Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2019, 06:12   #61
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weten ze dat bij het ABVV wel?
Tuurlijk
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2019, 20:55   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Tuurlijk
Dan zouden ze al veel leden buitengegooid moeten hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2019, 21:17   #63
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen al omwille van uw proza stem ik met graagte voor het Vlaams Belang!
Kan ik best begrijpen.
Jij bent een leraar die voor een groepje laag- of ongeschoolden gaat stemmen.
Kwestie van niet tegen uw eigen commerce te zijn.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2019, 21:18   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Kan ik best begrijpen.
Jij bent een leraar die voor een groepje laag- of ongeschoolden gaat stemmen.
Kwestie van niet tegen uw eigen commerce te zijn.
Wie staat er op de lijst voor bijvoorbeeld het Vlaams parlement die volgens u "laag- of ongeschoold" is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2019, 21:22   #65
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Na één minuut al beet. Knap !
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 14:25   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Kan ik best begrijpen.
Jij bent een leraar die voor een groepje laag- of ongeschoolden gaat stemmen.
Kwestie van niet tegen uw eigen commerce te zijn.
Dat is niet noodzakelijk zinvol he. Die ongeletterden zijn geen klanten meer van leerkrachten.

Mijn voornaamste reden om op Dries te stemmen, is dat ik daarmee hoop bij te dragen tot het verlies van legitimiteit van de politieke representatie, samen met het gegeven dat het ook een belediging is aan het adres van al diegenen met "juist gedachtengoed" die die sukkelaar het leven moeilijk wilden maken zoals de rector van de UG.

Als er veel zulke oetlullen in het parlement terecht komen dan gaat die onnozele praatbarak hopelijk totaal aan credibiliteit verliezen. Als het bovendien mensen zijn met tegengestelde radicale standpunten (groene oetlullen en Dries-type oetlullen) dan gaan de discussies zodanig veel weerzin opwekken, dat niemand die mensen nog bekwaam acht en zeker geen macht meer willen zien uitoefenen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 19:22   #67
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan zouden ze al veel leden buitengegooid moeten hebben.
Ze willen wel, maar ze weten niet wie he ?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 19:24   #68
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet noodzakelijk zinvol he. Die ongeletterden zijn geen klanten meer van leerkrachten.

Mijn voornaamste reden om op Dries te stemmen, is dat ik daarmee hoop bij te dragen tot het verlies van legitimiteit van de politieke representatie, samen met het gegeven dat het ook een belediging is aan het adres van al diegenen met "juist gedachtengoed" die die sukkelaar het leven moeilijk wilden maken zoals de rector van de UG.

Als er veel zulke oetlullen in het parlement terecht komen dan gaat die onnozele praatbarak hopelijk totaal aan credibiliteit verliezen. Als het bovendien mensen zijn met tegengestelde radicale standpunten (groene oetlullen en Dries-type oetlullen) dan gaan de discussies zodanig veel weerzin opwekken, dat niemand die mensen nog bekwaam acht en zeker geen macht meer willen zien uitoefenen.
Eén klein foutje. Het parlement zal al jaren vol met oetlullen. Je kiest er gewoon de grootste opgesmukte bruinhemd uit.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 21:36   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Eén klein foutje. Het parlement zal al jaren vol met oetlullen.
Blijkbaar zijn er toch nog heel wat mensen die denken dat die iets waard zijn, he. Anders zou niemand enig belang hechten aan de stukken papier dat die stemmen. Maw, anders zouden we totaal geen rekening houden met wat die mannen zitten "wet" te noemen he. Nochtans zijn er nog heel veel burgers die denken dat de "wet" (dus het schrijfsel van die oetlullen) ergens enige waarde zou hebben. De oetlulligheid is dus nog niet groot genoeg, of niet zichtbaar genoeg.

Citaat:
Je kiest er gewoon de grootste opgesmukte bruinhemd uit.
We brengen het oetlulligheidsgehalte gewoon een niveau hoger. Als iedereen dat doet zal men op den duur toch moeten inzien dat de wet, het resultaat dus van die oetlullen, geen enkele waarde heeft en niet nagevolgd dient te worden he. Als de ganse bevolking de wetten aan hun laars lappen, omdat het teksten zijn die door erkende oetlullen zijn neergepoot, dan worden die wetten ook dode letter he. En dat is wat ik wil: de afschaffing van de wet. Het afschaffen van het principe zelf dat er iets is dat 'wet' heet.

Ik zal U zeggen dat ik twijfelde tussen VB en blanco. Het is pas als ik mijn kiesbrief opengedaan heb, en achterover viel dat daar bovenaan op de VB lijst Dries stond, dat ik dat zo geschikt vond voor wat ik wenste, dat ik daar niet aan kon weerstaan. En ja, daar komt bij dat ik bovendien een neus kan zetten aan al die onnozelaars die het hem moeilijk wilden maken met zijn moppenclub.

Het zou toch grappig zijn he, dat studentje met zijn onkeurige moppenclub dat de rector kwaad kreeg, en nu "volksvertegenwoordiger-wetgever". Geef toe ! Het beschadigt toch de job, he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 22:42   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die "velen" willen dat programma van NVA misschien helemaal niet uitgevoerd zìen worden.
Dat rekening rijden al zeker niet !!

En dat N-VA nu de bocht heeft gepakt onder druk van het VB zegt niets, na de verkiezingen doen we 5 jaar lang ongestoord wat we willen zei BDW in een krant.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 22:49   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Kan ik best begrijpen.
Jij bent een leraar die voor een groepje laag- of ongeschoolden gaat stemmen.
Kwestie van niet tegen uw eigen commerce te zijn.
En wat is er mis aan laag geschoolden?
Of leef jij nog in de tijd dat enkel dokters en notarissen mochten verkozen worden?

Jij kan al mee gaan met De Gucht zijn vrouw die het niet vind kunnen dat de zoon/dochter van een gewone arbeider aan de balie mag werken als advocaat.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 mei 2019 om 22:51.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 06:46   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat is er mis aan laag geschoolden?
Of leef jij nog in de tijd dat enkel dokters en notarissen mochten verkozen worden?

Jij kan al mee gaan met De Gucht zijn vrouw die het niet vind kunnen dat de zoon/dochter van een gewone arbeider aan de balie mag werken als advocaat.
Was dat De Gucht z'n vrouw?

Ik was ervan overtuigd dat het de vrouw van Herman De Croo was die het rechtspraak-clubje zo corru... eh, zo exclusief mogelijk wou houden.

Ik vermoed dat mevrouw De Gucht eerder zal vinden dat de zoon/dochter van een gewone arbeider niet thuishoort op de Belastinginspectie
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 15 mei 2019 om 06:47.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 09:12   #73
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Was dat De Gucht z'n vrouw?

Ik was ervan overtuigd dat het de vrouw van Herman De Croo was die het rechtspraak-clubje zo corru... eh, zo exclusief mogelijk wou houden.

Ik vermoed dat mevrouw De Gucht eerder zal vinden dat de zoon/dochter van een gewone arbeider niet thuishoort op de Belastinginspectie
Yep 't was madam de Croo die stelde dat, quote, "de balie vol boeren" zat, niet? Ongelikte was ze vergeten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 10:10   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Yep 't was madam de Croo die stelde dat, quote, "de balie vol boeren" zat, niet? Ongelikte was ze vergeten.
Specifieker zei ze dat zelfs de zoon van een beenhouwer advocaat kon worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 10:11   #75
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Yep 't was madam de Croo die stelde dat, quote, "de balie vol boeren" zat, niet? Ongelikte was ze vergeten.
wsl bedoelde ze wel mevrouw DeGucht.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 11:18   #76
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er toch nog heel wat mensen die denken dat die iets waard zijn, he. Anders zou niemand enig belang hechten aan de stukken papier dat die stemmen. Maw, anders zouden we totaal geen rekening houden met wat die mannen zitten "wet" te noemen he. Nochtans zijn er nog heel veel burgers die denken dat de "wet" (dus het schrijfsel van die oetlullen) ergens enige waarde zou hebben. De oetlulligheid is dus nog niet groot genoeg, of niet zichtbaar genoeg.



We brengen het oetlulligheidsgehalte gewoon een niveau hoger. Als iedereen dat doet zal men op den duur toch moeten inzien dat de wet, het resultaat dus van die oetlullen, geen enkele waarde heeft en niet nagevolgd dient te worden he. Als de ganse bevolking de wetten aan hun laars lappen, omdat het teksten zijn die door erkende oetlullen zijn neergepoot, dan worden die wetten ook dode letter he. En dat is wat ik wil: de afschaffing van de wet. Het afschaffen van het principe zelf dat er iets is dat 'wet' heet.

Ik zal U zeggen dat ik twijfelde tussen VB en blanco. Het is pas als ik mijn kiesbrief opengedaan heb, en achterover viel dat daar bovenaan op de VB lijst Dries stond, dat ik dat zo geschikt vond voor wat ik wenste, dat ik daar niet aan kon weerstaan. En ja, daar komt bij dat ik bovendien een neus kan zetten aan al die onnozelaars die het hem moeilijk wilden maken met zijn moppenclub.

Het zou toch grappig zijn he, dat studentje met zijn onkeurige moppenclub dat de rector kwaad kreeg, en nu "volksvertegenwoordiger-wetgever". Geef toe ! Het beschadigt toch de job, he !
Dezelfde redenering vind je bij links toch: er zijn belastingen maar te weinig inkomsten, dus geen belastingen genoeg....
Kortom: ik ga niet akkoord
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 15 mei 2019 om 11:19.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 13:47   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dezelfde redenering vind je bij links toch: er zijn belastingen maar te weinig inkomsten, dus geen belastingen genoeg....
Kortom: ik ga niet akkoord
Ik begrijp helemaal de logica niet in wat gij hier als analogie stelt.

Mijn echte politieke wens is het afschaffen van staat en wet. Ik denk dat staat en wet in de weg staan om de totale confrontatie tussen mensen toe te laten, en de Darwinistische strijd in zijn volledigheid belemmert. Aan de andere kant denk ik dat staat en wet zelf ook een uiting zijn van dat gevecht, in welk geval mijn daad gewoon een Darwinistisch strijdmiddel is dat kan winnen of verliezen natuurlijk. De staat en de wet hebben uiteindelijk enkel maar een bestaan omdat mensen erin geloven, of geloven in de macht die erachter zit. De dag dat geen enkele burger nog enig geloof hecht aan de notie van staat en wet, noch aan de macht die erachter zou zitten, zijn die dingen afgelopen.

Het totaal in diskrediet brengen in het oog van de burger, van het apparaat dat wetten maakt, kan daartoe toch een bijdrage leveren, aan dat totale verlies in geloof in dat systeem ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 13:55   #78
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er toch nog heel wat mensen die denken dat die iets waard zijn, he. Anders zou niemand enig belang hechten aan de stukken papier dat die stemmen. Maw, anders zouden we totaal geen rekening houden met wat die mannen zitten "wet" te noemen he. Nochtans zijn er nog heel veel burgers die denken dat de "wet" (dus het schrijfsel van die oetlullen) ergens enige waarde zou hebben. De oetlulligheid is dus nog niet groot genoeg, of niet zichtbaar genoeg.



We brengen het oetlulligheidsgehalte gewoon een niveau hoger. Als iedereen dat doet zal men op den duur toch moeten inzien dat de wet, het resultaat dus van die oetlullen, geen enkele waarde heeft en niet nagevolgd dient te worden he. Als de ganse bevolking de wetten aan hun laars lappen, omdat het teksten zijn die door erkende oetlullen zijn neergepoot, dan worden die wetten ook dode letter he. En dat is wat ik wil: de afschaffing van de wet. Het afschaffen van het principe zelf dat er iets is dat 'wet' heet.

Ik zal U zeggen dat ik twijfelde tussen VB en blanco. Het is pas als ik mijn kiesbrief opengedaan heb, en achterover viel dat daar bovenaan op de VB lijst Dries stond, dat ik dat zo geschikt vond voor wat ik wenste, dat ik daar niet aan kon weerstaan. En ja, daar komt bij dat ik bovendien een neus kan zetten aan al die onnozelaars die het hem moeilijk wilden maken met zijn moppenclub.

Het zou toch grappig zijn he, dat studentje met zijn onkeurige moppenclub dat de rector kwaad kreeg, en nu "volksvertegenwoordiger-wetgever". Geef toe ! Het beschadigt toch de job, he !
krijg jij de stembrieven thuis?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 14:18   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
krijg jij de stembrieven thuis?
Ja, ik stem per correspondentie. Ik mocht ook naar Parijs gaan als ik goesting had...

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 mei 2019 om 14:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 17:45   #80
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp helemaal de logica niet in wat gij hier als analogie stelt.
Patrickve:
Er zitten in de politiek oetlullen + Politiek is clownesk
de oplossing : meer oetlullen

Links zegt:
Er zijn wel belastingen + te weinig inkomsten
de oplossing : meer belasting
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be