Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 14:13   #41
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik las op een forum, dat de Amerikaanse inlichtingendiensten zeer nauw zouden bijhouden welk percentage soldaten van het Pakistaanse leger een baard heeft. Voor het moment zouden er nog geen "baardmannen" in de buurt van de kernwapens zitten, maar als dat toch ooit gebeurt, en/of Musharraf wordt omvergeworpen, moeten wij ons klaarmaken voor het ergste.
Interessant. Hoe loopt de curve die de baardendynamiek afbeeldt in verhoudig met de tijd?

Ik denk dat in een crisisgeval wanneer Musharraf wordt omvergeworpen, de VS toch nog de situatie gaan kunnen neutraliseren. Indie zal hun zeker toegang tot land en wat ondersteuning geven.

Als de VS niet snel genoeg zijn, zal Sayeret Matkal het wel regelen, a la inval op Oeganda. Die mannen kunnen alles.

Ik heb het een en het ander gelezen over de plaatsing van de Pakistaanse silo's. Ze zijn heel goed bewaakt, de lanceersleutels zijn gecentreerd, en het blijkt onmogelijk te zijn voor de simpele jihadi's om iets aan te richten.

Er zijn minder redenen tot paniek dan mensen denken, heb ik gehoord.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:13   #42
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Nou, iedereen weet toch dat de Joden evil veroveraars zijn die de arme vredelievende Palestijntjes en Arabiertjes uitbuiten.

(Hoewel het onbekend is waarom ze geen olierijke gebieden bezitten, als ze toch zo evil en imperialistisch zijn)
Inderdaad. Ik zweer het bij God en klein pierke, als het mij hier ooit teveel wordt in dit progressief tolerant landje waar je zelfs je reet op een politiek correcte wijze moet afvegen, verkas ik recht naar Israël. Daar verstaan ze nog iets van het principe: 'dit is mijn land en DAT BLIJFT OOK ZO!'.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:18   #43
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Inderdaad. Ik zweer het bij God en klein pierke, als het mij hier ooit teveel wordt in dit progressief tolerant landje waar je zelfs je reet op een politiek correcte wijze moet afvegen, verkas ik recht naar Israël. Daar verstaan ze nog iets van het principe: 'dit is mijn land en DAT BLIJFT OOK ZO!'.
Goede keuze. Ik was aan't denken over dat of de VS. Maar het blijkt dat Tel Aviv het meest boeiende uitgaansleven ter wereld heeft (geen allochtone jongeren die ruzie stoken waarschijnlijk).

Israel heeft inderdaad nog als een van de weinige landen een gevoel voor pragmatisch denken en bewaren van eigen belangen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:18   #44
present_1957
Partijlid
 
present_1957's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Lorre* Bekijk bericht
De internationale leiders moeten voorkomen dat Iran een nucleaire macht wordt, als ze "een derde wereldoorlog" willen vermijden. Dat heeft de Amerikaanse president George W. Bush vandaag gezegd tijdens een persconferentie in het Witte Huis.

Poetin tegen militaire interventie
De Russische president Vladimir Poetin zei eerder deze week tijdens een bezoek aan Iran dat er geen bewijzen zijn dat Iran aan een kernwapen werkt. Poetin is gekant tegen een militaire interventie in Iran en verkiest de diplomatieke weg. In een reactie hierop zei Bush dat hij graag Poetins relaas van zijn ontmoeting met Ahmadinejad wil horen en dat hij hem zal vragen zijn uitspraken te duiden.

Druk uitoefenen
Toch is Bush ervan overtuigd dat ook Rusland geen belang heeft bij een Iraanse kernmacht. Hij herinnerde er bovendien aan dat Rusland en de VS in de VN-Veiligheidsraad samenwerken om Iran met economische sancties van zijn nucleaire plannen te doen afzien. "De VS zullen samen met andere staten druk blijven uitoefenen op Iran tot Teheran besluit zijn nucleaire plannen te laten varen", aldus Bush.
Wordt het niet tijd die gevaarlijke gek te neutraliseren? Net als Irak gebruikt hij dit voorwendsel om een oorlog te rechtvaardigen. Ik ben er zeker van dat Iran geen oorlog wil,want de Iraanse president mag dan wel niet verlegen zitten om straffe uitspraken,hij is in tegenstelling tot Hoessein niet wereldvreemd en weet ook dat een oorlog een einde stelt aan zijn macht.Bij Bush gaat er net als in Irak niet over om die oorlog te winnen,wat de dag van vandaag sowieso onmogelijk is geworden ,maar om nog meer plat geldgewin, want een oorlog brengt vooral winst aan de industrie die ook Bush in het zadel geholpen hebben en voor wat hoort wat,maar dit is echt te gortig.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:19   #45
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Goede keuze. Ik was aan't denken over dat of de VS. Maar het blijkt dat Tel Aviv het meest boeiende uitgaansleven ter wereld heeft (geen allochtone jongeren die ruzie stoken waarschijnlijk).

Israel heeft inderdaad nog als een van de weinige landen een gevoel voor pragmatisch denken en bewaren van eigen belangen.

en schoon wijven, het moet gezegd worden
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:20   #46
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
en schoon wijven, het moet gezegd worden
En Moshe Dayan is veel cooler dan sheik Yassin.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:25   #47
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door present_1957 Bekijk bericht
Wordt het niet tijd die gevaarlijke gek te neutraliseren? Net als Irak gebruikt hij dit voorwendsel om een oorlog te rechtvaardigen. Ik ben er zeker van dat Iran geen oorlog wil,want de Iraanse president mag dan wel niet verlegen zitten om straffe uitspraken,hij is in tegenstelling tot Hoessein niet wereldvreemd en weet ook dat een oorlog een einde stelt aan zijn macht.Bij Bush gaat er net als in Irak niet over om die oorlog te winnen,wat de dag van vandaag sowieso onmogelijk is geworden ,maar om nog meer plat geldgewin, want een oorlog brengt vooral winst aan de industrie die ook Bush in het zadel geholpen hebben en voor wat hoort wat,maar dit is echt te gortig.
Ik wil niet dat een land als Iran over kernwapens beschikt. Ik wil alleen dat Westerse landen over kernwapens beschikken.
(met Antwerps accent) En na gij.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:33   #48
present_1957
Partijlid
 
present_1957's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Inderdaad. Ik zweer het bij God en klein pierke, als het mij hier ooit teveel wordt in dit progressief tolerant landje waar je zelfs je reet op een politiek correcte wijze moet afvegen, verkas ik recht naar Israël. Daar verstaan ze nog iets van het principe: 'dit is mijn land en DAT BLIJFT OOK ZO!'.
Ben jij ook bereid voor dergelijke onzin te sterven in een oorlog? Waarom altijd die hokjesmentaliteit? Een wereld zonder grenzen zou veel ellende voorkomen.Ooit eindigd het leven op deze planeet,al dan niet door de mens, en wat was dan al de zin van elkaars leven tot een hel te maken omwille van stupide grenzen?Op de planeten die ons omringen was misschien ooit ook eens leven zoals Mars bv, daar spelen grenzen dus allang geen rol meer.In de religies van deze wereld heeft men het steeds over het paradijs dat ons te wachten staat,waarom wachten tot de dood? Humaan samen leven zou ook een al een soort paradijs kunnen zijn ,maar het dier mens is daar nog niet verder ontwikkeld dan andere diersoorten,hoewel ze de pretentie hebben verstandiger te zijn wat vooral de katholieke kerk beweerd. Leer van het korte leven dat we hebben genieten en laat dat hokjesdenken voor wat het is.Meestal zaaien politici verdeeldheid om hun perverse doelstellingen waar te maken en eventuele konflicten de rechtvaardigen. Als ik naar Luxemburg ga zijn de mensen er heel vriendelijk en daar hoor je niets voor die idiote kwesties die het land nu dreigen te verlammen.Wie wat spreekt heeft ook total geen belang.We zijn allemaal mensen,dat is het enige wat werkelijk telt
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:41   #49
present_1957
Partijlid
 
present_1957's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik wil niet dat een land als Iran over kernwapens beschikt. Ik wil alleen dat Westerse landen over kernwapens beschikken.
(met Antwerps accent) En na gij.
wat stelt jou boven de Iraniers? Bush is een gevaarlijke gek,die ik al evenmin kernaarsenaal zou toevertrouwen.De pretentie van het Westen om boven alles en iedereen te staan moet maar eens ophouden.De ellende in de wereld is voor een groot deel toe te schrijven aan de ongebreidelde pretentie van het Westen.De uitbuiting van de derde wereld is slechts een facet. De enige reden waarom te US dit niet wil, omdat Iran dan onaangrijpbaar zou zijn,daarmee willen ze het graag nu doen terwijl het nog kan.Als jij het vooruitzicht op een derde wereldoorlog zo fijn zou vinden, bezoek dan eerst eens Auschwitz, want dat is ook een gezicht van wat oorlog betekent
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:46   #50
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door present_1957 Bekijk bericht
Ben jij ook bereid voor dergelijke onzin te sterven in een oorlog? Waarom altijd die hokjesmentaliteit? Een wereld zonder grenzen zou veel ellende voorkomen.Ooit eindigd het leven op deze planeet,al dan niet door de mens, en wat was dan al de zin van elkaars leven tot een hel te maken omwille van stupide grenzen?Op de planeten die ons omringen was misschien ooit ook eens leven zoals Mars bv, daar spelen grenzen dus allang geen rol meer.In de religies van deze wereld heeft men het steeds over het paradijs dat ons te wachten staat,waarom wachten tot de dood? Humaan samen leven zou ook een al een soort paradijs kunnen zijn ,maar het dier mens is daar nog niet verder ontwikkeld dan andere diersoorten,hoewel ze de pretentie hebben verstandiger te zijn wat vooral de katholieke kerk beweerd. Leer van het korte leven dat we hebben genieten en laat dat hokjesdenken voor wat het is.Meestal zaaien politici verdeeldheid om hun perverse doelstellingen waar te maken en eventuele konflicten de rechtvaardigen. Als ik naar Luxemburg ga zijn de mensen er heel vriendelijk en daar hoor je niets voor die idiote kwesties die het land nu dreigen te verlammen.Wie wat spreekt heeft ook total geen belang.We zijn allemaal mensen,dat is het enige wat werkelijk telt
Waar is mijn zakdoek?
Nee, effe serieus. Ik begrijp je en écht waar, ik heb respect voor je mening en vooral je goede bedoelingen. Maar ze zijn naïef. Zo zit de wereld niet in mekaar en zo zal ze nooit in mekaar zitten. Je zal hier even hard worden uitgelachen als in Iran met je mooi verhaal. Maar het zal er niets aan veranderen. Je mag ook niet het verkeerde idee hebben dat ik en sommige andere mensen hier op dit forum niets liever dan oorlog willen. Eternal peace on earth, het zou begot mooi zijn. Maar het zal er niet komen. Daarvoor staat de factor 'mens' iets te veel in de weg. En op het einde van het verhaal kies ik voor die zijde waar ik mij thuisvoel, in welke context ook.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:54   #51
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door present_1957 Bekijk bericht
wat stelt jou boven de Iraniers? Bush is een gevaarlijke gek,die ik al evenmin kernaarsenaal zou toevertrouwen.De pretentie van het Westen om boven alles en iedereen te staan moet maar eens ophouden.De ellende in de wereld is voor een groot deel toe te schrijven aan de ongebreidelde pretentie van het Westen.De uitbuiting van de derde wereld is slechts een facet. De enige reden waarom te US dit niet wil, omdat Iran dan onaangrijpbaar zou zijn,daarmee willen ze het graag nu doen terwijl het nog kan.Als jij het vooruitzicht op een derde wereldoorlog zo fijn zou vinden, bezoek dan eerst eens Auschwitz, want dat is ook een gezicht van wat oorlog betekent
Ik ben al in Auschwitz geweest. Dat is niet het gezicht van oorlog, dat is het gezicht van een fascistisch regime dat een volkerenmoord beging. Maar soit. Ik sta ook niet boven de Iraniërs. Ik stel alleen maar vast dat Iran zeer vijandige taal spreekt tgv Israël en de VS (genre 'Israël moet van de aardbodem verdwijnen') en het verwerven van kernwapens nastreeft. Dat is geen goede combinatie. Omgekeerd heb ik de VS nooit, maar dan ook NOOIT horen zeggen dat ze dit of dat land van de aardbodem willen vegen en dat ze dáárvoor kernwapens nodig hebben. Wat ik ze wel hoor zeggen is dat ze niet willen dat Iran over kernwapens beschikt omdat dat een gevaar zou betekenen voor hun veiligheid en die van haar bondgenoten (lees:Israël) EN dat ze desnoods bereid zijn om met militaire middelen dit te vermijden.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:09   #52
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Goede keuze. Ik was aan't denken over dat of de VS. Maar het blijkt dat Tel Aviv het meest boeiende uitgaansleven ter wereld heeft (geen allochtone jongeren die ruzie stoken waarschijnlijk).

Israel heeft inderdaad nog als een van de weinige landen een gevoel voor pragmatisch denken en bewaren van eigen belangen.

Als je bovenstaande zoekt is er maar 1 plaats waar je je echt thuis gaat voelen : Moskou.
Summum van praktisch denken en bewaren van eigenbelang.
En qua uitgaansleven uiteraard onvergelijkbaar, ik vond persoonlijk LA maar een saaie boel na Moskou.

Natuurlijk heb je wel uitgebreide veiligheidsvoorzieningen nodig eenmaal je een beetje welstand hebt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:22   #53
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik stel alleen maar vast dat Iran zeer vijandige taal spreekt tgv Israël en de VS (genre 'Israël moet van de aardbodem verdwijnen') en het verwerven van kernwapens nastreeft. Dat is geen goede combinatie. Omgekeerd heb ik de VS nooit, maar dan ook NOOIT horen zeggen dat ze dit of dat land van de aardbodem willen vegen en dat ze dáárvoor kernwapens nodig hebben. Wat ik ze wel hoor zeggen is dat ze niet willen dat Iran over kernwapens beschikt omdat dat een gevaar zou betekenen voor hun veiligheid en die van haar bondgenoten (lees:Israël) EN dat ze desnoods bereid zijn om met militaire middelen dit te vermijden.
Informeer u eens deftig vóór je onzin zoals hierboven gaat verkopen.
Je weet blijkbaar ect niet wat je zegt.

Voor uw informatie, Tom Tancredo, een republikeins presidentskandidaat, heeft WEL DEGELIJK gedreigd met atoomaanvallen op Mekka en Medina bij nieuwe terroristische aanvallen.
http://politicalticker.blogs.cnn.com...y-sites-first/

En dhr Mccain zong nog niet zo lang geleden op een verkiezingsmeeting het liedje "bomb, bomb, bomb Iran"
http://www.youtube.com/watch?v=o-zoPgv_nYg
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:26   #54
present_1957
Partijlid
 
present_1957's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik ben al in Auschwitz geweest. Dat is niet het gezicht van oorlog, dat is het gezicht van een fascistisch regime dat een volkerenmoord beging. Maar soit. Ik sta ook niet boven de Iraniërs. Ik stel alleen maar vast dat Iran zeer vijandige taal spreekt tgv Israël en de VS (genre 'Israël moet van de aardbodem verdwijnen') en het verwerven van kernwapens nastreeft. Dat is geen goede combinatie. Omgekeerd heb ik de VS nooit, maar dan ook NOOIT horen zeggen dat ze dit of dat land van de aardbodem willen vegen en dat ze dáárvoor kernwapens nodig hebben. Wat ik ze wel hoor zeggen is dat ze niet willen dat Iran over kernwapens beschikt omdat dat een gevaar zou betekenen voor hun veiligheid en die van haar bondgenoten (lees:Israël) EN dat ze desnoods bereid zijn om met militaire middelen dit te vermijden.
In iedere oorlog welk zijn er concentratiekampen, of die nu extreem rechts of links georienteerd is. Het was onder Stalin niiet anders,om er maar eentje uit te vissen.Guantanamo was of is mij weten ook geen vakantieverblijf.Ik zei al dat de Iraanse president niet om straffe uitspraken verlegen zit,allicht heeft hij geen adiviseurs of lapt hij dat gewoon aan zijn laars.Een atoomoorlog tegen Israel zie ik als uitgesloten,want dan is het uit met zijn eigen macht, want hoe lang denk je dat het zou duren eer er een pak atoombommen op Iran zouden vallen?Niemand kan hier baat bij hebben, de natuurcatastrofe nog even buiten beschouwing gelaten.Dan is het niet alleen WO3 maar het einde van de planeet zoals we die nu kennen. De Bommen die gedropt zijn op Hiroshima en Nagasaki zijn vergeleken met wat nu maakbaar is voetzoekertjes.Ik hoef je niet te vertellen wat die aanrichtten en nog.En wat Bush betreft die moet in het uitkramen van onzin niet onder doen voor de Iraanse president,alleen zegt hij de dingen soms minder expliciet.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:32   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door present_1957 Bekijk bericht
Wordt het niet tijd die gevaarlijke gek te neutraliseren? Net als Irak gebruikt hij dit voorwendsel om een oorlog te rechtvaardigen. Ik ben er zeker van dat Iran geen oorlog wil,want de Iraanse president mag dan wel niet verlegen zitten om straffe uitspraken,hij is in tegenstelling tot Hoessein niet wereldvreemd en weet ook dat een oorlog een einde stelt aan zijn macht.Bij Bush gaat er net als in Irak niet over om die oorlog te winnen,wat de dag van vandaag sowieso onmogelijk is geworden ,maar om nog meer plat geldgewin, want een oorlog brengt vooral winst aan de industrie die ook Bush in het zadel geholpen hebben en voor wat hoort wat,maar dit is echt te gortig.
Heb je eigenlijk enig besef van de gigantische kosten die een oorlog met zich meebrengt? Veel winst zit er volgens mij niet in voor Bush.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:42   #56
present_1957
Partijlid
 
present_1957's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Waar is mijn zakdoek?
Nee, effe serieus. Ik begrijp je en écht waar, ik heb respect voor je mening en vooral je goede bedoelingen. Maar ze zijn naïef. Zo zit de wereld niet in mekaar en zo zal ze nooit in mekaar zitten. Je zal hier even hard worden uitgelachen als in Iran met je mooi verhaal. Maar het zal er niets aan veranderen. Je mag ook niet het verkeerde idee hebben dat ik en sommige andere mensen hier op dit forum niets liever dan oorlog willen. Eternal peace on earth, het zou begot mooi zijn. Maar het zal er niet komen. Daarvoor staat de factor 'mens' iets te veel in de weg. En op het einde van het verhaal kies ik voor die zijde waar ik mij thuisvoel, in welke context ook.
Dat men met mij lacht stoort mij überhaupt niet.En ik weet ook dat er niet veel zal veranderen op korte termijn, maar de een deel van de bewust levende Amerikaanse bevolking hebben hun invloed geldend gemaakt om een eind te maken aan de oorlog in Vietnam. De oorlog in Irak is er bijna een copy van,want toen ging het ook niet om het winnen van de oorlog,maar om plat geldgewin."Apocalypse Now" toont de waanzin van de oorlog goed aan, en waar het werkelijk om te doen is. Het zogenaamde kansloze deel van de jeugd wordt als kannonnenvoeder geofferd ter ere van de reeds rijkgevulde zakken van de heren politici en hun industriele vrienden die hen in het zadel geholpen hebben. Laat mij Naïef zijn,maar de Duitse en een deel van de Europese bevolking koos ook de zijde van Hitler,want die voelden zich daar ook thuis en dachten aan de zijde van de winnaar te staan,wat een vals gevoel van veiligheid gaf.Toen dezelfde bevolking de eerste beelden te verwerken kreeg van de concentatriekampen hebben ze massaal gezegd,"Wir haben es nicht gewusst". Dus wees voorzichtig met het kiezen van een zijde,rechts of links. Want het gaat enkel om macht en meer macht en geld. Het ideologisch laagje vernis is enkel wat het is.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:49   #57
present_1957
Partijlid
 
present_1957's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Heb je eigenlijk enig besef van de gigantische kosten die een oorlog met zich meebrengt? Veel winst zit er volgens mij niet in voor Bush.
Ik kan je geruststellen,Bush betaald dat niet uit eigen zak,dat een belangrijk deel van de Amerikaanse bevolking in armoede leeft neemt hij er graag bij,want die gaan toch niet kiezen. Wist je dat Cheney chef is van een bedrijf die als grootse contractor geldt van het Amerikaanse leger. Die zorgen voor voedsel, dvd's en al het mogelijke om het de soldaten naar hun zin te maken zo lang ze leven.Dit is net als de Vietnam oorlog,ook een "smerige oorlog" waar het enkel om gewin gaat. Sommige zien Bush zelfs als de kruisvaarder van de democratie, als hij de Oost-Europese landen rakettenschild probeerde te verkopen. Cynisme ten top.

Laatst gewijzigd door present_1957 : 18 oktober 2007 om 15:50.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:51   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Lorre* Bekijk bericht
De internationale leiders moeten voorkomen dat Iran een nucleaire macht wordt, als ze "een derde wereldoorlog" willen vermijden. Dat heeft de Amerikaanse president George W. Bush vandaag gezegd tijdens een persconferentie in het Witte Huis.

Poetin tegen militaire interventie
De Russische president Vladimir Poetin zei eerder deze week tijdens een bezoek aan Iran dat er geen bewijzen zijn dat Iran aan een kernwapen werkt. Poetin is gekant tegen een militaire interventie in Iran en verkiest de diplomatieke weg. In een reactie hierop zei Bush dat hij graag Poetins relaas van zijn ontmoeting met Ahmadinejad wil horen en dat hij hem zal vragen zijn uitspraken te duiden.

Druk uitoefenen
Toch is Bush ervan overtuigd dat ook Rusland geen belang heeft bij een Iraanse kernmacht. Hij herinnerde er bovendien aan dat Rusland en de VS in de VN-Veiligheidsraad samenwerken om Iran met economische sancties van zijn nucleaire plannen te doen afzien. "De VS zullen samen met andere staten druk blijven uitoefenen op Iran tot Teheran besluit zijn nucleaire plannen te laten varen", aldus Bush.
Het beste middel is een handelsverbod op dat soort landen. Laat ze doodbloeden, zoals Noord-Korea.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:11   #59
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
en schoon wijven, het moet gezegd worden
absoluut, zelfs mooie blonde. Geef mij maar een mooie jodin.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:30   #60
present_1957
Partijlid
 
present_1957's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het beste middel is een handelsverbod op dat soort landen. Laat ze doodbloeden, zoals Noord-Korea.
Ja,maar je raakt daar niet die despoot mee,doch de arme bevolking.Wegens angst voor reacties wordt er dan heel repressief opgetreden, en zoals in Noord-Korea, gedood ,gemarteld en heropgevoed, hoewel dat laatste niet veel van het tweede verschilt. De Noord-Koreaanse leider heeft de absolute macht en zijn vrienden, de Chinezen maken dankbaar gebruik van de bevolking om die als slaven in te zetten.De grote Kim wordt dan dan uiteraard voor vergoed en heeft niets te kort. Als naties zoals China ,India en Rusland dergelijk handelverbod negeren dan sta je machteloos. Hetzelfde geldt voor Myanmar maar het Nobelprijs comite liet een kans liggen om de Nobelprijs voor vrede toe te kennen aan de Monniken die met geweldloos verzet hun recht op vrijheid trachtten waar te nemen.Maar in plaats daarvan nemen ze iemand die de juiste careermove gemaakt heeft een toch weer in de schijnwerpers staat.Wat men wel kan is zoals op pakjes sigaretten het opschrift" Opgepast,vervaardigd door slaven in een repressieve dictatuur." Dit kan gaan van chocolade tot kleding,of andere zaken uiteraard

Laatst gewijzigd door present_1957 : 18 oktober 2007 om 16:31.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be