Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2020, 18:15   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Question Tesla omzetrecord Q2 ondanks pandemie?

Ik geloof er eigenlijk weinig van, ik hoop op 80k verkoopcijfers en nog licht verlies.
> 90k ???

**Duitse Bank heeft zijn cijfer onlangs aangepast van 65k naar 75k, en nu komen deze geruchten.
** https://www.teslarati.com/tesla-tsla...ery-estimates/

Geruchten bijzonder uit de USA via electrek.co (ondanks slechte reklame onlangs)

Lichte winst in Q2 zou heel straf zijn.

Gefundenes fressen alweer voor de clickbaitmedia (dus titel is al meestal onzin...)

Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla...-corona-160667

27 juni 2020

Tesla stevent af op afzetrecord in Q2 ondanks Corona

Ondanks tegenslag stevent Tesla volgens sommigen op een afzetrecord af in Q2 van 2020.

Het is allemaal kommer en kwel in de autowereld. De automarkt toonde sowieso al wat tekenen van ‘afkoeling’ en toen kwam daar opeens het Coronavirus overheen. Verkopen zijn ingestort, aandelenkoersen ingezakt en tienduizenden mensen ontslagen. Alle merken voelen de pijn. Of nou ja, bijna alle merken dan. Tesla gaat namelijk nog steeds als een speer.

Goed, om te zeggen dat Tesla geen last heeft gehad van het Coronavirus is natuurlijk een leugen. Zoals we zelf ook bericht hebben, lag Tesla’s fabriek in Freemont bijvoorbeeld een tijdje stil op last van de regering. Een verordening waar ome Elon zich overigens slechts gedeeltelijk aan gehouden heeft. Bij het sluiten ging hij stiekem nog even door en bij de opening was hij er te vroeg bij. Zo stal Musk een dikke week extra tijd, wat hem een paar honderd miljoen aan kosten bespaart.

De druk staat er dan ook dik op bij de Muskias. In de afgelopen drie opeenvolgende kwartalen wist Tesla zowaar een (piepkleine) winst te noteren. Mocht Tesla erin slagen ook dit kwartaal zwarte cijfers te schrijven, ligt opname van het aandeel TSLA in de S&P500 in het verschiet. Dat zou volgens hoopvolle Tesla investeerders vrijwel automatisch een nieuwe stijging van het aandeel veroorzaken. Grote investeringsfondsen moeten dan namelijk het aandeel opnemen in hun portefeuille. Dat creëert vraag naar het aandeel en…enfin, je begrijpt het, Tesla naar de sterren en daar voorbij.

Alleen ja, dat vooruitzicht op winst in Q2, dat hadden velen al opgegeven. Ondanks de boost van verkopen in China leek de vraag naar Tesla’s toch ook ernstig aangetast door Corona. En zelfs als er vraag is, moet je de auto’s kunnen bouwen en afleveren. Beursanalisten verwachtten dat Tesla dit kwartaal maar zo’n 60.000 tot 70.000 auto’s zou afleveren. Dat is een daling van 25 procent ten opzichte van vorig jaar.

De fanb0iZ van kwaliteitspublicatie Electrek hebben van hun bronnen echter ander nieuws gehoord. Elon heeft laatst de troepen nog eens op scherp gezet en Tesla zou bezig zijn aan een ongekende afleverwoede in juni. Er zouden in Amerika al 50.000 auto’s zijn afgeleverd deze maand, met nog eens 10.000 auto’s onderweg. Cynici zullen zeggen dat het helpt dat Tesla de achterbank niet vastschroeft. Maar soit, het totaal voor Q2 zou daarmee na een slecht april en mei alsnog uit kunnen komen om en nabij het vorige Q2 record (2019) van 95.200 units.

Mocht Tesla deze mijlpaal inderdaad halen én daarbij op papier winst noteren wint Elon dus wederom. Denk jij dat het ‘m gaat lukken?
Citaat:
https://electrek.co/2020/06/25/tesla...pite-pandemic/

Tesla could surprise with near-record deliveries during the second quarter with stronger-than-anticipated deliveries despite the global pandemic.
During the second quarter, the automotive market took a giant hit everywhere around the globe except in China.

Tesla is no exception, since its Fremont factory, where it produces the majority of its vehicles, has been forced to shut down from the end of March to early May.

The automaker’s sale and delivery operations were also badly affected due to social distancing and other restrictions put in place in many markets to try to slow down the spread of the virus.

Wall Street and automotive analysts have been predicting that Tesla’s deliveries would be between 60,000 and 70,000 units during the second quarter, which would represent a more than 25% drop over the same period last year.

However, Electrek has now learned that Tesla might surprise with much higher deliveries than expected — even maybe getting close to beating its last Q2 record of 95,000 deliveries.

Sources familiar with the matter told Electrek that deliveries in North America have picked up greatly in June, with already more than 50,000 deliveries and almost 10,000 vehicles in transit.

With Asian and European markets, Tesla is likely to beat the consensus based on our information.

Tesla has run into some logistics-related issues due to new measures related to the pandemic causing issues at rail yards and trucking companies.

It’s leading Tesla to delay many orders over the last few weeks, according to buyer reports.

It led Tesla CEO Elon Musk to apologize to customers last night:

Citaat:
@elonmusk
Apologies to Tesla customers for shifting delivery dates. It’s a crazy world out there!
4:56 a.m. · 25 jun. 2020
Tesla’s delivery goal will be dependent on fixing some of those logistics issues in the next few days to get the cars in transit to customers by the end of the month.

Electrek has learned that the executive team has made it the top priority right now.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2020 om 18:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 22:41   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

morgen D-day binnen Q2...
mijn vrouw krijgt één uurtje uitleg, en ze mag ermee weg..
ze weet zelfs niet hoe ze de snelheid kan zien op het scherm, hoe ze niet teveel afgeleid zal zijn door het scherm etc..;
handleiding afgedrukt 250blz, heeft er nog geen letter van gelezen
hebben er nog nooit mee een proefrit gemaakt... nietske...

normaal slagen we erin binnen de week een deuk te rijden...

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 juni 2020 om 22:44.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 23:18   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
morgen D-day binnen Q2...
mijn vrouw krijgt één uurtje uitleg, en ze mag ermee weg..
ze weet zelfs niet hoe ze de snelheid kan zien op het scherm, hoe ze niet teveel afgeleid zal zijn door het scherm etc..;
handleiding afgedrukt 250blz, heeft er nog geen letter van gelezen
hebben er nog nooit mee een proefrit gemaakt... nietske...

normaal slagen we erin binnen de week een deuk te rijden...
Serieus blijven hé.

Je wacht al zolang op een wagen en je hebt nog nooit op YT ff een filmpje bekeken?

De handleiding is ook al enkele jaren online te vinden. Nooit geen tijd gevonden iets te willen lezen?

https://www.tesla.com/sites/default/..._europe_nl.pdf

Een uurtje uitleg? Is dat niet veel te lang?

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2020 om 23:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 09:16   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Serieus blijven hé.

Je wacht al zolang op een wagen en je hebt nog nooit op YT ff een filmpje bekeken?

De handleiding is ook al enkele jaren online te vinden. Nooit geen tijd gevonden iets te willen lezen?

https://www.tesla.com/sites/default/..._europe_nl.pdf

Een uurtje uitleg? Is dat niet veel te lang?
ik weet een ding, model 3 is iets TE ZEN, een headupdisplay zou normaal zijn maar is niet beschikbaar bij model 3, je bent verplicht om naar die display te kijken rechts van u
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 09:59   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik weet een ding, model 3 is iets TE ZEN, een headupdisplay zou normaal zijn maar is niet beschikbaar bij model 3, je bent verplicht om naar die display te kijken rechts van u
En? Nog nooit een wagen gezien waar het nog verder centraal staat in kleinere cijfers?

Al met een BMW Z8 gereden of meegereden? Dat BMW-ZEN karretje is 17-20 jaar nu.


of https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Z8

Een auto om mee te rijden en daarbij naar de weg en omgeving te kijken.
Die kost wslk het drievoudige van een Tesla model 3.


Ik zou toch maar blij zijn dat je de Tesla niet tijdens de lockdown gekregen hebt.

Dan kreeg je zelfs geen seconde hulp.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 10:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 13:44   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

15' om een tesla af te leveren...
tis nog altijd lockdown mode

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2020 om 13:45.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 14:43   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
15' om een tesla af te leveren...
tis nog altijd lockdown mode
Dacht het wel dat het zeker geen uurtje zou worden.

Bovendien is het vandaag laatste kwartaaldag of speedy-gonzales-day want de cijfers moeten kloppen. (in BE minder fel dan in andere landen)

https://www.reddit.com/r/teslainvest...tm_term=hgx9jy

https://www.teslarati.com/tesla-tsla...-of-q2-sprint/


Toen ik mijn eerste wagen aankocht (euh mijn vader ging gewoon mee) kregen we beide nog een extra borrel (jenever) aangeboden bij de afhaling, en werd er nog een babbeltje extra gedaan. Kwestie van klantenbinding en mond op mond... de klant is koning... en die zegt het voort...


Aja, hopelijk heb je wat geluk met de algemene kwaliteit van de wagen...

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 15:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 15:29   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

t'is een leasing, in die zin micele, de maatschappij heeft een heel andere relatie met tesla dan één burger... Dus als er daar ook maar iets aan mankeert die er niet op trekt en je hangt dat aan de neus van leaseplan gaan ze daar zeker gehoor voor vinden

dochter is er al helemaal weg mee, zitten tokkelen en experimenteren op het schermke, appke geinstalleerd op gsm, unlock the car met the gsm, doen toeteren op afstand, alle parameters zijn zichtbaar
Dan nog eens spellekes spelen op de console etc

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2020 om 15:36.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 15:53   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is een leasing, in die zin micele, de maatschappij heeft een heel andere relatie met tesla dan één burger... Dus als er daar ook maar iets aan mankeert die er niet op trekt en je hangt dat aan de neus van leaseplan gaan ze daar zeker gehoor voor vinden

dochter is er al helemaal weg mee, zitten tokkelen en experimenteren op het schermke, appke geinstalleerd op gsm, unlock the car met the gsm, doen toeteren op afstand, alle parameters zijn zichtbaar
Dan nog eens spellekes spelen op de console etc
Tiens ben jij het wel van die eerste post?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:14   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

ze hebben hem wel een beetje alien gemaakt...
het grote verschil is dat hij veel harder remt
dan zit hij vol rare verborgen knopkes en functies


dus openen is al iets raars:uw kaart tegen de deurlijst houden
starten is op die ipad tokkelen en dan kweetnietwat in elk geval gewoon op de hendel van de automaat aan het stuur duwen naar beneden en je kan rijden
rijden met afstandsradar is één keer naar beneden tikken
rijden met automatische cruisecontrol is twee keer tikken

ondertussen zit mijn dochter daarhyperkynetisch te tokkelen op die ipad en caraoce doen, en blabla als een eend die kwakt tetteren tot je er hoorndol van wordt, en scheten te laten met een scheetapp etc

dus heb er geen bal van begrepen hoe ik moet rijden tenzij gewoon gasgeven, vanaf ik gas los is het alsof hij keihard in de remmen gaat, en vanaf ik gas geef schiet hij vooruit

als ik stuur loslaat zegt hij dat ik het stuur moet vasthouden dat begrijp ik niet goed, denk dat het gewoon een functie is die ze zo programmeren
jeziet de auto's passeren op die ipad en de hindernissen staan daar alsverkeerspaalkes

als je parkeert zie je hoeveel centimer de auto van u staat en begint hij al zenuwachtig te piepen op die belgische parkingskes

ongeveer alles is anders aan die auto
de zetels zitten gelijk in gelkussens, dus heel zacht dat is ook nogal verrassend
intheorie staat hij nu ingesteld op mijn kont en als mijn vrouw erinkruipt zou hij de zetel in haar stand moeten zetten

zit nu in de laadpaal, binnen drie uur zit hij vol

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2020 om 19:17.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:46   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze hebben hem wel een beetje alien gemaakt...
het grote verschil is dat hij veel harder remt
dan zit hij vol rare verborgen knopkes en functies


dus openen is al iets raars:uw kaart tegen de deurlijst houden
starten is op die ipad tokkelen en dan kweetnietwat in elk geval gewoon op de hendel van de automaat aan het stuur duwen naar beneden en je kan rijden
rijden met afstandsradar is één keer naar beneden tikken
rijden met automatische cruisecontrol is twee keer tikken

ondertussen zit mijn dochter daarhyperkynetisch te tokkelen op die ipad en caraoce doen, en blabla als een eend die kwakt tetteren tot je er hoorndol van wordt, en scheten te laten met een scheetapp etc

dus heb er geen bal van begrepen hoe ik moet rijden tenzij gewoon gasgeven, vanaf ik gas los is het alsof hij keihard in de remmen gaat, en vanaf ik gas geef schiet hij vooruit

als ik stuur loslaat zegt hij dat ik het stuur moet vasthouden dat begrijp ik niet goed, denk dat het gewoon een functie is die ze zo programmeren
jeziet de auto's passeren op die ipad en de hindernissen staan daar alsverkeerspaalkes

als je parkeert zie je hoeveel centimer de auto van u staat en begint hij al zenuwachtig te piepen op die belgische parkingskes

ongeveer alles is anders aan die auto
de zetels zitten gelijk in gelkussens, dus heel zacht dat is ook nogal verrassend
intheorie staat hij nu ingesteld op mijn kont en als mijn vrouw erinkruipt zou hij de zetel in haar stand moeten zetten

zit nu in de laadpaal, binnen drie uur zit hij vol
Eigen laadpunt thuis? Hoeveel kW?

(bij "autopilot/automatisch sturen" moet je om de 15 sec*? het stuur aanraken, om misbruik te vermijden)

*? staat mogelijk te lezen vanaf p 108:
https://www.tesla.com/sites/default/..._europe_nl.pdf

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 20:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:14   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Eigen laadpunt thuis? Hoeveel kW?

(bij "autopilot/automatisch sturen" moet je om de 15 sec*? het stuur aanraken, om misbruik te vermijden)

*? staat mogelijk te lezen vanaf p 108:
https://www.tesla.com/sites/default/..._europe_nl.pdf
niet moeilijk er staat een publieke laadpaal voor mijn deur... en vrouw heeft eentje op haar werk.. zo eenvoudig kan het leven zijn.. en thuis laden we niet, geen laadpaal,
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:23   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
niet moeilijk er staat een publieke laadpaal voor mijn deur... en vrouw heeft eentje op haar werk.. zo eenvoudig kan het leven zijn.. en thuis laden we niet, geen laadpaal,
Als die publieke laadpaal ook zo goedkoop is als je huisstroom is dat meegenomen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:29   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als die publieke laadpaal ook zo goedkoop is als je huisstroom is dat meegenomen.
nee, maar de laadpaal zit in een carpolicy, dan moet je de laadpaal na 4 jaar een restwaarde overnemen en de factuur wordt dan gesplitst privé/laden en weet niet of dat zoveel goedkoper komt, plus nog het probleem dat apotheek/privé al een factuur is die gesplitst moet worden, wordt het dan een hele soep denk ik dan


En nu laadt hij aan dertig cent. dat is dus duurder. Op het werk is dat goedkoper idd
Ti's een operationele lease de stoom zit in het contract

Dan eens kijken in de toekomst hoeveel dat laden kost aan de supercharger

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2020 om 21:31.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:40   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee, maar de laadpaal zit in een carpolicy, dan moet je de laadpaal na 4 jaar een restwaarde overnemen en de factuur wordt dan gesplitst privé/laden en weet niet of dat zoveel goedkoper komt
En nu laadt hij aan dertig cent. dat is dus duurder. Op het werk is dat goedkoper idd
Ti's een operationele lease de stoom zit in het contract

Dan eens kijken in de toekomst hoeveel dat laden kost aan de supercharger
30 ct maar? ziet er heel goed uit, en wslk zal uw vrouw maar zelden laden aan die publieke paal.

Superchargen in België is maar 0,28 €/kWh:

https://www.tesla.com/nl_BE/support/supercharging

In buurlanden kan het wat goedkoper zijn.

België: 0,28 €/kWh
Frankrijk 0,24 € "
NL en ook GHLux 0,25 € "
D is wel 0,33 € "
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 22:14   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

we zoeken nog hoe hij vanzelf sluit of niet sluit ? dat lijkt niet te gaan zonder eens naar de GSM te gaan.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 22:19   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

die scrolltoesten op het stuur zijn zo ook ubercryptisch je ontdekt het min of meer vanzelf maar hebt zo een kleine leercurve nodig om dan te ontdekken wat het doet op het scherm, lijkt een soort joystikje achtige functie te hebben
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 22:52   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
we zoeken nog hoe hij vanzelf sluit of niet sluit ? dat lijkt niet te gaan zonder eens naar de GSM te gaan.
Heb je die sleutel niet in de vorm van een mini-Tesla? Die Key Fob

sleutels genoeg.... vanaf p 8. en lezen tot... page 15...
https://www.tesla.com/sites/default/..._europe_nl.pdf

Die sleutelkaart heb je toch ook? Gewoon op de deurstijl houden zie page 9

Citaat:
Sleutelkaart

Tesla verstrekt twee sleutelkaarten voor de Model 3, die
perfect in uw portemonnee passen. Tik met de
sleutelkaart van uw Model 3 op een van de kaartlezers
op de portierstijl aan de bestuurderszijde en op de
middenconsole.

Om een sleutelkaart te kunnen gebruiken voor het
ontgrendelen of vergrendelen van de Model 3, plaatst u
de kaart zoals afgebeeld en tikt u ermee tegen de
kaartlezer die zich direct onder de Autopilot-camera op
de portierstijl aan bestuurderszijde bevindt. Als de
Model 3 de sleutelkaart detecteert, gaat de
buitenverlichting knipperen, worden de spiegels
uitgeklapt of ingeklapt (als Spiegels inklappen is
ingeschakeld), klinkt de claxon (als Geluid
vergrendelbevestiging is ingeschakeld) en worden de
portieren ontgrendeld of vergrendeld.

OPMERKING: Het is mogelijk dat u de middenconsole of
portierstijl aan bestuurderszijde fysiek moet aanraken
met de sleutelkaart en dat u de sleutelkaart één of twee
seconden tegen de zender moet houden.


OPMERKING: Wegloopvergrendeling werkt alleen bij
gebruik van een geauthenticeerde telefoon of passieve
sleutel.
Wanneer u wegloopt van de Model 3 terwijl u uw
sleutelkaart bij u draagt, wordt de Model 3 niet
automatisch ontgrendeld/vergrendeld, zelfs niet
wanneer deze functie is ingeschakeld (zie
Wegloopvergrendeling on page 14).

LET OP!: Draag de sleutelkaart altijd bij u in uw tas
of portemonnee als back-up voor het geval dat uw
geauthenticeerde telefoon een lege batterij heeft,
of is zoekgeraakt of gestolen
Page 13:
Vergrendelen en ontgrendelen zonder sleutel

Op modern hotel heb je toch meestal ook een sleutelkaart?

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 23:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 23:07   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je die sleutel niet in de vorm van een mini-Tesla? Die Key Fob

sleutels genoeg.... vanaf p 8. en lezen tot... page 15...
https://www.tesla.com/sites/default/..._europe_nl.pdf

Die sleutelkaart heb je toch ook? Gewoon op de deurstijl houden zie page 9



Page 13:
Vergrendelen en ontgrendelen zonder sleutel
ik denk dat de verwarring is dat met de gsm de deur opengaat en vanzelf dichtvalt maar met de kaart doet hij dat niet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 23:13   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk dat de verwarring is dat met de gsm de deur opengaat en vanzelf dichtvalt maar met de kaart doet hij dat niet.
Zo simpel.

Tja tis een kaartlezer he je moet de actieve sleutelkaart tegen de deurstijl houden.

Tenzij je een passieve sleutelkaart hebt dat is eentje met een Tesla logo, een actieve is met model 3 schrift.

In bepaalde regios heb je die niet...

Passieve sleutel

Afhankelijk van de marktregio of voertuigconfiguratie, is
mogelijk geen passieve sleutel beschikbaar voor uw
auto.


Met uw sleutel kunt u de Model 3 gemakkelijk handsfree
ontgrendelen. Ondanks het feit dat u een gekoppelde
sleutel bij u moet dragen, hoeft u deze niet te
gebruiken. Model 3 heeft sensoren rondom de auto die
de aanwezigheid van de sleutel detecteren binnen een
afstand van ongeveer één meter. U kunt daarom uw
sleutel in uw zak of tas houden en gewoon aan de
portiergreep trekken om de auto te ontgrendelen.
Wanneer u de sleutel bij u draagt, kunt u ook de
achterbak openen zonder de sleutel te gebruiken door
op de greep van de achterbak te drukken. Als
Wegloopvergrendeling is ingeschakeld, wordt uw auto
automatisch vergrendeld wanneer u bent uitgestapt en
de sleutel zich niet langer binnen het detectiebereik
bevindt (zie Wegloopvergrendeling on page 14). De
passieve sleutel wordt automatisch ingeschakeld
wanneer u uw sleutel aan uw auto koppelt.
De sleutel kan slechts aan één auto tegelijk zijn
gekoppeld. Als u een andere auto passief wilt
vergrendelen en ontgrendelen met uw sleutel, raak dan
met de vlakke zijde van de sleutel de portierstijl van het
bestuurdersportier of de kaartlezer op de
middenconsole aan. U hoeft dit slechts één keer te
doen om de sleutel aan de gewenste auto te koppelen.
Als u de sleutel voor een andere auto gebruikt, dient u
deze opnieuw te koppelen.

OPMERKING: Alleen sleutels met het TESLA-logo op de
vlakke zijde hebben de functionaliteit voor passief
vergrendelen en ontgrendelen
. Sleutels met het MODEL
3-logo op de vlakke zijde kunnen uw auto niet passief
vergrendelen en ontgrendelen.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 23:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be