Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei) Regent van opleiding, oorspronkelijk actief bij de Volksunie jongeren, later in het VU-partijbestuur, stapte in 2002 over naar Groen!. Sinds 1999 is hij Europees parlementslid, eerst voor de VU, later voor Groen!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2009, 10:29   #41
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja...persoonlijk vind ik dat hier forumleden zitten met betere kennis van zaken over een aantal onderwerpen dan politici zelf;de meeste antwoorden waren van een niveau wat nauwelijks boven de gemiddelde toogpraat uitkomt.
Inderdaad, de manier waarop de linkse multikulofiele jongens zich vastrijden wanneer ze geconfronteerd worden met vragen of stellingen die hun kinderlijke dromerijen er zo onderuit halen, is verontrustend.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 10:55   #42
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Inderdaad, de manier waarop de linkse multikulofiele jongens zich vastrijden wanneer ze geconfronteerd worden met vragen of stellingen die hun kinderlijke dromerijen er zo onderuit halen, is verontrustend.
aan de rechterkant is het net hetzelfde.
alleen ben jij dan blijkbaar toch content met de nietszeggende cliché's als ze zich al getroosten een antwoord neer te zetten

Laatst gewijzigd door 1207 : 21 mei 2009 om 10:55.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 10:58   #43
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Misschien eens scores opstellen om te zien wie we nog terug vragen en wie niet. Ik heb al sinds enkele jaren een zwarte lijst van politici die we niet meer vragen voor sessies of andere activiteiten op Politics.be om diverse redenen die geheel aan henzelf toe te schrijven zijn. Lijst betreft mensen uit alle partijen.

Ik word bijzonder lastig van politici die zich eerst op de affiche laten zetten en dan hun kat (of een andere vervanger) sturen. Activiteiten zoals deze sessies zijn op voorhand duidelijk gecommuniceerd. Zelfs de hoeveelheid werk is op voorhand omschreven. Afspraak=afspraak. Op een week tijd trekt het forum een hoeveelheid volk dat te vergelijken is met een overvol sportpaleis. Zo'n hoeveelheid publiek komen ze niet tegen op markten, pleinen, ... Slechts weinig initiatieven bieden een dergelijke hoeveelheid publiek. Na televisiezenders zoals VRT en VTM is dit waarschijnlijk het eerstvolgende grootste campagnemoment voor zowat alle kandidaten.

Wat Bart Staes betreft: ik heb getelefoneerd en een mail verstuurd naar hem, zijn medewerkers en naar de woordvoerster van de partij. Krijg net de reactie dat hij deze middag begint.

Maarten
Goed idee, komt mijn partij er zeker vrij goed uit...
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat je meer kans hebt bij mensen die (net) niet aan de top van de lijsten staan.
Beginnende mannelijke politici (vrouwen die geintereseerd zijn maken sowieso al meer kans op een interesante plaats omdat die nu éénmaal niet zo dik gezaaid zijn.).
Zeker diegenen die sowieso al een buitenbeentje zijn.
Hier in Brussel bij ons is dat Erland Pison neem ik aan.
Ik denk dat mijn collegas in de andere partijen evenzeer wel weten wie ze naar voor kunnen schuiven, toe maar zou ik zeggen. Ik geniet altijd van levendige discussies.

Succes met je 'rapport'.
Wordt dat ook nog gepubliceerd?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 11:03   #44
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Misschien eens scores opstellen om te zien wie we nog terug vragen en wie niet. Ik heb al sinds enkele jaren een zwarte lijst van politici die we niet meer vragen voor sessies of andere activiteiten op Politics.be om diverse redenen die geheel aan henzelf toe te schrijven zijn. Lijst betreft mensen uit alle partijen.

Ik word bijzonder lastig van politici die zich eerst op de affiche laten zetten en dan hun kat (of een andere vervanger) sturen. Activiteiten zoals deze sessies zijn op voorhand duidelijk gecommuniceerd. Zelfs de hoeveelheid werk is op voorhand omschreven. Afspraak=afspraak. Op een week tijd trekt het forum een hoeveelheid volk dat te vergelijken is met een overvol sportpaleis. Zo'n hoeveelheid publiek komen ze niet tegen op markten, pleinen, ... Slechts weinig initiatieven bieden een dergelijke hoeveelheid publiek. Na televisiezenders zoals VRT en VTM is dit waarschijnlijk het eerstvolgende grootste campagnemoment voor zowat alle kandidaten.

Wat Bart Staes betreft: ik heb getelefoneerd en een mail verstuurd naar hem, zijn medewerkers en naar de woordvoerster van de partij. Krijg net de reactie dat hij deze middag begint.

Maarten
Goed idee, komt mijn partij er zeker vrij goed uit...
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat je meer kans hebt bij mensen die (net) niet aan de top van de lijsten staan.
Beginnende mannelijke politici (vrouwen die geintereseerd zijn maken sowieso al meer kans op een interesante plaats omdat die nu éénmaal niet zo dik gezaaid zijn.).
Zeker diegenen die sowieso al een buitenbeentje zijn.
Hier in Brussel bij ons is dat Erland Pison neem ik aan.
Ik denk dat mijn collegas in de andere partijen evenzeer wel weten wie ze naar voor kunnen schuiven, toe maar zou ik zeggen. Ik geniet altijd van levendige discussies.

Succes met je 'rapport'.
Wordt dat ook nog gepubliceerd?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 11:31   #45
cdekeule
Burgemeester
 
cdekeule's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heef Bart nu al ergens gereageerd?
Het kan toch niet zijn dat een politicus hier even reclame komt maken voor eigen websites om vervolgens iedere vraag links te laten liggen?
Ik moet me vergissen, dergelijke arrogantie komt toch bij politici niet voor hoop ik!
Als je hier geen tijd voor hebt moet je niet toezeggen, bepaald geen voorbeeld van integer gedrag!
Volledig mee eens!
__________________
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 12:31   #46
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Ik vind dit gedrag totaal niet kunnen, dat komt eventjes zichzelf en boek promoten en laat het afweten.
En dan nog de arrogantie hebben te denken dat mensen nog belangstelling hebben voor zijn opvattingen, we staan hier als forumleden lekker in ons hemd met alle vragen want voor antwoorden moeten we op de persoonlijke website zijn of meneer zijn boek kopen, mij niet gezien!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 13:42   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Goed idee, komt mijn partij er zeker vrij goed uit...
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat je meer kans hebt bij mensen die (net) niet aan de top van de lijsten staan.
Beginnende mannelijke politici (vrouwen die geintereseerd zijn maken sowieso al meer kans op een interesante plaats omdat die nu éénmaal niet zo dik gezaaid zijn.).
Zeker diegenen die sowieso al een buitenbeentje zijn.
Hier in Brussel bij ons is dat Erland Pison neem ik aan.
Ik denk dat mijn collegas in de andere partijen evenzeer wel weten wie ze naar voor kunnen schuiven, toe maar zou ik zeggen. Ik geniet altijd van levendige discussies.

Succes met je 'rapport'.
Wordt dat ook nog gepubliceerd?
Met die jongeren kon je goed debateren, maar ik vind het frustrerend om te zien hoe die gasten dan op hun kop krijgen van de partijleiding... Qua democratie van lijstvorming moeten ALLE PARTIJEN dringend naar een OBJECTIEVE maatstaf van lijstvorming. HET ZOU EEN CRITERIUM moeten zijn voor FINANCIERING van de partijen.

Voorbeeld van een model
Om op een lijst te staan moet je een scholingsgraad hebben of ervaringsdeskundige zijn: je wordt verondersteld u kandidaat te stellen voor een openbaar bedrijf, dus er is geneen CEO die zonder diploma mag solliciteren naar een topfunctie van Belgacom bvb... of er wordt zelden iemand van de werkvloer getorpedeerd tot CEO. Die politieke assepoestersprookjes hebben meestal geen goeie uitkomst.

Om op een lijst te staan moet je bvb bijscholen naargelang uw 'gebrek aan bagage' Bvb Rechten, Economie, Wetenschap naargelang uw historische bagage.

Om op een lijst te staan moet je bvb een interne 'democratie' overleven. Dus partijen houden interne verkiezingen , enop basis van die interne verkiezingen kom je op de lijst terecht...

En dat model pas je rigoureus toe. Zoniet wordt uw partij niet meer gefinancieerd. Dit zou dus de oligocratie van de particratie uitsluiten. Vanaf dan zijn lijsten op een open transparante wijze samengesteld, en selecteert de democratie politiek talent met een bepaalde interne democratische ervaring.

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 mei 2009 om 13:44.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 14:22   #48
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Goed idee, komt mijn partij er zeker vrij goed uit...

[...]

Succes met je 'rapport'.
Wordt dat ook nog gepubliceerd?
Gaat om mensen uit alle partijen.
Een rapport daarvan stel ik niet op en ik zal geen enkele lijst publiceren.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 14:34   #49
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Nuja, met zo'n "politici" zeg ik maar 1 ding: ik ga niet stemmen.

Elk ervan is ondergeschikt aan mij.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 15:11   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nuja, met zo'n "politici" zeg ik maar 1 ding: ik ga niet stemmen.

Elk ervan is ondergeschikt aan mij.
ik ga de stemmingsuitslag als voorzitter vervalsen. Sowieso gezien ze toch niet willen electronische verkiezingen organiseren. het is toch maar een simpele kruiscontrole, dus zo debiel ben ik nu ook weer niet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 16:38   #51
Tunja
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik wil eventjes reageren op wat Alice zegt. Ik heb een tijdje voor een Europarlementslid gewerkt en ik wil even kwijt dat sommige gewoon onderbestafd zijn, het superdruk hebben en wanneer er dan op een chat een stormloop van al die vragen op je afkomt, ik me best wel kan voorstellen dat het moeilijk is om tijd te vinden deze te beantwoorden. Het lijkt mij hier allen tegen 1 (in dit geval Staes, maar zoals ik uit vorige posts kan opmaken zijn er nog kandidaten in hetzelfde bedje 'ziek') te zijn en getuigt nogal van niet veel respect of onwetendheid voor al het werk dat die mensen wél verzetten maar waar dan niet over gekakeld wordt omdat het niet zichtbaar lijkt te zijn. Het lijkt er wel op dat jullie alle vragen oppotten om dan in een week af te vuren. Mag ik er jullie even aan herinneren dat volksvertegenwoordigers, zij het nu Europees of op een ander niveau, de ganse legislatuur ten dienste staan van ons en we hen dus altijd (dus niet op piekmomenten zoals nu) kunnen lastigvallen met onze interessante en minder interessante vragen?
Nu, om wat constructief te eindigen: misschien was het inderdaad beter geweest om zo'n chat voor de verkiezingsperiode in te lassen.
Tunja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 16:55   #52
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

Of je doet hier aan mee als politieker en je maakt er tijd voor, of je bedankt gewoon vriendelijk en laat de mensen hier van politics.be verder zoeken naar iemand die mss WEL iets interesant te zeggen hebben.

Deze ene post van meneer Staes was ronduit hilarisch, en onrespectvol.
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 17:02   #53
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tunja Bekijk bericht
Ik wil eventjes reageren op wat Alice zegt. Ik heb een tijdje voor een Europarlementslid gewerkt en ik wil even kwijt dat sommige gewoon onderbestafd zijn, het superdruk hebben en wanneer er dan op een chat een stormloop van al die vragen op je afkomt, ik me best wel kan voorstellen dat het moeilijk is om tijd te vinden deze te beantwoorden. Het lijkt mij hier allen tegen 1 (in dit geval Staes, maar zoals ik uit vorige posts kan opmaken zijn er nog kandidaten in hetzelfde bedje 'ziek') te zijn en getuigt nogal van niet veel respect of onwetendheid voor al het werk dat die mensen wél verzetten maar waar dan niet over gekakeld wordt omdat het niet zichtbaar lijkt te zijn. Het lijkt er wel op dat jullie alle vragen oppotten om dan in een week af te vuren. Mag ik er jullie even aan herinneren dat volksvertegenwoordigers, zij het nu Europees of op een ander niveau, de ganse legislatuur ten dienste staan van ons en we hen dus altijd (dus niet op piekmomenten zoals nu) kunnen lastigvallen met onze interessante en minder interessante vragen?
Nu, om wat constructief te eindigen: misschien was het inderdaad beter geweest om zo'n chat voor de verkiezingsperiode in te lassen.
@Alice: er zijn veel vragen en die worden, gespreid over een aantal dagen, zoveel mogelijk beantwoord

@Tunja: een forumsessie wordt op voorhand afgesproken. Er is duidelijk bij gezegd wat de impact is van een deelname aan deze activiteit.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 18:29   #54
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Moderator Maarten, mij best maar tot heden is het van bedroevend niveau en dat vind ik spijtig.
Morgen is de laatste dag van Bart het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat vragen op een ernstige manier beantwoord zullen worden.
Tunja, dan moet je dit zoals de moderator aanhaalt ook niet toezeggen als politicus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 19:07   #55
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moderator Maarten, mij best maar tot heden is het van bedroevend niveau en dat vind ik spijtig.
Morgen is de laatste dag van Bart het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat vragen op een ernstige manier beantwoord zullen worden.
Tunja, dan moet je dit zoals de moderator aanhaalt ook niet toezeggen als politicus.
zondag is de laatste dag. Sessies lopen van maandag tot en met zondag. Soms worden ze ook een beetje verschoven als dat moet volgens de agenda.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 19:38   #56
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tunja Bekijk bericht
Ik wil eventjes reageren op wat Alice zegt. Ik heb een tijdje voor een Europarlementslid gewerkt en ik wil even kwijt dat sommige gewoon onderbestafd zijn, het superdruk hebben en wanneer er dan op een chat een stormloop van al die vragen op je afkomt, ik me best wel kan voorstellen dat het moeilijk is om tijd te vinden deze te beantwoorden. Het lijkt mij hier allen tegen 1 (in dit geval Staes, maar zoals ik uit vorige posts kan opmaken zijn er nog kandidaten in hetzelfde bedje 'ziek') te zijn en getuigt nogal van niet veel respect of onwetendheid voor al het werk dat die mensen wél verzetten maar waar dan niet over gekakeld wordt omdat het niet zichtbaar lijkt te zijn. Het lijkt er wel op dat jullie alle vragen oppotten om dan in een week af te vuren. Mag ik er jullie even aan herinneren dat volksvertegenwoordigers, zij het nu Europees of op een ander niveau, de ganse legislatuur ten dienste staan van ons en we hen dus altijd (dus niet op piekmomenten zoals nu) kunnen lastigvallen met onze interessante en minder interessante vragen?
Nu, om wat constructief te eindigen: misschien was het inderdaad beter geweest om zo'n chat voor de verkiezingsperiode in te lassen.
Ik ben zelf politiek actief en beroepsmatig medewerker geweest van een Brusselse parlementsfractie en een parlementair en op dit moment medewerker van een senator.
En wat je zegt geldt inderdaad voor sommige politici maar voor andere dan weer duidelijk niet.
Staes kan ik niet beoordelen, ik ken hem niet.
Maar één tegen allen, dat is juist het punt van een forum.
Wie hier vrijwillig in de Arena treedt weet dat men hem het vuur aan de schenen zal leggen en indien hij onderlegd is zal dit hem of haar niet deren.
Wie een windbuil blijkt te zijn daarentegen gaat natuurlijk onvermijdelijk af.

Dat weet iedereen. Dus eerst toezeggen en dan niet of nauwelijks opdagen is op zijn minst onbeleefd (laten we beleefd blijven).
Indien je toezegt voor openbare debatten voor een aantal dagen op rij (waar veel minder volk zal zijn dan hier) en je komt maar één van die dagen een minuutje of tien kijken... dat zou je toch ook niet aanvaarden?

Het is natuurlijk wel een manier om dit forum een goei week 'bezet' te houden zodat niemand anders de kans krijgt om zich hier te komen profileren...
Maar zover moeten we het niet zoeken zeker?

Beste Maarten, uiteraard dien je mensen van allerlei strekkingen uit te nodigen! Het zou maar een saaie en eentonige boel worden anders nietwaar?
Ik kan natuurlijk niet voor andere partijen spreken maar aangezien je het zelf aanbrengt.
Tinne Vanderstraeten van Groen zou ik graag eens op de rooster zien liggen.
Die dame beantwoord tenminste alle vragen die ik haar tot nu stelde. Ik volg uiteraard haar ideeen niet maar het zou een leuke discussie kunnen opleveren.

Mevrouw Anciaux uit het Brussels Parlement om de omgekeerde reden, indien je echt iemand wil zien afgaan als een gieter...

Waarom bvb niet de jongste kandidaten van alle lijsten?

Mogelijkheden genoeg denk ik en zeker genoeg mensen die meer interesse zullen tonen dan Bart...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 22:17   #57
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

bedroevende sessie.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 18:49   #58
Oberon
Partijlid
 
Oberon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 254
Standaard

Broeder Bart, Broeder Bart, slaapt gij nog, slaapt gij nog ... hoor de klokken luiden.
Oberon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be