Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2010, 10:13   #41
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Bestuurders betalen een uniform tarief van 4 euro voor een laadbeurt, die kan variëren van tien tot zestig minuten. De betaling gebeurt met de voorbetaalde Plug-to-Drive kaart of aan de kassa van het tankstation.
ouch.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 10:36   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Ik begrijp alle kritiek, maar de ontwikkelingen gaan razendsnel vooruit.

- Prestaties batterijen verbeteren (snellere laadtijd, topsnelheid, acceleratie enz...)
- Actieradius (langer rijden = minder vaak opladen)
- Milieuvriendelijke batterijen


Record: elektrische auto rijdt meer dan 600 kilometer.

Waar een Audi A2 al niet goed voor kan zijn. Een elektrische versie is zonder te stoppen van München naar Berlijn gereden en vestigde daarmee een nieuw wereldrecord.



De elektrisch aangedreven Audi A2 kon deze trip maken dankzij speciale Lithium accu’s met een hogere capaciteit dan normale accu’s. De A2 is de eerste gewone personenauto die meer dan 600 (605 om precies te zijn) kilometer aflegt en schijnbaar nog gewoon met de verwarming aan ook. Daar komt bij dat er ‘s nachts gereden is, dus de verlichting heeft ook gewoon haar werk moeten doen. De hele rit duurde ongeveer acht uur.

Geen gekke prestatie, en de energiebedrijven die het project financierden konden wel eens gelijk hebben met het statement dat dit een enorme stap voorwaarts is voor elektrische auto’s. Hét probleem is immers tot op heden voor veel mensen de beperkte actieradius door de beperkte accucapaciteit. (via Rhein Zeitung)

link: http://www.autoblog.nl/archive/2010/...-600-kilometer
90% van de voertuigen op onze wegen leggen nog geen 60km per dag af en staan gemiddeld meer dan 9 uur stil tussen twee ritten.
Het enige ogenblik dat die voertuigen echter ritten van meer dan 100km afleggen is tijdens de vakantieuittocht.
En dan rijden de meeste wagens nog op wegen waar ze niet sneller dan 90 mogen of waar ze niet sneller kunnen wegens de files.

Wat heb je dus aan een wagen die 300km/u haalt en een actieradius heeft van 1000km

Nee, het probleem is niet de voertuigen hun snelheid en actieradius, maar de mentaliteit van de kopers. Zij willen een voertuig om hun financieel vermogen te kunnen showen en niet volgens hun behoefte.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 10:46   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zie ik het nu goed dat wat betreft personenauto's de afhankelijkheid van olie uit het M.O wordt ingeruild voor afhankelijkheid van accu's uit Azië?
Maar hoop nu niet te snel dat de olie snel zal vervangen worden door accu's.
De overheden zouden een enorm inkomsten verlies leiden moest men vanaf volgend jaar massa overstappen op electrische voertuigen of andere alternatieve energiedragers voor transporten.
De inkomsten uit fossiele brandstoffen bedroeg in 2009 enkel voor België een kleine 10 miljard Euro puls de 21% btw er op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 12:12   #44
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zeg maar dag met het handje tegen stopconcactcars.
Liever een stopcontactcar dan een benzinepompcar.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 13:07   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Liever een stopcontactcar dan een benzinepompcar.
Maar je koopt hem toch niet.
Ze staan al ongeveer 30 jaar te koop.

Niemand wilde ze hebben, plots willen ze allemaal ééntje?

We zullen zien.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 13:10   #46
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar je koopt hem toch niet.
Ze staan al ongeveer 30 jaar te koop.
Ik heb in mijn leven nog nooit een auto gekocht. Al zie ik een electrisch wagentje wel zitten. Tot nu toe was er echter niet echt veel beschikbaar op dat gebied, en wat er was, was veel te duur.

Nu dat verandert kan ik mischien eindelijk eens wat in mijn garage zetten...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:36   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik heb in mijn leven nog nooit een auto gekocht. Al zie ik een electrisch wagentje wel zitten. Tot nu toe was er echter niet echt veel beschikbaar op dat gebied, en wat er was, was veel te duur.

Nu dat verandert kan ik mischien eindelijk eens wat in mijn garage zetten...
Als ik al te kiezen heb dan zal het toch een hybride worden. Weinig verbruik en veel actieradius en pittig vermogen.

Vergelijk dat eens met een wagen die continu staat op te laden en waar je nauwelijks over en weer naar zee met kan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 10:36   #48
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik al te kiezen heb dan zal het toch een hybride worden. Weinig verbruik en veel actieradius en pittig vermogen.

Vergelijk dat eens met een wagen die continu staat op te laden en waar je nauwelijks over en weer naar zee met kan.
Een actieradius van een 100km is voor mij voldoende. Ik vertik het zowieso om langer achter het stuur te zitten. Als ik naar zee ga neem ik de trein. (Maar voor mij is de zee dan ook een beetje ver...)
Het punt is dat de meeste auto's zelden meer dan 60km per dag doen. Slechts uitzonderlijk doen ze langere afstanden, en dan kan je ook naar alternatieven uitwijken.
In plaats van met de auto naar het zuiden van Frankrijk kan je ook de TGV nemen, en daar een auto huren. Dan heb je geen auto met een grote actieradius nodig.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 10:43   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar hoop nu niet te snel dat de olie snel zal vervangen worden door accu's.
De overheden zouden een enorm inkomsten verlies leiden moest men vanaf volgend jaar massa overstappen op electrische voertuigen of andere alternatieve energiedragers voor transporten.
De inkomsten uit fossiele brandstoffen bedroeg in 2009 enkel voor België een kleine 10 miljard Euro puls de 21% btw er op.
Bof, die stroom zal wel ergens vandaan moeten komen ook. De eerste 10 000 autootjes, dat gaat snoezig zijn, en nadien gaat men terug de wet van behoud van energie ontdekken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 16:19   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een actieradius van een 100km is voor mij voldoende. Ik vertik het zowieso om langer achter het stuur te zitten. Als ik naar zee ga neem ik de trein. (Maar voor mij is de zee dan ook een beetje ver...)
Het punt is dat de meeste auto's zelden meer dan 60km per dag doen. Slechts uitzonderlijk doen ze langere afstanden, en dan kan je ook naar alternatieven uitwijken.
In plaats van met de auto naar het zuiden van Frankrijk kan je ook de TGV nemen, en daar een auto huren. Dan heb je geen auto met een grote actieradius nodig.
Geen probleem er is toch al veel te veel verkeer.
Waren er maar meer zoals jij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 17:50   #51
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht


Hybride
3,9 liter verbruik
356 pk

Zeg maar dag met het handje tegen stopconcactcars.
En gij denkt indruk te willen maken... eat this!


Elektrische BMW E30 met 500 pk.

"Om te laten zien dat elektrowagens niet altijd in de categorie muesli-auto’s geplaatst hoeven te worden is Mate Rimac zelf maar aan de gang gegaan met een paar elektromotoren, raceonderdelen en een oude 3-Serie. Resultaat: totale vernedering op de dragstrip van zo’n beetje iedereen die het tegen hem opneemt."



link: http://www.autoblog.nl/archive/2010/...e30-met-500-pk

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 8 november 2010 om 17:52.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 19:06   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
En gij denkt indruk te willen maken... eat this!


Elektrische BMW E30 met 500 pk.

"Om te laten zien dat elektrowagens niet altijd in de categorie muesli-auto’s geplaatst hoeven te worden is Mate Rimac zelf maar aan de gang gegaan met een paar elektromotoren, raceonderdelen en een oude 3-Serie. Resultaat: totale vernedering op de dragstrip van zo’n beetje iedereen die het tegen hem opneemt."



link: http://www.autoblog.nl/archive/2010/...e30-met-500-pk
Er komen toch veel vonken vanonder zijn wagen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:34   #53
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht


Hybride
3,9 liter verbruik
356 pk

Zeg maar dag met het handje tegen stopconcactcars.
Deze gaat in productie maar... met een conventionele bi-turbo V8 erin.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 11:46   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bof, die stroom zal wel ergens vandaan moeten komen ook. De eerste 10 000 autootjes, dat gaat snoezig zijn, en nadien gaat men terug de wet van behoud van energie ontdekken.
NU daar zit het grote probleem voor de overheden.
Op de verkoop van fossiele brandstoffen hebben ze een controle, op elektriciteit hebben ze die niet meer dankzij de zonnepanelen.
Daarnaast is het voor de overheden niet rendabel als voertuigen maar 10€verstoken per 500km, terwijl ze met de verbrandingsmotoren de zekerheid hebben dat deze meer dan 50 € verstoken voor dezelfde afstand.

Het draait bij de overheden immers op de eerste plaats om hun inkomsten en staan nu echt niet te springen om hun grootste bron van inkomsten te verliezen, juist in een tijd dat heel Europa moet besparen om zijn begrotingen nog in evenwicht te kunnen krijgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:16   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Deze gaat in productie maar... met een conventionele bi-turbo V8 erin.
Geweldig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 12:00   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
NU daar zit het grote probleem voor de overheden.
Op de verkoop van fossiele brandstoffen hebben ze een controle, op elektriciteit hebben ze die niet meer dankzij de zonnepanelen.
Daarnaast is het voor de overheden niet rendabel als voertuigen maar 10€verstoken per 500km, terwijl ze met de verbrandingsmotoren de zekerheid hebben dat deze meer dan 50 € verstoken voor dezelfde afstand.

Het draait bij de overheden immers op de eerste plaats om hun inkomsten en staan nu echt niet te springen om hun grootste bron van inkomsten te verliezen, juist in een tijd dat heel Europa moet besparen om zijn begrotingen nog in evenwicht te kunnen krijgen.
Toch zetten ze er op door.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 14:30   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Leuk, een opfrissing van een oude draad....
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 12:53   #58
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
vrijdag 22 oktober 2010 om 12u22

Elektrische Nissan Leaf in productie.

Nissan is net gestart met de productie van de Leaf, zijn 100% elektrisch aangedreven auto. Deze opmerkelijke Nissan wordt geproduceerd in het Japanse Oppama en wordt vanaf november verscheept naar exportlanden, waaronder de Verenigde Staten en Europa.

De Leaf wordt in december in zijn thuisland en de Verenigde Staten gelanceerd. In sommige Europese landen zal hij verkrijgbaar zijn vanaf begin 2011. Bij de ceremonie die gepaard ging met de productiestart verwees Carlos Ghosn, voorzitter en CEO van de Renault-Nissan alliantie, naar het historisch belang van de Leaf niet enkel voor Nissan maar voor de hele auto-industrie.

De Nissan Leaf wordt naast de Nissan Juke en Nissan Cube gebouwd. Een deel van het productieapparaat werd speciaal aangepast om de module met de batterij te kunnen monteren. De doeltreffendheid en de kwaliteit van de productie zijn verzekerd door het controlesysteem 'Nissan Production Way' dat bij elke productiestap wordt toegepast.

De batterijen worden in samenwerking met NEC geproduceerd in Zama (Japan). Oppama krijgt de rol van modelfabriek voor de productie van de Leaf, maar vanaf 2012 zal de volledig elektrische auto ook in Smyrna (Tennessee, VS) worden gebouwd. Een jaar later zal de Leaf ook in Sunderland (Engeland) van de montagelijn lopen. De totale maximale productiecapaciteit voor de Leaf zal daarmee 250.000 exemplaren per jaar bedragen. (Belga) (TDMS)

Bron: Belga


link: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4842891058.htm


" Nissans topman Carlos Ghosn sprak bij de openingsceremonie van een 'mijlpaal'. Oppama wordt de blauwdruk voor alle andere fabrieken die elektrische Nissans gaan produceren, aldus Hidetoshi Imazu, uitvoerend vicepresident van de productieactiviteiten van Nissan. Eind 2012 wil het merk de Leaf ook in Smyrna in de Amerikaanse staat Tennessee bouwen, en vanaf 2013 in het Britse Sunderland. Zowel Oppama, Smyrna als Sunderland zijn fabrieken waar ook conventioneel aangedreven auto's in elkaar worden gezet. De Leaf deelt de productielijn met auto's als de Nissan Juke. Op de plaats waar voor die auto de brandstoftank wordt ingebouwd, komt bij de Leaf de accu op zijn plaats. Oppama kan jaarlijks 50.000 Leafs bouwen."

De trend is niet meer te stoppen, vele andere merken zullen volgen.
Nissan heeft - toen in 2013- bijna 50.000 EVs per jaar verkocht. En kwam op nummer 1 met zelfs 23% van de wereldmarkt.
Citaat:
http://ev-sales.blogspot.com/2014/01/

WORLD Dec. 2013 | %

1 Nissan 5.025 47.577 | 23%
Helaas is Nissan blijven trappelen rond 55k per jaar. En hebben pas einde 2020 ca. 500 k verkocht in totaal. Dat komt ervan als men zich niet volledig toelegt op pure EVs. Ze denken daar nog altijd aan winst-winst met zo weinig mogelijk innovatie. Ze hebben wel gezorgd voor de invoering van het Japanse laadprotocol Chademo. Ondertussen ook al achterhaald...

Zelfs met de vele E-Renault (Zoe) erbij is de alliantie Nissan-Renault afgezakt naar de derde plaats, met nog 9% van de wereldmarkt.




Nissan "streeft" wel naar 1 miljoen EV/jaar in 2022, wel oude bron van maart 2018. Ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 februari 2021 om 13:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 22:49   #59
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nissan heeft - toen in 2013- bijna 50.000 EVs per jaar verkocht. En kwam op nummer 1 met zelfs 23% van de wereldmarkt.

Helaas is Nissan blijven trappelen rond 55k per jaar. En hebben pas einde 2020 ca. 500 k verkocht in totaal. Dat komt ervan als men zich niet volledig toelegt op pure EVs. Ze denken daar nog altijd aan winst-winst met zo weinig mogelijk innovatie. Ze hebben wel gezorgd voor de invoering van het Japanse laadprotocol Chademo. Ondertussen ook al achterhaald...

Zelfs met de vele E-Renault (Zoe) erbij is de alliantie Nissan-Renault afgezakt naar de derde plaats, met nog 9% van de wereldmarkt.




Nissan "streeft" wel naar 1 miljoen EV/jaar in 2022, wel oude bron van maart 2018. Ik ben benieuwd.
Nissan heeft de markt benaderd met het doel om een betaalbare elektrische wagen aan te bieden voor het grote publiek. Als de markt echt naar elektrische wagens moet schuiven dan zal dat met een middenklassewagen zijn: een Clio of een Megane of een Polo of een Golf of een 208 of een 308, een auto van dat formaat.
En daar past de Leaf helemaal tussen.
Maar de vis bijt niet, dat is duidelijk.

Tesla benadert het van een andere kant. Ze benaderen de markt van boven af aan. En dat werkt door de band beter.
Stikdure dingen die als statussymbool in de markt worden gezet en zo elektrische voertuigen als streefdoel voor de massa lanceren.
En dan goedkopere modellen in de markt zetten voor de massa.

Maar ook dat lukt niet.
Als je ziet dat, wat is het, 90-95% van de Tesla's ingeschreven worden op een bedrijf omdat er zulke royale overheidssubsidies mee te verdienen vallen, en die zogezegd goedkopere modellen nog altijd 3 keer zoveel kosten als een klassieke middenklassewagen, dan weet je: dit is een doodgeboren kind.

Laat die subsidies wegvallen en het is afgelopen met Tesla.
Want noch een Leaf, noch een Tesla vullen een behoefte in de markt.

Vergelijk dat met een auto 100 jaar geleden: dat was een "dream come true". Duizenden, tienduizenden jaren hadden mensen van zoiets gedroomd.
Of een vliegtuig, of een GSM: zelfde verhaal.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2021, 00:40   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Maar ook dat lukt niet.
Als je ziet dat, wat is het, 90-95% van de Tesla's ingeschreven worden op een bedrijf omdat er zulke royale overheidssubsidies mee te verdienen vallen, en die zogezegd goedkopere modellen nog altijd 3 keer zoveel kosten als een klassieke middenklassewagen, dan weet je: dit is een doodgeboren kind.
Wat een van de pot gerukte onzin is me dat? Bron?
Weet jij wel wat een ICE-middenklassewagen kost met dat vermogen en standaardopties?

Zelfs voor particulieren is een Tesla middenklasser duidelijk goedkoper dan een vergelijkbare ICE-middenklasser, zeker al TCO.

Neem je identieke prestaties of vermogen, dan is een middenklasser-ICE zelfs soms veel duurder in aankoop.

Zo vergelijkt ADAC vergelijkbare ICE met EV: https://assets.adac.de/image/upload/...ich_joxjsi.pdf

Een Tesla zou zelfs zonder die milieubonus (die de consument krijgt) goedkoper zijn na 5 jaar. Mét is het al 20 tot 30 cent/km goedkoper.
Zelfs een slappe Opel diesel is 10 cent/km duurder.

Citaat:
https://automotive-online.nl/managem...n-kopen-een-ev

Ruim een derde van alle EV-verkopen is dit jaar op naam van een particulier, terwijl dat een jaar eerder nog geen 20 procent was.
Citaat:
Laat die subsidies wegvallen en het is afgelopen met Tesla.
Want noch een Leaf, noch een Tesla vullen een behoefte in de markt.
nog van de pot gerukte onzin. Laat de ICE eens echt betalen voor wat ze vervuilen en vergiftigen en het zal nog rapper gedaan zijn.

En Nissan-Renault is zelfs gezakt naar de 4e plaats na de decemberverkoop:


Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2021 om 01:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be