Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2015, 18:07   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard Onverdoofd slachten...opnieuw en opnieuw en...

Citaat:
Als u mij vraagt of wij over voldoende capaciteit beschikken om het verdwijnen van tijdelijke slachtvloeren op te vangen, is mijn antwoord zeer eenduidig: nee.’ Dat zegt Resul Tapmaz (SP.A), schepen van Welzijn en Gelijke Kansen in Gent.

En hij is niet alleen. Toen minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) op 29 mei een verbod uitvaardigde op onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren, schoten in heel Vlaanderen moslims en lokale bestuurders in een kramp.

‘Wij zijn niet tegen een overstap naar erkende slachthuizen, maar drie maanden is veel te kort om die voor te bereiden’, zegt Habib El Ouakili (SP.A), schepen in Hasselt en vertegenwoordiger van de lokale moslimgemeenschap. ‘Bovendien moeten we van de minister niet veel hulp verwachten. Hij zegt “Je m’en fous. Ik pas de wet toe” en laat ons aan ons lot over. Dit komt echt niet goed.’

Bang afwachten

Vooral vanuit Limburg klinken verontruste reacties. ‘Tijdens het Offerfeest worden in onze stad gemiddeld 1.100 schapen geslacht’, zegt burgemeester van Genk Wim Dries (CD&V). ‘Tot vorig jaar gebeurde dat op vier tijdelijke slachtvloeren. Nu moeten we in sneltempo op zoek naar alternatieven. Onze stad beschikt over één slachthuis, maar dat mag vandaag geen schapen slachten. Het is bang afwachten.’

Ook in Gent kijkt het stadsbestuur het Offerfeest met klamme handen tegemoet. ‘Ik hou mijn hart vast’, zegt schepen Tapmaz. ‘In onze stad worden jaarlijks ongeveer 1.300 schapen geslacht. In de ruime omgeving hebben we zes slachthuizen, waarvan er drie schapen mogen slachten. Maar hun capaciteit is heel beperkt. Te beperkt.’

In Leuven werden vorig jaar 240 schapen geslacht, maar in heel Vlaams-Brabant waren dat er 13.500. ‘Onze provincie heeft twee slachthuizen, die samen ongeveer een derde van die vraag kunnen opvangen. Ik weet niet waar die 9.000 andere schapen dit jaar naartoe moeten’, zegt Denise Vandevoort (SP.A), schepen van Diversiteit en Gelijke Kansen in Leuven.

De stad Antwerpen beschikt over één slachthuis, dat dagelijks 3.000 schapen kan verwerken. ‘En tijdens het Offerfeest worden hier gemiddeld 5.700 schapen geslacht’, zegt de woordvoerder van schepen voor Diversiteit Fons Dûchateau (N-VA). ‘Maar we wisten dat het verbod op tijdelijke slachtvloeren eraan kwam en zoeken actief naar oplossingen.’

Alternatieven

Het meest voor de hand ligt de inschakeling van erkende slachthuizen, die vandaag nog geen vergunning hebben om schapen te slachten. Maar het is allesbehalve vanzelfsprekend dat die private instellingen bereid zullen zijn om mee te werken. ‘Zo’n vergunning aanvragen betekent een enorme administratieve rompslomp’, klinkt het in het slachthuis van Sint-Truiden. ‘Ik weet niet of we dat er voor over hebben.’

Bovendien kan een slachthuis voor kippen of runderen niet zomaar overschakelen op schapen. Slachthuis Matanza in Ronse loste dat vorige jaren op met de installatie van een tijdelijke slachtvloer. ‘Dat was heel eenvoudig. Maar nu dat niet meer mag, zouden we eerst grote en dure verbouwingswerken moeten uitvoeren. En dat voor één dag. Ik denk niet dat wij nog mee gaan doen. En we zullen niet de enige zijn.’

Gelukkig zijn er ook andere alternatieven. Zo leeft in Antwerpen het idee om het slachten over drie dagen te spreiden, waardoor de capaciteit van het stedelijke slachthuis volstaat. In Genk onderzoekt het stadsbestuur of het mogelijk is om zelf een erkend slachthuis op te richten in een oude loods. Ook het slachten van één rund in plaats van zeven schapen wordt naar voren geschoven.

Nieuw-Zeeland

Volgens minister van Dierenwelzijn Ben Weyts is het alternatief duidelijk. ‘Waarom kunnen moslims niet gewoon verdoofd slachten’, vraagt hij zich af. ‘In Nieuw-Zeeland worden alle lammeren onder elektronarcose geslacht. Maar eigenlijk is het niet aan mij om religieuze bepalingen te interpreteren. Ik heb de wet toegepast.’

De Belgische Moslimexecutieve, maar ook de Europese Hoge Raad van Islamitische Theologen beslisten eerder al unaniem dat verdoofd slachten voor moslims onaanvaardbaar is.
"...maar drie maanden is tekort om dit voor te bereiden"
En hoeveel jaren zitten ze hier al te zeveren en te zagen over hun barbaarse schapenslachterij? Hoeveel jaren moet men ze, telkens opnieuw, hun goesting geven? Tot altijd, want onze mening in ons land kan die bende gestolen worden?
"... ik pas de wet toe"
En meer is er niet aan! Wie zich hier komt installeren past zich aan aan onze levenswijze of blijft weg! Eindelijk iemand die een einde wil stellen aan die komedie van elk jaar erover zeveren om ze dan toch maar hun zin te geven!
"In Nieuw-Zeeland worden alle lammeren onder elektronarcose geslacht"
...en waarom kunnen de moslims dat d�*�*r en niet hier??? Om aan te tonen dat ze overal hun zin doen zoals en wanneer het hen past?
"...Hoge Raad van Islamitische Theologen beslisten eerder al unaniem dat verdoofd slachten voor moslims onaanvaardbaar is."
... wat voor zaken hebben wij met die Islamitische theologen? Staan die ook op moslimgebied alles toe wat andere godsdiensten vragen?
Hoog tijd om een einde te maken aan dat spelletje: gedaan met schapen slachten als "feestje", en zeker op die manier! Zonder verdere discussie!
Neem die schapen in beslag en geef de "eigenaars" een boete! Kunnen ze daar niet mee leven hoeven ze maar te verhuizen.
"Godsdienstvrijheid"? Sinds de komst van de moslims is dat een begrip dat moet geschrapt worden en enkel aangepast aan de wetten van het land.
Waarschijnlijk kan dat de meerderheid van de moslims geen barst schelen en hebben ze geen enkele behoefte aan dat geslachte schaap! Alleen is het een soort opgepepte hysterie die door sommigen in stand wordt gehouden en waar veel moslims zich niet durven aan onttrekken uit schrik voor de gevolgen en de bedreigingen van hun hardliners!
Mochten de IS helden hier al rondlopen werden ze kopje kleiner gemaakt!

Laatst gewijzigd door andev : 16 juli 2015 om 18:10.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2015, 18:17   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Als Weyts kloten aan zijn lijf heeft hangen, verbiedt hij onverdoofd slachten zondermeer (zonder mogelijke uitzonderingen). Wat die moslim-executieve al dan niet aanvaardbaar vindt, interesseert ons niet.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2015, 18:45   #3
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als Weyts kloten aan zijn lijf heeft hangen, verbiedt hij onverdoofd slachten zondermeer (zonder mogelijke uitzonderingen). Wat die moslim-executieve al dan niet aanvaardbaar vindt, interesseert ons niet.
Het is net die uitzondering voor het Joodse onverdoofd slachten die maakt dat Weyts (of eender wie) dat nooit zal verbieden. Het kot zou te klein zijn.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2015, 19:04   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het is net die uitzondering voor het Joodse onverdoofd slachten die maakt dat Weyts (of eender wie) dat nooit zal verbieden. Het kot zou te klein zijn.
joods, islamitisch of katholiek.....mij om het even. Als het in Nieuw-Zeeland mogelijk is, hier dan ook. Rabijnen of imams hebben hier niks te protocollen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2015, 23:48   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
"...maar drie maanden is tekort om dit voor te bereiden"
En hoeveel jaren zitten ze hier al te zeveren en te zagen over hun barbaarse schapenslachterij? Hoeveel jaren moet men ze, telkens opnieuw, hun goesting geven? Tot altijd, want onze mening in ons land kan die bende gestolen worden?
"... ik pas de wet toe"
En meer is er niet aan! Wie zich hier komt installeren past zich aan aan onze levenswijze of blijft weg! Eindelijk iemand die een einde wil stellen aan die komedie van elk jaar erover zeveren om ze dan toch maar hun zin te geven!
"In Nieuw-Zeeland worden alle lammeren onder elektronarcose geslacht"
...en waarom kunnen de moslims dat d�*�*r en niet hier??? Om aan te tonen dat ze overal hun zin doen zoals en wanneer het hen past?
"...Hoge Raad van Islamitische Theologen beslisten eerder al unaniem dat verdoofd slachten voor moslims onaanvaardbaar is."
... wat voor zaken hebben wij met die Islamitische theologen? Staan die ook op moslimgebied alles toe wat andere godsdiensten vragen?
Hoog tijd om een einde te maken aan dat spelletje: gedaan met schapen slachten als "feestje", en zeker op die manier! Zonder verdere discussie!
Neem die schapen in beslag en geef de "eigenaars" een boete! Kunnen ze daar niet mee leven hoeven ze maar te verhuizen.
"Godsdienstvrijheid"? Sinds de komst van de moslims is dat een begrip dat moet geschrapt worden en enkel aangepast aan de wetten van het land.
Waarschijnlijk kan dat de meerderheid van de moslims geen barst schelen en hebben ze geen enkele behoefte aan dat geslachte schaap! Alleen is het een soort opgepepte hysterie die door sommigen in stand wordt gehouden en waar veel moslims zich niet durven aan onttrekken uit schrik voor de gevolgen en de bedreigingen van hun hardliners!
Mochten de IS helden hier al rondlopen werden ze kopje kleiner gemaakt!
Ze moeten niet lullen dat drie maanden te kort is.
Minister Ben Weyts kondigde verleden jaar al dat hij de wet ging toepassen en tijdelijke slachtvloeren verbieden.

Waarom hebben moslims het altijd zo moeilijk om de wet na te leven .......

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 juli 2015 om 00:13.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 00:04   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ze moeten niet lullen dat drie maanden te kort is.
Minister Ben Weyts kondigde verleden jaar al dat hij de wet ging toepassen en tijdelijke slachtvloeren verbieden.

Waarom hebben moslims het altijd zo moeilijk om de wet na te leven .......
Waarom hebben politiekers (dingske Weyts o.a.) 't zo moeilijk met de wet te laten toepassen voor iedereen en die uitzonderingen voor religieuze zottenclubkes af te schaffen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 09:07   #7
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Dat ze gewoon een lamskroontje gaan halen in den delhaize zoals iedereen hé zeg. Bende onnozelaars.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 09:23   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat ze gewoon een lamskroontje gaan halen in den delhaize zoals iedereen hé zeg. Bende onnozelaars.
En gewoon doen zoals wij en een ijslam slachten.
De hoeveelheid bloed dat ze willen zien is gewoon te regelen door meer of minder grenadine te gebruiken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 15:33   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
joods, islamitisch of katholiek.....mij om het even. Als het in Nieuw-Zeeland mogelijk is, hier dan ook. Rabijnen of imams hebben hier niks te protocollen.
Met enige graagte deel ik uw mening.

Pijnlijk detail is en blijft nog steeds, dat men ze hier alles maar blijft toestaan en de boel verder laat verzieken.

Geen politieker die het lef heeft om er tegenin te gaan daar ze er gewoon veel aan verdienen punt

Vraag ik mij af waarom wij altijd maar moeten toegeven
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2015 om 15:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 16:48   #10
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Beelden zeggen méér dan woorden...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  halal_hand_closeup-1.jpg‎
Bekeken: 177
Grootte:  450,6 KB
ID: 98972  

Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 16:52   #11
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.211
Standaard

bloedlustkoeltoer
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 16:59   #12
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Hier nog één...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Slashboem_gr.jpg‎
Bekeken: 1410
Grootte:  163,8 KB
ID: 98973  

Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 17:08   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

.
Bijgevoegde afbeelding(e)
   
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2015, 17:13   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

cultuur noemen sommigen dit :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  offerfeest04.jpg‎
Bekeken: 479
Grootte:  82,0 KB
ID: 98984  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  offerfeest05.jpg‎
Bekeken: 193
Grootte:  51,9 KB
ID: 98985  

Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 01:44   #15
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Beelden zeggen méér dan woorden...
Bs'd

Ziek dat zoiets bij ons in 2015 wordt toegelaten. Koosjere en halalslacht mag van mij perfect in Noord-Afrika, Israël, Midden Oosten, maar in katholiek Vlaanderen hoeven we dit niet te accepteren.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 07:21   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ziek dat zoiets bij ons in 2015 wordt toegelaten. Koosjere en halalslacht mag van mij perfect in Noord-Afrika, Israël, Midden Oosten, maar in katholiek Vlaanderen hoeven we dit niet te accepteren.
Inderdaad.
Hoe de wetten zijn in die landen kunnen we niet veranderen, hooguit kritiek op geven.
Maar wie hier wilt komen leven heeft zich aan onze wetten te houden.
Stel u voor dat de spanjaarden hier stierenvechten beginnen houden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 07:21   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

dubbel.

Laatst gewijzigd door Bobke : 18 juli 2015 om 07:47.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 09:05   #18
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarom hebben politiekers (dingske Weyts o.a.) 't zo moeilijk met de wet te laten toepassen voor iedereen en die uitzonderingen voor religieuze zottenclubkes af te schaffen?
Zij hebben gewoonweg schrik dat de 'vredelievende' islamieten uit protest onze steden weer in brand gaan steken. Daarom wordt er geen beslissing genomen door deze lafbekken en laten zij de boel wat aanmodderen. Onschuldige christelijke tradities moeten verdwijnen in naam van de multicultuur, maar deze weerzinwekkende, barbaarse en vooral NUTTELOZE mishandeling, daar durft men niet aankomen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 juli 2015 om 09:15.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 09:54   #19
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Is dat de reden waarom NVA thuis blijft op het defilé?
Bang voor aanslag?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2015, 09:59   #20
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Zij hebben gewoonweg schrik dat de 'vredelievende' islamieten uit protest onze steden weer in brand gaan steken. Daarom wordt er geen beslissing genomen door deze lafbekken en laten zij de boel wat aanmodderen. Onschuldige christelijke tradities moeten verdwijnen in naam van de multicultuur, maar deze weerzinwekkende, barbaarse en vooral NUTTELOZE mishandeling, daar durft men niet aankomen.
Zo is dat.
En de nieuwsankers zullen dit feit met een smile tot achter hun oren aankondigen.

Laatst gewijzigd door alberto : 18 juli 2015 om 10:01.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be