Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 21 maart 2014, 07:06   #161
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En wat was het startblok richting wiet?
Geboren worden
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 21 maart 2014, 08:54   #162
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dat controleren op leeeftijd is iets dat hier ook heel goed werkt he... geen een minderjarige die aan binge drinking doet bv. Ook geen enkele minderjarige rookt nog dankzij de strenge controles en regels....
Het is niet omdat een systeem niet onfeilbaar is, dat het meteen afgeschreven moet worden.

Zoals Tomm het zegt, zou een systeem zoals in Uruguay in eerste instantie geschikt zijn om de criminelen kapot te krijgen, dat zijn degenen die in staat zijn om aan adolescenten te verkopen. Goed, men kan nog via een oudere vriend het krijgen, maar de doorstroom zal veel lager zijn dan in het huidige illegale systeem.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 21 maart 2014, 08:55   #163
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geboren worden
Zelfs ervoor. Seks die je ouders hadden.
plǝɹǝʍ ǝp is offline  
Oud 17 april 2014, 00:50   #164
C-3PO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 14
Standaard

Ik heb alles zo aandachtig mogelijk gelezen.
Ik heb beide kanten hun argumenten in ogenschouw genomen.
Ik vond het jammer om te lezen dat sommige berichten duidelijk van slechte wil bleken waarbij berichten uit hun context gerukt werden of dat duidelijk bleek dat er een andere betekenis aan werd gegeven dan door de persoon in kwestie werd bedoeld.
Toch wil ik hierbij kenbaar maken dat wat mij betreft de legalisering van soft-drugs, afgezien van alle onderzoeken die er werden naar gedaan en/of er nog kunnen worden naar gedaan, een slechte maatregel is waarvan ik hoop dat we onze bevolking kunnen behoeden.
De meeste mensen waarmee ik in deze kwestie in debat ben gegaan waren/zijn zelf gebruikers. Ik kan me dan ook nooit van de indruk ontdoen dat de meesten er niet voor kiezen omdat het goed is voor de samenleving of uit andere idealistische overwegingen (zoals bijvoorbeeld zelfbeschikkingsrecht), maar eerder omdat ze er zelf zo tuk op zijn.
Ik ben van de visie dat inderdaad hypocrisie (cf. alcohol) een prijs is die ik wil betalen om deze drug van de markt te houden.
Maar langs de andere kant vind ik het ook hypocriet van mensen die dit hypocriet vinden gelet op het feit dat alcohol al millennia ingeburgerd is en de patertjes, op het moment dat we aan het spreken zijn zelfs, bier aan het brouwen zijn. En dit is iets dat je van marihuana zeker niet kunt zeggen. Niet alleen is het ingeburgerd, de bevolking is er ook aan gehecht. Het is dan ook, ik denk dat ieder van ons dat beseft, politiek zelfmoord om de afschaffing van alcohol op de agenda te plaatsen.
Ik kan mij ook aansluiten bij het argument dat 1 glas alcohol per dag inderdaad een wereld van verschil is met 1 joint per dag. Ik denk dat dit voorbeeld aantoont dat de twee eigenlijk in grote mate onvergelijkbaar zijn.
Om maar te zwijgen over de schadelijke effecten van marihuana, zeker als het wordt gerookt.
Ik haal maar een voorbeeld aan.
"Het grootste gezondheidsrisico hangt samen met het inhaleren van de cannabisrook. Cannabisrook bevat veel meer kankerverwekkende stoffen dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt meer teer binnen dan bij een sigaret. Men loopt dan ook meer risico op een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper en houden ze de rook vast, wat de schadelijkheid nog vergroot."

Laatst gewijzigd door C-3PO : 17 april 2014 om 01:05.
C-3PO is offline  
Oud 17 april 2014, 06:06   #165
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Drugs was millennia ingeburgerd!!!!!
Drank eigenlijk nog niet zo heel lang, het is dankzij de maffia dat drank legaal is geworden.
Peche is offline  
Oud 17 april 2014, 09:46   #166
C-3PO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Drugs was millennia ingeburgerd!!!!!
Drank eigenlijk nog niet zo heel lang, het is dankzij de maffia dat drank legaal is geworden.
Dan zijn we het niet eens over de criteria die moeten aangewend worden om te spreken van inburgering en hechting..
De patertjes brouwen bij mijn weten nog altijd bier en hebben geen cannabisplantages..
De cafés verkopern alcohol en geen cannabis..
Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, ze beschikken allemaal over wijngaarden..

Dit artikel geeft een meer genuanceerd beeld van de geschiedenis van alcohol
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoor...s-van-alcohol/

Laatst gewijzigd door C-3PO : 17 april 2014 om 09:49.
C-3PO is offline  
Oud 17 april 2014, 09:47   #167
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C-3PO Bekijk bericht
De meeste mensen waarmee ik in deze kwestie in debat ben gegaan waren/zijn zelf gebruikers. Ik kan me dan ook nooit van de indruk ontdoen dat de meesten er niet voor kiezen omdat het goed is voor de samenleving of uit andere idealistische overwegingen (zoals bijvoorbeeld zelfbeschikkingsrecht), maar eerder omdat ze er zelf zo tuk op zijn.
Natuurlijk, hier zit er zo eentje. Het gaat er niet om of het goed is voor de samenleving (Trouwens, wat is dat eigenlijk, goed voor de samenleving?), maar ik vermoed dat de impact op de samenleving overschat wordt.
De mensen die nu willen blowen, doen dat toch. De meeste (eigenlijk allemaal) die ik ken hebben een baan, een gezin, en betalen netjes braaf hun belastingen.

Citaat:
"Het grootste gezondheidsrisico hangt samen met het inhaleren van de cannabisrook. Cannabisrook bevat veel meer kankerverwekkende stoffen dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt meer teer binnen dan bij een sigaret. Men loopt dan ook meer risico op een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper en houden ze de rook vast, wat de schadelijkheid nog vergroot."
Inderdaad, een joint bevat tegenover een sigaret ongeveer 5 keer meer teer (allez, dat is wat ik er over gelezen heb). Ik rook een jointje elke week ofzo, wat dus minder teer is dan iemand die 1 sigaret per dag rookt. En een sigaret rook je dan nog alleen, een joint deel je
Het Verzet is offline  
Oud 17 april 2014, 09:57   #168
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

En trouwens, die verslaafden die er nu toch al zijn, wat gaat die (en bij gevolg, ons, als maatschappij) het meeste helpen? In grote lijnen heb je 2 keuzes:
A) Je houdt het illegaal, je laat het zoals het nu is, in handen van maffia en je pompt zeer veel geld in een verloren oorlog. Je gooit drugsverslaafden in den bak, en na zoveel jaar laat je ze terug los.

B) Je maakt het legaal, reguleert het en haalt er inkomsten uit om de verslaafden, die er nu ook al zijn, te helpen afkicken en de draad terug proberen op te pakken.
Het Verzet is offline  
Oud 17 april 2014, 10:04   #169
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C-3PO Bekijk bericht
Dan zijn we het niet eens over de criteria die moeten aangewend worden om te spreken van inburgering en hechting..
De patertjes brouwen bij mijn weten nog altijd bier en hebben geen cannabisplantages..
De cafés verkopern alcohol en geen cannabis..
Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, ze beschikken allemaal over wijngaarden..

Dit artikel geeft een meer genuanceerd beeld van de geschiedenis van alcohol
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoor...s-van-alcohol/
Een maatschappij is een beweging, geen stilstaand beeld uit het verleden. Ik snap niet wat inburgering hierbij komt doen, het gaat volgens mij geen inherent verschil maken op onze geschiedenis.

Wat ik uit jouw aanhalingen over paters, en cafés, is dat mensen altijd al op zoek zijn geweest naar drugs. Maar we mogen ze daar wel geen keuze in laten.
Het Verzet is offline  
Oud 17 april 2014, 10:14   #170
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Opium huisjes konden toch ook niet blijven standhouden door de overlast?
Café's kunnen openblijven, maar de alcohol mag toch eindelijk eens verdwijnen?
We zijn anti drugs en we voeren dat best consequent uit!
Weg ermee!!! Verbieden dus!
Peche is offline  
Oud 17 april 2014, 11:21   #171
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je durft te twijfelen aan het wiet-dogma?

Het is simpel, verslaafden zijn in de regel schurken, tenzij het alcoholverslaafden zijn, die bedelen enkel om carapils.
Voor de 1000°ste maal: verslaafden zijn geen schurken, tenzij ze laptops, smartphones ... stelen of andere echt-criminele zaken doen.

Dealers zijn wel schurken. Zij horen in de gevangenis te belanden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 april 2014, 11:35   #172
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

En wat gaan die luiwammessen die graag geld zien in grote hopen om de grote Jan uit te hangen, en daarvoor bereid zijn om feiten te plegen waarop gevangenisstraffen staan, doen als cannabis gelegaliseerd is, en zij daardoor dus vele inkomsten missen?

Denkt er iemand hier dat die asociale criminelen dan plots gaan zeggen "oei, nu zal ik maar een ordinair jobke van 1300 euro net per maand gaan zoeken, en mijne nikkel afdraaien als een gewone arbeider .." ?

Neen dus, die gaan iets anders gaan zoeken om crimineel veel geld gemakkelijk te verdienen.

Cannabis legaliseren helpt dus niets, nul komma nul, aan het verminderen van criminaliteit.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 april 2014, 11:56   #173
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat gaan die luiwammessen die graag geld zien in grote hopen om de grote Jan uit te hangen, en daarvoor bereid zijn om feiten te plegen waarop gevangenisstraffen staan, doen als cannabis gelegaliseerd is, en zij daardoor dus vele inkomsten missen?

Denkt er iemand hier dat die asociale criminelen dan plots gaan zeggen "oei, nu zal ik maar een ordinair jobke van 1300 euro net per maand gaan zoeken, en mijne nikkel afdraaien als een gewone arbeider .." ?

Neen dus, die gaan iets anders gaan zoeken om crimineel veel geld gemakkelijk te verdienen.

Cannabis legaliseren helpt dus niets, nul komma nul, aan het verminderen van criminaliteit.

.
Nee, maar misschien dat je de agent die nu een sporenonderzoek volgt naar import vanuit het buitenland kan zetten op een andere zaak. En dat een deel van die zijn loon komt uit de inkomsten uit cannabis. En growers gaan volgens mij niet ineens een druglab opzetten omdat cannabis legaal is (totaal andere branche). Misschien dat die wel legaal gaat beginnen growen (goed product brengt goed op), waarop de staat hem ook kan taxeren.
Het Verzet is offline  
Oud 17 april 2014, 11:57   #174
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

dat moet haast wel het onnozelste argument tegen legalisatie zijn schoof

het decriminaliseren zal ervoor zorgen dat ook gebruikers niet meer "de wet overtreden", en dus zal de criminaliteit automatisch dalen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline  
Oud 17 april 2014, 12:08   #175
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat gaan die luiwammessen die graag geld zien in grote hopen om de grote Jan uit te hangen, en daarvoor bereid zijn om feiten te plegen waarop gevangenisstraffen staan, doen als cannabis gelegaliseerd is, en zij daardoor dus vele inkomsten missen?

Denkt er iemand hier dat die asociale criminelen dan plots gaan zeggen "oei, nu zal ik maar een ordinair jobke van 1300 euro net per maand gaan zoeken, en mijne nikkel afdraaien als een gewone arbeider .." ?

Neen dus, die gaan iets anders gaan zoeken om crimineel veel geld gemakkelijk te verdienen.

Cannabis legaliseren helpt dus niets, nul komma nul, aan het verminderen van criminaliteit.

.
ben jij nu echt achterlijk of wat ?
dus cannabis niet legaliseren omdat de dealer dan andere inkomsten moet gaan zoeken ?

wat hebben de criminelen na de drooglegging gedaan ?
frank1234 is offline  
Oud 12 januari 2015, 01:38   #176
C-3PO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Een maatschappij is een beweging, geen stilstaand beeld uit het verleden. Ik snap niet wat inburgering hierbij komt doen, het gaat volgens mij geen inherent verschil maken op onze geschiedenis.

Wat ik uit jouw aanhalingen over paters, en cafés, is dat mensen altijd al op zoek zijn geweest naar drugs. Maar we mogen ze daar wel geen keuze in laten.
Ja, en beweging is ipso facto goed? De samenleving is een zeer voorzichtig evenwicht. Het recht is er de spiegel van, zowel descriptief maar vooral ook prescriptief. Vrijheid, blijheid bestaat niet. Verantwoordelijkheid is wat de klok slaat. Zeker in een wereld met 7 miljard inwoners. In deze zin vind ik het ook bijzonder onethisch om aandacht te besteden aan deze topic. Alsof drugs van onze samenleving een betere plek zullen maken. Quod non!
C-3PO is offline  
Oud 12 januari 2015, 01:39   #177
C-3PO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Een maatschappij is een beweging, geen stilstaand beeld uit het verleden. Ik snap niet wat inburgering hierbij komt doen, het gaat volgens mij geen inherent verschil maken op onze geschiedenis.

Wat ik uit jouw aanhalingen over paters, en cafés, is dat mensen altijd al op zoek zijn geweest naar drugs. Maar we mogen ze daar wel geen keuze in laten.
Ja, en beweging is ipso facto goed? De samenleving is een zeer voorzichtig evenwicht. Het recht is er de spiegel van, zowel descriptief maar vooral ook prescriptief. Vrijheid, blijheid bestaat niet. Verantwoordelijkheid is wat de klok slaat. Zeker in een wereld met 7 miljard inwoners. In deze zin vind ik het ook bijzonder onethisch om aandacht te besteden aan deze topic. Alsof drugs van onze samenleving een betere plek zullen maken. Quod non!
C-3PO is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be