Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2020, 12:26   #181
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
https://www.rtbf.be/info/economie/de...re?id=10509529

Camaieu, 800 winkels en meer dan 4.000 werknemers gaat ook waarschijnlijk voor de bijl. De domino's vallen verder.
Bedrijven gaan gouden tijden tegemoet, ze kunnen uit de grote groep werklozen degenen die hard willen werken tegen het laagste loon kunnen kiezen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 12:31   #182
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bedrijven gaan gouden tijden tegemoet, ze kunnen uit de grote groep werklozen degenen die hard willen werken tegen het laagste loon kunnen kiezen.
Je moet de barema wel volgen hoor.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 12:34   #183
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik lees dat zelfstandigen 4000 euro per maand kregen voor niks te doen. Ik neem als voorbeeld nu een klein kapperszaakje.
Om 4000 euro zuiver te verdienen moet die kapper al iedere dag van de maand 10 klanten doen aan een gemiddelde van 20 euro (zondag en maandag gesloten)

Weet niet maar ik vind dat toch zo geen drama allemaal. Een vriendin met een klein winkeltje (kledij) vertelde me onlangs dat ze nog nooit zo goed haar boterham had verdiend voor geen klop te doen.
En dat geld komt natuurlijk uit de hemel vallen hé. De kortzichtigheid bij sommige mensen is echt stuitend.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 13:07   #184
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik onthaast ook als ik op reis ga. Ik weet perfect wat het betekent. Het betekent de smartphone langs de kant en dolce far niente. Eigenlijk gewoon de luiaard uithangen en u niet veel aantrekken van wat er in de wereld gebeurd. Na dat leuke "onthaasten" zal er veel choco verkocht worden. Ze kunnen dan misschien met zijn allen bij ferrero rocher gaan solliciteren.
Wat er in de wereld gebeurt blijft belangrijk want het zou kunnen dat de prijs v.d. choco ondertussen ferm gestegen is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 13:11   #185
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik lees dat zelfstandigen 4000 euro per maand kregen voor niks te doen. Ik neem als voorbeeld nu een klein kapperszaakje.
Om 4000 euro zuiver te verdienen moet die kapper al iedere dag van de maand 10 klanten doen aan een gemiddelde van 20 euro (zondag en maandag gesloten)

Weet niet maar ik vind dat toch zo geen drama allemaal. Een vriendin met een klein winkeltje (kledij) vertelde me onlangs dat ze nog nooit zo goed haar boterham had verdiend voor geen klop te doen.
Een restaurant met 20 personeelsleden kreeg ook 4000 euro. Men had daar toch een wat meer op maat gemaakte regeling kunnen uitdenken inderdaad.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 13:11   #186
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bedrijven gaan gouden tijden tegemoet, ze kunnen uit de grote groep werklozen degenen die hard willen werken tegen het laagste loon kunnen kiezen.
Juist maar ze moeten ook bestellingen krijgen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 13:13   #187
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En dat geld komt natuurlijk uit de hemel vallen hé. De kortzichtigheid bij sommige mensen is echt stuitend.
Dat geld wordt gedrukt door de ECB.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 13:17   #188
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een restaurant met 20 personeelsleden kreeg ook 4000 euro. Men had daar toch een wat meer op maat gemaakte regeling kunnen uitdenken inderdaad.
Die vergoeding komt op pakweg 20 a 25€ per uur.
Dat is netto circa 7€ of zo.
Nog niet genoeg om een pak sigaretten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 mei 2020 om 13:18.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 13:33   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een restaurant met 20 personeelsleden kreeg ook 4000 euro. Men had daar toch een wat meer op maat gemaakte regeling kunnen uitdenken inderdaad.
Inderdaad. Ik vind 4000 euro netto per maand voor een flut winkeltje toch niet slecht. Voor een grote zaak is dat natuurlijk een peulschil.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 13:34   #190
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Ja lap...

net tf gekregen,moet deze week nog een dag extra opkomen....


Ik had al gemerkt dat mijn mailbox op het werk recents steeds voller zit met "discussies" tussen kantoorbedienden omtrent MIJN nog niet uitgevoerd werk omdat ik meestal niet aanwezig was de laatste 2 maanden....

Mijn "rustperiode" komt waarschijnlijk beetje bij beetje ten einde...

Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2020 om 13:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 13:44   #191
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Het is duidelijk dat een aanzienlijk deel van de distributie voor consumenten,zeker de "prullaria en kledij",versneld hertekend wordt dankzij het virusje...Opnieuw heeft een ganse bevolking aan mensen het internet en dito handel ontdekt.Dat zal niet meer teruggedraaid worden.

Dramatisch is natuurlijk dat in de Eu immense hoeveelheden mensen en eigenlijk ook ganse industrietakken bestaan tbv de "optionele,luxe",nl de toeristische sector.....Dit was jarenlang een sterkhouder in een maatschappijmodel dat gericht was,is,op consumeren in plaats van produceren...

Mogelijk zien we daar nu,life, een einde aan komen,temeer daar DE klandizie daarvoor,de pre-1960 "babyboomer" met geld,levensduur en tijd op overschot aan het uitdunnen is...

Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2020 om 13:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 14:15   #192
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat geld wordt gedrukt door de ECB.
Aha, het mana uit de hemel! Ik herhaal, de kortzichtigheid van sommigen is stuitend. Steve Stevaert zou trots zijn, daar was ook alles gratis
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 15:03   #193
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aha, het mana uit de hemel! ...
Ach, uiteindelijk betalen de Hollanders, de Duitsers en de Oostenrijkers de rekening. Via de ecb.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 17:29   #194
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aha, het mana uit de hemel! Ik herhaal, de kortzichtigheid van sommigen is stuitend. Steve Stevaert zou trots zijn, daar was ook alles gratis
het mana uit de Duitse drukkerij
elke dag enkele camions.

Laatst gewijzigd door Boduo : 27 mei 2020 om 17:30.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 20:27   #195
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach, uiteindelijk betalen de Hollanders, de Duitsers en de Oostenrijkers de rekening. Via de ecb.
De Corona crisis en gevolgen zijn een nieuw gegeven. Moeilijk in te schatten dat de rijke landen er minder gehavend uitkomen dan de arme landen. De harde klappen van faillissementen zijn nog maar in hun beginstadium.
Er is ook weinig andere keuze dan geld bij te drukken, de Amerikanen doen hetzelfde. Op dat gebied zal er geen monetaire verarming voelbaar zijn tussen de waarde van de meest belangrijke munten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2020, 23:39   #196
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
het mana uit de Duitse drukkerij
elke dag enkele camions.
Aha, de Duitsers gaan aan ontwikkelingssamenwerking doen. Het mana uit de hemel. Het Waalse credo begint blijkbaar zijn ingang te vinden op dit forum. Maar ipv transfers van Vlaanderen naar Wallonie zoeken we nu zelf transfers vanuit Europa. Dat zal evenwel niet zonder voorwaarden zijn. Maar hey, apres moi le déluge, nietwaar?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 04:08   #197
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aha, de Duitsers gaan aan ontwikkelingssamenwerking doen. Het mana uit de hemel. Het Waalse credo begint blijkbaar zijn ingang te vinden op dit forum. Maar ipv transfers van Vlaanderen naar Wallonie zoeken we nu zelf transfers vanuit Europa. Dat zal evenwel niet zonder voorwaarden zijn. Maar hey, apres moi le déluge, nietwaar?
Waarom? Zijn er soms ook voorwaarden verbonden aan de transfers naar Wallonië?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 05:49   #198
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Waarom? Zijn er soms ook voorwaarden verbonden aan de transfers naar Wallonië?
Voorwaarden worden asociaal genoemd ,
niet alleen in Wallonië ook in Zuid Europa.
Het Noorden moet solidair zijn en dat betekent gratis geld geven ,
zodat ze met dat geld producten uit het Noorden kunnen kopen.
Zoals Nederland die nu geld aan Italië moet geven ,
zodat de Italianen met dat geld de bloemen uit Nederland kunnen kopen.

Laatst gewijzigd door cato : 28 mei 2020 om 05:50.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 08:00   #199
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik lees dat zelfstandigen 4000 euro per maand kregen voor niks te doen. Ik neem als voorbeeld nu een klein kapperszaakje.
Om 4000 euro zuiver te verdienen moet die kapper al iedere dag van de maand 10 klanten doen aan een gemiddelde van 20 euro (zondag en maandag gesloten)

Weet niet maar ik vind dat toch zo geen drama allemaal. Een vriendin met een klein winkeltje (kledij) vertelde me onlangs dat ze nog nooit zo goed haar boterham had verdiend voor geen klop te doen.
Ze hebben net de kleine zaken goed geholpen met die maatregelen, vanaf dat een bedrijf zware leningen en huur heeft is dat natuurlijk niet voldoende. Kleine zelfstandigen zonder personeel zijn gered, grote bedrijven hebben een marge maar de massa faillissementen gaan vallen in het gebied tussen die 2 uitersten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 08:51   #200
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Corona crisis en gevolgen zijn een nieuw gegeven. Moeilijk in te schatten dat de rijke landen er minder gehavend uitkomen dan de arme landen. De harde klappen van faillissementen zijn nog maar in hun beginstadium.
Er is ook weinig andere keuze dan geld bij te drukken, de Amerikanen doen hetzelfde. Op dat gebied zal er geen monetaire verarming voelbaar zijn tussen de waarde van de meest belangrijke munten.
vwala: eindelijk iemand die er een & ander van af weet, die het zegt !
(Après nous le déluge)...


Laatst gewijzigd door Boduo : 28 mei 2020 om 08:52.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be