Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 12:01   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard Cannabis ...waarom nog illegaal..zeker medisch

Wordt het geen tijd om de wetgeving te herzien ?

Dit zijn toch geen berichten meer die verspreid worden via één of andere coffeeshop

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...en-doodt.dhtml
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:18   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wordt het geen tijd om de wetgeving te herzien ?

Dit zijn toch geen berichten meer die verspreid worden via één of andere coffeeshop

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...en-doodt.dhtml
Ik heb het eerder al gepost en herhaal het nog eens.

Zelfs al legaliseert de hele wereld, dan nog zal men in Belgie op wietrokers jagen.

Dat krijg je als we enkel kunnen kiezen op gefrustreerde gekken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 augustus 2015 om 12:32.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:43   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb het eerder al gepost en herhaal het nog eens.

Zelfs al legaliseert de hele wereld, dan nog zal men in Belgie op wietrokers jagen.

Dat krijg je als we enkel kunnen kiezen op gefrustreerde gekken.
De VS zijn serieus aan het legaliseren. Ze ruiken geld. De situatie in België is hypocriet. Je kan er legaal marihuana-aandelen kopen van VS bedrijven maar niet de marihuana van lokale producenten. En ik dacht dat de NVA economisch dacht. Maar op dit gebied zijn ze vrij bekrompen eerlijk gezegd. 'Conservatief' noemen ze dat dan. Als het uitkomt blijkbaar. Want ondertussen willen ze wel sex voor 14 jarigen. Wat is daar 'conservatief' aan? Conclusie: Er zit geen duidelijke filosofie achter dit beleid. Het is een samenraapsel van hier en daar wat ideeën of de afwezigheid daarvan en daar wordt dan een mooi label op geplakt. Je zou iets meer visie verwachten met zo'n grote leider. Misschien kan Vlaanderen niet groter. Wie weet?
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 augustus 2015 om 12:51.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:57   #4
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De VS zijn serieus aan het legaliseren. Ze ruiken geld. De situatie in België is hypocriet. Je kan er legaal marihuana-aandelen kopen van VS bedrijven maar niet de marihuana van lokale producenten. En ik dacht dat de NVA economisch dacht. Maar op dit gebied zijn ze vrij bekrompen eerlijk gezegd. 'Conservatief' noemen ze dat dan. Als het uitkomt blijkbaar. Want ondertussen willen ze wel sex voor 14 jarigen. Wat is daar 'conservatief' aan? Conclusie: Er zit geen duidelijke filosofie achter dit beleid. Het is een samenraapsel van hier en daar wat ideeën of de afwezigheid daarvan en daar wordt dan een mooi label op geplakt. Je zou iets meer visie verwachten met zo'n grote leider. Misschien kan Vlaanderen niet groter. Wie weet?
Hier volg ik je wel in. Er lijkt inderdaad een coherente visie te ontbreken in het beleid. Geen allesomvattend project dat de basis vormt voor de beslissingen. Waardoor er sommige goede beslissingen genomen worden maar evenveel rampzalige.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 13:03   #5
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoProblem Bekijk bericht
Wat maakt het uit? Zet gewoon zelf je planten en rook er thuis op los. Ik ben 100% pro legalisatie maar ik verwacht niet dat men overal joints mag roken.

Doe dat gewoon thuis op je gemak. Niemand zal er naar kraaien. Mijn buurman zijn planten groeien op dit moment over zijn afscheiding en niemand maakt daar iets van.

Als je moet wachten op onze overhead zit je hier binnen 200 jaar nog...

Al eens stilgestaan bij de gevolgen ervan als zoiets uitkomt?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 13:39   #6
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wordt het geen tijd om de wetgeving te herzien ?

Dit zijn toch geen berichten meer die verspreid worden via één of andere coffeeshop

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...en-doodt.dhtml
Ge zou het rapport eens moeten lezen van het National Cancer Institute. Er staat niets nieuws. Zoals gewoonlijk zijn alle zinnen in de voorwaardelijke zin.
One study in mice and rats suggested that cannabinoids may have a protective effect against the development of certain types of tumors

Wat bewijst dit? Dat cannabis kanker geneest? Bij mensen?
Laat me niet lachen.

En wat verder staat er:

However, research with immunocompetent murine tumor models has demonstrated immunosuppression and enhanced tumor growth in mice treated with THC.[

OEi, da's niet al te best hé.

Kzou toch een beetje oppassen met wiet smoren. Het zou uwe tumor growth wel eens kunnen enhancen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 13:42   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Cannabis ...waarom nog illegaal..zeker medisch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Cannabis ...waarom nog illegaal..zeker medisch

Wordt het geen tijd om de wetgeving te herzien ?

Dit zijn toch geen berichten meer die verspreid worden via één of andere coffeeshop

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...en-doodt.dhtml
Is er medisch een verbod op het gebruik van cannabis ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:11   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is er medisch een verbod op het gebruik van cannabis ?
Dacht niet dat cannabis in België te koop is in de apotheek ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:17   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is er medisch een verbod op het gebruik van cannabis ?
Hoe zat dat ook ook weer, pillen zijn nu toegelaten enkel voor MS-patiënten?

Al de anderen die gebruiken voor welke reden dan ook - PTSD bijvoorbeeld, zijn strafbaar want ze moeten ofwel smokkelen vanuit Nederland of hier kopen bij dealers allerhande, of zelf kweken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:20   #10
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

En de Amerikaanse overheid weet dit al zo 'n, jazeker, 40 jaar.

Citaat:
In fact, the first experiment documenting pot's potent anti-cancer effects took place in 1974 at the Medical College of Virginia at the behest federal bureaucrats. The results of that study, reported in an Aug. 18, 1974, Washington Post newspaper feature, were that marijuana's primary psychoactive component, THC, "slowed the growth of lung cancers, breast cancers and a virus-induced leukemia in laboratory mice, and prolonged their lives by as much as 36 percent."
http://www.huffingtonpost.com/paul-a..._b_108712.html

Bij sommige zal hem natuurlijk nooit vallen.

Laatst gewijzigd door lupus : 21 augustus 2015 om 14:21.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:30   #11
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Het artikel verwijst ook nog naar dit 20 jaar durende onderzoek:

Citaat:
Een recente studie waarbij honderden mannen meer dan twintig jaar werden gescreend, wees uit dat het gebruik van cannabis in de tienerjaren niet gelinkt was aan depressie, longkanker of astma in het latere leven. Ook relatief weinig proefpersonen bleken psychotische problemen te hebben ontwikkeld. Ground control to Pukkelpop?
Onderzoekers van Rutgers University en het medisch centrum van de University of Pittsburgh volgden 408 (jonge)mannen van hun puberteit tot hun 35ste. Ze verwachtten dat tieners die blowen op latere leeftijd een hoger risico liepen op het krijgen van longkanker, astma, depressies of psychotische symptomen zoals hallucinaties. Maar er was na die 20 jaar geen enkele connectie te vinden tussen die ziektes en blowen.

http://www.apa.org/pubs/journals/rel...adb0000103.pdf
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:40   #12
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge zou het rapport eens moeten lezen van het National Cancer Institute. Er staat niets nieuws. Zoals gewoonlijk zijn alle zinnen in de voorwaardelijke zin.
One study in mice and rats suggested that cannabinoids may have a protective effect against the development of certain types of tumors

Wat bewijst dit? Dat cannabis kanker geneest? Bij mensen?
Laat me niet lachen.

En wat verder staat er:

However, research with immunocompetent murine tumor models has demonstrated immunosuppression and enhanced tumor growth in mice treated with THC.[

OEi, da's niet al te best hé.

Kzou toch een beetje oppassen met wiet smoren. Het zou uwe tumor growth wel eens kunnen enhancen!
Hier voor de derde keer:
https://www.youtube.com/watch?v=-hUoyXKf81c
Sharon Kelly: Cannabis Killed My Terminal Stage IV Lung Cancer(Original Video)

Als je een beetje haar op je ballen hebt staan en die oogkleppen durft af te zetten dan heb je misschien het lef om die video te bekijken.

Je kan natuurlijk afkomen met stevige argumenten zoals vorige keer:
'Ik bekijk geen youtube-filmpjes want daar staan ook filmpjes over Ufo's op en die geloof ik ook niet.'
Maar beste Geert, hier op ons eigen forum staan ook topics over Ufo's, wat doe je hier dan eigelijk nog ?
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 17:00   #13
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge zou het rapport eens moeten lezen van het National Cancer Institute. Er staat niets nieuws. Zoals gewoonlijk zijn alle zinnen in de voorwaardelijke zin.
One study in mice and rats suggested that cannabinoids may have a protective effect against the development of certain types of tumors

Wat bewijst dit? Dat cannabis kanker geneest? Bij mensen?
Laat me niet lachen.

En wat verder staat er:

However, research with immunocompetent murine tumor models has demonstrated immunosuppression and enhanced tumor growth in mice treated with THC.[

OEi, da's niet al te best hé.

Kzou toch een beetje oppassen met wiet smoren. Het zou uwe tumor growth wel eens kunnen enhancen!
No joints, only blunts
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 18:01   #14
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Hier voor de derde keer:
https://www.youtube.com/watch?v=-hUoyXKf81c
Sharon Kelly: Cannabis Killed My Terminal Stage IV Lung Cancer(Original Video)

Als je een beetje haar op je ballen hebt staan en die oogkleppen durft af te zetten dan heb je misschien het lef om die video te bekijken.

Je kan natuurlijk afkomen met stevige argumenten zoals vorige keer:
'Ik bekijk geen youtube-filmpjes want daar staan ook filmpjes over Ufo's op en die geloof ik ook niet.'
Maar beste Geert, hier op ons eigen forum staan ook topics over Ufo's, wat doe je hier dan eigelijk nog ?
Oh ja, de conspiracy nutters, ik ga daar ook tegen in. En tegen de religieuze fanatici op dit forum ook.
Maar ik wil niemand discrimineren, dus aan alle gelovigen van het 'mirakel geneesmiddel' cannabis: hier ben ik om jullie irrationaliteit duidelijk te maken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:46   #15
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Geneesmiddel of recreatief. Het blijft een (r)evolutionaire icoon in onze geschiedenis.
En hoe harder men bestreed? Te schoner zij werd.
Gezegend is de vrucht boven alle vruchten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:47   #16
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is er medisch een verbod op het gebruik van cannabis ?
Die spray is het niet he.
Wij willen verenigingen om gratis aan de zieken te kunnen bedelen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:13   #17
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Oh ja, de conspiracy nutters, ik ga daar ook tegen in. En tegen de religieuze fanatici op dit forum ook.
Maar ik wil niemand discrimineren, dus aan alle gelovigen van het 'mirakel geneesmiddel' cannabis: hier ben ik om jullie irrationaliteit duidelijk te maken.
Oogkleppen gedrag lijkt mij nu niet echt de evenknie van het rationele denken, maar ik ben er zeker van - en dat heb je al vaak gedemonstreerd - dat dit wel zo is in jouw psychische leefwereld.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:22   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Oh ja, de conspiracy nutters, ik ga daar ook tegen in. En tegen de religieuze fanatici op dit forum ook.
Maar ik wil niemand discrimineren, dus aan alle gelovigen van het 'mirakel geneesmiddel' cannabis: hier ben ik om jullie irrationaliteit duidelijk te maken.
Dat moet nog worden uitgevonden denk ik.Geen enkel middel is feilloos.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 augustus 2015 om 08:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 09:16   #19
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Oogkleppen gedrag lijkt mij nu niet echt de evenknie van het rationele denken, maar ik ben er zeker van - en dat heb je al vaak gedemonstreerd - dat dit wel zo is in jouw psychische leefwereld.
Dat ik niet in mirakels geloof is hetzelfde als oogkleppen hebben? Dat zeggen fundamentalistische religieuzen ook op dit forum tegen mij als ik hun godsbewijzen niet geloof.
Ik heb gekeken naar het rapport van het National Cancer Institute, en daar staat geen enkel bewijs is dat cannabis kanker geneest. Als ge logisch nadenkt, dan moet ge toch weten dat het onmogelijk is. Van alle planten op deze wereld (anderhalf miljoen) is er geen enkele die kanker geneest. En nu plots is er 1 , en wonder boven wonder, het is cannabis die dat wel kan?

Nu, ik hoop natuurlijk dat dat kan, want ik ken mensen die kanker hebben, en ik wil zeer graag dat ze genezen. Dus daar gaat het niet om.

Het gaat mij om de hypocrisie van de blowers, die via medische legalisatie algemene legalisatie willen bekomen. En om zo gemakkelijker en goedkoper aan jullie stuff te kunnen komen. Het is dus puur egoïsme. Zoals verslaafden denken: alleen aan zichzelf.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 augustus 2015 om 09:19.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 09:33   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat ik niet in mirakels geloof is hetzelfde als oogkleppen hebben? Dat zeggen fundamentalistische religieuzen ook op dit forum tegen mij als ik hun godsbewijzen niet geloof.
Ik heb gekeken naar het rapport van het National Cancer Institute, en daar staat geen enkel bewijs is dat cannabis kanker geneest. Als ge logisch nadenkt, dan moet ge toch weten dat het onmogelijk is. Van alle planten op deze wereld (anderhalf miljoen) is er geen enkele die kanker geneest. En nu plots is er 1 , en wonder boven wonder, het is cannabis die dat wel kan?

Nu, ik hoop natuurlijk dat dat kan, want ik ken mensen die kanker hebben, en ik wil zeer graag dat ze genezen. Dus daar gaat het niet om.

Het gaat mij om de hypocrisie van de blowers, die via medische legalisatie algemene legalisatie willen bekomen. En om zo gemakkelijker en goedkoper aan jullie stuff te kunnen komen. Het is dus puur egoïsme. Zoals verslaafden denken: alleen aan zichzelf.
Hoe gaat het nog met uw gekke vriend ? Gaat het al wat beter ? Want er je kanker mee genezen maae er dan zot van worden is ook geen oplossing he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 augustus 2015 om 09:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be