Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2012, 05:39   #1
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard Verander zelf de hoernalistiek !

Ruim een jaar nu vertik ik het van te klikken op zowat 99% van de faitdivers.
Bijna alles wat in de kolommen meest gelezen staat gaat volledig aan me voorbij. Ik wil een betere journalistiek en de bal ligt bij onszelf. Als we ons inhouden om te klikken op artikels van blote tepels, mislukte gebitten, ronkende titels, vip/bv's/sterrengedoe, ... .

Ik geef toe het is niet echt makkelijk maar het went en het lukt. Het zal een mysterie blijven voor mij wat er aan de hand was met het gebit van de vrouw van de Amerikaanse president. Het zij zo. Ik zal nooit nog tepels zien van sterren, mijn ego voeren met de levens van mensen wie het slecht vergaan is en in emotionele spannende rechtszaken terecht komen, ik zal verstoken blijven van alle relationele nieuwtjes van vedetten die ik toch al niet ken (ik lees zelfs al enkele weken de titels van de boekskes in de supermarkt niet meer; naar de dokter of de tandarts neem ik een eigen boek mee), ...

Extreem ? Het hang mijn voeten soms uit hoe onze maatschappij evolueert.
Ik hoop dat er meer en meer mensen beginnen nadenken over onze eigen verantwoordelijkheid daarin.
Directe actie door het zich onthouden van actie : voor een betere journalistiek ? Lees enkel nog de betere artikels!

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 7 september 2012 om 05:43.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 08:20   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Neem een dierenarts als huisdokter of mag dat niet?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 08:34   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ruim een jaar nu vertik ik het van te klikken op zowat 99% van de faitdivers.
Bijna alles wat in de kolommen meest gelezen staat gaat volledig aan me voorbij. Ik wil een betere journalistiek en de bal ligt bij onszelf. Als we ons inhouden om te klikken op artikels van blote tepels, mislukte gebitten, ronkende titels, vip/bv's/sterrengedoe, ... .

Ik geef toe het is niet echt makkelijk maar het went en het lukt. Het zal een mysterie blijven voor mij wat er aan de hand was met het gebit van de vrouw van de Amerikaanse president. Het zij zo. Ik zal nooit nog tepels zien van sterren, mijn ego voeren met de levens van mensen wie het slecht vergaan is en in emotionele spannende rechtszaken terecht komen, ik zal verstoken blijven van alle relationele nieuwtjes van vedetten die ik toch al niet ken (ik lees zelfs al enkele weken de titels van de boekskes in de supermarkt niet meer; naar de dokter of de tandarts neem ik een eigen boek mee), ...

Extreem ? Het hang mijn voeten soms uit hoe onze maatschappij evolueert.
Ik hoop dat er meer en meer mensen beginnen nadenken over onze eigen verantwoordelijkheid daarin.
Directe actie door het zich onthouden van actie : voor een betere journalistiek ? Lees enkel nog de betere artikels!
Jaja, dat is allemaal goed als ge zo'n caracteriel zijt, een psychopatische autistische linkse broeder die hem alleen maar amuseert met het bestuderen van de schrijfsels van je opleidingscel ...

ik zie wel eens graag af en toe een blote tepel ... Ik kan er mee leven dat er zeer ernstige pers is, mits duidelijk hoe neutraal of naar welke kant ze neigt; dat er daarnaast een iets bredere pers is genre nieuwsblad met wat aandacht voor sport en zo (interesseert mij geen bal, die sport), en zelfs wat 'boekskes' voor de huiswijven (m/v). Sensatiepers zelfs ok, mits ze voor het gerecht geroepen kunnen worden bij pure fantasie ...

Allez, brokstukken amok, ga je nu maar verder 'verdiepen'.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 09:11   #4
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jaja, dat is allemaal goed als ge zo'n caracteriel zijt, een psychopatische autistische linkse broeder die hem alleen maar amuseert met het bestuderen van de schrijfsels van je opleidingscel ...

ik zie wel eens graag af en toe een blote tepel ... Ik kan er mee leven dat er zeer ernstige pers is, mits duidelijk hoe neutraal of naar welke kant ze neigt; dat er daarnaast een iets bredere pers is genre nieuwsblad met wat aandacht voor sport en zo (interesseert mij geen bal, die sport), en zelfs wat 'boekskes' voor de huiswijven (m/v). Sensatiepers zelfs ok, mits ze voor het gerecht geroepen kunnen worden bij pure fantasie ...

Allez, brokstukken amok, ga je nu maar verder 'verdiepen'.

.
Om gans eerlijk te zijn is in mijn ogen De Tijd nog de meest objectieve krant.
De rest kan je indelen in zuilen kranten.
En je hebt gelijk, veronderstel eens dat iedereen over politiek juist geinformeerd zou worden, wie zou dan nog op een van de bestaande partijen gaan stemmen.
Je kan beter uitslagen voetbal geven van Belfius tegen BNP-Paribas, dan de werkelijke toestand van die banken. Die voetbaluitslag is veel belangrijker dan wat er met hun geld gebeurd.

De mensen zouden eens gaan nadenken, dat moet zoveel mogelijk vermeden worden.

Verontschuldig mij voor het niet gebruiken van de dubbele punt op de i en de e, ik zit op een Amerikaanse notebook te werken en heb geen zin om die telkens te kopieren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 09:52   #5
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jaja, dat is allemaal goed als ge zo'n caracteriel zijt, een psychopatische autistische linkse broeder die hem alleen maar amuseert met het bestuderen van de schrijfsels van je opleidingscel ...

ik zie wel eens graag af en toe een blote tepel ... Ik kan er mee leven dat er zeer ernstige pers is, mits duidelijk hoe neutraal of naar welke kant ze neigt; dat er daarnaast een iets bredere pers is genre nieuwsblad met wat aandacht voor sport en zo (interesseert mij geen bal, die sport), en zelfs wat 'boekskes' voor de huiswijven (m/v). Sensatiepers zelfs ok, mits ze voor het gerecht geroepen kunnen worden bij pure fantasie ...

Allez, brokstukken amok, ga je nu maar verder 'verdiepen'.

.
Waarom weer die persoonlijke beledigingen ? Ik beantwoord trouwens aan geen enkele van de beschrijvingen door jou aan mij bedacht en ik zit in geen enkele opleidingscel of wat dan ook.

On topic :
De boekskes zijn ook het probleem niet. De kranten en nieuwssites die boekskes worden wel.
Mediakenners voorspellen dat als het zo voort gaat het serieuze nieuws een duur niche product gaat worden. Hoog tijd om actie te ondernemen dus; opdat wij, de grote massa, er niet van verstoken gaan blijven.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 15:01   #6
jump in the box
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 augustus 2012
Berichten: 229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Om gans eerlijk te zijn is in mijn ogen De Tijd nog de meest objectieve krant.
De rest kan je indelen in zuilen kranten.
En je hebt gelijk, veronderstel eens dat iedereen over politiek juist geinformeerd zou worden, wie zou dan nog op een van de bestaande partijen gaan stemmen.
Je kan beter uitslagen voetbal geven van Belfius tegen BNP-Paribas, dan de werkelijke toestand van die banken. Die voetbaluitslag is veel belangrijker dan wat er met hun geld gebeurd.

De mensen zouden eens gaan nadenken, dat moet zoveel mogelijk vermeden worden.

Verontschuldig mij voor het niet gebruiken van de dubbele punt op de i en de e, ik zit op een Amerikaanse notebook te werken en heb geen zin om die telkens te kopieren.
Tot welke zuil behoort:

De Standaard
De Morgen
Gazet van Antwerpe
HLN?
jump in the box is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 15:15   #7
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jump in the box Bekijk bericht
Tot welke zuil behoort:

De Standaard
De Morgen
Gazet van Antwerpe
HLN?
Bovenstaande persorganen behoren tot de zuil der gesubsidieerde regimepers.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 15:45   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Waarom weer die persoonlijke beledigingen ? Ik beantwoord trouwens aan geen enkele van de beschrijvingen door jou aan mij bedacht en ik zit in geen enkele opleidingscel of wat dan ook.
Dat zijn geen beledigingen. Voor een aantal mensen op dit forum zijn dit zelfs eretitels.
Net zoals ikzelf een aantal eretitels opeis, als men flaminganten typeert.

Dus geen beledigingen, maar politieke kenmerken.
Je wil de pers "organiseren". Net zoals sommigen ook de theaters willen 'organiseren' met enkel poco voorstellingen. Of zangstonden �* la 20-10 of welke datum was dat ook weer net voor die verkiezingen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
On topic :
De boekskes zijn ook het probleem niet. De kranten en nieuwssites die boekskes worden wel.
Mediakenners voorspellen dat als het zo voort gaat het serieuze nieuws een duur niche product gaat worden. Hoog tijd om actie te ondernemen dus; opdat wij, de grote massa, er niet van verstoken gaan blijven.
Ik zie niet direct zo'n groot probleem. Er zal altijd een markt blijven voor het meer informatieve nieuws.
Wat ik dus in wezen zei in mijn eerste reactie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 16:19   #9
Twigmuntus
Burgemeester
 
Twigmuntus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ruim een jaar nu vertik ik het van te klikken op zowat 99% van de faitdivers.
Bijna alles wat in de kolommen meest gelezen staat gaat volledig aan me voorbij. Ik wil een betere journalistiek en de bal ligt bij onszelf. Als we ons inhouden om te klikken op artikels van blote tepels, mislukte gebitten, ronkende titels, vip/bv's/sterrengedoe, ... .

Ik geef toe het is niet echt makkelijk maar het went en het lukt. Het zal een mysterie blijven voor mij wat er aan de hand was met het gebit van de vrouw van de Amerikaanse president. Het zij zo. Ik zal nooit nog tepels zien van sterren, mijn ego voeren met de levens van mensen wie het slecht vergaan is en in emotionele spannende rechtszaken terecht komen, ik zal verstoken blijven van alle relationele nieuwtjes van vedetten die ik toch al niet ken (ik lees zelfs al enkele weken de titels van de boekskes in de supermarkt niet meer; naar de dokter of de tandarts neem ik een eigen boek mee), ...

Extreem ? Het hang mijn voeten soms uit hoe onze maatschappij evolueert.
Ik hoop dat er meer en meer mensen beginnen nadenken over onze eigen verantwoordelijkheid daarin.
Directe actie door het zich onthouden van actie : voor een betere journalistiek ? Lees enkel nog de betere artikels!
Bedankt voor de inspiratie, Scherven. Ikzelf ben vaak niet fier op mijn klikgedrag. Soms lees ik een (flut)artikel en vraag ik me achteraf af: "jongen, waar ben ik toch mee bezig?" Vooral als dat gebeurt in de voormiddag, de periode van de dag waar ik het meeste werk verzet.

Op krantenkoppen.be moet je maar eens kijken naar de "meest gelezen artikels". Steevast titels met "borsten,sex,plastische chirurgie,dronken,..." erin. Het zegt genoeg en ik moet me maar eens afvragen of ik daaraan wil meedoen of niet.

Niet dat ik niet eens een tet wil zien, maar daar zijn andere momenten en websites voor.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:50   #10
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ruim een jaar nu vertik ik het van te klikken op zowat 99% van de faitdivers.
Bijna alles wat in de kolommen meest gelezen staat gaat volledig aan me voorbij. Ik wil een betere journalistiek en de bal ligt bij onszelf. Als we ons inhouden om te klikken op artikels van blote tepels, mislukte gebitten, ronkende titels, vip/bv's/sterrengedoe, ... .

Ik geef toe het is niet echt makkelijk maar het went en het lukt. Het zal een mysterie blijven voor mij wat er aan de hand was met het gebit van de vrouw van de Amerikaanse president. Het zij zo. Ik zal nooit nog tepels zien van sterren, mijn ego voeren met de levens van mensen wie het slecht vergaan is en in emotionele spannende rechtszaken terecht komen, ik zal verstoken blijven van alle relationele nieuwtjes van vedetten die ik toch al niet ken (ik lees zelfs al enkele weken de titels van de boekskes in de supermarkt niet meer; naar de dokter of de tandarts neem ik een eigen boek mee), ...

Extreem ? Het hang mijn voeten soms uit hoe onze maatschappij evolueert.
Ik hoop dat er meer en meer mensen beginnen nadenken over onze eigen verantwoordelijkheid daarin.
Directe actie door het zich onthouden van actie : voor een betere journalistiek ? Lees enkel nog de betere artikels!
Eigenlijk heeft u wel gelijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 18:02   #11
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ruim een jaar nu vertik ik het van te klikken op zowat 99% van de faitdivers.
Bijna alles wat in de kolommen meest gelezen staat gaat volledig aan me voorbij. Ik wil een betere journalistiek en de bal ligt bij onszelf. Als we ons inhouden om te klikken op artikels van blote tepels, mislukte gebitten, ronkende titels, vip/bv's/sterrengedoe, ... .

Ik geef toe het is niet echt makkelijk maar het went en het lukt. Het zal een mysterie blijven voor mij wat er aan de hand was met het gebit van de vrouw van de Amerikaanse president. Het zij zo. Ik zal nooit nog tepels zien van sterren, mijn ego voeren met de levens van mensen wie het slecht vergaan is en in emotionele spannende rechtszaken terecht komen, ik zal verstoken blijven van alle relationele nieuwtjes van vedetten die ik toch al niet ken (ik lees zelfs al enkele weken de titels van de boekskes in de supermarkt niet meer; naar de dokter of de tandarts neem ik een eigen boek mee), ...

Extreem ? Het hang mijn voeten soms uit hoe onze maatschappij evolueert.
Ik hoop dat er meer en meer mensen beginnen nadenken over onze eigen verantwoordelijkheid daarin.
Directe actie door het zich onthouden van actie : voor een betere journalistiek ? Lees enkel nog de betere artikels!
Ik lees de boekskes ook niet maar begrijp best dat er mensen zijn die verslaafd zijn aan die al dan niet verzonnen nieuwtjes.
Dus spreek voor je zelf maar verplicht anderen niet jou standpunten in te nemen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be