Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2020, 20:07   #1
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard Coronagolf 2 door protesten? En wat zit er achter de protesten in EU?

Na de gruwelijke dood van de Amerikaanse Floyd wegens politiegeweld,
valt het op dat er in heel West-Europa demonstraties als paddenstoelen uit de grond schieten. Wat nog méér opvalt is dat de meeste demonstranten blank zijn (die gewoon de situatie niet kunnen begrijpen aangezien ze zelf in een andere situatie leven).
In Nederland, Frankrijk, Engeland, België...

Wij hadden al 2 "verboden demonstraties" in Gent en Brussel, hier werd NIET ingegrepen door de politie ondanks het volgens de coronamaatregelen verboden is. Nu probeert men er weer 1 in Antwerpen te doen...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200604_04981218

Vooral de snelheid en de snelle organisatie hiervan valt mij op.
Wat zit hier achter? Willen ze corona terug verspreiden door veel volk op elkaar te plaatsen? Willen ze gewoon totale anarchie? Of willen ze gewoon de politie machteloos maken? (Vaak krijgt de politie ook klappen, hier ontbreekt veel verontwaardiging, over de moedwillige dood van Kitty van Nieuwenhuyzen was veel minder verantwoordiging dan over de dood van Adil die zichzelf doodreed, of het ongeluk met de illegale kleuter Mawda dat niemand gewilt had)

In Parijs haalden ze zelfs een incident uit 2016 aan... In Nederland bekladt men standbeelden van Pim Fortuin die uberhaupt vermoord is door extreem linkse gedachten.

In België haalt men opnieuw Leopold 2 keer op keer aan, en heeft men Brussel de voorbije weken opnieuw beklad met Adil (die zelf op een politiewagen inreedt) en Mawda (het illegale meisje waarvan de chauffeur eerst zelf inreed op agenten, de agenten wisten niet dat ze op een klein meisje schoten maar volgens velen is op agenten schieten ok, maar mogen agenten niet terugschieten).
Wie zoekt die vindt altijd wel een excuus om rel te kunnen schoppen, in Borgerhout volstond zelfs een Champignons Liga match vorig jaar wegens gebrek aan beter.

Zou Trump wel eens gelijk hebben dat Extreem-links hier achter zit en de terechte verontwaardiging van de zwarte gemeenschap in de VS kapen, en hier het conflict nu ook willen importeren.

Antifa heeft al eens zware rellen en plunderingen in Duitsland volbracht.
Het lijkt mij raar dat dit op zo'n korte tijd gebeurt op zoveel plaatsen tegelijk hier geen geld en organisatie zou achter zitten.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 20:18   #2
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Na de gruwelijke dood van de Amerikaanse Floyd wegens politiegeweld,
valt het op dat er in heel West-Europa demonstraties als paddenstoelen uit de grond schieten. Wat nog méér opvalt is dat de meeste demonstranten blank zijn (die gewoon de situatie niet kunnen begrijpen aangezien ze zelf in een andere situatie leven).
In Nederland, Frankrijk, Engeland, België...

Wij hadden al 2 "verboden demonstraties" in Gent en Brussel, hier werd NIET ingegrepen door de politie ondanks het volgens de coronamaatregelen verboden is. Nu probeert men er weer 1 in Antwerpen te doen...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200604_04981218

Vooral de snelheid en de snelle organisatie hiervan valt mij op.
Wat zit hier achter? Willen ze corona terug verspreiden door veel volk op elkaar te plaatsen? Willen ze gewoon totale anarchie? Of willen ze gewoon de politie machteloos maken? (Vaak krijgt de politie ook klappen, hier ontbreekt veel verontwaardiging, over de moedwillige dood van Kitty van Nieuwenhuyzen was veel minder verantwoordiging dan over de dood van Adil die zichzelf doodreed, of het ongeluk met de illegale kleuter Mawda dat niemand gewilt had)

In Parijs haalden ze zelfs een incident uit 2016 aan... In Nederland bekladt men standbeelden van Pim Fortuin die uberhaupt vermoord is door extreem linkse gedachten.

In België haalt men opnieuw Leopold 2 keer op keer aan, en heeft men Brussel de voorbije weken opnieuw beklad met Adil (die zelf op een politiewagen inreedt) en Mawda (het illegale meisje waarvan de chauffeur eerst zelf inreed op agenten, de agenten wisten niet dat ze op een klein meisje schoten maar volgens velen is op agenten schieten ok, maar mogen agenten niet terugschieten).
Wie zoekt die vindt altijd wel een excuus om rel te kunnen schoppen, in Borgerhout volstond zelfs een Champignons Liga match vorig jaar wegens gebrek aan beter.

Zou Trump wel eens gelijk hebben dat Extreem-links hier achter zit en de terechte verontwaardiging van de zwarte gemeenschap in de VS kapen, en hier het conflict nu ook willen importeren.

Antifa heeft al eens zware rellen en plunderingen in Duitsland volbracht.
Het lijkt mij raar dat dit op zo'n korte tijd gebeurt op zoveel plaatsen tegelijk hier geen geld en organisatie zou achter zitten.
Zucht... het zoveelste complot...

Ik wil ook wel eens deel uitmaken van een complot, heel de wereld zit wel in het één of ander complot heb ik de indruk. Wanneer is het mijn beurt ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 20:20   #3
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zucht... het zoveelste complot...

Ik wil ook wel eens deel uitmaken van een complot, heel de wereld zit wel in het één of ander complot heb ik de indruk. Wanneer is het mijn beurt ?
Geef me even de tijd en ik verzin er wel eentje.

Ik vindt dat de bewuste agent zwaar moet veroordeeld worden begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat de gevolgen van de mensen die het conflict willen importeren naar hier behoorlijk zwaar kunnen zijn.

Waar moeien blanken zich trouwens mee? Zij weten er niks van maar moeten toch maar ff protesteren in naam van?
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 21:00   #4
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Geef me even de tijd en ik verzin er wel eentje.

Ik vindt dat de bewuste agent zwaar moet veroordeeld worden begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat de gevolgen van de mensen die het conflict willen importeren naar hier behoorlijk zwaar kunnen zijn.

Waar moeien blanken zich trouwens mee? Zij weten er niks van maar moeten toch maar ff protesteren in naam van?
Dat de demonstraties gekaapt worden door allerhande uiteenlopende groeperingen lijkt me niet ver gezocht.

Los daarvan is de reactie van de meeste Europese blanke demonstranten veelal gewoon een blijk van solidariteit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 21:08   #5
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat de demonstraties gekaapt worden door allerhande uiteenlopende groeperingen lijkt me niet ver gezocht.

Los daarvan is de reactie van de meeste Europese blanke demonstranten veelal gewoon een blijk van solidariteit.
Waarom geen online petitie of meer zwarte kaders of andere solidariteits kaders op oa je facebookprofiel?

Veel mensen hebben het recht om te protesteren, er lopen dingen mis, en hebben het recht om hun solidariteit uit te drukken.

Ik echter heb heel veel schrik dat demonstraties nefast zijn voor 2 dingen:
* Nieuwe opflakkeringen van corona
* Importeren van de rellen en een haat tov de politie terwijl die mensen ook nodig zijn.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 22:54   #6
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zucht... het zoveelste complot...

Ik wil ook wel eens deel uitmaken van een complot, heel de wereld zit wel in het één of ander complot heb ik de indruk. Wanneer is het mijn beurt ?
Inderdaad, ik voel me uitgesloten! En blijkbaar betaalt George Soros zoveel mensen om te betogen of gewoon op internet commentaren te schrijven... Ik wacht nog altijd op mijn geld!
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 23:12   #7
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Ik onderken het probleem van racisme niet, maar waar ik wel het vlgnd schjt van krijg is het feit dat alleen blanken zich daaraan schuldig zouden maken:

Racism in Africa
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Africa

Ethnic relations in India
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_relations_in_India

Lebanon has a racism problem
https://www.aljazeera.com/indepth/op...075823036.html

Anti-Syrian racism in Turkey
https://www.opendemocracy.net/en/nor...ism-in-turkey/

Racism in Israel
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Israel

Racism in Asia
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Asia

Xenophobia and racism in the Middle East
https://en.wikipedia.org/wiki/Xenoph...he_Middle_East

Racism in South America
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_South_America

Kortom, álle bevolkingsgroepen hebben een racistische component in zich.
Blijft de vraag waarom alleen blanken daarvan de schuld krijgen en over de rest gezwegen wordt.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 23:32   #8
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Inderdaad, ik voel me uitgesloten! En blijkbaar betaalt George Soros zoveel mensen om te betogen of gewoon op internet commentaren te schrijven... Ik wacht nog altijd op mijn geld!
Gewoon wat geduld, hij betaalt nogal laat.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 17:39   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Na de gruwelijke dood van de Amerikaanse Floyd wegens politiegeweld, ...
Uw belevingsgrens moet toch wel heel laag liggen als u meent dat Floyds dood als "gruwelijk" moet worden omschreven. Over de schuldvraag en bijgevolg de omschrijving van het gebeuren, spreek ik mij niet uit. Bij "gruwelijke moord" stel ik mij echter iets totaal anders voor dan - als het onderzoek dit bevestigt - een dood door verstikking.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 18:00   #10
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw belevingsgrens moet toch wel heel laag liggen als u meent dat Floyds dood als "gruwelijk" moet worden omschreven. Over de schuldvraag en bijgevolg de omschrijving van het gebeuren, spreek ik mij niet uit. Bij "gruwelijke moord" stel ik mij echter iets totaal anders voor dan - als het onderzoek dit bevestigt - een dood door verstikking.
Naastenliefde, Jan, naastenliefde. Gij zult niet doden enz.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 18:17   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw belevingsgrens moet toch wel heel laag liggen als u meent dat Floyds dood als "gruwelijk" moet worden omschreven. Over de schuldvraag en bijgevolg de omschrijving van het gebeuren, spreek ik mij niet uit. Bij "gruwelijke moord" stel ik mij echter iets totaal anders voor dan - als het onderzoek dit bevestigt - een dood door verstikking.
Of een verstikkingsdood erg en gruwelijk is, weet ik niet, heb daar geen ervaring mee.
Maar vermoord worden door iemand die je zou moeten beschermen, is toch niet min volgens mij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 18:23   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik onderken het probleem van racisme niet, maar waar ik wel het vlgnd schjt van krijg is het feit dat alleen blanken zich daaraan schuldig zouden maken:

Racism in Africa
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Africa

Ethnic relations in India
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_relations_in_India

Lebanon has a racism problem
https://www.aljazeera.com/indepth/op...075823036.html

Anti-Syrian racism in Turkey
https://www.opendemocracy.net/en/nor...ism-in-turkey/

Racism in Israel
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Israel

Racism in Asia
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Asia

Xenophobia and racism in the Middle East
https://en.wikipedia.org/wiki/Xenoph...he_Middle_East

Racism in South America
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_South_America

Kortom, álle bevolkingsgroepen hebben een racistische component in zich.
Blijft de vraag waarom alleen blanken daarvan de schuld krijgen en over de rest gezwegen wordt.
Omdat blanken ene vals schuldgevoel hebben over wat hun voorouderen in het verleden zouden hebben uitgericht.
Daarnaast zijn er veel blanken die zich schuldig voelen omdat zij het beter hebben dan kleurlingen in andere gebieden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 18:37   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik onderken het probleem van racisme niet, maar waar ik wel het vliegend schijt van krijg is het feit dat alleen blanken zich daaraan schuldig zouden maken
Daar ben ik het zelfs grondig mee eens !!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kortom, álle bevolkingsgroepen hebben een racistische component in zich.
Blijft de vraag waarom alleen blanken daarvan de schuld krijgen en over de rest gezwegen wordt.
Politieke correctheid !!

Nou , wat er vroeger is gebeurd door bv blanken in Afrika die hen kapot maakten ,
daar hebben wij nu geen fuck meer mee te maken !!
Of de Vietnamoorlog , wat daar is gebeurd , de generatie nu treft geen enkele schuld !!
Of wat Hitler heeft geflikkerd in WO II , de Duitsers nu hebben niets met hem te maken !!
Of bv een ruzie in de familie , de rest onnodig erbij in sluren ,
of doorgeven aan de volgende generatie !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:00   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Of een verstikkingsdood erg en gruwelijk is, weet ik niet, heb daar geen ervaring mee.
Maar vermoord worden door iemand die je zou moeten beschermen, is toch niet min volgens mij.
Of we over moord kunnen spreken, zal het onderzoek uitwijzen. De basisregel van ons systeem is toch onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Of geldt dat hier plotseling niet meer?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:01   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Naastenliefde, Jan, naastenliefde. Gij zult niet doden enz.
Als er sprake is van moord, moeten de schuldigen zeker gestraft worden. We gaan echter het gerecht zijn werk laten doen. Niet de straat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:02   #16
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw belevingsgrens moet toch wel heel laag liggen als u meent dat Floyds dood als "gruwelijk" moet worden omschreven. Over de schuldvraag en bijgevolg de omschrijving van het gebeuren, spreek ik mij niet uit. Bij "gruwelijke moord" stel ik mij echter iets totaal anders voor dan - als het onderzoek dit bevestigt - een dood door verstikking.
Traag gewurgd worden, of iets dat erop trekt, lijkt me een behoorlijk gruwelijke dood.

't Zal aan mij liggen vermoedelijk.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:10   #17
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Omdat blanken ene vals schuldgevoel hebben over wat hun voorouderen in het verleden zouden hebben uitgericht.
Niet-blanken hebben daar weinig tot geen last van en terecht trouwens.
Ik heb ook geen weet dat mijn voorouders slaven hebben gehad en ik heb ook nooit slaven gehad, dus ook geen schuldgevoel over wat er vroeger allemaal gebeurd zou zijn.
Citaat:
Daarnaast zijn er veel blanken die zich schuldig voelen omdat zij het beter hebben dan kleurlingen in andere gebieden.
Die blanken mogen dan hun hele hebben en houden weggeven aan die kleurlingen, niemand houdt hen tegen.
Kortom, als puntje bij paaltje komt zijn veel van die multi-blanken hypocrieten, met een aangepraat schuldgevoel door het cultuurmarxistische sprookje.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:15   #18
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Daar ben ik het zelfs grondig mee eens !!



Politieke correctheid !!

Nou , wat er vroeger is gebeurd door bv blanken in Afrika die hen kapot maakten ,
daar hebben wij nu geen fuck meer mee te maken !!
Of de Vietnamoorlog , wat daar is gebeurd , de generatie nu treft geen enkele schuld !!
Of wat Hitler heeft geflikkerd in WO II , de Duitsers nu hebben niets met hem te maken !!
Of bv een ruzie in de familie , de rest onnodig erbij in sluren ,
of doorgeven aan de volgende generatie !!
Zo is het maar net.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:21   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik heb ook geen weet dat mijn voorouders slaven hebben gehad en ik heb ook nooit slaven gehad, dus ook geen schuldgevoel over wat er vroeger allemaal gebeurd zou zijn.
Ik ben ook in dat geval, en daar heb ik juist een enorm schuldgevoel door Mijn lijn heeft niet genoeg bijgedragen aan de strijd...

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2020 om 19:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:28   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Traag gewurgd worden, of iets dat erop trekt, lijkt me een behoorlijk gruwelijke dood.

't Zal aan mij liggen vermoedelijk.
Over dat laatste ben ik zeker. Enkele jaren geleden las ik een reeks over beruchte Franse moordenaars. Daar was echt wel sprake van gruwelijke moorden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be