakt en daar anno 2007 nog steeds volop voor gaat. Ik stel ook vast dat de onafhankelijkheidsidee alsmaar meer politiek terrein wint. Ondertussen heeft NVA zich daar weliswaar bij aangesloten, maar gelet op haar kartel met CD&V is het zeer de vraag hoe zij die Vlaamse Onafhankelijkheid denkt te organiseren. Toch niet via het confederalisme idee van de CD&V want dan moet men eerst onafhankelijk worden om daarna af te spreken wat men eventueel nog gezamelijk met de Franstaligen wil realiseren. In alle geval, Vlaams Belang heeft steeds de hand uitgestoken naar iedere beweging of politieke formatie die van de Vlaamse Onafhankelijkheid een politieke prioriteit wil maken, al was het maar om de krachten te bundelen en een breder politiek front te vormen. Want zoals het kunstmatige België over de afgelopen jaren vierkant draait is onhoudbaar voor de toekomst van beide landsdelen, zijnde zowel Vlaanderen als Wallonië.
Ik lees op de webstek van vrij-vlaanderen: "Wij zijn bereid tot medewerking met het Vlaams Belang en elke andere partij, die voor een onafhankelijk Vlaanderen strijdt, om die onafhankelijkheid te bekomen" : ik zou zeggen laat ons de krachten bundelen zoals de frranstaligen geleerd hebben om aan een zeel te trekken als het er op aankomt. Dat zou pas het onafhankelijkheidsstreven kracht geven.
Het zou eigenlijk eens leuk zijn van iemand zoals U te vernemen wat de "Vlaamse Onafhankelijkheid" precies inhoud. Het eerste waar ik aan denk is bv. de "nationaliteitskwestie" - een Waal die in Vlaanderen woont of een Vlaming die in Wallonie woont is nu "Belg" en heeft geen behoefte aan een verblijfsvergunning. Een inwoner van Roeselare kan perfect familie wonen hebben in Aat en die mensen kunnen allemaal Belgen zijn. Men heeft dit reeds voorgedaan in ex-Joegoslavië waar de "afscheuring" inderdaad voor talrijke menselijke drama's zorgde.

Nu wat het economische betreft : het is bekend dat er in Vlaanderen zeer weinig (sommigen zegggen zelfs geen) industriegronden meer beschikbaar zijn. Talrijke bedrijven, ook Vlaamse hebben dan ook hun begerige ogen reeds gevestigd op de beschikbare "lebensraum" bezuiden de taalgrens.
Het is waar dat de ruimtelijke ordening reeds een gewestelijke matere is
en de Walen dus ook nu reeds in aanzienlijke mate kunnen beslissen wie er ruimte krijgt en wie niet. Menen dat het scheppen van een kleinere staat om in te leven ons daadwerkelijk van deze natuurlijke ruimte wat meer zal afscheiden lijkt me echter redelijk logisch.

Ten slotte : het buitenhouden van de "Franstaligheid" - ik geloof dat we het erover eens kunnen zijn dat Nederland een onafhankelijk land is, waaraan we ons kunnen spiegelen bij de creatie van een onafhankelijk Vlaanderen. Welaan : de firma "Air France" is momenteel de nationale luchtvaartcarrier van dit kleine landje aan de Noordzee.. we kennen ndacht ik allemaal de franse multinationals die de electriciteits en gasbedeling in ons land nu reeds monopolizeren. Dacht U werkelijk dat
een nog kleiner landje aan de Noordzee aan deze groeiende economische macht een einde gaat maken ?

Een geest van "Vreemdelingen buiten" uit de fles halen is historisch gezien een zeer grote dwaasheid : is het 90 % van de bedrijven in Vlaanderen die in vreemde handen zijn ? Is het 100 % van het geld dat Vlamingen verdienen dat in feite afkomstig is van handel en wandel met vreemdelingen als klanten ? De idee van een "Vlaamse onafhankelijke autarktie" is gewoon bespottelijk.. de banden met den vreemde doorsnijden ten einde "volledig onafhankelijk" te worden leidt gewoon tot economische achteruitgang en emigratie van het "eigen volk";
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 31 mei 2007, 17:32   #13
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Dat elke verkozene zelf stemt is mooi maar er dient toch een zekere loyaliteit te zijn tegenover de partij en men dient toch het programma van de partij te onderschrijven. Vele mensen stemmen op een partij en zijn programma en niet op een persoon, wat gebeurt er dan met die stem? Als persoon A het tegenoverstelde verkondigt dan persoon B en ze staan beidde op dezelfde lijst dan verliest die partij toch elke geloofwaardigheid? In plaats voor alles te staan is het risico groot dat het inhoudsloos word met uitzondering van het punt inzake Vlaamse onafhankelijkheid.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 31 mei 2007, 22:25   #14
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Dat elke verkozene zelf stemt is mooi maar er dient toch een zekere loyaliteit te zijn tegenover de partij en men dient toch het programma van de partij te onderschrijven. Vele mensen stemmen op een partij en zijn programma en niet op een persoon, wat gebeurt er dan met die stem? Als persoon A het tegenoverstelde verkondigt dan persoon B en ze staan beidde op dezelfde lijst dan verliest die partij toch elke geloofwaardigheid? In plaats voor alles te staan is het risico groot dat het inhoudsloos word met uitzondering van het punt inzake Vlaamse onafhankelijkheid.
De loyaliteit betreft de onafhankelijkheid van Vlaanderen he. DAT IS het partijprogramma. Het DOEL moet ons samenbrengen. En vooral de stemmen
En niemand verliest aan geloofwaardigheid. Iedereen komt op waar hij voor opkomt, maar als we geen vlaamse meerderheid kunnen vormen met andere parttijen, zitten we in de oppositie.

Voor mij hebben alle andere partijen hun geloofwaardigheid verloren juist DOOR de particratie. Daarom dat die verbannen wordt in de partij. Particratie maakt dat een minderheid hun ideeën het land besturen en leiden waar het (de burgers) niet wil gaan, maar toch gebracht wordt.

De originele liberalen waren ook een partij van individuën met verschillende ideeën. Daar zijn ze duidelijk al lang van afgestapt, en het liberale gedachtengoed is helemaal verdwenen onder verhofstadt (want niemand denkt toch dat ons mechelaartje de échte partijleider is he? Bartje somers heeft maar te verwoorden ,en venetueel een uitleg te geven, dat wat ze doen, het goede is, ook al zit dat mijlen naast de waarheid. Het systeem van "de grote leugen" zit hoog in hun blazoen tegenwoordig)

Het enige "blauw" dat ze nog hebben, is dat ze voor de patroons werken, dat is wel duidelijk...

Van dien boer dus geen eiëren meer. Voor ons géén particratie, maar een partij van ideeën die eventueel individueel kunnen verdedigd worden.

BTW 1handclapping: een nederlander, duitser of griek, ondervindt in een onafhankelijk Vlaanderen even weinig last van grenzen als een waal, want binnen europa zijn al lang geen grenzen meer... en de grens die wij willen, is de taalgrens, en daar eisen we respect voor, met als alle andere landen met HUN taal. Vlaanderen kan, mag en zal vlaams zijn en nederlandstalig.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 1 juni 2007, 08:40   #15
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Wat een flauwekul met al onze regeringen. Wordt eens tijd dat men eens normaal gaat doen en gewoon 1 regering heeft voor geheel België.
Dat men zo van een taal steeds een probleem maakt. stel je voor dat de een iets meer zou krijgen. Ik moet vaststellen dat het steeds zieliger wordt in ons land.
Verplicht gewoon 2 taligheid voor iedereen en verkwist het geld niet aan al die regeringen, die elkaar eigenlijk toch maar in de weg staan.
de kat is offline  
Oud 1 juni 2007, 08:55   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Wat een flauwekul met al onze regeringen. Wordt eens tijd dat men eens normaal gaat doen en gewoon 1 regering heeft voor geheel België.
Dat men zo van een taal steeds een probleem maakt. stel je voor dat de een iets meer zou krijgen. Ik moet vaststellen dat het steeds zieliger wordt in ons land.
Verplicht gewoon 2 taligheid voor iedereen en verkwist het geld niet aan al die regeringen, die elkaar eigenlijk toch maar in de weg staan.
De Belg betaald zich idd blauw aan bestuursorganen.
Voor iemand uit Antwerpen zijn dat er een pak hoor.
1)Districtraad
2) Stadsbestuur
3) Provincieraad
4) Vlaamse regering
5) federale regering
6) Benelux regering
7) Europese commissie
8) VN
En dat allemaal om slecht een paar honderduizend mensen te besturen.

Als ik dan kijk naar andere landen, wel dan moet ik eerlijk zeggen dat men daar met veel meer mensen, door veel minder bestuursorganen word bestuurd.

Het is dus echt niet verwonderlijk dat de Belg de meeste belastingen ter wereld betaald, er is ook geen enkele andere burger in de wereld die voor zoveel bestuursorganen moet opdraaien.

En de bestuursorganen die moeten verdwijen zijn nummers 1, 3 en 5. dit zijn de zinloze besturen, de rest is nog nuttig en word enkel door de andere besturen gehinderd door machtzucht.
Jantje is offline  
Oud 1 juni 2007, 10:00   #17
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Belg betaald zich idd blauw aan bestuursorganen.
Voor iemand uit Antwerpen zijn dat er een pak hoor.
1)Districtraad
2) Stadsbestuur
3) Provincieraad
4) Vlaamse regering
5) federale regering
6) Benelux regering
7) Europese commissie
8) VN
En dat allemaal om slecht een paar honderduizend mensen te besturen.

Als ik dan kijk naar andere landen, wel dan moet ik eerlijk zeggen dat men daar met veel meer mensen, door veel minder bestuursorganen word bestuurd.

Het is dus echt niet verwonderlijk dat de Belg de meeste belastingen ter wereld betaald, er is ook geen enkele andere burger in de wereld die voor zoveel bestuursorganen moet opdraaien.

En de bestuursorganen die moeten verdwijen zijn nummers 1, 3 en 5. dit zijn de zinloze besturen, de rest is nog nuttig en word enkel door de andere besturen gehinderd door machtzucht.
Ik zou enkel nog 2, 3 5 en 7 laten behouden. De rest gewoon opruimen. En je je hebt inderdaad gelijk dat er gehinderd wordt door machtzucht

Laatst gewijzigd door de kat : 1 juni 2007 om 10:01.
de kat is offline  
Oud 1 juni 2007, 10:50   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Ik zou enkel nog 2, 3 5 en 7 laten behouden. De rest gewoon opruimen. En je je hebt inderdaad gelijk dat er gehinderd wordt door machtzucht
3) is een instelling die over een te klein gebeid bestuurd om nog van enige betekenis te zijn.
daarom dat ik dus 3 opruimde en 4 behield.

Maar daar 4 een hele regio bestuurd en er in Belgie eigenlijk maar twee regio's noemens waardig zijn en de derde enkel bestaat uit een kleine Duitse gemeenschap.
Ruim ik ook 5 op en hervorm de volledige Benelux tot een eerste unie der regio's van de lage landen.

Maar ook 8 zou hervormd moeten worden tot een Unie der wereld regio's.
Met een wereldwijd door het volk verkozen bestuur.
Jantje is offline  
Oud 1 juni 2007, 12:35   #19
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Wat een flauwekul met al onze regeringen.
Laat ons beginnen met de Brusselse regering te ontbinden en de bevoegdheden over te hevelen naar de Vlaamse. Van Brussel kan dan ook een fusiestad gemaakt worden met 1 gemeenteraad.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 1 juni 2007, 12:43   #20
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
De loyaliteit betreft de onafhankelijkheid van Vlaanderen he. DAT IS het partijprogramma. Het DOEL moet ons samenbrengen. En vooral de stemmen
En niemand verliest aan geloofwaardigheid. Iedereen komt op waar hij voor opkomt, maar als we geen vlaamse meerderheid kunnen vormen met andere parttijen, zitten we in de oppositie.
Eigenlijk is de partij overbodig en kunnen jullie dan in feitte allemaal als onafhankelijken opkomen (juist de kiesdrempel en de vereiste handtekeningen halen zou dan wel moeilijker zijn).
Stef Leeuwenhart is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be