Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2020, 11:26   #1
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard Belgen winkelen massaal in Nederland

Zoals we uit de media vernamen, en ik uit eigen observatie waarneem:

Belgen winkelen massaal in Nederland. Mondmaskers niet verplicht...

En niet alleen op bol.com of al die andere grote internet spelers uit Holland, maar ook in de vele grensgemeenten. De winkels hoefden in Nederland nooit dicht tijdens de lockdowns.
Nederlandse winkels in Maastricht, Breda, Bergen op Zoom, Eindhoven, Amsterdam , Rotterdam, Middelburg, etc doen gouden zaken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 11:34   #2
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Ik ook. Wat België zegt boeit me niet. Ze moeten de winkels maar open houden. Domme beslissing ook.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 11:38   #3
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zoals we uit de media vernamen, en ik uit eigen observatie waarneem:

Belgen winkelen massaal in Nederland. Mondmaskers niet verplicht...

En niet alleen op bol.com of al die andere grote internet spelers uit Holland, maar ook in de vele grensgemeenten. De winkels hoefden in Nederland nooit dicht tijdens de lockdowns.
Nederlandse winkels in Maastricht, Breda, Bergen op Zoom, Eindhoven, Amsterdam , Rotterdam, Middelburg, etc doen gouden zaken.
Binnenkort zullen er dan wel terug grenscontroles komen.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 11:42   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Vreemd he, Belgen winkelen massaal in Frankrijk, Luxemburg, zelfs Duitsland en Nederland...
Maar het blijkt de Belgicisten enkel te storen als het in Nederland gebeurt...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 november 2020 om 11:42.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 11:43   #5
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Binnenkort zullen er dan wel terug grenscontroles komen.
Bah, laat die maar uit. Ik woon pal op de grens. Bittere tijden dan.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 11:44   #6
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vreemd he, Belgen winkelen massaal in Frankrijk, Luxemburg, zelfs Duitsland en Nederland...
Maar het blijkt de Belgicisten enkel te storen als het in Nederland gebeurt...
Vaak onbewust. Enkel plichtsbewuste Vlaamse politici die met het vingertje wijzen versus je-m'en-foutisme uit Franstalig België. Dat er ook Vlamingen in Frankrijk winkelen beseffen ze zelfs niet. Die Vlaamse politici bezitten oprechte domheid denk ik, er is geen complot. Maar dat er een naecho van 1830 inzit in die kortzichtigheid is zeer goed mogelijk.

En bang dat iedereen gemaakt wordt... Houd gewoon afstand en je bent relatief veilig.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 november 2020 om 11:46.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 11:47   #7
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Binnenkort zullen er dan wel terug grenscontroles komen.
Wat is daar het nut van ?
Nederland, dat de winkels NOOIT heeft gesloten, heeft aanzienlijk betere cijfers dan België. Broeihaarden van besmetting zullen die winkels dan allicht niet zijn. Waarom zou men dan niet gaan shoppen?
En met die drukte valt het best mee :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...it-pure-verve/
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 11:47   #8
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Ik merk dat trouwens wanneer ik Wallonië bezoek. Geen enkele Waal laat zichzelf voor lul zetten door een masker te dragen wanneer het niet hoeft. In Vlaanderen zie ik overal maskers zelfs op afgelegen gebieden.

En weet je wat? Ik geef die Walen gelijk, niet de Vlamingen.

Helaas wil HLN-lezend en TV-kijkend Vlaanderen meer regels en meer strenge straffen alsof de apocalyps nadert. Daar zit een grote oorzaak van het Belgisch probleem, als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 november 2020 om 11:53. Reden: Waarom VTM beledigen als de VRT geen haar beter is?
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 11:50   #9
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wat is daar het nut van ?
Nederland, dat de winkels NOOIT heeft gesloten, heeft aanzienlijk betere cijfers dan België. Broeihaarden van besmetting zullen die winkels dan allicht niet zijn. Waarom zou men dan niet gaan shoppen?
En met die drukte valt het best mee :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...it-pure-verve/
België heeft nooit de winkels mogen sluiten. Oerdomme beslissing van onze regering.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:02   #10
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

In België komen ook nu nog massaal Nederlanders. Naar de supermarkt voor producten die ze in Nederland niet hebben o.a..
Helaas kan vuurwerk kopen niet meer, maar je ziet de vuurpijlen nog achter glas in sommige winkels die open mogen. Toen ik er een pakketje afhaalde heeft een winkelier in een krantenkiosk die het verkoopt (vooral gericht naar Nederlanders) heeft het ook zo gezegd: "Het is een absurde regeling, ik weet het, maar ik mag je helaas geen vuurwerk verkopen."

Overal zie ik Nederlanders en iedereen verwelkomt hen. De angst is weg van de eerste golf. Het virus is even besmettelijk in onze beide landen, immers.

Mensen gedragen zich voorzichtig genoeg als het is. Hogere besmettingsgraad hoort immers hij de herst en vooral scholen bevorderen volgens mij de verspreiding. Ik als alleenstaande man die op een appartement leeft ben één van de minst risicolopenden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 november 2020 om 12:18.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:09   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht

En weet je wat? Ik geef die Walen gelijk, niet de Vlamingen.
Hoe het was gesteld in de Waalse ziekenhuizen hebben we dan ook kunnen vaststellen.
De Brusselaars geef je dan ook gelijk ? Vooral dan de Allochtonen in Brussel ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:11   #12
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe het was gesteld in de Waalse ziekenhuizen hebben we dan ook kunnen vaststellen.
De Brusselaars geef je dan ook gelijk ? Vooral dan de Allochtonen in Brussel ?
Die Walen die aan de Scheepslift van Strépy-Thieu geen masker droegen volgden netjes de regels. Het hoeft immers niet daar. Enkel in stadscentra hoeft het, maar wat mij betreft is ook dat overdreven indien er geen volk is. Een rustige dorpskern zonder al te veel volk zou ook niet met maskerplicht moeten gepaard gaan IMO. Zoals in Nederland, laat het gezond verstand primeren en handel volgens die logica, i.p.v. als een robot.

Ik geef het je op een blaadje, dat mondkapje zal even snel verdwijnen uit het Nederlandse straatbeeld als het verscheen. Enkel nu worden inderdaad meer mondmaskers gedragen in Nederland. In de winkels worden ze sterk aangeraden en vrijwel iedereen draagt ze nu. Er hangt meestal een bord dat zegt: "Mondkapje niet verplicht. Wel sterk aanbevolen." Dat doet de meeste Nederlanders er toch één dragen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 november 2020 om 12:35.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:15   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zoals we uit de media vernamen, en ik uit eigen observatie waarneem:

Belgen winkelen massaal in Nederland. Mondmaskers niet verplicht...

En niet alleen op bol.com of al die andere grote internet spelers uit Holland, maar ook in de vele grensgemeenten. De winkels hoefden in Nederland nooit dicht tijdens de lockdowns.
Nederlandse winkels in Maastricht, Breda, Bergen op Zoom, Eindhoven, Amsterdam , Rotterdam, Middelburg, etc doen gouden zaken.
Wat hebben al die mensen dan dringend zo broodnodig ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:15   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik merk dat trouwens wanneer ik Wallonië bezoek. Geen enkele Waal laat zichzelf voor lul zetten door een masker te dragen wanneer het niet hoeft. In Vlaanderen zie ik overal maskers zelfs op afgelegen gebieden.

En weet je wat? Ik geef die Walen gelijk, niet de Vlamingen.

Helaas wil HLN-lezend en TV-kijkend Vlaanderen meer regels en meer strenge straffen alsof de apocalyps nadert. Daar zit een grote oorzaak van het Belgisch probleem, als je het mij vraagt.
alsof de apocalyps nadert

Voor onze Vlaamse politici zou dat wel eens heel goed het geval kunnen zijn...
De meeste, buiten geknoei met de democratie, zitten voor de laatste maal op hunne stoel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:16   #15
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat hebben al die mensen dan dringend zo broodnodig ?
Ik had een braadpan nodig van Le Creuset en ik wou die op dezelfde dag nog hebben, dus ik stak de grens over i.p.v. online te bestellen en te moeten wachten.

Vanavond wil ik lekker eten en ga ik naar de Jumbo over de grens voor enkele ontbrekende basisingrediënten want het is Wapenstilstand hier.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 november 2020 om 12:17.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:19   #16
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe het was gesteld in de Waalse ziekenhuizen hebben we dan ook kunnen vaststellen.
De Brusselaars geef je dan ook gelijk ? Vooral dan de Allochtonen in Brussel ?
En waar was of is het Belgische commentaar dat Wallobrux wekenlang deed alsof zijn neus bloedde???
De Croo, onze dweil, deed het nog straffer door op de franstalige TV de Walen een speldje op te spelden dat ze vlugger en korter op de bal speelden dan de Vlamingen... Zelfs de Waalse reporter verschoot van die opmerking van onze dweil...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:21   #17
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waar was of is het Belgische commentaar dat Wallobrux wekenlang deed alsof zijn neus bloedde???
De Croo, onze dweil, deed het nog straffer door op de franstalige TV de Walen een speldje op te spelden dat ze vlugger en korter op de bal speelden dan de Vlamingen... Zelfs de Waalse reporter verschoot van die opmerking van onze dweil...
WalloBrux doet het inderdaad veel slechter, maar ik neem het die mensen niet echt kwalijk.

Wel grappig hoe De Croo nog steeds ongelijk bleek te hebben. Vlaanderen doet het nog steeds beter dan Franstalig België. Dat is onveranderd gebleven.

En op diens beurt doet Nederland het beter dan heel België.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:24   #18
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat hebben al die mensen dan dringend zo broodnodig ?
kleding?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:25   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Nog zo'n typisch achterlijke neiging van onze politici: in plaats van het beleid van Nederland te kopiëren betreffende de maatregelen tegen corona gaan ze meeheulen met Frankrijk en hen kopiëren. Ondertussen gaat onze economie de dieperik in en zullen we dit nog generaties ver voelen, als we het al ooit te boven komen. Dit kan gerust de nekslag betekenen voor dit zielig landje.

Wat betreft dat winkelen in Nederland: perfect logisch toch. In Vlaanderen hadden de winkels eigenlijk nooit dicht gemoeten maar ja, we zijn een aanhangsel van Frankrijk dankzij de Walen, de linksen en de Belgicisten. Hun geklungel heeft nu een dieptepunt bereikt en de hele wereld weet ervan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 12:30   #20
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Het lijkt wel: hoe strenger de regelgeving, hoe erger de besmettingen. Laat de mensen vrij en de mensen gedragen zich grotendeels verantwoord. Uiteraard kunnen evennementen nog niet en zou de totale vrijheid van 2019 ook onrealistisch zijn. Maar men kan blijkbaar meer relaxeren.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 november 2020 om 12:32.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be