Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2021, 08:41   #601
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Disney brengt ernstige schade aan uw kinderen toe, massavorming aka brainwashing.
https://cupola.gettysburg.edu/cgi/vi...nt_scholarship
Zegt iemand die niet voor zichzelf kan denken en alles laat afhangen van den heer, den duivel, de slang en andere figuren uit het grote sprookjesboek.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 11:54   #602
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Ondertussen proberen de wokies de gevolgen van hun ideologie te minimaliseren of zelfs te ontkennen. Kunnen we dat soort negationisme ook niet strafbaar stellen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 20:41   #603
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Een jaarke of 20 , geen vervroegde vrijlating , incluis psychologisch onderzoek !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 23:50   #604
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.698
Standaard

Knap artikel van Mia Doornaert !
Respect dat ze tegen zere schenen durft stampen.



https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...A3CF48582E5BFD

Ik heb het gehad met de kwezelarij die cultuur met of zonder hoofdletter in politiek correct suikerwater wil omzetten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 00:00   #605
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kutbetaalmuur !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 00:42   #606
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Kutbetaalmuur !!
Begrijp ik niet cookie.
Als ik op de link klik krijg ik het stuk wel te lezen.

Citaat:
Het is niet algemeen bekend maar het was een politicus, en latere president van Frankrijk, die een van de meest beroemde krantentitels ooit smeedde. Georges Clemenceau plaatste in zijn krant, L’Aurore, ‘J’accuse …!’ boven?* de vlijmende ‘Open brief aan de president’ waarin Émile Zola het opnam voor Alfred Dreyfus, de ten onrechte veroordeelde joodse legerkapitein. Clemenceau loofde Zola voor zijn moed, want ‘dit verzet tegen de massa’s (les foules) is heroïscher dan dat tegen de koningen’. Inderdaad, Frankrijk was toen tot op het bot verscheurd en wie het opnam voor Dreyfus, was zo goed als een landverrader.

Zola en zijn medestanders hadden tenminste het voordeel dat er geen ‘soci?*ale’ media bestonden. Inmiddels zijn die, met hun hetzes, hun ‘cancel culture’, hun scheldpartijen en oproepen tot geweld zo aan het ontsporen dat ik een nieuw ‘j’accuse’ voel opkomen.

Ik heb het gehad met de kwezelarij die cultuur met of zonder hoofdletter in politiek correct suikerwater wil omzetten. Je houdt het niet voor mogelijk, maar Disneyland in Californië ligt onder?* vuur omdat de sprookjesrit over Sneeuwwitje eindigt met de zachte kus van de prins die haar uit haar coma wekt. Het meisje kan geen toestemming geven, dus ongepast seksueel gedrag! Mag eraan herinnerd worden dat hele generaties de bepaald niet zoeterige sprookjes van de gebroeders Grimm hebben verslonden en daardoor niet voor galg en rad zijn opgegroeid?

Wat betekent de kostbare term vrijheid nog voor jongeren die geen behoorlijk geschiedenis?*onderwijs krijgen?

Ik heb het gehad met professoren, leraars?* en andere opvoeders die de geschiedenis en Europese/blanke cultuur door een woke lens bekijken, en zonder pardon veroordelen tot één brok slechtheid van racisme en kolonialisme en white supremacism. En ik heb het nog meer gehad met al degenen die daarvoor nederig het hoofd buigen en zich blijven uitputten in excuses voor onze blijkbaar aangeboren slechtheid. Mag er bijvoorbeeld aan herinnerd worden dat slavernij geen ‘witte’ misdaad is, maar net zo oud als de mensheid – ze wordt vermeld in het wetboek van Hammu?*rabi. Dat de Arabieren al sinds hun veroveringen van de achtste eeuw massaal Afrikaanse slaven over de Rode Zee vervoerden, en de ergste slaven?*drijvers in Afrika werden en bleven?

Ik heb het gehad met ‘wit privilege’ en allen die zich deemoedig menen te moeten verontschuldigen. Waar was dat privilege enkele eeuwen geleden, toen op de slavenmarkten in het Ottomaanse Rijk in Europa geroofde blanke vrouwen verkocht werden, toen ook mannelijke Europese slaven een belangrijk deel van de import waren van dat islami?*tische rijk, dat tot in zeventiende eeuw het machtigste was in Europa?

Ik heb het gehad met de meutes die op de sociale media en elders iedereen achtervolgen die niet woke genoeg is, ook over zaken die ze soms tientallen jaren geleden zeiden of deden. Tal van mensen zijn daardoor al gebroodroofd of tot sociale paria’s gemaakt. Ik heb het ook gehad met groepjes die zich voortdurend ‘gekwetst’ voelen. Tja, eigen?* aan een robuust democratisch ?*debat is juist dat het uitdaagt en schuurt. Wie daar niet tegen kan, moet niet in een democratische maatschappij willen leven. Ik heb het vooral gehad met de lafheid van allen die door de knieën gingen of gaan voor die hetzes, in de plaats van de slachtoffers te verdedigen. Daardoor geven ze de schreeuwers veel meer macht dan ze verdienen.

Dat brengt me bij mijn finaal ‘j’accuse’, de verloedering van het onderwijs, en van algemene opvoeding, die transmissie van kennis, van geschiedenis, van cultuur is gaan verwaarlozen. Daarmee gaat ook de verloedering van het democratisch debat gepaard. Wat betekent de term vrijheid nog voor jongeren die geen behoorlijk geschiedenisonderwijs krijgen en dus niet weten hoeveel tijd en strijd er nodig zijn geweest om democratische maatschap?*pijen te vestigen. Die blijkbaar niet eens beseffen tot welk een klein en bevoor?*recht deel van de mensheid ze behoren. Jongeren mogen niet gaan feesten in het Ter Kamerenbos of op een strand? Hun ‘vrijheid’ wordt beknot. Welk woord moet je dan gebruiken voor mensen die onder dictaturen gevangenzitten, gemarteld worden, gedood worden wegens hun verzuchting naar elementaire vrijheden?

Vrijheid is een kostbaar woord, dat nu veel te veel gedevalueerd wordt. Dat vrijheid ook verplichtingen inhoudt, durven veel opvoeders nauwelijks nog te zeggen. Nochtans, de grote bedreiging van de vrijheid is niet de tirannie, maar de anarchie. Onze maatschap?*pijen hebben wel de willekeur van vorsten afgeworpen, maar lijken nu machteloos te staan jegens de willekeur van misdadigheid en geweld die alledaags is geworden. Het succes van de zogenaamd populistische partijen wordt in grote mate ingegeven door een verzuchting naar veiligheid, naar orde. En de grote bedreiging van orde is dan weer niet vrijheid, maar tirannie.

En daarom, j’accuse. Ik wijs al de?*genen met de vinger die elementaire burger?*zin en algemeen belang laten verdrinken in emotioneel geschreeuw, zowel degenen die eraan meedoen als zij die geen weerwerk willen of durven te bieden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 mei 2021 om 00:45.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 07:51   #607
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.958
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Knap artikel van Mia Doornaert !
Respect dat ze tegen zere schenen durft stampen.



https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...A3CF48582E5BFD

Ik heb het gehad met de kwezelarij die cultuur met of zonder hoofdletter in politiek correct suikerwater wil omzetten.
De Vlaming is zelfs verdeeld tegen zijn eigen “cultuur”.

Recentelijk voorbeeld: men doodt een homo, de aandacht wordt naar het christendom gebracht. Er wordt constant een link naar het christendom gelegd op tv; enkele dagen later zie je daar de invloed van doorsijpelen.
Meeste mensen zijn die homomoord vergeten maar lopen mee in de haatzaaierij van die hofnarren in de politiek en blaten debatten op tv na.

De blanke laat zich massavormen door psychopaten die verbanden leggen waar geen zijn. Dat is goedkoop beleid, want de problemen erkennen aanpakken kost moeite en geld. Dat is te echt terwijl dit luchtkasteel op schone schijn en fake news is gebouwd. Een gedrocht.

De Vlaming liet zich zelfs zo kapot verdelen dat ze in Vlaams Belang een oplossing zien ik begrijp die frustratie, was er ooit zelf. Maar het zal alles erger maken.

Dit gedrocht, het westen, is in constante correctie met zichzelf.
Disney is daar geen uitzondering op. Wie subliminale seksplaatjes verstopt behoeft de aandacht van kinderen niet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 mei 2021 om 08:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2021, 08:47   #608
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Knap artikel van Mia Doornaert !
Respect dat ze tegen zere schenen durft stampen.



https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...A3CF48582E5BFD

Ik heb het gehad met de kwezelarij die cultuur met of zonder hoofdletter in politiek correct suikerwater wil omzetten.
Idd, dikke pluim voor Mia Doornaert
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 22:18   #609
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Knap artikel van Mia Doornaert !
Respect dat ze tegen zere schenen durft stampen.



https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...A3CF48582E5BFD

Ik heb het gehad met de kwezelarij die cultuur met of zonder hoofdletter in politiek correct suikerwater wil omzetten.
Bravo Mia.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 12:40   #610
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Dit zat er dus aan te komen hé: een vrouw, geboren als man, gaat als gewichtheffer naar de Olympische spelen. Wetenschappers zeggen dat zij wel degelijk bevoordeeld is door haar verleden als man, maar ja: je mag transgenders niet discrimineren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210507_94458097
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 mei 2021 om 12:56.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 13:16   #611
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.958
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dit zat er dus aan te komen hé: een vrouw, geboren als man, gaat als gewichtheffer naar de Olympische spelen. Wetenschappers zeggen dat zij wel degelijk bevoordeeld is door haar verleden als man, maar ja: je mag transgenders niet discrimineren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210507_94458097
https://m.youtube.com/watch?v=4U4KGz72SEg MMA fight

https://m.youtube.com/watch?v=exe4PWqz-Fc WK worstelen
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 00:38   #612
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Begrijp ik niet cookie.
Als ik op de link klik krijg ik het stuk wel te lezen.
Dan heb jij een abo ??

In elk geval , ivm dit artikel , ik ben het met haar eens !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 06:52   #613
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Zeggen dat een man niet zwanger kan worden is hatespeech. Daarvoor word je Twitteraccount geschorst. :/
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 12:26   #614
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zeggen dat een man niet zwanger kan worden is hatespeech. Daarvoor word je Twitteraccount geschorst. :/
Het is ver gekomen, de waarheid zeggen is hatespeech.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 13:34   #615
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard Zeggen dat vrouwen vagina's hebben is hatespeech

Een studente aan een Schotse universiteit dreigt een disciplinaire sanctie te krijgen omdat ze in de aula zei dat vrouwen een vagina hebben en fysiek zwakker zijn dan mannen. Ook zei ze zich zorgen te maken over een eerlijk verloop van wedstrijden in vrouwencompetities als er tot vrouw omgebouwden deelnemen.
https://www.thecollegefix.com/law-st...-have-vaginas/
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 13:40   #616
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zeggen dat een man niet zwanger kan worden is hatespeech. Daarvoor word je Twitteraccount geschorst. :/
Citaat:
Contreras' comments were in response to an article he shared on the social media platform about a transgender male who announced they were a father after giving birth to a baby girl.
Hoe zouden ze het aan de baby girl uitleggen ? Jij komt niet uit de baarmoeder van een vrouw, maar uit de butthole van je transmoeder ?
Of gaan we terug naar kinderen die uit kool groeien en door ooievaars geleverd worden ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 18 mei 2021 om 13:41.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 14:31   #617
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Indoctrinatie ook aan onze scholen:

https://www.hln.be/oudenaarde/leerli...obie~ac0781cf/
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 18:43   #618
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dan heb jij een abo ??

In elk geval , ivm dit artikel , ik ben het met haar eens !!
Het staat niet achter een betaalmuur maar De Standaard vraagt wel uw gegevens om het artikel te kunnen lezen
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2021, 20:49   #619
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Toon hermans wist het al


https://www.youtube.com/watch?v=qw_6SftqQpM
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2021, 20:36   #620
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

De laatste herrie komt terecht op het hoofd van Hilde Crevits. Ze had het gewaagd in een West-Vlaamse patisserie te vragen naar een chocolade-gebakje dat bij de locals gekend is onder de naam negerinnentetten. Gevolg: het poco-wereldje staat op zijn achterste poten. Jihaad, jihaad, jihaad...!!!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be