Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2009, 15:54   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hebben die een tijdje geleden niet een man doodgeslagen omdat hij voor zichzelf en andere opkwam?
Ja en dan? Moeten we dan allemaal gaan liggen als laffe honden?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:03   #62
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie daar geen berichten over groepjes Vlamingen die de metro's afschuimen en een Marokaan bijeen kloppen, hem bestelen en hem dan op de sporen gooien?

Probeer het anders nog een keer.
Van Themsche bv. die kleine kinderen in rug afschiet zoals men dieren afslacht... niet wreed genoeg misschien ?


goede poging of niet

http://www.gva.be/krantenkoppen/zoek...%2BVanthemsche

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 27 oktober 2009 om 16:04.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:06   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Van Themsche bv. die kleine kinderen in rug afschiet zoals men dieren afslacht... niet wreed genoeg misschien ?


goede poging of niet

http://www.gva.be/krantenkoppen/zoek...%2BVanthemsche
U valt in herhaling.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:06   #64
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, het is net het laffe gedrag van Cedric dat de aanval heeft uitgelokt. Net omdat hij een lafaard is "pakken" ze hem. Iemand met ballen aan zijn lijf mept die Noord-Afrkaan zo tegen zijn smikkel. En dan loopt die Noord Afrikaan wenend weg naar de politie.

En dan wacht de gevangenis wegens racisme enzovoort, zo ver is het in deze door en door rotte maatschappij gekomen.
U bent aan het veralgemenen, u zegt dat alle Noord-Afrikaanse jongeren lafaards zijn. Als deze jongeren toevallig lid waren van een bende hebben ze allemaal minstens een mes bij. Je moest maar eens juist eentje van een verkeerde groep "tegen zijn smikkel slaan". Als je dan wordt doodgestoken is het ook "je eigen fout" zeker, want dan deden de andere aan zelfverdediging?

Het andere deel wat mij hier verbaast... Ik begin mij af te vragen hoeveel er dan daadwerkelijk in de doofpot verdwijnt als men er in slaagt een volledig metrostation een maand te laten zwijgen....
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:10   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Beste illwill,

Geen enkel mens met gezond verstand tolereert zulk gedrag, ook de meeste allochtonen niet, maar ik heb een vermoeden dat u zich daar weinig van aantrekt en het deels ook de schuld van elke andere allochtoon vindt.

Nu, waar ik u wil op duiden is, dat u door uw discriminerende uitspraken uw medelander absoluut niet helpt, u zorgt voor "voor" en "tegen" standers in een debat waarbij er geen voorstanders van zo'n gedrag mogen bestaan. Dat is hetgeen mensen met weinig maatschappelijk en sociaal inzicht veroorzaken in actuele discussies. In plaats van het debat in een gevecht te herleiden kan u objectief de daad beoordelen ongeacht de afkomst of schoenkleur van de dader. Ik kan u garanderen dat iedereen het met u eens zal zijn.

Verder wil ik u aanraden, als u dan toch "de buik er vol van hebt", om dan ook de armen uit de mouwen te steken en daadwerkelijk actief mee te helpen aan een betere samenleving. Mogelijk zal dat 1) u helpen het probleem beter te begrijpen 2) uw medelander bescherming tegen eventuele herhaling en 3) uw standpunt staven in dergelijke discussies.

dank u

mijn persoonlijke mening? Die gasten vastbinden aan elkaar en voor die tram gooien. Zou ik dat echt kunnen? Ja! (zonder verpinken) Ben ik daarom racist? absoluut niet. Het is geen kwestie van rassenhaat, maar een absolute grondige haat tegen zo'n jeugdcriminelen.
oh maar ik ben ook geen racist in bestraffing of aanpakken van jeudig crapuul of crapuul in het algemeen.

Het probleem is dat er gewoon echt niks aan gedaan wordt, en dat je niet mag zeggen wie de daders zijn,

Mensen zouden veel minder agressief en "racistisch" reageren mocht er iets aan het probleem gedaan worden. Ouders hebben daar verantwoordelijkheid in, (opvoeden van de kroost, motiveren voor de school en ze van straat houden. ) Als de ouders dit niet kunnen, moet de staat ingrijpen, ook al gaat het om minderjarigen en niet zo van die onozele dinges als een berisping of 10 uur gemeenschapsdienst.

Nu heb ik de keuze, in de metro, als ik nog eens s avonds laat door Brussel moet, en er komt zo een ettertje zeggen dat ik moet rechtstaan voor hem, krijgt hij direct een vlaai op zijn bakkes, zo hard, dat hij de hulp van een tandtechnieker gaat nodig hebben, om ooit nog zijn tanden recht op elkaar te kunnen zetten. Vroeger zou ik hem gewoon gezegd hebben op te zouten.

Waarom kies ik hiervoor, simpel uit lijfsbehoud, ik wil niet het risico lopen om voor een trein gegooid te worden.

op hulp van politie, mivb of medereizigers moet ik toch niet rekenen de wet van de jungle, ... heerst in brussel. spijtig genoeg, want ik loop echt liever op mijn gemak door de metro.

Vorig jaar liep ik door NY, zelf in Haarlem op mijn gemak, rond nergens ooit zelf `s nachts niet het gevoel gehad van, oh wat is het hier onveilig.

Verschil met Brussel is, dat zelf als ge daar nog maar weerspannig doet, ze u direct in de doos draaien.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:11   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
U bent aan het veralgemenen, u zegt dat alle Noord-Afrikaanse jongeren lafaards zijn.
Waar zeg ik dat?




Citaat:
Als deze jongeren toevallig lid waren van een bende hebben ze allemaal minstens een mes bij. Je moest maar eens juist eentje van een verkeerde groep "tegen zijn smikkel slaan". Als je dan wordt doodgestoken is het ook "je eigen fout" zeker, want dan deden de andere aan zelfverdediging?
Het is dus beter van je brieventas te laten stelen, goed wat slagen te krijgen en op de metrosporen geworpen te worden?

Citaat:
Het andere deel wat mij hier verbaast... Ik begin mij af te vragen hoeveel er dan daadwerkelijk in de doofpot verdwijnt als men er in slaagt een volledig metrostation een maand te laten zwijgen....
Ja, de angst lijkt er goed in te zitten bij de bevolking.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:12   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Weer een nieuwsbericht gevonden om alle vreemdelingen te stigmatiseren, dezelfde kam te scheren.... ze zijn allemaal slecht, allemaal dezelfden, de Vlaamsche mens doe zoiets niet

Mijn knots heeft pinnen, en ik heb een onderkaak van ne sabeltandtijger als mes...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:12   #68
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...olenbeek.dhtml

En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...

Ochja, tzullen wel weer enkele rotte appels zijn...
Niemand verwacht van eender wie om met dit soort ontspoorde jongeren te gaan samenleven. Niemand verwacht dat iemand hen in dienst neemt zolang ze niet kunnen aantonen dat ze zich in een werksituatie anders zullen gedragen.

Het vooroordeel zit hem erin elke jongere die er hetzelfde uitziet als dat crapuul of die dezelfde taal spreekt, ... automatisch te beschouwen als dus ook crapuul zijnde. Het zit erin te eisen dat kindjes van 3 jaar lessen wellevendheid zouden krijgen omdat ze dezelfde kleur of taal als dat crapuul hebben. Het zit erin a priori niemand met die kleur of taal werk of woonst te willen verschaffen.

En het verspreiden en proberen versterken van dat soort vooroordelen is racisme.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:18   #69
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Niemand verwacht van eender wie om met dit soort ontspoorde jongeren te gaan samenleven. Niemand verwacht dat iemand hen in dienst neemt zolang ze niet kunnen aantonen dat ze zich in een werksituatie anders zullen gedragen.

Het vooroordeel zit hem erin elke jongere die er hetzelfde uitziet als dat crapuul of die dezelfde taal spreekt, ... automatisch te beschouwen als dus ook crapuul zijnde. Het zit erin te eisen dat kindjes van 3 jaar lessen wellevendheid zouden krijgen omdat ze dezelfde kleur of taal als dat crapuul hebben. Het zit erin a priori niemand met die kleur of taal werk of woonst te willen verschaffen.

En het verspreiden en proberen versterken van dat soort vooroordelen is racisme.
Dus straathoek en andere werkers op de been helpen speciaal voor 1 bepaalde groep (wat natuurlijk niks uithaalt want het heeft niks met verveeeeling of discriminatieee te maken maar wel alles met de onverdraagzame zich in de slachtofferrol wentelende iSSlam) omdat daar blijkbaar nogal veeeel problemen mee zijn, hier en in de rest van de wereld, kan men dan ook onder racisme plaatsen... want dat berust allemaal op voorooordeeeeelen. Dat komt natuurlijk allemaal door achterstelling en discriminatie, die dutskes toch... ISSlam heeft daar echt niks, maar dan ook niks mee te maken. Isslam is immers 'wrede'

Samen met de feitelijke strijd van Mohammed tegen de ongelovigen vormt dit "woord bij de daad" een sterke religieuze motivering voor alle vrome moslims, ook de hedendaagse, om niet-moslims als vijanden te zien en te behandelen. Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 27 oktober 2009 om 16:36.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:29   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
U bent aan het veralgemenen, u zegt dat alle Noord-Afrikaanse jongeren lafaards zijn. Als deze jongeren toevallig lid waren van een bende hebben ze allemaal minstens een mes bij. Je moest maar eens juist eentje van een verkeerde groep "tegen zijn smikkel slaan". Als je dan wordt doodgestoken is het ook "je eigen fout" zeker, want dan deden de andere aan zelfverdediging?

Het andere deel wat mij hier verbaast... Ik begin mij af te vragen hoeveel er dan daadwerkelijk in de doofpot verdwijnt als men er in slaagt een volledig metrostation een maand te laten zwijgen....

veel als je het mij vraagt,

mijn broer werd meer dan 10 jaar geleden al achtervolgd tot hij op den trein kon ontsnappen omdat hij ze geen 100 frank "beschermingsgeld" wou betalen.

Persoonlijk heb ik verschillende aanvaringen gehad, poging tot diefstal, poging tot racket, poging tot intimidatie, lastig vallen van kennisen, al dan niet van het vrouwelijk geslacht, en een keer een poging om mij effectief zonder enige reden fysiek aan te vallen. Waarom no idea, ik ben ne rustige mens, die af en toe een glas ging drinken, of de metro moest pakken, of in Brussel of Antwerpen moest zijn, of gewoon aan het werken was.

moest ik daar de polies voor gaan bellen,... let op het woord poging, ik los mijn problemen zo goed als mogelijk zelf op, ik ben niet graag afhankelijk van niet of nauwelijks functionerende diensten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:33   #71
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

die maro's zijn gewoon laffe honden en niets waard eenmaal ze niet in groep zijn
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 16:43   #72
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
die maro's zijn gewoon laffe honden en niets waard eenmaal ze niet in groep zijn
Zijn dat Vlaams-nationalisten of wat?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 17:07   #73
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja en dan? Moeten we dan allemaal gaan liggen als laffe honden?
Nee, maar het probleem is niet dat niet iedereen een wolf is, het probleem zijn deze jongeren, punt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 17:08   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Van Themsche bv. die kleine kinderen in rug afschiet zoals men dieren afslacht... niet wreed genoeg misschien ?


goede poging of niet

http://www.gva.be/krantenkoppen/zoek...%2BVanthemsche
Een goede poging, hoewel...er is hier niemand die zegt dat Belgen geen feiten plegen. Groot verschil.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 17:14   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Niemand verwacht van eender wie om met dit soort ontspoorde jongeren te gaan samenleven. Niemand verwacht dat iemand hen in dienst neemt zolang ze niet kunnen aantonen dat ze zich in een werksituatie anders zullen gedragen.

Het vooroordeel zit hem erin elke jongere die er hetzelfde uitziet als dat crapuul of die dezelfde taal spreekt, ... automatisch te beschouwen als dus ook crapuul zijnde. Het zit erin te eisen dat kindjes van 3 jaar lessen wellevendheid zouden krijgen omdat ze dezelfde kleur of taal als dat crapuul hebben. Het zit erin a priori niemand met die kleur of taal werk of woonst te willen verschaffen.

En het verspreiden en proberen versterken van dat soort vooroordelen is racisme.
Probleem is dat je niet kan zien wie crimineel is...hoewel soms zie je het wel aan het gedrag, maar dat doet er effe niet toe. Men haalt de rotte appels er niet uit, en mensen die meermaals slachtoffer geworden zijn van een bepaalde groep, kunnen niet anders dan veralgemenen.
Rasisme word gecreerd door dit soort krapul, en niet door mensen die zeggen dat en groep mensen slecht is. En zolang je de criminelen laat doen zal dit enkel maar erger worden. Vergelijk 20 jaar geleden met nu. Awel, doe hier nog eens 20 jaar bij en we zullen nog eens klappen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 17:17   #76
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Elk nieuw feit dat in de media kom zal ik hier aanbrengen...degene die denkt dat de feiten anders zijn...open eenzelfde topic om criminele feiten van autochtonen te plaatsen...eens kijken wiens topic het snelst vanachter zal eindigen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 17:18   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Voorlopig dus...

1) 27/10/2009: 5 jongeren slaan man in mekaar en gooien hem op de spooren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 17:20   #78
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

Hoeveel dagen en weken gaat diene zever hier weer duren wacht schooltje is gedaan en de bookes zijn op

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 27 oktober 2009 om 17:21.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 17:23   #79
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Hoeveel dagen en weken gaat diene zever hier weer duren wacht schooltje is gedaan en de bookes zijn op
Wat is zever?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 17:27   #80
(Geza)ni(c)k
Vreemdeling
 
(Geza)ni(c)k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Locatie: Terhagen (Rumst)
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Hoeveel dagen en weken gaat diene zever hier weer duren wacht schooltje is gedaan en de bookes zijn op
Natuurlijk is het niet omdat je zelf niet akkoord bent dat het zever is

Want de perceptie leeft wel bij de burger, en dat is wat me zorgen baart
(Geza)ni(c)k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be