Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2020, 11:36   #101
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Bizar dat sommigen het normaal vinden om een mes bij je te dragen. Misschien de volgende keer dat ik naar de deur uit ga, maar eens een bijl mee nemen dan? Want je weet maar nooit hé...?doooh
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 11:48   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Bizar dat sommigen het normaal vinden om een mes bij je te dragen. Misschien de volgende keer dat ik naar de deur uit ga, maar eens een bijl mee nemen dan? Want je weet maar nooit hé...?doooh
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 13:30   #103
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Bizar dat sommigen het normaal vinden om een mes bij je te dragen. Misschien de volgende keer dat ik naar de deur uit ga, maar eens een bijl mee nemen dan? Want je weet maar nooit hé...?doooh
Ik vind dat niet normaal. Daarom dat ik vermoed dat die jogger al een paar keer gebeten is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 14:55   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dat niet normaal. Daarom dat ik vermoed dat die jogger al een paar keer gebeten is.

Wat een selectieve verontwaardiging. Een hondje of een katje wordt afgemaakt en heel het land staat op zijn poten. Doet me een beetje denken aan dat katje uit Peru.

Dus ik veronderstel dat dat hier allemaal vegetariërs zijn want blijkbaar kan het leed van alle andere dieren ze een pak minder schelen. Varkentjes die hun korte leven moeten doorbrengen in een hok van 2m² om daarna naar het slachthuis te worden geleid...konijntjes....kippen die op een miserabele manier worden gekweekt en genekt....nertsen die op een schandalige manier worden opgehokt voor hun vacht.....vissen die we uit het water halen en lekker laten stikken op de boot...Allemaal geen probleem aan mijn stuksken vlees blijft men af...de salami de cervola's het konijn het smaakt ons alle dagen.

Ook dat stukske wild of die lekkere kalkoen met kerst spelen we smakelijk naar binnen....niemand vindt de kogel die dat dat everzwijntje in zijn lijfje kreeg een verhaaltje waard. Aan de kerstdis heeft niemand het erover..laat er 1 woord over los en je hebt ruzie met alle hypocrieten.

HYPOCRISIE van de hoogste plank...dat hondje....sorry maar is één van de miljoenen dieren die iedere dag door mensen wordt omgebracht. Binnenkort worden weer duizenden dieren afgeknald door jagers ....Maar iedereen gaat met smaak zijn stukske wild naar binnen spelen....Komen die jagers ook voor de rechter of zijn die dieren minder waard dan een schijter aan de leiband ??? Naar ik verneem schieten die zelfs niet altijd direct raak en moet het dier naderhand uit zijn lijden worden verlost.....Allemaal niet erg...smakelijk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 november 2020 om 15:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:03   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Die gast heeft gewoon een paar vijzen los.
Dus alle jagers ook ? Die knallen er toch ook lustig op los.....? Heb je al uw stukske wild besteld voor kerst ? Of is dat hondje belangrijker dan dat everzwijntje ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:05   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen, wel mishandelen tot het dood is.
Of naar het slachthuis brengen. Hebben we minder problemen mee. Of het afknallen zoals de jagers doen. Lekker zo een konijntje met pruimen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:08   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
ik hoop dat die jogger wordt platgereden door nen dikke camion
Ik hoop hetzelfde voor alle visboeren. Vissen uit het water halen en laten stikken...kreeften in kokend water gooien .....allemaal minder erg precies.

Opeten die hond ...schijnt lekker vlees te zijn....minstens even lekker als een konijntje

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 november 2020 om 15:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:10   #108
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een selectieve verontwaardiging. Een hondje of een katje wordt afgemaakt en heel het land staat op zijn poten. Doet me een beetje denken aan dat katje uit Peru.

Dus ik veronderstel dat dat hier allemaal vegetariërs zijn want blijkbaar kan het leed van alle andere dieren ze een pak minder schelen. Varkentjes die hun korte leven moeten doorbrengen in een hok van 2m² om daarna naar het slachthuis te worden geleid...konijntjes....kippen die op een miserabele manier worden gekweekt en genekt....nertsen die op een schandalige manier worden opgehokt voor hun vacht.....vissen die we uit het water halen en lekker laten stikken op de boot...Allemaal geen probleem aan mijn stuksken vlees blijft men af...de salami de cervola's het konijn het smaakt ons alle dagen.

Ook dat stukske wild of die lekkere kalkoen met kerst spelen we smakelijk naar binnen....niemand vindt de kogel die dat dat everzwijntje in zijn lijfje kreeg een verhaaltje waard. Aan de kerstdis heeft niemand het erover..laat er 1 woord over los en je hebt ruzie met alle hypocrieten.

HYPOCRISIE van de hoogste plank...dat hondje....sorry maar is één van de miljoenen dieren die iedere dag door mensen wordt omgebracht. Binnenkort worden weer duizenden dieren afgeknald door jagers ....Maar iedereen gaat met smaak zijn stukske wild naar binnen spelen....Komen die jagers ook voor de rechter of zijn die dieren minder waard dan een schijter aan de leiband ??? Naar ik verneem schieten die zelfs niet altijd direct raak en moet het dier naderhand uit zijn lijden worden verlost.....Allemaal niet erg...smakelijk.
Je hebt gelijk Fred, maar toch komt het anders over #wanneer het een troeteltje betreft dat dagdagelijks met je samenleeft
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:12   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Je hebt gelijk Fred, maar toch komt het anders over #wanneer het een troeteltje betreft dat dagdagelijks met je samenleeft
Dat zeg ik niet. Uiteraard maar dat heeft er niks mee te maken. Een varken is minstens even intelligent als een hond.

Als een konijntje je troeteltje is mag men het niet doden of opeten is het een haasje in het veld dan weer wel...afknallen die haas

Een parkiet is niet slimmer of meer waard dan een kalkoen. De eerste gaan we vertroetelen de tweede wringen we de nek rond.

En dan heb ik het nog even niet over onverdoofd slachten want het moet halal zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 november 2020 om 15:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:16   #110
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zeg ik niet. Uiteraard maar dat heeft er niks mee te maken. Een varken is minstens even intelligent als een hond.

Als een konijntje je troeteltje is mag men het niet doden of opeten is het een haasje in het veld dan weer wel...afknallen die haas

Een parkiet is niet slimmer of meer waard dan een kalkoen. De eerste gaan we vertroetelen de tweede wringen we de nek rond.

En dan heb ik het nog even niet over onverdoofd slachten want het moet halal zijn
#ikvolgwelhoordaarnietvan
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:17   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Joggers die denken dat alles en iedereen moet wijken omdat ze ongestoord hun rondjes moeten kunnen lopen.



Schandpaal en dan bekogelen met hondendrollen.
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 november 2020 om 15:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:18   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Joggers die denken dat alles en iedereen moet wijken omdat ze ongestoord hun rondjes moeten kunnen lopen.



Schandpaal en dan bekogelen met hondendrollen.
Wat een selectieve verontwaardiging. Een hondje of een katje wordt afgemaakt en heel het land staat op zijn poten. Doet me een beetje denken aan dat katje uit Peru.

Dus ik veronderstel dat dat hier allemaal vegetariërs zijn want blijkbaar kan het leed van alle andere dieren ze een pak minder schelen. Varkentjes die hun korte leven moeten doorbrengen in een hok van 2m² om daarna naar het slachthuis te worden geleid...konijntjes....kippen die op een miserabele manier worden gekweekt en genekt....nertsen die op een schandalige manier worden opgehokt voor hun vacht.....vissen die we uit het water halen en lekker laten stikken op de boot...Allemaal geen probleem aan mijn stuksken vlees blijft men af...de salami de cervola's het konijn het smaakt ons alle dagen.

Ook dat stukske wild of die lekkere kalkoen met kerst spelen we smakelijk naar binnen....niemand vindt de kogel die dat dat everzwijntje in zijn lijfje kreeg een verhaaltje waard. Aan de kerstdis heeft niemand het erover..laat er 1 woord over los en je hebt ruzie met alle hypocrieten.

HYPOCRISIE van de hoogste plank...dat hondje....sorry maar is één van de miljoenen dieren die iedere dag door mensen wordt omgebracht. Binnenkort worden weer duizenden dieren afgeknald door jagers ....Maar iedereen gaat met smaak zijn stukske wild naar binnen spelen....Komen die jagers ook voor de rechter of zijn die dieren minder waard dan een schijter aan de leiband ??? Naar ik verneem schieten die zelfs niet altijd direct raak en moet het dier naderhand uit zijn lijden worden verlost.....Allemaal niet erg...smakelijk.

Alle mensen die dieren opeten voor de wilde dieren gooien in de arena
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:20   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom werd het hondje vermoord ?
Waarom knallen we een konijntje af of een everzwijntje ? Of een fazant ? Om op te eten hoor ik je al zeggen. Misschien kunnen we dat hondje dan ook maar roosteren dan is alle probleem direct van de baan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 november 2020 om 15:27.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:35   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of naar het slachthuis brengen. Hebben we minder problemen mee. Of het afknallen zoals de jagers doen. Lekker zo een konijntje met pruimen.
Best is konijn op Vlaamse wijze, met een fles cognac.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:37   #115
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een selectieve verontwaardiging. Een hondje of een katje wordt afgemaakt en heel het land staat op zijn poten. Doet me een beetje denken aan dat katje uit Peru.

Dus ik veronderstel dat dat hier allemaal vegetariërs zijn want blijkbaar kan het leed van alle andere dieren ze een pak minder schelen. Varkentjes die hun korte leven moeten doorbrengen in een hok van 2m² om daarna naar het slachthuis te worden geleid...konijntjes....kippen die op een miserabele manier worden gekweekt en genekt....nertsen die op een schandalige manier worden opgehokt voor hun vacht.....vissen die we uit het water halen en lekker laten stikken op de boot...Allemaal geen probleem aan mijn stuksken vlees blijft men af...de salami de cervola's het konijn het smaakt ons alle dagen.

Ook dat stukske wild of die lekkere kalkoen met kerst spelen we smakelijk naar binnen....niemand vindt de kogel die dat dat everzwijntje in zijn lijfje kreeg een verhaaltje waard. Aan de kerstdis heeft niemand het erover..laat er 1 woord over los en je hebt ruzie met alle hypocrieten.

HYPOCRISIE van de hoogste plank...dat hondje....sorry maar is één van de miljoenen dieren die iedere dag door mensen wordt omgebracht. Binnenkort worden weer duizenden dieren afgeknald door jagers ....Maar iedereen gaat met smaak zijn stukske wild naar binnen spelen....Komen die jagers ook voor de rechter of zijn die dieren minder waard dan een schijter aan de leiband ??? Naar ik verneem schieten die zelfs niet altijd direct raak en moet het dier naderhand uit zijn lijden worden verlost.....Allemaal niet erg...smakelijk.

Alle mensen die dieren opeten voor de wilde dieren gooien in de arena
Stop nu maar Fred of je krijgt Gaia nog op je dak
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:37   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Best is konijn op Vlaamse wijze, met een fles cognac.
Konijntje vermoorden ? Wie gaat dat durven doen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:38   #117
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom knallen we een konijntje af of een everzwijntje ? Of een fazant ? Om op te eten hoor ik je al zeggen. Misschien kunnen we dat hondje dan ook maar roosteren dan is alle probleem direct van de baan.
#For that you have 2go2 Korea

Laatst gewijzigd door bembem : 24 november 2020 om 15:38.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:40   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Stop nu maar Fred of je krijgt Gaia nog op je dak
Ik hou niet van die hypocrisie. Als het over een hondje of een katje gaat zijn we blijkbaar allemaal dierenvrienden zolang ze maar niet aan ons koteletje komen
We zijn niet meer dan pamperaars van honden en katten die ons gebrek aan liefde moeten proberen te compenseren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 22:08   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom knallen we een konijntje af of een everzwijntje ? Of een fazant ? Om op te eten hoor ik je al zeggen. Misschien kunnen we dat hondje dan ook maar roosteren dan is alle probleem direct van de baan.
Hond zou ik niet direct eten. In andere culturen misschien wel, waar ze dan ook geen zwijnen lusten.
Ik heb enkele jaren geleden een reportage gezien over een stad waar een overheidsdienst jacht maakt op straathonden. Vraag me niet meer in welke stad, en ook niet wat hun uiteindelijke bestemming was.

Feit. Aaibare dieren worden door velen niet zo echt gelust.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 07:35   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hond zou ik niet direct eten. In andere culturen misschien wel, waar ze dan ook geen zwijnen lusten.
Ik heb enkele jaren geleden een reportage gezien over een stad waar een overheidsdienst jacht maakt op straathonden. Vraag me niet meer in welke stad, en ook niet wat hun uiteindelijke bestemming was.

Feit. Aaibare dieren worden door velen niet zo echt gelust.
Zeg in Engeland best niet dat je graag paardensteak lust

In India eet men geen rundsvlees.....Wij eten geen sprinkhanen dat vinden we vies maar garnalen vinden we dan weer lekker en niet vies zelfs al moeten we er eerst de pootjes en het kopje afhalen.

Een hamster eten we niet maar konijntjes dan weer wel. We vinden Afrikaans Bush meat not done en vies maar ree en hert uit het bos gaat vlotjes binnen.

Is fel cultuurgebonden denk ik.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be