Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2017, 16:56   #121
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Maar de autosector schrijft de diesel nog niet af, zegt Michel Martens, directeur van de Febiac-studiedienst. ‘Voor bestuurders die 25 - 30.000 kilometer per jaar rijden, toch zo’n 20 procent van de bestuurders, is een dieselwagen nog interessant. Alleen was dat vroeger al vanaf 20.000 kilometer.’ Dieselwagens die aan de nieuwe Euro 6-norm voldoen – en sinds ‘dieselgate’ strenger worden getest – zullen volgens Martens nog snel acht tot tien jaar welkom zijn in de meeste steden. ‘Genoeg om voldoende restwaarde te behouden als ze na vier of vijf jaar zijn afgeschreven door een bedrijf’.

www.standaard.be
Gewoon een SUV kopen, die blijven door hun populariteit hun waarde houden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 18:20   #122
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
weet je wat: als VDAB zo heilig overtuigd is dat de benzine minder verbruikt en duurder is dan diesel, dat ze al hun dieselwagens in hun park vervangen door benzine. Zo simpel is dat. Dat is de proof of pudding voor mij
Weet je wat : VAB (zonder D) schijft dat nu eens nergens in al hun budgettesten. Ze rekenden in 2013 uit dat de 10 benzineversies gemiddeld 0,74 liter meer verbruikten dan hun 10 dieselversies in de praktijk. En dat diesels algemeen dubbel zoveel afwijken van het normverbruik dan benzines.
Andere organisaties, ook buitenlandse zullen niets anders bevestigen.

En weet je wat de VAB nog schrijft tussen de regels Paul? Dat de meeste Belgen slecht kunnen lezen en rekenen of het helemaal niet willen weten over de BIV die toen de 1 maart 2012 veranderde. Jij was er alvast bij in 2011 neem ik aan, aan jouw talenten te horen?

VAB heeft die budgettest toen gemaakt toen de BIV al aangepast was op basis van CO2 en euronormen of milieucriteria, en weet je wat?

Citaat:
Uit een VAB onderzoek bij 400 kopers van een tweedehandswagen in 2012 blijkt dat de nieuwe BIV niet gekend is en dus wel voor een onaangename verrassing kan zorgen.
De resultaten van de telefonische enquête:
41% meent de criteria waarop de BIV berekend wordt te kennen. Bij navraag blijkt echter dat 46% van die groep, fout zit en dus niet weet dat milieucriteria de BIV bepalen.
Dit in rekening genomen betekent dat 78% niet weet hoe de nieuwe BIV in elkaar zit.
Is de opzet van de nieuwe BIV niet mislukt als blijkt dat hij ongekend is door 8 op 10 kopers en daardoor dus totaal niet sturend kan werken op het moment van de aankoop?
https://www.vab.be/~/media/vab/files...013.ashx?la=nl

Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 18:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 18:54   #123
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

En ondertussen zijn er al meer electrische fiesten ( speed pedelecs ) ingeschreven dan electrische wagens, echt een succes voor de electrische wagens.

www.standaard.be
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 20:04   #124
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Weet je wat : VAB (zonder D) schijft dat nu eens nergens in al hun budgettesten. Ze rekenden in 2013 uit dat de 10 benzineversies gemiddeld 0,74 liter meer verbruikten dan hun 10 dieselversies in de praktijk. En dat diesels algemeen dubbel zoveel afwijken van het normverbruik dan benzines.
Andere organisaties, ook buitenlandse zullen niets anders bevestigen.

En weet je wat de VAB nog schrijft tussen de regels Paul? Dat de meeste Belgen slecht kunnen lezen en rekenen of het helemaal niet willen weten over de BIV die toen de 1 maart 2012 veranderde. Jij was er alvast bij in 2011 neem ik aan, aan jouw talenten te horen?

VAB heeft die budgettest toen gemaakt toen de BIV al aangepast was op basis van CO2 en euronormen of milieucriteria, en weet je wat?
jah ik koop wat ik interessant vind, en of die motor nu diesel of benzine is kan mij niet schelen hoor. en de biv was bijna niets omdat hij zo weinig verbruikt hé en zo mielieu vriendelijk is volgens de wetgeving

ben ik blij dat jij geen minister bent, want zou lastig zijn om de bevolking nog eens te overtuigen om te stemmen voor u

moest ik minister zijn heb ik al d ejuppies tegen ik die heledagen vliegreizen maken want ik begin de kerosene, steenkolen en aardgas even hard te belasten als de benzine en diesel. Consequent met mijn theorie dat de enige manier om belgie 20% minder CO2 te doen uitstoten is een invoering van een flat CO2 taks

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 december 2017 om 20:09.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 20:07   #125
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Weet je wat : VAB (zonder D) schijft dat nu eens nergens in al hun budgettesten. Ze rekenden in 2013 uit dat de 10 benzineversies gemiddeld 0,74 liter meer verbruikten dan hun 10 dieselversies in de praktijk. En dat diesels algemeen dubbel zoveel afwijken van het normverbruik dan benzines.
Andere organisaties, ook buitenlandse zullen niets anders bevestigen.

En weet je wat de VAB nog schrijft tussen de regels Paul? Dat de meeste Belgen slecht kunnen lezen en rekenen of het helemaal niet willen weten over de BIV die toen de 1 maart 2012 veranderde. Jij was er alvast bij in 2011 neem ik aan, aan jouw talenten te horen?

VAB heeft die budgettest toen gemaakt toen de BIV al aangepast was op basis van CO2 en euronormen of milieucriteria, en weet je wat?
Micele

diesel verbruikt 5.5 liter met 20% afwijking, dus 6.6liter
benzine verbruikt 6 liter met 10% afwijking, dus 6.6liter

als ze er zo van overtuigd zijn dat de benzine goedkoper is omdat hij goedkoper is in aankoop, dat ez hun wagenpark vervangen he consequent met hun bevindingen.

je moet dan toch als VAD (je zegt met D) het voorbeeld geven ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 20:10   #126
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jah ik koop wat ik interessant vind, en of die motor nu diesel of benzine is kan mij niet schelen hoor.
En jij bent zeker niet alleen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 20:12   #127
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Micele

diesel verbruikt 5.5 liter met 20% afwijking, dus 6.6liter
benzine verbruikt 6 liter met 10% afwijking, dus 6.6liter

als ze er zo van overtuigd zijn dat de benzine goedkoper is omdat hij goedkoper is in aankoop, dat ez hun wagenpark vervangen he consequent met hun bevindingen.

je moet dan toch als VAD (je zegt met D) het voorbeeld geven ?
Banee staat nergens.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be