Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2020, 07:56   #121
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus alle jagers ook ? Die knallen er toch ook lustig op los.....? Heb je al uw stukske wild besteld voor kerst ? Of is dat hondje belangrijker dan dat everzwijntje ?
Jagers hebben inderdaad ook meer dan 1 vijs los.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 10:21   #122
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een selectieve verontwaardiging. Een hondje of een katje wordt afgemaakt en heel het land staat op zijn poten. Doet me een beetje denken aan dat katje uit Peru.

Dus ik veronderstel dat dat hier allemaal vegetariërs zijn want blijkbaar kan het leed van alle andere dieren ze een pak minder schelen. Varkentjes die hun korte leven moeten doorbrengen in een hok van 2m² om daarna naar het slachthuis te worden geleid...konijntjes....kippen die op een miserabele manier worden gekweekt en genekt....nertsen die op een schandalige manier worden opgehokt voor hun vacht.....vissen die we uit het water halen en lekker laten stikken op de boot...Allemaal geen probleem aan mijn stuksken vlees blijft men af...de salami de cervola's het konijn het smaakt ons alle dagen.

Ook dat stukske wild of die lekkere kalkoen met kerst spelen we smakelijk naar binnen....niemand vindt de kogel die dat dat everzwijntje in zijn lijfje kreeg een verhaaltje waard. Aan de kerstdis heeft niemand het erover..laat er 1 woord over los en je hebt ruzie met alle hypocrieten.

HYPOCRISIE van de hoogste plank...dat hondje....sorry maar is één van de miljoenen dieren die iedere dag door mensen wordt omgebracht. Binnenkort worden weer duizenden dieren afgeknald door jagers ....Maar iedereen gaat met smaak zijn stukske wild naar binnen spelen....Komen die jagers ook voor de rechter of zijn die dieren minder waard dan een schijter aan de leiband ??? Naar ik verneem schieten die zelfs niet altijd direct raak en moet het dier naderhand uit zijn lijden worden verlost.....Allemaal niet erg...smakelijk.

Alle mensen die dieren opeten voor de wilde dieren gooien in de arena
Doet me denken aan het betoog van Floris Van Den Berg. nl uitbreiding van het niet schaden principe naar alle voelende wezens.
https://www.liberales.be/teksten/201...berg?rq=floris
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 10:29   #123
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zeg in Engeland best niet dat je graag paardensteak lust

In India eet men geen rundsvlees.....Wij eten geen sprinkhanen dat vinden we vies maar garnalen vinden we dan weer lekker en niet vies zelfs al moeten we er eerst de pootjes en het kopje afhalen.

Een hamster eten we niet maar konijntjes dan weer wel. We vinden Afrikaans Bush meat not done en vies maar ree en hert uit het bos gaat vlotjes binnen.

Is fel cultuurgebonden denk ik.
Alles, tot en met de toonladders.

Daarom klinkt bijvoorbeeld Arabische of Indische muziek als kattengejank.

Omdat wij andere toonladders gebruiken, westerse toonladders.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 10:38   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jagers hebben inderdaad ook meer dan 1 vijs los.

Zou kunnen. Anderzijds wat is het verschil tussen een jager en een slager in het slachthuis ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 10:40   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alles, tot en met de toonladders.

Daarom klinkt bijvoorbeeld Arabische of Indische muziek als kattengejank.

Omdat wij andere toonladders gebruiken, westerse toonladders.
Echt want je kan me wijsmaken wat je wil . Ik vraag dat opdat ik me meen te herinneren dat jij een muzikant bent. Maar lijkt me heel geloofwaardig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 10:48   #126
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou kunnen. Anderzijds wat is het verschil tussen een jager en een slager in het slachthuis ?
een jager doodt zuiver voor zijn plezier.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 12:49   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een jager doodt zuiver voor zijn plezier.
Hoe ? En dat geschoten wild wordt dan niet opgegeten ? Ik dacht dat fazant everzwijn ree en wilde hazen delicatessen waren ? Mensen gaan toch speciaal naar de Ardennen tijdens het jachtseizoen om dat in hun kas te spelen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 november 2020 om 12:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 12:52   #128
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een jager doodt zuiver voor zijn plezier.
Voor sommigen is het inderdaad een luxe-vorm van vertier en ontspanning.
Er zijn ook anderen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 13:01   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Echt want je kan me wijsmaken wat je wil . Ik vraag dat opdat ik me meen te herinneren dat jij een muzikant bent. Maar lijkt me heel geloofwaardig.
Echt.

Wij - het westen, gebruiken toonladders die in zeven tonen verdeeld zijn, zoals bijvoorbeeld diegene die iedereen kent, Do groot.
Do, Re, Mi, Fa, Sol, La en Si.

In India gebruiken ze toonladders die in veel meer tonen verdeeld zijn, vandaar de tonen die ons vreemd/vals in de oren klinken. Zuiver omdat wij/het Westen, die niet gebruiken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 13:06   #130
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe ? En dat geschoten wild wordt dan niet opgegeten ? Ik dacht dat fazant everzwijn ree en wilde hazen delicatessen waren ? Mensen gaan toch speciaal naar de Ardennen tijdens het jachtseizoen om dat in hun kas te spelen ?
'k heb ze nog vrij recent vogels uit de lucht zien schieten en gewoon laten liggen in het maisveld. Gewapende bendes crapuul die de laatste stukjes open ruimte in Vlaanderen terroriseren. Niets meer en zeker ook niets minder.
'k Heb ze in Ternat zelfs nog naar elkaar weten schieten. " er bewoog iets in de struiken". Dat kan ik dan enkel aanmoedigen natuurlijk.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 november 2020 om 13:08.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:08   #131
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Echt.

Wij - het westen, gebruiken toonladders die in zeven tonen verdeeld zijn, zoals bijvoorbeeld diegene die iedereen kent, Do groot.
Do, Re, Mi, Fa, Sol, La en Si.

In India gebruiken ze toonladders die in veel meer tonen verdeeld zijn, vandaar de tonen die ons vreemd/vals in de oren klinken. Zuiver omdat wij/het Westen, die niet gebruiken.
Volgens Pythagoras (die van de stelling) hangt het ook af van het akkoord of iets als harmonieus of vals wordt ervaren: als het akkoord een geheel getal vormt, klinkt het in onze oren harmonieus. Hoe complexer het akkoord, hoe valser het voor ons klinkt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 25 november 2020 om 15:08.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:56   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Volgens Pythagoras (die van de stelling) hangt het ook af van het akkoord of iets als harmonieus of vals wordt ervaren: als het akkoord een geheel getal vormt, klinkt het in onze oren harmonieus. Hoe complexer het akkoord, hoe valser het voor ons klinkt.
Met hem begint in wezen de basis van de (westerse) muziektheorie. Ik weet het niet, maar ik betwijfel of dat het zo simpel was in zijn eigentijdse woorden.
Sommige tonen lossen op, denk aan kwinten, zijn altijd rein, andere wringen meer.
Luister daarvoor bijvoorbeeld naar het verschil tussen een kleine terts en een grote terts, wat in wezen het verschil bepaald tussen een mineur en majeur akkoord.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 16:50   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Echt want je kan me wijsmaken wat je wil . Ik vraag dat opdat ik me meen te herinneren dat jij een muzikant bent. Maar lijkt me heel geloofwaardig.
Xenophon is de Tony Iommi van het Avondland.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 18:15   #134
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
.
Oh, Welk een mooie schandpaal, wil ik hier in onze stad ook om onze nutteloze politiekers eens goed te bekogelen.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 25 november 2020 om 18:16.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 18:58   #135
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jagers hebben inderdaad ook meer dan 1 vijs los.
Deze die jagen voor het plezier op loslopend wild zijn gewoonweg decadent.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:21   #136
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een jager doodt zuiver voor zijn plezier.
Het is ook niet uitgesloten dat een slager plezier heeft in zijn job.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:46   #137
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Xenophon is de Tony Iommi van het Avondland.
De eerste keer dat Iommi hoorde spelen, ik was 11 jaar denk ik, wist ik dat elektrische gitaar mijn instrument was.

De man heeft al de goede gitaarriffs geschreven, punt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 20:46   #138
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Heb ze in Ternat zelfs nog naar elkaar weten schieten. " er bewoog iets in de struiken". Dat kan ik dan enkel aanmoedigen natuurlijk.
Voor hetzelfde geld zitten een paar bospoepers in de struiken.
Het zou een kind kunnen zijn.
Maar ik begrijp wat je bedoelt. Jagen zou uiteindelijk nog enkel beroepsmatig mogen gebeuren. Waar ik het volledig mee eens zou zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:13   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een selectieve verontwaardiging. Een hondje of een katje wordt afgemaakt en heel het land staat op zijn poten. Doet me een beetje denken aan dat katje uit Peru.

Dus ik veronderstel dat dat hier allemaal vegetariërs zijn want blijkbaar kan het leed van alle andere dieren ze een pak minder schelen. Varkentjes die hun korte leven moeten doorbrengen in een hok van 2m² om daarna naar het slachthuis te worden geleid...konijntjes....kippen die op een miserabele manier worden gekweekt en genekt....nertsen die op een schandalige manier worden opgehokt voor hun vacht.....vissen die we uit het water halen en lekker laten stikken op de boot...Allemaal geen probleem aan mijn stuksken vlees blijft men af...de salami de cervola's het konijn het smaakt ons alle dagen.

Ook dat stukske wild of die lekkere kalkoen met kerst spelen we smakelijk naar binnen....niemand vindt de kogel die dat dat everzwijntje in zijn lijfje kreeg een verhaaltje waard. Aan de kerstdis heeft niemand het erover..laat er 1 woord over los en je hebt ruzie met alle hypocrieten.

HYPOCRISIE van de hoogste plank...dat hondje....sorry maar is één van de miljoenen dieren die iedere dag door mensen wordt omgebracht. Binnenkort worden weer duizenden dieren afgeknald door jagers ....Maar iedereen gaat met smaak zijn stukske wild naar binnen spelen....Komen die jagers ook voor de rechter of zijn die dieren minder waard dan een schijter aan de leiband ??? Naar ik verneem schieten die zelfs niet altijd direct raak en moet het dier naderhand uit zijn lijden worden verlost.....Allemaal niet erg...smakelijk.
Kortom, vermits er dagelijks dieren worden afgemaakt is, volgens u tenminste, dit incident eigenlijk het vermelden niet waard en evenmin de verontwaardiging die het uitlokt.
Ben jij soms ook een van die joggers die zich in hoge mate gefrustreerd voelen wanneer ze in hun sacrosancte “concentratie” gestoord of afgeleid worden? Zo van die heertjes of dametjes die zich ook lastig maken op mensen die rustig in een bos wandelen en zich toevallig op het traject bevinden waar die zelfingenomen jogger volstrekt ongehinderd aan zijn/haar subliem tempo wil doorhossen. Dat zijn pipo’s die van oordeel zijn dat alleen zij en niemand anders mogen vertoeven op de plaats waar zij hun hoogverheven sport beoefenen. Rotverwende narcistjes zijn het. Dergelijke ego’s zijn inderdaad ertoe in staat om een klein keffend hondje af te maken. Ik zou graag met sadistisch genoegen hen een tak tussen de benen gooien wanneer ze mij voorbijrennen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 25 november 2020 om 21:14.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 21:32   #140
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een selectieve verontwaardiging. Een hondje of een katje wordt afgemaakt en heel het land staat op zijn poten. Doet me een beetje denken aan dat katje uit Peru.

Dus ik veronderstel dat dat hier allemaal vegetariërs zijn want blijkbaar kan het leed van alle andere dieren ze een pak minder schelen. Varkentjes die hun korte leven moeten doorbrengen in een hok van 2m² om daarna naar het slachthuis te worden geleid...konijntjes....kippen die op een miserabele manier worden gekweekt en genekt....nertsen die op een schandalige manier worden opgehokt voor hun vacht.....vissen die we uit het water halen en lekker laten stikken op de boot...Allemaal geen probleem aan mijn stuksken vlees blijft men af...de salami de cervola's het konijn het smaakt ons alle dagen.

Ook dat stukske wild of die lekkere kalkoen met kerst spelen we smakelijk naar binnen....niemand vindt de kogel die dat dat everzwijntje in zijn lijfje kreeg een verhaaltje waard. Aan de kerstdis heeft niemand het erover..laat er 1 woord over los en je hebt ruzie met alle hypocrieten.

HYPOCRISIE van de hoogste plank...dat hondje....sorry maar is één van de miljoenen dieren die iedere dag door mensen wordt omgebracht. Binnenkort worden weer duizenden dieren afgeknald door jagers ....Maar iedereen gaat met smaak zijn stukske wild naar binnen spelen....Komen die jagers ook voor de rechter of zijn die dieren minder waard dan een schijter aan de leiband ??? Naar ik verneem schieten die zelfs niet altijd direct raak en moet het dier naderhand uit zijn lijden worden verlost.....Allemaal niet erg...smakelijk.
Fred. Er is een verschil tussen huisdieren die worden geknuffeld enerzijds, en dieren die worden gekweekt voor consumptie anderzijds.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 november 2020 om 21:33.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be